FANDOM

 Ikari Gozen Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Błędy w animacji 
-Ikari Gozen, jestem Władca Ciem.
-Z przyjemnością Władco Ciem.
Władca Ciem rozmawiając z Ikari Gozen

Ikari Gozen - dziewiętnasty odcinek 3 sezonu i siedemdziesiąty pierwszy odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Matka Kagami zostaje zaakumowana w Ikari Gozen. Uzbrojona w bokken, chce ukarać swoją córkę za nieposłuszeństwo i zamknąć ją na zawsze w gigantycznej zbroi, która tworzy jej ciało.[1]

StreszczenieEdytuj

Ikari Gozen (14)

Aurore, Mireille oraz Adrien tłumaczą zasady zabawy

Tego dnia w Paryżu odbywa się Dzień Przyjaźni, a całe wydarzenie jest prowadzone przez Aurore oraz Mireille. Dziewczęta ogłaszają, że w tym czasie każdy uczestnik pozna nowego tajemniczego przyjaciela, aby wspólnie odnaleźć poukrywane w mieście gwiazdy. Tegoroczną gwiazdą wydarzenia jest sam Adrien Agreste. Marinette z maślanymi oczyma wpatruje się w ekran monitora słuchając prowadzących, w końcu zaczyna panikować wymyślając różne scenariusze. Po chwili uspokaja ją Alya upewniając, że Marinette weźmie udział w tegorocznym konkursie. Uwagę dziewcząt po raz kolejny przykuwa program oraz prowadzące, które tłumaczą zasady, a Adrien rozpoczyna konkurs poprzez klikniecie przycisku. Alix, Rose, Juleka, Alya oraz Marinette otrzymują na swoje telefony wiadomość, dzięki której mają odszukać swojego przyjaciela.

Ikari Gozen (46)

Kagami rozmawia ze swoją mamą

W tym samym czasie w parku Kagami trenuje ze swoją matką sztuki walki. Kiedy chce się już poddać, Tomoe przypomina jej historię Tomoe Gozen, po czym nastolatka po raz kolejny staje do walki, jednak upada. Uwagę jej matki przykuwa dźwięk wiadomości z zagadką. Tomoe jest wściekła, że jej córka zapisała się do gry bez jej zgody, po czym obie wracają do samochodu. Kagami bezskutecznie próbuje ją przekonać, aby wziąć udział w zabawie, jednak Tomoe jest stanowcza w swojej decyzji. Niezauważenie nagrywa głos kobiety, kiedy ta wydaje polecenie inteligentnemu samochodowi. Natomiast w Muzeum Grévin trwają przygotowania, aby przywitać zwycięską parę. Kiedy Tomoe wysiada z samochodu informując, że wróci za dwie godziny, a jej córka ma czekać w domu, Kagami chce wykorzystać ten czas. Gdy tylko samochód odmawia wykonania komendy nie rozpoznając głosu właścicielki, dziewczyna wykorzystuje nagraną wcześniej komendę, aby dostać się do miejsca wyznaczonego w zagadce. Na miejscu czeka już Marinette szukając swojego nowego przyjaciela. Kiedy tylko dostrzega Kagami, zaczyna panikować, a jej dziwne zachowanie zostaje zauważone przez nastolatkę. Marinette próbuje uciec, aby nie dopuścić do spotkania się Kagami i Adriena, jednak ostatecznie wpada na pomysł, aby opóźnić swoją towarzyszkę i wraca na umówione miejsce. Kiedy zostaje zapytana o swoje zachowanie, próbuje odpowiadać wymijająco szybko udając, że jest szczęśliwa pracując z Kagami. W następnej wiadomości obie dziewczyny otrzymują drugą część zagadki. Marinette próbuje skierować towarzyszkę w złe miejsce, podając irracjonalne pomysły, jednak Kagami szybko rozwiązuje zadanie. W drodze Marinette otrzymuje wiadomość od Alyi, która chwali się swoim "przyjacielem".
Ikari Gozen (129)

Marinette i Kagami szukają wskazowki

Dziewczyna niepostrzeżenie odpowiada na wiadomość skarżąc się, że jest w parze z Kagami. W końcu obie docierają na most, gdzie czeka na nich wędka z przyczepionym magnesem. Marinette idzie za poleceniem partnerki, wyławiając różne rzeczy z Sekwany. W międzyczasie Kagami zadaje dziewczynie wiele pytań, dziwnie i sztucznie się przy tym uśmiechając. W końcu uwagę Marinette zwraca nowa zdobycz z następną zagadką, którą chce szybko ukryć i zmienić temat, jednak Kagami natychmiastowo odbiera jej pakunek. Dziewczyny udają się w kolejne miejsca, a każda próba opóźnienia zagadania kończy się niepowodzeniem. W czasie ostatniego zadania uczestnicy muszą wymienić się telefonami i wykonać selfie w różnych miejscach. Mając telefon swojej konkurentki do serca Adriena, Marinette postanawia go przeszukać. Ostatecznie odkrywa, że Kagami nie ma przyjaciół i jedyne co chciała zrobić, to zaprzyjaźnić się z Marinette. Dziewczyna zaczyna się martwić, że jej partnerka odkryje wiadomości, które wysyłała do Alyi. W innej części Paryża Kagami próbuje wykonać swoją część zadania, odrzucając natrętne wiadomości. Kiedy jedna z nich zostaje otwarta dowiaduje się, co na jej temat powiedziała Alya. Smutna, staje się idealną ofiarą dla Akumy.
Ikari Gozen (203)

Kagami próbuje przekonać Marinette, aby oddała jej telefon

Kagami oraz Marinette po wykonanym zadaniu spotykają się w parku. Kagami oddaje swojej partnerce telefon będąc przekonaną, że Marinette nie chce się z nią zaprzyjaźnić, po czym odchodzi. Kiedy tylko Marinette chce zwrócić jej telefon, ten zaczyna dzwonić. Tomoe jest niezadowolona z tego, że jej córka sprzeciwiła się jej słowom. Słysząc głos innej osoby denerwuje się jeszcze bardziej, jednak Marinette próbuje się wytłumaczyć i załagodzić całą sytuację, dzięki czemu na ustach Kagami pojawia się uśmiech, a jej złe emocje zanikają. Władca Ciem szybko znajduje inną ofiarę - wściekłą Tomoe. Marinette oddaje partnerce telefon ostrzegając, że musi się ukryć, ponieważ jej matka padła ofiarą Akumy. Po niedługim czasie jednak nastolatka zostaje odnaleziona przez zaakumowaną Tomoe, teraz Ikari Gozen, które już nigdy nie chce dopuścić do tego, aby jej córka była nieposłuszna. Super-złoczyńca łapie Kagami, pożerając ją i przywiązując do siedzenia, które znajduje się w jej brzuchu. Marinette szybko zmienia się w Biedronkę. Słysząc o ataku Akumy również Adrien dokonuje transformacji w Czarnego Kota.

Ikari Gozen (254)

Biedronka rozmawia z Czarnym Kotem

Tymczasem Biedronka podejmuje atak, aby powstrzymać Ikari Gozen, jednak nie jest w stanie dorównać złoczyńcy siłą. Kiedy zostaje wyrzucona w powietrze, ląduje na jednym z drzew, gdzie odnajduje ją Czarny Kot. Biedronka szybko wyjaśnia swojemu wspólnikowi, kim jest super-złoczyńca i używa Szczęśliwego Trafu. Wyczarowany przedmiot kieruje ją prosto do kina. Będąc już pod postacią Marinette, spotyka tam mistrza Fu, który musi się ukrywać przed Władcą Ciem. Strażnik pozwala dziewczynie wybrać jedno z Miracul w pudełku, aby pokonać złoczyńcę.

Ikari Gozen (299)

Przed Kagami pojawia się Kwami - Longg

Pod nieobecność super-bohaterki to Czarny Kot zajmuje Ikari Gozen. Kiedy w końcu zjawia się Biedronka, obmyślają plan, dzięki któremu pokonają przeciwnika. Dzięki wyczarowanemu przedmiotowi bohaterka znajduje pomysł, jak przekazać Miraculum Smoka Kagami. Zaskoczona nastolatka otwiera pudełko, które spadło na jej kolana. Po jego otwarciu jej oczom ukazuje się kwami, które objaśnia kim jest. Zanim jednak dokończy, Kagami zmienia się w super-bohaterkę - Ryuko i za pomocą super-umiejętności wydostaje się na zewnątrz. Dziewczyna ląduje tuż przy super-bohaterach, dziękując im za Miraculum. Biedronka próbuje przekonać Ryuko, aby trzymała się wcześniej ustalonego planu, ta jednak chce wziąć walkę w swoje ręce. Nie namyślając się dłużej atakuje Ikari Gozen, przez co Czarny Kot zostaje uwięziony we wnętrzu super-złoczyńcy. Obie bohaterki są zmuszone schować się przed przeciwnikiem. Ryuko od razu okazuje swoją skruchę wiedząc, że popełniła błąd.
Ikari Gozen (360)

Biedronka pociesza Ryuko, dając jej kolejną szansę

Kiedy chce oddać swoje Miraculum, Biedronka daje jej kolejną szansę, przedstawiając nowy plan działania. Tymczasem Czarnemu Kotu pozostaje coraz mniej czasu do transformacji zwrotne. Jak wcześniej ustaliły bohaterki, Ryuko daje się połknąć Ikari Gozen, aby użyć swoją moc i uwolnić Czarnego Kota. Kiedy złoczyńca wypluwa go i upada na ziemię, ten natychmiastowo niszczy zaakumowany przedmiot, dzięki czemu Biedronka może oczyścić Akumę i przywrócić ład w Paryżu. Powracając do pierwotnego stanu, Tomoe zmartwiona wysiada z samochodu, aby odnaleźć swoją córkę. Ryuko zapewnia ją, że dziewczyna jest bezpieczna. Po zakończonej misji Biedronka oraz Ryuko oddalają się w bezpieczne miejsce, aby nastolatka mogła dokonać transformacji zwrotnej. Super-bohaterka informuje ją, że ze względu na bezpieczeństwo innych Kagami nigdy już nie otrzyma Miraculum. Dziewczyna ze smutkiem zwierza się, że nie ma zbyt wielu przyjaciół, otrzymując od Biedronki wsparcie słowne.
Ikari Gozen (420)

Kagami dołącza do Marinette, informując kto wygrał zabawę

Kagami zjawia się obok samochodu swojej matki, gdzie czeka już na nią Tomoe. Przeprasza za swoje zachowanie tłumacząc, że również potrzebuje przyjaciół. Tomoe ostrzega ją, że przyjaźnie mogą przynieść rozczarowanie, po czym odjeżdża. Chwilę później Kagami odnajduje Marinette przekazując jej informację, że gra dobiegła końca, a zwycięzcy zostali wyłonieni. Marinette z uśmiechem stwierdza, że to jeszcze nie koniec, co bardzo cieszy Kagami. Marinette bierze swoją nową przyjaciółkę pod rękę, zaczynając rozmowę.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Pozostali bohaterowieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Premiera odcinka miała miejsce 19 lipca 2019 roku w czasie trwania panelu Miraculous na San Diego Comic Con.
    • Jest to pierwszy odcinek, który miał swoją premierę w ten sposób.
  • W odcinku pojawia się Kagami w postaci super-bohaterki.
  • Początkowo to Kagami miała zostać zaakumowana.
  • W odcinku dowiadujemy się, że Władca Ciem zna tożsamość mistrza Fu.
    • Co oznacza, że odcinek dzieje się po wydarzeniach z Żarłok.
  • Alya wspomina, że rok temu razem z Marinette nie były jeszcze przyjaciółkami. Chociaż nie jest podane ile dokładnie są przyjaciółkami, z jej wypowiedzi można wywnioskować, że maksymalnie rok przed wydarzeniami z odcinka.
  • Z okazji SDCC 2019 opublikowano kadr z odcinka, na którym widać pracujące razem Marinette oraz Kagami.[2]
  • Zwiastun premiery telewizyjnej pojawił się 23 lipca 2019 roku na kanale Gloob w Portugalii.
  • W tym odcinku okazuje się, że chiński znak zodiaku Kagami to Smok, zaś Marinette – Wąż.
    • Oznacza to, że Kagami najprawdopodobniej urodziła w 2000 r., zaś Marinette – 2001.
    • Biorąc pod uwagę fakt, że Marinette ma 14 lat, odcinek ma miejsce w roku 2015.

Odcinek onlineEdytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Kitka Logo Obejrzyj na YT (Napisy PL) >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

  1. https://www.tvpassport.com/series/miraculous-tales-of-ladybug-and-cat-noir/305802
  2. https://twitter.com/BeMiraculousLB/status/1149757362342731776

Zobacz też...Edytuj