FANDOM

 Goridzilla Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 
Goridzillo, jestem Władca Ciem. Daję ci zdolności tropicielskie, dzięki którym wywęszysz tego, którego szukasz i wypełnisz swoją misję.

Goridzilla — trzynasty odcinek 2 sezonu i czterdziesty odcinek serialu ogółem.

Opis Edytuj

Ochroniarz Adriena zostaje przemieniony w Goridzillę. Wyposażony w nadzwyczajną siłę i mocny zmysł węchu, podąża za Adrienem przez cały Paryż. Biedronka i Czarny Kot nie powinni się rozpraszać jakimiś błahostkami, jeśli chcą go powstrzymać![1]

Streszczenie Edytuj

Gabriel jest w swoim gabinecie, projektując torbę na zakupy na swoim komputerze. Adrien prosi go o kilka minut jego czasu. Gabriel mówi Adrienowi, że Nathalie da mu znać kiedy będzie miał czas, rozczarowując syna. Po zauważeniu, jak Adrien niespokojnie dotyka swój pierścień, przypomina Adrienowi, by ćwiczył grę na fortepianie.
Goridzilla (9)
Potem, gdy Adrien wychodzi, Gabriel wchodzi na film na Biedroblogu z Czarnym Kotem i osobne zdjęcie Adriena. Ustawia je obok siebie i bada dwa pierścienie. Jest zszokowany, gdy zdaje sobie sprawę z podobieństwa między nimi i zaczyna podejrzewać, że jego syn może być Czarnym Kotem. Maszeruje do pokoju Adriena tylko po to, by odkryć to zbadać, ale jego syna tam nie ma, a zamiast tego zauważa telefon puszczający utwory do gry na fortepianie i otwartym oknem. Gabriel krzyczy na Nathalie i ochroniarza w jaki Adrien mógł uciec, skoro go pilnowali i kazał im go znaleźć.

Adrien przemyka przez ulice, a następnie spotyka podobnego do niego fana o imieniu Wayhem. Pod podekscytowaniem Wayhem publikuje w internecie zdjęcie swoje i Adriena. Ochroniarz wkrótce widzi obraz i jedzie w stronę lokalizacji, w której zrobiono to zdjęcie, ale Adriena tam nie ma, ponieważ ucieka przed tłumem fanów.

Goridzilla (28)

Tymczasem Marinette ogląda nową reklamę perfum Adriena. Następnie dzwonią do niej Alya, Mylène, Rose i Juleka, przypominając jej, że wszyscy idą pływać. W pośpiechu Marinette wybiega z domu, ale Tikki przypomina jej, że wciąż ma na sobie piżamę. Lecz zanim Marinette wróciła do domu, aby się przebrać, wpada na Adriena. Ten pyta ją, czy mógłby ukryć się w jej domu, skoro mieszka w pobliżu. Kiedy pyta dlaczego otrzymuje odpowiedź, gdy widzi, że fani wciąż go gonią. Potrzebując miejsca do ukrycia, Marinette zabiera Adriena do parku, gdzie chowają się w pustej fontannie. Adrien mówi jej, że fani oszaleli z powodu nowej reklamy. Reklamy, której sam się wstydzi, podczas gdy Marinette czuje się równie zawstydzona, że ​​wciąż jest w piżamie. Gdy fani pobiegli w inną stronę Marinette przygotowuje się do odejścia, mówiąc, że ma bardzo ważne rzeczy do zrobienia, ale Adrien pociąga ją z powrotem na dół na widok jego ochroniarza. Kiedy rozpoznaje samochód, wyjaśnia jej, że ​​wymknął się z domu bez pozwolenia. W tej chwili pewien mężczyzna widzi ich i umieszcza ich zdjęcie w fontannie w internecie, a ich przyjaciele, Gabriel i ochroniarz zostają powiadomieni o nim.

Goridzilla (105)

Marinette i Adrien udają się do metra. Adrien przeprasza Marinette za wciągnięcie jej w tę sytuację i za to, że ​​wszyscy myślą, że jest jego dziewczyną. Mówi mu, że nic się nie stało i pyta go, czy jego ojciec będzie z tym zgodny. Adrien odpowiada, że ​​będzie i wyciąga z kieszeni talizman szczęścia, który Marinette dała mu w odcinku "Gracz". Nagle ludzie na przeciwnej platformie zauważają Adriena i piszą o tym w internecie. Następnie Wayhem pojawia się na schodach metra po jednej stronie, a za nim więcej fanów. Ochroniarz Adriena pojawia się również po drugiej stronie. Widząc tylko jedną drogę wyjścia, Adrien chwyta Marinette i razem wskakują do pociągu metra. Jednak Adrien niechcący upuszcza bransoletę na platformę. Fani krzyczą z niezadowolenia, po tym jak pociąg odjechał, a potem rozpoznają ochroniarza Adrien i atakują go. Wayhem chwyta telefon Goryla i próbuje zadzwonić do swojego idola, ale Gabriel odbiera jego telefon i nakazuje fanowi, żeby zwrócił telefon, bo inaczej zostanie aresztowany. Zszokowany Wayhem rzuca telefononem. Kolejny fan dowiaduje się, dokąd jedzie pociąg, a cały tłum wsiada do następnego pociągu, zostawiając zaskoczonego ochroniarza na podłodze. Z gniewem uderza pięścią w ziemię, po czym zauważa utraconą bransoletę Adriena i zabiera ją.

Goridzilla (159)

Tymczasem w Dworze Agrestów, Gabriel wchodzi do swojej siedziby. Nooroo pyta go, czy naprawdę myśli, że Adrien to Czarny Kot, na co Gabriel odpowiada, że nie wie, ale Adrien zdecydowanie coś przed nim ukrywa. Kontynuuje, mówiąc, że skoro ochroniarz Adriena nie ma go na oku, jest tylko jeden sposób, aby odkryć jego sekret. Następnie zmienia się we Władcę Ciem.

Kiedy ochroniarz wraca do samochódu, zostaje on jest holowany przez Rogera Raincomprixa, który udziela mu surowego wykładu na temat jego złego parkowania i wydaje wiele mandatów. Otrzymuje także wiadomość od Gabriela, który krzyczy na niego za to, że nie mógł znaleźć Adriena. Cała ta złość i frustracja wystarczą Władcy Ciem, aby zaakumatyzować ochroniarza.

Goridzilla (196)

Adrien i Marinette przybywają do kina w przebraniach. Adrien ma na sobie kask motocyklowy, a Marinette ma ręcznik na głowie i różowe gogle. Mają zamiar obejrzeć film, w którym zagrała matka Adriena, Solitude. Nie mogąc pójść do kina bez Nathalie lub jego ochroniarza, Adrien wyjaśnia Marinette, że wymknął się, aby go obejrzeć, ponieważ wątpił, by jego ojciec pozwolił mu zobaczyć ten konkretny film. Tak bardzo zafascynował go widok matki w filmie, przez co zdejmuje hełm, aby lepiej jej się przyjrzeć, powodując, że pobliski fan zauważa go, robi zdjęcie i publikuje je w internecie. Adrien i Marinette zostają złapani przez fanów Adriena, a następnie przez sufit kina przebija się Gorizilla i łapie Adriena. Jego fani rzucają różnymi rzeczami w zaakumatyzowanego ochroniarza, domagając się, by go puścił. Adrien mówi Gorizilli, by zostawił ich w spokoju, ponieważ on jest tym, którego szuka, a gigantyczna małpa odskakuje, pozwalając, by kask Adrien wpadł w ręce Wayhema. Wszyscy fani, w tym Wayhem, pobiegli za nimi, pozostawiając Marinette i Tikki same w środku. Marinette mówi Tikki: "Adrien mnie potrzebuje" i zamienia się w Biedronkę.

Goridzilla (250)

Wayhem jedzie na rowerze, ścigając Gorizillę, a Biedronką zjawia się za nim. Oboje żądają, by Gorizilla puścił Adriena, ale on ich ignoruje i wspina się na dach Wieży Montparnasse. Biedronka próbuje dwa razy zrobić coś, by Gorizilla puścił Adriena, ale jego uścisk jest zbyt napięty, a po chwili on sam ją atakuje. Prawie zostaje zrzucona z budynku, ale udaje jej się złapać na swoim Jo-jo. Desperacko dzwoni do Czarnego Kota po pomoc, jednakże, ponieważ Adrien został uwięziony w wielkiej pięści Gorizilli, nie może przekształcić się w Czarnego Kota i dlatego nie może odpowiedzieć. Jeśli Władca Ciem nie zobaczy Adriena i Czarnego Kota obok siebie, będzie wiedział, że Adrien jest Czarnym Kotem. Nie mając już żadnego innego pomysłu, Biedronka używa Szczęśliwego Trafu, który okazuje się zabawkowym helikopterem, ale gdy zaczyna nim sterować, zostaje złapana przez Gorizillę. Adrien przeprasza ją, choć Biedronka nie ma zamiaru się poddawać. Używa pilota do kierowania helikopterem i steruje nim w nos Gorizilli i szturcha go po twarzy, skłaniając Gorizillę do uwolnienia jej. Następnie owija jeden koniec swojego Jo-jo wokół kciuka złoczyńcy, zeskakuje z budynku, wchodzi przez okno do biura, wskakuje na dach i pociąga za sznurek, aby poluzować chwyt Gorizilli, który wciąż ma w pięści Adriena.

Goridzilla (322)

Widząc tylko jedną szansę, Biedronka mówi Adrienowi, aby skoczył, ale ten jest niezdecydowany, widząc, że jedynym sposobem jest skoczyć z budynku. Po tym jak Biedronka przekonuje go, by zaufał jej, on skacze, ku przerażeniu Władcy Ciem. Biedronka ma zamiar zeskoczyć za nim, by go złapać, ale znów zostaje złapana przez Gorizillę. W powietrzu Plagg namawia Adriena, aby się przemienił, ale ten odmawia i mówi mu, że ludzie poznają jego tożsamość oraz, że ufa Biedronce, sądząc, że ma plan. Zmartwiony i przerażony z powodu swojego syna, Władca Ciem błaga Adriena, aby przekształcił się w Czarnego Kota, by ratować siebie. Kiedy tego nie robi, Władca Ciem ze szczerą troską, bojąc się o życie swojego syna, nakazuje Gorizilli puścić Biedronkę, aby ta mogła go uratować. Zaskoczony złoczyńca jest posłuszny Władcy Ciem. Biedronka biegnie w dół po budynku i łapie Adrien za pomocą swojego Jo-jo. Ich twarze prawie się ze sobą stykają, gdy powoli schodzą ze ściany budynku, podczas gdy tłum na ziemi, w tym Wayhem, raduje się dziko. Adrien mówi Biedronce, że wiedział, że może na nią liczyć. W tej chwili prawie nazywa ją "Moją Panią", co ją zaskakuje, ale ten po chwili opamiętuje się i nazywa ją Biedronką.

Goridzilla (342)

Wayhem czuje ulgę tym, że Adrien jest bezpieczny i przytula go. Adrien zauważa, że kolczyki Biedronki migają. Pyta ją, czy coś jest nie tak, a ona mówi, że oznacza to, że wkrótce się przemieni. Władca Ciem, z ulgą, nakazuje Gorizilli złapać Biedronkę i Adriena, i tym razem nie zepsuć tego. Łotr skacze za Biedronką, Adrienem, Wayhemem i innymi fanami. Wayhem oferuje Biedronce odeprzeć Gorizillę, ale ta mówi mu, żeby schował się w bezpiecznym miejscu. Podczas gdy Biedronka i Adrien odchodzą, Wayhem próbuje powstrzymać Gorizillę. Wayhem wspina się na Gorizillę, stojąc z nim twarzą w twarz, spryskując go perfumami Adriena. Teraz Gorizilla nie może użyć nosa, by wywąchać Adriena, ani go zobaczyć.

Goridzilla (387)

Gdy Biedronkę i Adriena przestaje ścigać Gorizilla, oboje zauważają, że ta wkrótce się przemieni. Adrien mówi jej żeby się ukryła, bo jest pewien, że niedługo pojawi się Czarny Kot. Biedronka jednak martwi się, że Gorizilla znajdzie go, zanim Czarny Kot się zjawi. Zauważając pobliską stację metra, Biedronka wymyśla pomysł zatrzymania Gorizilli. Dzwoni do Czarnego Kota i zostawia mu wiadomość, mówiącą o swoim planie wykorzystania Adriena jako przynęty oraz, że naprawdę potrzebuje go i jego Kotaklizmu w swoim planie. Adrien wyraża obawy, że Czarny Kot się nie pojawi. Biedronka zapewnia go, że pojawi się, bo mu ufa. Po tych słowach o zaufaniu Adrien rumieni się, a Biedronka kieruje się do metra. Plagg, który jest w hełmie Adriena, pyta go, jak chce być Adrienem i Czarnym Kotem w tym samym czasie. Adrien wie, że jest w trudnym położeniu, ale ma plan. Widzi zbliżającego się Wayhema i prosi go o pomoc. Biedronka czeka pod ziemią, błagając Czarnego Kota, aby się pośpieszył.

Goridzilla (401)
Wayhem w hełmie zaczyna wydawać głośne odgłosy, aby zwrócić uwagę Gorizilli, powodując, że ten biegnie przez miasto. Gorizilla znajduje chłopaka przebranego za Adriena i zakłada, że to Adrien. Władca Ciem wierzy w tę samą historię, gdy obok Adriena pojawia się Czarny Kot. Jest w ten sposób oszukiwany przez plan Adriena i dochodzi do wniosku, że "na szczęście" mylił się oraz, że jego syn nie jest Czarnym Kotem. Następnie rozkazuje Gorizilli zabrać Miraculum Czarnego Kota. Gorizilla próbuje to zrobić, ale za każdym razem Czarnemu Kotu udaje się ominąć jego pięść. Po wprowadzeniu go bezpośrednio nad stację metro, Czarny Kot używa Kotaklizmu na chodniku, powodując jego zapadnięcie, pozostawiając Gorizilla uwięzionego pod zniszczoną drogą. Następnie Czarny Kot mówi Biedronce przez swojego Koci Kija, że jest to ekspresowa dostawa od Czarnego Kota i pyta ją, czy zamówiła tą gigantyczną bestię, na co ona odpowiada: "Wiedziałam, że mogę na ciebie liczyć, Kotku!".
Goridzilla (417)
Pyta go o miejsce pobytu Adriena, a ten mówi, że Adrien jest bezpieczny. Potem Biedronka wskakuje na Gorizillę, wyjmuje z kieszeni bransoletkę i niszczy ją. Po schwytaniu uwolnionej akumy i oczyszczenia jej, ona i Czarny Kot przybijają żółwika, a ta zauważa Wayhema w pobliżu, wciąż noszącego kask motocyklowy. Mówiąc na niego Adrien, dziewczyna krzyczy do niego, pytając go, czy wszystko w porządku, ale Czarny Kot staje przed nią i zapewnia ją, że jest całkowicie w porządku, a Wayhem popiera superbohatera, pokazjąc kciuki do góry. Czarny Kot następnie doradza Biedronce, aby odeszła, bo inaczej ujawni mu swoją sekretną tożsamość. Zdając sobie sprawę, że ma rację, Biedronka żegna się z "Adrienem" i swoim partnerem, a następnie odchodzi za pomocą Jo-jo.
Goridzilla (442)

Po skończeniu swojej części planu, Wayhem podchodzi do pobliskiego budynku i puka do drzwi. Prawdziwy Adrien wyjrzał z nich i wychodzi do niego. Adrien przeprasza go za to, że Wayhem musiał go udawać, komentując, że jego fan prawdopodobnie myśli, że nie jest odważny. Jednak Wayhem wyraża podniecenie na jego temat i nie wykazuje żadnych negatywnych emocji. On z kolei przeprasza za zamieszczenie zdjęcia w internecie, mówiąc, że Adrien musi być na niego bardzo zły, ale ten uśmiecha się do niego i pisze swój e-mail na twarzy Adriena z kartonu, mówiąc, że jeśli Wayhem przestałby tak się zachowywać w stosunku do niego, to mogliby być dobrymi przyjaciółmi.

Goridzilla (448)

W pokoju Marinette i wciąż w piżamach, dziewczyna kładzie się na łóżko, ciesząc się, że poszła do kina z Adrienem, ale potem wpada w rozpacz, gdy zdaje sobie sprawę, że poszła z nim do kina w piżamie, śmiesznych okularach i ręczniku. Następnie dostaje telefon od Alyi, która wciąż jest z innymi dziewczynami. Alya mówi Marinette, że wszyscy widzieli zdjęcia jej i Adriena w internecie, ale dalej nie wiedzą, czemu jej tu jeszcze nie ma. Marinette śmieje się i mówi im, że zaraz się przebierze i będzie tam, ale potem pyta się gdzie one są. Alya odpowiada ze śmiechem, że wciąż są na basenie i cały czas na nią czekają.

Goridzilla (464)

W Dworze Agrestów Adrien wchodzi do swojego pokoju, a jego ojciec siedzi na kanapie. Gabriel mówi swojemu synowi, aby usiadł, a Adrien jest posłuszny. Za pomocą pilota do telewizora Gabriel uruchamia film Solitude na ekranie telewizora. Mówi Adrienowi, że mógł po prostu zapytać go, czy może obejrzeć ten film, a Adrien odpowiada, że ​​próbował, ale Gabriel był zajęty. Z przykrością stwierdza, że ​​zawsze wydaje się zbyt zajęty, aby z nim porozmawiać. Gabriel mówi swojemu synowi, że powinien mu zaufać i że ważne jest, aby mogli zaufać sobie nawzajem, ponieważ gdyby Adrien ukrywał przed nim prawdę, "zacząłby wyobrażać sobie różne rzeczy". Adrien zgadza się i dziękuje mu. Odwracają się do ekranu, na którym Emilie Agreste uśmiecha się przez ramię. Zanim jednak widok epizodu zejdzie scena przenosi się w nieokreślone miejsce głęboko pod rezydencją, słabo oświetlone pochodniami i czymś, co wydaje się być wiązką światła słonecznego przechodzącego przez świetlik. Na dalekim końcu pokoju widać "okno motyla", takie jakie znajduje się w Siedzibie Władcy Ciem. Podczas tej sceny słychać odgłos czterech metalicznych odgłosów, a także tajemniczy sygnał dźwiękowy.

Postacie Edytuj

Główni bohaterowie Edytuj

Poboczne postacie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Premiera odcinka miała miejsce w Kanadzie 14 marca 2018 roku.[2]
  • W odcinku można ujrzeć nową wersję transformacji Władcy Ciem.
  • W odcinku wykorzystano biały strój dla Adriena, który SAMG Animation zaprezentował na rocznicę serialu.
  • Gabriel podejrzewa, że Adrien to Czarny Kot. Widząc Wayhema, myśląc, że to jego syn, oraz Czarnego Kota w tym samym czasie, uznaje że jego podejrzenia były niesłuszne.
  • Aktorka grająca w filmie Samotność to pani Agreste, dowiadujemy się wtedy, że jej imię to Emilie.
  • Dzięki odcinkowi można zobaczyć, że przedmiot nie musi należeć do danej osoby, aby wtargnęła w niego Akuma i zainfekowała tę osobę.
  • Pod domem Agrestów znajduje się tajemnicze pomieszczenie.
  • Film Samotność w oryginale nazywa się Solitude.

Odcinek online Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. https://www.fernsehserien.de/miraculous/folgen/2x10-gorizilla-1163286
  2. https://www.tvpassport.com/tv-listings/stations/family-channel-canada-east/53/2018-03-14

Zobacz też...Edytuj