FANDOM

 Gabriel Agreste Biedronka Logo Kreacje Czarny Kot Logo Galeria Kitka Logo Gabriel (webisod) 
Muszę mieć potęgę absolutną! A twoje Miraculum jest pod moją kontrolą. Ja jestem twoim władcą! I żądam od ciebie posłuszeństwa.

Gabriel Agreste – ojciec Adriena oraz słynny paryski projektant mody. Jest twórcą i właścicielem marki Gabriel.

W serialu pełni rolę głównego antagonisty. Jako Władca Ciem, mężczyzna chce za wszelką cenę zdobyć miraculum Biedronki i Czarnego Kota, aby posiąść boską moc. Potrafi tworzyć z motyli akumy – stworzenia, które mogą przemienić człowieka w to, co tylko zechce, służąc tym samym Władcy Ciem.

W odcinku Kolekcjoner wykorzystuje własną Akumę, aby zmienić się w tytułowego super-złoczyńcę. Dzięki temu oczyszcza się z podejrzeń, że to właśnie on mógłby być Władcą Ciem.

OsobowośćEdytuj

NormalnieEdytuj

Gabriel wydaje się być zimną, ostrą i bardzo surową osobą. Za wszelką cenę chroni syna przed niebezpieczeństwem, dlatego trzymał go w domu przez większość jego życia. Od czasu zniknięcia jego żony, zachowuje się zupełnie inaczej niż kiedyś. Lecz w odcinku Simon Mówi można zauważyć jego miłość do syna. Gdy chce, potrafi być czarujący i szarmancki, np. w odcinku Królowa Os (Wielkie Starcie - część 2) , gdy rozmawia z Audrey Bourgeois.

Władca CiemEdytuj

Władca Ciem jest zimny, sprytny i zdeterminowany. Jego największym pragnieniem jest posiąść wszystkie miracula, gdyż wtedy nic nie stanie na jego drodze, aby zdobyć boską moc. Nie dba o to, czy ktoś na tym ucierpi. Zaakumowani super-złoczyńcy są jego najpotężniejszą bronią. Wybiera swoje ofiary starannie, dając im powód, aby mu pomogli. Przekonuje ludzi, że troszczy się o ich problemy i obiecuje wspaniałe moce, naprawdę jednak robi to, aby osiągnąć swój cel. Jeśli sprawy nie idą dobrą drogą, łatwo traci cierpliwość. Po porażce poprzysięga zemstę na super-bohaterach.

KolekcjonerEdytuj

Jako Kolekcjoner jest dużo bardziej szalony i nieobliczalny. Ogarnia go żądza "skolekcjonowania" wszystkiego co przypadnie mu do gustu. Jest nawet w stanie posunąć się do "skolekcjonowania" własnego syna. To wszystko jest jednak tylko przykrywką mającą ukryć jego sekretną tożsamość.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Gabriel ma włosy w bardzo jasnym odcieniu blondu, które układa ku górze. Posiada on widoczne zakola. Oczy Gabriela są koloru niebieskiego, a twarz smukła i podłużna, z widocznie zarysowanymi kośćmi policzkowymi. Jest wysoki i szczupły. Nosi on czarne okulary.

Mężczyzna zazwyczaj ubiera białą koszulę z dużym kołnierzykiem, na którą ubiera szarą kamizelkę z czerwonymi guzikami oraz kieszonkami, a pod szyją zawiązuje biało-czerwoną apaszkę, pod którą ukrywa Miraculum Ćmy. Na to zakłada białą marynarkę. Gabriel ubiera również czerwone spodnie oraz białe buty typu derby. Na środkowym palcu lewej ręki nosi srebrną obrączkę.

Władca CiemEdytuj

Władca Ciem to wysoki oraz szczupły mężczyzna. Jego oczy przybierają kolor fioletu. Mężczyzna po przemianie nosi srebrną maskę z łączeniami, które układają się w kształt motylich skrzydeł. Jest on ubrany w ciemnofioletowy garnitur, który zapina pod samą szyją oraz spodnie w tym samym kolorze. Pod spodem nosi koszulę w fioletowym kolorze. Pod szyją mężczyzny znajduje się duży, czarny kołnierz układający się ku górze, który wyglądem przypomina motyle skrzydła. Na szyi widnieje Miraculum Ćmy. Władca Ciem nosi również czarne rękawiczki oraz czarne, połyskujące buty. Kiedy komunikuje się z super-złoczyńcą, na jego twarzy pojawia się jasnoróżowy kontur w kształcie skrzydeł motyla.

KolekcjonerEdytuj

Złoczyńca ubrany jest w czarny kostium z białymi dodatkami oraz czerwonymi wstawkami przy szyi. Kołnierz, nieco szerzej usadowiony, ma szpiczasty kształt, a jego końce sięgają do połowy głowy Kolekcjonera. Skóra postaci jest fioletowa. Biała "czapka" ma kształt stożka i widnieją na niej czarne pasy kierujące się ku zakończeniu. Oczy zasłaniają czerwone okulary. Na rękach mężczyzny znajdują się białe rękawiczki, od których wychodzą dwa pasy w tym samym kolorze, usadowione na dole i górze ręki. Obcasy są w kształcie stożka, przyozdobione czarną spiralą.

BrońEdytuj

Bronią Władcy Ciem jest laska, w której skrywa się również miecz. Mężczyzna przechowuje w niej również zainfekowane Akumy w wyczekiwaniu na kolejną możliwość zaakumowania danej osoby. Może służyć również jako narzędzie do walki.

ZdolnościEdytuj

Gabriel Agreste jest utalentowanym oraz znanym projektantem mody, który zarządza własną marką - Gabriel. Projektuje ubrania, biżuterię oraz rzeczy użytkowe. Bardzo dobrze zarządza firmą, prezentując w ten sposób pełen profesjonalizm. To dzięki niemu karierę zdobyła np. Clara Nightingale. Umie także grać na fortepianie.

Akuma przemiana 10

Będąc w posiadaniu Miraculum Ćmy, Gabriel jest w stanie tworzyć Akumy, aby zmieniać bezbronnych ludzi w super-złoczyńców. Gdy czarny motyl dolatuje do ofiary, posiadacz Miraculum Ćmy może się z nim komunikować dzięki fioletowemu światłu w kształcie motyla, które pojawia się i u super-złoczyńcy, i u niego. Jak pokazano w odcinkach Ilustrachor oraz Pixelator jedynie zaciśnięciem dłoni w pięść może sprawić podwładnemu ból. Jeśli chce może także sam oczyścić akumę, co widać w odcinku Asystura, gdzie mężczyzna usuwa akumę z Lisicy. Gdy nie jest Władcą Ciem, Gabriel mimo wszystko może odczuć dzięki broszce negatywne emocje, które może wykorzystać. Jest w stanie kontrolować akumy w taki sposób, by stworzyły jego twarz (Kamienne Serce (Początki - część 2)). Oprócz tego, gdy Biedronka bądź on sam nie oczyści akumy, motyl może się rozmnożyć i zaakumować wiele osób w super-złoczyńcę, od którego pochodziła akuma. Nie mogą się jednak ruszać, a ożywiają dopiero gdy Władca Ciem ponownie zaakumuję poprzednią ofiarę - wtedy wszystkie "posągi" ożywają i służą mu.

Kolekcjoner (201)

Jako Kolekcjoner posiada książkę, dzięki której może "wchłaniać" wszelkie rzeczy oraz osoby, kiedy tylko "broń" ich dotknie. Kiedy dana rzecz zostanie przez niego zabrana, pojawia się na jednej ze stron książki. Może on też jednym ruchem ręki usunąć obrazek. Książką może rzucać jak bumerangiem na bardzo daleką odległość. Przedmiot służy także jako tarcze - wszelkie pociski, które uderzają w jedną z jej kartek zostają przez nią "wchłonięte". Mimo wszystko, książka nie jest nieskończona, a gdy wolne kartki się skończą, Kolekcjoner musi usunąć część poprzednich rysunków.

Relacje Edytuj

Adrien Agreste/Czarny KotEdytuj

Goridzilla (463)

Pomimo, że ojciec chroni syna, jego relacje z Adrienem są bardzo chłodne. Agrestowie nie spędzają ze sobą czasu, co bardzo denerwuje i smuci chłopaka, lecz twierdzi, że już się przyzwyczaił. Gabriel kontroluje każdy dzień życia swojego dziecka, rozpisując szczegółowe plany zajęć. W pewnym stopniu, nie wydaje się dbać o swojego syna, tak jak w odcinku Bańkor kazał Nathalie, aby kupiła za niego prezent urodzinowy dla chłopca. Mimo wszystko boi się o syna i nie chce, by stało mu się coś złego, tak jak w odcinku Goridzilla, w którym każe puścić Biedronkę, by uratowała Adriena - co częściowo przyczyniło się do jego porażki.

Gdy chłopak jest w postaci Czarnego Kota, Gabriel gardzi nim i zamierza zabrać jego Miraculum. W Goridzilla Gabriel podejrzewał, że jego syn może być Czarnym Kotem. Gdy zobaczył Czarnego Kota i "Adriena" (mężczyzna nie wiedział, że to rzeczywiście był Wayhem przebrany w Adriena), odetchnął z ulgą, że Adrien nie jest jego wrogiem i bohaterem Paryża. W odcinku Mayura kpi z bohatera.

Emilie AgresteEdytuj

Emilie Agreste była żoną Gabriela. Zniknęła, nie wiadomo z jakiej przyczyny, zmieniając go w całkiem innego człowieka. Mężczyzna bardzo kocha swoją żonę i troszczy się o nią[4] i obiecuje, że znów będą razem. W odcinku Kolekcjoner podczas rozmowy z Marinette, która oddała mu Księgę Zaklęć powiedział, że ta księga była ostatnim prezentem od niego żony oraz że dostał księgę, gdy wraz z małżonką był poza granicą kraju.

Nathalie SancoeurEdytuj

Kolekcjoner (59)

Jest asystentką pana Agreste. Gabriel docenia to, że Nathalie jest chętna do opieki nad Adrienem. Każe jej śledzić każdy ruch syna, a kiedy gdzieś wychodzi – pytać szczegółowo gdzie. Nathalie wie, że Gabriel jest Władcą Ciem. Mężczyzna martwi się o nią w odcinku Mayura (Dzień Bohaterów - część 2), gdy ta osłabła po "użyciu" uszkodzonego Miracula Pawia. Jednak pomimo to, gdy w odcinku Onichan robi ona coś sprzecznego z jego wolą, objeżdża ją bezlitośnie, jakby nie pamiętał ile dla niego zrobiła.

NoorooEdytuj

Piaskowy Chłopiec (33)

Nooroo próbujący wyjść

Nooroo to kwami Gabriela. Jest traktowane przez Gabriela jak niewolnik. Po tym jak mężczyzna oświadczył, że zamierza wykorzystać Miraculum Ćmy do tworzenia super-złoczyńców, Nooroo próbował się temu przeciwstawić i wyjaśnić, że moce Miracul nie powinny być wykorzystywane do czynienia zła, jednak mężczyzna go nie słuchał. Gabriel w towarzystwie kwami pokazuje swoją wyższość, przypominając mu, że jest jego panem i żąda posłuszeństwa. W odcinku Syrena mężczyzna stwierdził, że Nooroo skrywa przed nim sekrety i chciał się dowiedzieć jak najwięcej o tym, jak zyskać nowe moce. Kwami zaprzeczyło temu twierdząc, że nie zna przepisów, jednocześnie wyjawiając, że tylko Strażnik potrafi rozszyfrować księgę. Gabriel nie pozwala Nooroo się oddalać, ani komunikować się z innymi, nawet w dniu urodzin. W odcinku Piaskowy Chłopiec aby uciszyć kwami, zamyka jego usta. Po chwili zamienia to w żart, jednak kwami po tym jest mu całkowicie uległe. W odcinku Nawałnica 2 Nooroo próbuje przekonać Gabriela, że że negatywne emocje mogą pochodzić od jego syna, a on powinien mu poświęcić więcej uwagi. Mężczyzna jednak w dalszym ciągu upiera się przy swoim zdaniu, uważając je za słuszne i ucisza kwami. W dalszym ciągu odcinka rozmyśla nad słowami swojego kwami.

Super-złoczyńcyEdytuj

Hawk Moth urging Dark Cupid

Gabriel rozmawiający z Mrocznym Amorem

Władca Ciem wykorzystuje super-złoczyńców, aby zdobyć Miraculum Biedronki i Czarnego Kota. Wydaje się troskliwym przyjacielem, obiecuje, iż pomoże im w wypełnieniu ich mrocznych pragnień, dając im siłę, tak długo, jak odwdzięczą mu się oddając Miraculum. Jeśli jednak złoczyńca nie robi nic, aby odebrać Miraculum, Władca Ciem nie jest zadowolony i zmusza ich do tego siłą.

Marinette Dupain-Cheng/BiedronkaEdytuj

Kolekcjoner (328)

Marinette oddaje Gabrielowi księgę

Gabriel poznaje Marinette przy okazji konkursu na najlepszy projekt melonika. Jest pełen uznania dla jej talentu. Traktuje ją chłodno, lecz z sympatią. Gdy dziewczyna przyznaje się do przywłaszczenia jego książki, jest dla niej bardzo wyrozumiały i na jej prośbę zgadza się, by Adrien wrócił do szkoły. W odcinku Królowa Stylu pochwalił talent Marinette podczas rozmowy z Audrey Bourgeois, chwaląc stworzony przez nią kapelusz z melonikiem.

Simon Mówi Galeria (142)

Natomiast, gdy jest Biedronką pragnie ją pokonać i odebrać jej Miraculum. Gardzi zarówno nią, jak i Czarnym Kotem. Wydaje się, że za swoje porażki wini tylko dziewczynę i czuje do niej więcej nienawiści, ponieważ to ona leczy jego akumy.

Nino LahiffeEdytuj

Bańkor (70)

Pan Agreste ma wrogie nastawienie wobec najlepszego przyjaciela swojego syna, dlatego, że ten chciałby się cały czas bawić. Szczególnie się na niego zezłościł, kiedy usłyszał pytanie na temat przyjęcia urodzinowego dla Adriena. Właśnie przez to Nino został super-złoczyńcą.

Lila RossiEdytuj

Po raz pierwszy mężczyzna staje z Lilą twarzą w twarz w odcinku Onichan. Gabriel z początku nie akceptował dziewczyny i chciał się jej pozbyć, kiedy zobaczył jej zdjęcie z jego synem. Był zdenerwowany kiedy Lila pojawiła się w posiadłości bez jego zgody i spędzała czas z Adrienem. Dzięki zaakumowaniu Kagami chciał pozbyć się Lili z życia jego syna. W końcu postanowił wykorzystać Lilę i ją obserwować. Okłamuje ją, twierdząc, że ma rację co do Adriena, aby mieć ją na oku. W odcinku Miraculeur wykorzystuje Lilę, aby wywołać u Chloé Bourgeois negatywne emocje i móc ją zaakumować.

Mistrz FuEdytuj

Gabriel dowiaduje się o istnieniu Strażnika wiedząc, że pilnuje on Miracul. Mężczyzna nie zna jego tożsamości i dąży do tego, aby go odnaleźć. Dzięki zaakumowanej Marianne Lenoir dowiaduje się, że Strażnik używa fałszywego imienia oraz nazwiska, aby nie zdradzić swojej prawdziwej tożsamości.

Inne kwamiEdytuj

Gabriel dowiaduje się o pozostałych kwami w odcinku Piaskowy Chłopiec, kiedy te próbują się skontaktować z Nooroo. Władca Ciem dzięki temu mniej więcej wie, gdzie powinien ich szukać. Jego celem jest złapanie wszystkich kwami.

RodzinaEdytuj

Adrien Agreste
(żyje)
Gabriel Agreste
(żyje)
Emilie Agreste
(w śpiączce)

Występowania Edytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

Hawk Moth - Second Version Concept Art

Concept art

  • Był w posiadaniu Księgi Miraculum, lecz Adrien zabrał ją bez jego wiedzy. Dzięki Marinette mężczyzna odzyskał księgę.
  • Gabriel początkowo podejrzewał, że Czarny Kot to Adrien. Możemy zobaczyć to w odcinku Simon Mówi oraz Goridzilla. Jednak widząc Wayhema, myśląc że to jego syn oraz Czarnego Kota w tym samym czasie, uznaje że jego podejrzenia były niesłuszne.
  • W swoim sejfie ma księgę o Miraculum, zdjęcie Emilie Agreste, broszkę z pawiem oraz bilet/książkę podróżniczą o Tybecie.
  • W odcinku Kolekcjoner ujawniono, że to właśnie on jest Władcą Ciem. Wcześniej prawdziwa tożsamość złoczyńcy nie była znana.
  • Prawdopodobnie jest leworęczny. Można to wywnioskować po tym, iż właśnie w tej ręce trzyma laskę. Potwierdza to fakt, że przeważnie używa lewej ręki, np. pstryka palcami by zdjąć czar z Nooroo w odcinku Piaskowy Chłopiec.
  • Nosi przy sobie zdjęcie swojej żony.
  • Zmusił kwami Nooroo do posłuszeństwa.
  • W odcinku Melobestia rymuje, porozumiewając się z super-złoczyńcą.
Mayura (26)

Władca Ciem pod wpływem mocy Asystury

Pozostałe

  • Po transformacji we Władcę Ciem jego głos ulega zmianie (zauważalne jest to w odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1)).
  • Po rozszyfrowaniu Księgi zaklęć można wyczytać, że Władca Ciem jest super-złoczyńcą.
    • Informacje te są tajemnicą. Chociaż posiadacz Miraculum Ćmy jest pokazywany jako ktoś zły, według Nooroo Miracula nie powinny być wykorzystywane do zła.
  • Ćma jest totemem zmiennokształtnych.Ćmy oraz motyle są również symbolem zmian.
  • Jego imię nawiązuje do francuskiej projektantki Gabrielle "Coco" Chanel, która stworzyła markę Chanel [5]
  • W oryginalnej wersji, francuskiej, nazwano go Le Papillon, co dosłownie oznacza motyl. W hiszpańskiej wersji językowej nazywa się Lepidóptero. Jest to nawiązanie do słowa Lepidoptera oznaczającego wszystkie motyle.[6]
  • Z odcinka Ilustrachor wydaje się, że Władca Ciem wie, że Biedronka to Marinette. Jest to jednak błąd w polskim dubbingu.
PV Galeria (97)

Władca Ciem w wersji PV

  • W wersji PV Władca Ciem występuje bez maski.   
  • Wilfried Pain potwierdził, że ma swoją historię początku.[7]   
  • Jego wygląd jako Collectora został ujawniony na NYCC 2016.[9] 4 sierpnia 2017 roku zaprezentowano trailer, na którym ujawniono, że to właśnie Gabriel stanie się tajemniczym dotąd złoczyńcą.[10]
    • W pierwszym odcinku drugiego sezonu okazuje się, że Gabriel akumuje samego siebie, dzięki czemu staje się super-złoczyńcą.
  • W Ladybug & Cat Noir: Awakening zostanie zdradzone, czy zawsze był tak surowy, nawet przed zniknięciem Emilie Agreste.[11]
  • W przyszłości będzie w stanie zaakumować duże obiekty.[12]

PrzypisyEdytuj

Zobacz także...Edytuj

Pokaż/Ukryj
Postacie
Superbohaterowie
Właściciele miraculum

Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng

Poprzedni właściciele miraculum

Bọ rùaCernunnosEgipski posiadacz MiraculumFlecista z HamelnHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMudekudekuTentomushiTomoe GozenSasuke SarutobiStarożytna chińska BiedronkaStarożytna chińska posiadaczka Miraculum LisaStarożytna egipska BiedronkaStarożytny chiński Czarny KotStarożytny chiński posiadacz Miraculum ĆmyStarożytny chiński posiadacz Miraculum PawiaStarożytny chiński posiadacz Miraculum PszczołySun Wukong

Kwami
Główne Kwami

PlaggTikki

Pozostałe Kwami

BarkkDaizziDuusuFluffKaalkiLonggMulloNoorooOrikkoPollenRoaarSassStomppTrixxWayzzXuppuZiggy

Wrogowie
Główni przestępcy

Gabriel AgresteNathalie SancoeurSuper-złoczyńcy

Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie

Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréaleBezimienny chłopiecChloé BourgeoisElla i Etta CésaireIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Chiên LêKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMarc AncielMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathaniel KurtzbergNino LahiffeNoel LahiffeOndineQuentinRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem

Dorośli

Alec CataldiAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtAudrey BourgeoisBob RothCaline BustierChrisClaraClara ContardClara NightingaleClaudie KantéCzarny MieczEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMama QuentinaMarianne LenoirMarlena CésaireNadja ChamackNauczyciel plastykiNora CésaireOchroniarz AdrienaOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPan KubdelPani MendeleievPani RossiPenny RollingPhilippePortier hotelowyRoger RaincomprixRolland DupainSabine ChengSarahSimon GrimaultŚwięty MikołajThéo BarbotThomas AstrucTom DupainTomoe TsurugiVéroniqueVivicaVincentVincent AzaWang ChengWang FuXavier RamierXY

Inne

AlbertMarkovPosiadacze MiraculumZakon Strażników

Zwierzęta/Stwory

AkumaFangKonieSentimonstre

Zapowiedziane
Nadchodzące postacie

FélixMatka Sabine

Inne
Koncepcje

Félix Agreste (PV)GavrocheLindalee RoseMarinette Dupain-Cheng (PV)Niezwykłe dzieciaki (Kid MimeMelodieMercurySparrow)

Komiksy

AdamCamilla HombeeDoormanKnightowlMajestiaPostacie z komiksuRybakSparrowTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny Valley