Gabriel Agreste OficjalneLogoMiraculum (6).png Kreacje OficjalneLogoMiraculum (1).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (2).png Gabriel (webisod) 

Muszę mieć potęgę absolutną! A twoje Miraculum jest pod moją kontrolą. Ja jestem twoim władcą! I żądam od ciebie posłuszeństwa.

Gabriel Agreste – ojciec Adriena oraz słynny paryski projektant mody. Jest twórcą i właścicielem marki Gabriel.

W serialu pełni rolę głównego antagonisty. Posiada on Miraculum Motyla, które połączone jest z Kwami o imieniu Nooroo. Jako Władca Ciem, mężczyzna chce za wszelką cenę zdobyć Miraculum Biedronki i Czarnego Kota, aby posiąść boską moc i odzyskać swoją żonę. Potrafi tworzyć z motyli Akumy – stworzenia, które mogą przemienić człowieka w to, co tylko zechce, służąc tym samym Władcy Ciem.

W odcinku Kolekcjoner wykorzystuje własną Akumę, aby zmienić się w tytułowego super-złoczyńcę. Dzięki temu oczyszcza się z podejrzeń, że to właśnie on mógłby być Władcą Ciem.

Na początku 4 sezonu naprawia Miraculum Pawia, które połączone jest z Kwami o imieniu Duusu, łącząc je z Miraculum Motyla, dzięki czemu może zmienić się w Papillombre.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Gabriel wydaje się być zimną, ostrą i bardzo surową osobą. Za wszelką cenę chroni syna przed niebezpieczeństwem, dlatego trzymał go w domu przez większość jego życia. Od czasu zniknięcia jego żony, zachowuje się zupełnie inaczej niż kiedyś. Lecz w odcinku Simon Mówi można zauważyć jego miłość do syna. Gdy chce, potrafi być czarujący i szarmancki, np. w odcinku Królowa Os (Wielkie Starcie - część 2), gdy rozmawia z Audrey Bourgeois.

Władca Ciem/Papillombre[edytuj | edytuj kod]

Władca Ciem jest zimny, sprytny i zdeterminowany. Jego największym pragnieniem jest posiąść wszystkie Miracula, gdyż wtedy nic nie stanie na jego drodze, aby zdobyć boską moc. Nie dba o to, czy ktoś na tym ucierpi. Zaakumowani super-złoczyńcy są jego najpotężniejszą bronią. Wybiera swoje ofiary starannie, dając im powód, aby mu pomogli. Przekonuje ludzi, że troszczy się o ich problemy i obiecuje wspaniałe moce, naprawdę jednak robi to, aby osiągnąć swój cel. Jeśli sprawy nie idą dobrą drogą, łatwo traci cierpliwość. Po porażce poprzysięga zemstę na super-bohaterach.

Kolekcjoner[edytuj | edytuj kod]

Jako Kolekcjoner jest dużo bardziej szalony i nieobliczalny. Ogarnia go żądza "skolekcjonowania" wszystkiego co przypadnie mu do gustu. Jest nawet w stanie posunąć się do "skolekcjonowania" własnego syna. To wszystko jest jednak tylko przykrywką mającą ukryć jego sekretną tożsamość.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Gabriel ma platynowe włosy, które układa ku górze. Posiada on widoczne zakola. Oczy Gabriela są koloru niebieskiego, a twarz smukła i podłużna, z widocznie zarysowanymi kośćmi policzkowymi. Jest wysoki i szczupły. Nosi on czarne okulary.

Mężczyzna zazwyczaj ubiera białą koszulę z dużym kołnierzykiem, na którą ubiera szarą kamizelkę z czerwonymi guzikami oraz kieszonkami, a pod szyją zawiązuje biało-czerwoną apaszkę, pod którą ukrywa Miraculum Motyla. Na to zakłada białą marynarkę. Gabriel ubiera również czerwone spodnie oraz białe buty typu derby. Na środkowym palcu lewej ręki nosi srebrną obrączkę.

Władca Ciem[edytuj | edytuj kod]

Władca Ciem to wysoki oraz szczupły mężczyzna. Jego oczy przybierają kolor fioletu. Mężczyzna po przemianie nosi srebrną maskę z łączeniami, które układają się w kształt motylich skrzydeł. Jest on ubrany w ciemnofioletowy garnitur, który zapina pod samą szyją oraz spodnie w tym samym kolorze. Pod spodem nosi koszulę w fioletowym kolorze. Pod szyją mężczyzny znajduje się duży, czarny kołnierz układający się ku górze, który wyglądem przypomina motyle skrzydła. Na szyi widnieje Miraculum Motyla. Władca Ciem nosi również czarne rękawiczki oraz czarne, połyskujące buty. Kiedy komunikuje się z super-złoczyńcą, na jego twarzy pojawia się jasnoróżowy kontur w kształcie skrzydeł motyla.

Papillombre[edytuj | edytuj kod]

Podobnie jak wcześniej, Papillombre posiada fioletowe oczy. Mężczyzna nosi jasnoczerwoną maskę z łączeniami, które układają się w kształt motylich skrzydeł. Zasłania ona całą jego głowę oraz szyję i dekolt. Jego lewe oko zasłania duży fioletowo-czarny okular z jasnofioletowym szkłem, który swoim wyglądem przypomina pawie pióro.

Jest on ubrany w fioletowy garnitur z trenem, który układa się na kształt pawich piór. Garnitur posiada również czarny, postawiony do góry kołnierz. Przy szyi przypięte ma Miraculum Motyla oraz Pawia. Dolna część jego stroju to ciemnofioletowe, proste spodnie. Papillombre nosi również czarne rękawiczki oraz czarne, połyskujące buty.

Kolekcjoner[edytuj | edytuj kod]

Złoczyńca ubrany jest w czarny kostium z białymi dodatkami oraz czerwonymi wstawkami przy szyi. Kołnierz, nieco szerzej usadowiony, ma szpiczasty kształt, a jego końce sięgają do połowy głowy Kolekcjonera. Skóra postaci jest fioletowa. Biała "czapka" ma kształt stożka i widnieją na niej czarne pasy kierujące się ku zakończeniu. Oczy zasłaniają czerwone okulary. Na rękach mężczyzny znajdują się białe rękawiczki, od których wychodzą dwa pasy w tym samym kolorze, usadowione na dole i górze ręki. Obcasy są w kształcie stożka, przyozdobione czarną spiralą.

Broń[edytuj | edytuj kod]

Bronią Władcy Ciem jest Laska, w której skrywa się również miecz. Mężczyzna przechowuje w niej również zainfekowane Akumy w wyczekiwaniu na kolejną możliwość zaakumowania danej osoby. Może służyć również jako narzędzie do walki.

Po przemianie w Papillomre, korzystając z mocy Miraculum Motyla i Pawia, jego bronią staje się również Wachlarz.

Zdolności[edytuj | edytuj kod]

Gabriel Agreste jest utalentowanym oraz znanym projektantem mody, który zarządza własną marką - Gabriel. Projektuje ubrania, biżuterię oraz rzeczy użytkowe. Bardzo dobrze zarządza firmą, prezentując w ten sposób pełen profesjonalizm. To dzięki niemu karierę zdobyła np. Clara Nightingale. Umie także grać na fortepianie.

Tworzenie Akumy

Będąc w posiadaniu Miraculum Motyla, Gabriel jest w stanie tworzyć Akumy, aby zmieniać bezbronnych ludzi w super-złoczyńców. Gdy czarny motyl dolatuje do ofiary, posiadacz Miraculum Motyla może się z nim komunikować dzięki fioletowemu światłu w kształcie motyla, które pojawia się i u super-złoczyńcy, i u niego. Jak pokazano w odcinkach Ilustrachor oraz Pixelator jedynie zaciśnięciem dłoni w pięść może sprawić podwładnemu ból. Jeśli chce może także sam oczyścić Akumę, co widać w odcinku Asystura, gdzie mężczyzna usuwa Akumę z Lisicy. Gdy nie jest Władcą Ciem, Gabriel mimo wszystko może odczuć dzięki broszce negatywne emocje, które może wykorzystać. Jest w stanie kontrolować Akumy w taki sposób, by stworzyły jego twarz (Kamienne Serce (Początki - część 2)). Oprócz tego, gdy Biedronka bądź on sam nie oczyści Akumy, motyl może się rozmnożyć i zaakumować wiele osób w super-złoczyńcę, od którego pochodziła Akuma. Nie mogą się jednak ruszać, a ożywiają dopiero gdy Władca Ciem ponownie zaakumuję poprzednią ofiarę - wtedy wszystkie "posągi" ożywają i służą mu.

Mając w posiadaniu również Miraculum Pawia, jako Papillombre posiada taką samą moc jak każdy posiadacz owego Miraculum - może on zanieczyścić pióro i stworzyć Amok. Wykorzystując Amok, może on zainfekować wybrany przedmiot i stworzyć Emo-potwora, który będzie posłuszny jemu oraz super-złoczyńcy, któremu ma towarzyszyć.

Kolekcjoner umieszcza w książce wieżę Eiffla

Jako Kolekcjoner posiada książkę, dzięki której może "wchłaniać" wszelkie rzeczy oraz osoby, kiedy tylko "broń" ich dotknie. Kiedy dana rzecz zostanie przez niego zabrana, pojawia się na jednej ze stron książki. Może on też jednym ruchem ręki usunąć obrazek. Książką może rzucać jak bumerangiem na bardzo daleką odległość. Przedmiot służy także jako tarcze - wszelkie pociski, które uderzają w jedną z jej kartek zostają przez nią "wchłonięte". Mimo wszystko, książka nie jest nieskończona, a gdy wolne kartki się skończą, Kolekcjoner musi usunąć część poprzednich rysunków.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Adrien Agreste/Czarny Kot[edytuj | edytuj kod]

Gabriel wraz z synem

Pomimo, że ojciec chroni syna, jego relacje z Adrienem są bardzo chłodne. Agrestowie nie spędzają ze sobą czasu, co bardzo denerwuje i smuci chłopaka, lecz twierdzi, że już się przyzwyczaił. Gabriel kontroluje każdy dzień życia swojego dziecka, rozpisując szczegółowe plany zajęć. W pewnym stopniu, nie wydaje się dbać o swojego syna, tak jak w odcinku Bańkor kazał Nathalie, aby kupiła za niego prezent urodzinowy dla chłopca. Mimo wszystko boi się o syna i nie chce, by stało mu się coś złego, tak jak w odcinku Goridzilla, w którym każe puścić Biedronkę, by uratowała Adriena - co częściowo przyczyniło się do jego porażki.

Gdy chłopak jest w postaci Czarnego Kota, Gabriel gardzi nim i zamierza zabrać jego Miraculum. W Goridzilla Gabriel podejrzewał, że jego syn może być Czarnym Kotem. Gdy zobaczył Czarnego Kota i "Adriena" (mężczyzna nie wiedział, że to rzeczywiście był Wayhem przebrany w Adriena), odetchnął z ulgą, że Adrien nie jest jego wrogiem i bohaterem Paryża. W odcinku Mayura kpi z bohatera.

Nathalie Sancoeur/Mayura[edytuj | edytuj kod]

Władca Ciem oraz Mayura

Jest asystentką pana Agreste. Gabriel docenia to, że Nathalie jest chętna do opieki nad Adrienem. Każe jej śledzić każdy ruch syna, a kiedy gdzieś wychodzi – pytać szczegółowo gdzie. Nathalie wie, że Gabriel jest Władcą Ciem. Mężczyzna martwi się o nią w odcinku Mayura (Dzień Bohaterów - część 2), gdy ta osłabła po "użyciu" uszkodzonego Miracula Pawia. Jednak pomimo to, gdy w odcinku Oni-chan robi ona coś sprzecznego z jego wolą, krzyczy na nią, jakby nie pamiętał, ile dla niego zrobiła. Docenia to, że Nathalie poświęca się realizacji jego planów zdobycia Miraculi. Wielokrotnie opiekuje się nią, gdy ta, wyczerpana użytkowaniem Miraculum Pawia, nie jest w stanie normalnie funkcjonować. W trosce o jej stan konfiskuje nawet Miraculum, aby ta nie ryzykowała dla niego zdrowiem. Gdy jego asystentka kradnie Miraculum Pawia, sprzeciwiając się jego woli, nie jest z tego zadowolony, lecz nie krzyczy na Nathalie, a nawet dziękuje jej za pomoc. Stwierdza również, że raczej nie będzie już korzystał z pomocy Mayury, co może świadczyć o trosce o stan jego asystentki. Zdaje się nie być świadomy tego, iż Nathalie jest w nim zakochana.

Nooroo[edytuj | edytuj kod]

Nooroo próbujący wyjść

Nooroo to kwami Gabriela. Jest traktowane przez Gabriela jak niewolnik. Po tym jak mężczyzna oświadczył, że zamierza wykorzystać Miraculum Motyla do tworzenia super-złoczyńców, Nooroo próbował się temu przeciwstawić i wyjaśnić, że moce Miracul nie powinny być wykorzystywane do czynienia zła, jednak mężczyzna go nie słuchał. Gabriel w towarzystwie kwami pokazuje swoją wyższość, przypominając mu, że jest jego panem i żąda posłuszeństwa. W odcinku Syrena mężczyzna stwierdził, że Nooroo skrywa przed nim sekrety i chciał się dowiedzieć jak najwięcej o tym, jak zyskać nowe moce. Kwami zaprzeczyło temu twierdząc, że nie zna przepisów, jednocześnie wyjawiając, że tylko Strażnik potrafi rozszyfrować księgę. Gabriel nie pozwala Nooroo się oddalać, ani komunikować się z innymi, nawet w dniu urodzin. W odcinku Piaskowy Chłopiec aby uciszyć kwami, zamyka jego usta. Po chwili zamienia to w żart, jednak kwami po tym jest mu całkowicie uległe. W odcinku Nawałnica 2 Nooroo próbuje przekonać Gabriela, że że negatywne emocje mogą pochodzić od jego syna, a on powinien mu poświęcić więcej uwagi. Mężczyzna jednak w dalszym ciągu upiera się przy swoim zdaniu, uważając je za słuszne i ucisza kwami. W dalszym ciągu odcinka rozmyśla nad słowami swojego kwami.

Emilie Agreste[edytuj | edytuj kod]

Emilie Agreste była żoną Gabriela. Zniknęła, nie wiadomo z jakiej przyczyny, zmieniając go w całkiem innego człowieka. Mężczyzna bardzo kocha swoją żonę i troszczy się o nią[5] i obiecuje, że znów będą razem. Bardzo zależy mu na tym, aby odzyskać ukochaną. Aby tego dokonać, chce zdobyć Miracula Biedronki i Czarnego Kota.

Super-złoczyńcy[edytuj | edytuj kod]

Władca Ciem wykorzystuje super-złoczyńców, aby zdobyć Miraculum Biedronki i Czarnego Kota. Wydaje się troskliwym przyjacielem, obiecuje, iż pomoże im w wypełnieniu ich mrocznych pragnień, dając im siłę, tak długo, jak odwdzięczą mu się oddając Miraculum. Jeśli jednak złoczyńca nie robi nic, aby odebrać Miraculum, Władca Ciem nie jest zadowolony i zmusza ich do tego siłą.

Marinette Dupain-Cheng/Biedronka[edytuj | edytuj kod]

Marinette oddaje Gabrielowi księgę

Gabriel poznaje Marinette przy okazji konkursu na najlepszy projekt melonika. Jest pełen uznania dla jej talentu. Traktuje ją chłodno, lecz z sympatią. Gdy dziewczyna przyznaje się do przywłaszczenia jego książki, jest dla niej bardzo wyrozumiały i na jej prośbę zgadza się, by Adrien wrócił do szkoły. W odcinku Królowa Stylu pochwalił talent Marinette podczas rozmowy z Audrey Bourgeois, chwaląc stworzony przez nią kapelusz z melonikiem.

Natomiast, gdy jest Biedronką pragnie ją pokonać i odebrać jej Miraculum. Gardzi zarówno nią, jak i Czarnym Kotem. Wydaje się, że za swoje porażki wini tylko dziewczynę i czuje do niej więcej nienawiści, ponieważ to ona leczy jego Akumy.

Nino Lahiffe[edytuj | edytuj kod]

Pan Agreste ma wrogie nastawienie wobec najlepszego przyjaciela swojego syna, dlatego, że ten chciałby się cały czas bawić. Szczególnie się na niego zezłościł, kiedy usłyszał pytanie na temat przyjęcia urodzinowego dla Adriena. Właśnie przez to Nino został super-złoczyńcą.

Lila Rossi[edytuj | edytuj kod]

Po raz pierwszy mężczyzna staje z Lilą twarzą w twarz w odcinku Oni-chan. Gabriel z początku nie akceptował dziewczyny i chciał się jej pozbyć, kiedy zobaczył jej zdjęcie z jego synem. Był zdenerwowany kiedy Lila pojawiła się w posiadłości bez jego zgody i spędzała czas z Adrienem. Dzięki zaakumowaniu Kagami chciał pozbyć się Lili z życia jego syna. W końcu postanowił wykorzystać Lilę i ją obserwować. Okłamuje ją, twierdząc, że ma rację co do Adriena, aby mieć ją na oku. W odcinku Miraculia wykorzystuje Lilę, aby wywołać u Chloé Bourgeois negatywne emocje i móc ją zaakumować.

Wang Fu[edytuj | edytuj kod]

Gabriel dowiaduje się o istnieniu Strażnika wiedząc, że pilnuje on Miracul. Mężczyzna nie zna jego tożsamości i dąży do tego, aby go odnaleźć. Dzięki zaakumowanej Marianne Lenoir dowiaduje się, że Strażnik używa fałszywego imienia oraz nazwiska, aby nie zdradzić swojej prawdziwej tożsamości. W odcinku Rakieta dowiaduje się, kim jest strażnik.

Inne kwami[edytuj | edytuj kod]

Gabriel dowiaduje się o pozostałych kwami w odcinku Piaskowy Chłopiec, kiedy te próbują się skontaktować z Nooroo. Władca Ciem dzięki temu mniej więcej wie, gdzie powinien ich szukać. Jego celem jest złapanie wszystkich kwami.

Rodzina[edytuj | edytuj kod]

Adrien AgresteGabriel AgresteEmilie AgresteAmélie Graham de VanilyFélix Graham de VanilyDrzewo genealogiczne rodziny Agreste

Występowania[edytuj | edytuj kod]

Sezon 1
Miraculum: Piosenka przewodnia: Pojawia się
1. Nawałnica: Pojawia się 14. Czarny Miecz: Pojawia się
2. Ilustrachor: Pojawia się 15. Faraon: Pojawia się
3. Lady Wifi: Pojawia się 16. Czasołamaczka: Pojawia się
4. Wonna Księżniczka: Pojawia się 17. Postraszycielka: Pojawia się
5. Mroczny Amor: Pojawia się 18. Lalkarka: Pojawia się
6. Pan Gołąb: Pojawia się 19. Mim: Pojawia się
7. Pixelator: Pojawia się 20. Diablo Rockman: Pojawia się
8. Kotowtór: Pojawia się 21. Reflekta: Pojawia się
9. Bańkor: Pojawia się 22. Biedronka i Czarny Kot: Pojawia się
10. Simon Mówi: Pojawia się 23. Kamienne Serce: Pojawia się
11. ArcyGlina: Pojawia się 24. Antybiedrona: Pojawia się
12. Gracz: Pojawia się 25. Kung Zup: Pojawia się
13. Panterman: Pojawia się 26. Lisica: Pojawia się
Sezon 2
1. Kolekcjoner: Pojawia się 14. Syrena: Pojawia się
2. Królowa Wizji: Pojawia się 15. Zombuziara: Pojawia się
3. Mrożownik: Pojawia się 16. Kapitan Hardrock: Pojawia się
4. Miś Goryczek: Pojawia się 17. Mrożyciel: Pojawia się
5. Komplikatorka: Pojawia się 18. Królowa Stylu: Pojawia się
6. Bobogigant: Pojawia się 19. Królowa Os: Pojawia się
7. Riposta: Pojawia się 20. Dyktatyran: Pojawia się
8. Befana: Pojawia się 21. Rewersor: Pojawia się
9. Melobestia: Pojawia się 22. Anansi: Pojawia się
10. Goridzilla: Pojawia się 23. Piaskowy Chłopiec: Pojawia się
11. Robotus: Pojawia się 24. Asystura: Pojawia się
12. Sapotiki: Pojawia się 25. Mayura: Pojawia się
13. Mroczna Sowa: Pojawia się 26. Mikołajdak: Pojawia się
Sezon 3
1. Kameleon: Pojawia się 14. Łowca Kwami: Pojawia się
2. Animaestro: Pojawia się 15. Żarłok: Pojawia się
3. Piekarix: Pojawia się 16. Gracz 2.0: Pojawia się
4. Cofelia: Pojawia się 17. Nawałnica 2: Pojawia się
5. Reflektynka: Pojawia się 18. Ikari Gozen: Pojawia się
6. Tatołak: Pojawia się 19. Graficzas: Pojawia się
7. Cichoszał: Pojawia się 20. Imprezowicz: Pojawia się
8. Oni-chan: Pojawia się 21. Lalkarka 2: Pojawia się
9. Miraculia: Pojawia się 22. Biały Kot: Pojawia się
10. Amnezjo: Pojawia się 23. Félix: Pojawia się
11. Desperata: Pojawia się 24. Biedronka: Pojawia się
12. Król Zabawek: Pojawia się 25. Połykacz Serc: Pojawia się
13. Rakieta: Pojawia się 26. Królowa Miraculów: Pojawia się
Sezon 4
1. Truth: Pojawia się 14. Sentibubbler: Nieobecny/a
2. Lies: Pojawia się 15. TBA: Nieobecny/a
3. Le Gang des Secrets: Pojawia się 16. TBA: Nieobecny/a
4. Pan Gołąb 72: Pojawia się 17. Rocketear: Nieobecny/a
5. Psychomedian: Nieobecny/a 18. TBA: Nieobecny/a
6. Furious Fu: Pojawia się 19. TBA: Nieobecny/a
7. Sole Crusher: Pojawia się 20. TBA: Nieobecny/a
8. Queen Banana: Pojawia się 21. TBA: Nieobecny/a
9. Gabriel Agreste: Nieobecny/a 22. TBA: Nieobecny/a
10. Mega Leech: Nieobecny/a 23. TBA: Nieobecny/a
11. Guiltrip: Pojawia się 24. TBA: Nieobecny/a
12. Crocoduel: Nieobecny/a 25. TBA: Nieobecny/a
13. Optigami: Pojawia się 26. TBA: Nieobecny/a
Filmy i odcinki pełnometrażowe
1. Miraculous New York: Pojawia się 3. Ladybug & Cat Noir: Awakening: Nieobecny/a
2. Miraculous Shanghai: Pojawia się 4. Miraculous: Nieobecny/a
Miraculum: Sekrety
1. Chat Noir vu par Marinette: Nieobecny/a 19. Sabrina: Nieobecny/a
2. Marinette et Adrien: Nieobecny/a 20. Rose: Nieobecny/a
3. La double vie de Marinette: Wspomniany/a 21. Nathaniel & Marc: Nieobecny/a
4. La fête d'anniversaire: Nieobecny/a 22. Gabriel: Pojawia się
5. Marinette et Alya: Nieobecny/a 23. Ivan: Nieobecny/a
6. Marinette et Paris: Nieobecny/a 24. Chloé vue par Marinette: Tło
7. Marinette et la mode: Nieobecny/a 25. Marinette vue par Chloé: Nieobecny/a
8. Ladyblog: Nieobecny/a 26. Lila: Nieobecny/a
9. La double vie d'Adrien: Nieobecny/a 27. La Famille: Nieobecny/a
10. Ladybug vue par Adrien: Nieobecny/a 28. Kagami vue par Marinette: Pojawia się
11. Tikki: Nieobecny/a 29. Kagami vue par Adrien: Pojawia się
12. Maître Fu: Wspomniany/a 30. Papillon et les Akumatisés: Pojawia się
13. Plagg: Pojawia się 31. Luka vu par Marinette: Nieobecny/a
14. Les copines: Nieobecny/a 32. Nouveaux Pouvoirs: Nieobecny/a
15. Max: Nieobecny/a 33. Nouveaux Héros: Nieobecny/a
16. Nino: Pojawia się 34. Nathalie vue par Gabriel: Pojawia się
17. Mylène: Wspomniany/a 35. Mayura et les Sentimonstres: Pojawia się
18. Alix: Nieobecny/a 36. Les Sentiments: Nieobecny/a
Inne media
1. The Mini Menace Ladybug: Nieobecny/a 3. Miraculous Ladybug CGI: Nieobecny/a
2. Ladybug PV: Pojawia się 4. Miraculous Ladybug COVID-19: Nieobecny/a

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Serialowe[edytuj | edytuj kod]

  • W odcinku Simon Mówi zaciekawił się Miraculami Biedronki i Czarnego Kota.
  • Jego żona - Emilie Agreste jest w śpiączce, o jej stanie wie jedynie Gabriel oraz Nathalie, dla reszty świata, włączając w to jego syna Adriena, Emilie zniknęła w tajemniczy sposób.
  • Jest idolem modowym Marinette.
    • Marinette chce być tak sławna jak Gabriel Agreste.
  • Stworzył markę Gabriel.
  • Jego numer telefonu to +33678424
  • W finalnym odcinku 2 sezonu Mayura tworzy wielką ćmę, aby pomogła Gabrielowi w ucieczce.
  • W odcinku Królowa Stylu dowiadujemy się, iż zawdzięcza swoja sławę "odkryciu" przez Audrey Bourgeois.

Concept art

  • Był w posiadaniu Księgi Miraculum, lecz Adrien zabrał ją bez jego wiedzy. Dzięki Marinette mężczyzna odzyskał księgę.
  • Gabriel początkowo podejrzewał, że Czarny Kot to Adrien. Możemy zobaczyć to w odcinku Simon Mówi oraz Goridzilla. Jednak widząc Wayhema, myśląc że to jego syn oraz Czarnego Kota w tym samym czasie, uznaje że jego podejrzenia były niesłuszne.
  • W swoim sejfie ma księgę o Miraculum, zdjęcie Emilie Agreste, broszkę z pawiem oraz bilet/książkę podróżniczą o Tybecie.
  • W odcinku Kolekcjoner ujawniono, że to właśnie on jest Władcą Ciem. Wcześniej prawdziwa tożsamość złoczyńcy nie była znana.
  • Prawdopodobnie jest leworęczny. Można to wywnioskować po tym, iż właśnie w tej ręce trzyma laskę. Potwierdza to fakt, że przeważnie używa lewej ręki, np. pstryka palcami by zdjąć czar z Nooroo w odcinku Piaskowy Chłopiec.
  • Nosi przy sobie zdjęcie swojej żony.
  • Zmusił kwami Nooroo do posłuszeństwa.
  • W odcinku Melobestia rymuje, porozumiewając się z super-złoczyńcą.

Władca Ciem pod wpływem mocy Asystury

  • Od odcinka Piaskowy Chłopiec można się dowiedzieć, że chce złapać wszystkie Kwami, kiedy tylko się o nich dowiaduje.
  • Potrafi oczyścić Akumę, kiedy ta wypełni swoje zadanie.
  • W odcinku Asystura tytułowy super-złoczyńca wzmacnia jego moce, dzięki czemu przekształca się w Szkarłatnego Władcę.
  • W odcinku Cofelia dowiaduje się, jak naprawdę nazywa się Mistrz Fu.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Gabriela oraz Władcy Ciem.

Pozostałe[edytuj | edytuj kod]

  • W książce wydanej przez ZagStore można zobaczyć, że ma 220 cm wzrostu[6].
  • Po transformacji we Władcę Ciem jego głos ulega zmianie (zauważalne jest to w odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1) a także pozostałych odcinkach, w których widać jego transformację).
  • Po rozszyfrowaniu księgi zaklęć można wyczytać, że Władca Ciem jest super-złoczyńcą.
    • Informacje te są tajemnicą. Chociaż posiadacz Miraculum Motyla jest pokazywany jako ktoś zły, według Nooroo Miracula nie powinny być wykorzystywane do zła.
  • Ćma jest totemem zmiennokształtnych. Ćmy oraz motyle są również symbolem zmian.
  • Jego imię nawiązuje do francuskiej projektantki Gabrielle "Coco" Chanel, która stworzyła markę Chanel[7].
  • W oryginalnej wersji, francuskiej, nazwano go Le Papillon, co dosłownie oznacza motyl. W hiszpańskiej wersji językowej nazywa się Lepidóptero. Jest to nawiązanie do słowa Lepidoptera oznaczającego wszystkie motyle[8].
  • Z odcinka Ilustrachor wydaje się, że Władca Ciem wie, że Biedronka to Marinette. Jest to jednak błąd w polskim dubbingu.

Władca Ciem w wersji PV

  • W wersji PV Władca Ciem występuje bez maski.
  • Wilfried Pain potwierdził, że ma swoją historię początku[9].
  • Jego wygląd jako Kolekcjonera został ujawniony na NYCC 2016[11]. 4 sierpnia 2017 roku zaprezentowano zwiastun, na którym ujawniono, że to właśnie Gabriel stanie się tajemniczym dotąd złoczyńcą[12].
    • W pierwszym odcinku drugiego sezonu okazuje się, że Gabriel akumuje samego siebie, dzięki czemu staje się super-złoczyńcą.
  • W Ladybug & Cat Noir: Awakening zostanie zdradzone, czy zawsze był tak surowy, nawet przed zniknięciem Emilie Agreste[13].
  • W przyszłości będzie w stanie zaakumować duże obiekty[14].
  • W 4 sezonie połączy Miraculum Motyla i Pawia, zmieniając się w Papillombre[15].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz także...[edytuj | edytuj kod]