Furious Fu OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (1).png Błędy w animacji 

Furious Fu – szósty odcinek czwartego sezonu i osiemdziesiąty czwarty odcinek serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot.

Opis[]

Disney Channel wer. 1[]

Biedronka i Czarny Kot stają twarzą w twarz z kimś, kogo dobrze znają... z kimś, z kim nigdy nie przypuszczali, że będą musieli walczyć[1].

Disney Channel wer. 2[]

Marinette przyjmuje niespodziewanego gościa i dowiaduje się, że to nie ona, a nowy Strażnik zajmie się Kwami![2]

Gloob[]

Pojawienie się Su-Hana, Niebiańskiego Strażnika Miraculum, zmusza Biedronkę do udowodnienia, że mistrz Fu powierzył jej misję chronienia szkatułki z Miraculami. Co zrobi, skoro mistrz Fu stracił pamięć?[3]

Zapowiedzi[]

Na Lucca Comics & Games 2019 zdradzono koncepcje przedstawiające Su-Hana oraz zaakumowanego Wanga Fu[4].

3 lutego 2021 roku brazylijski kanał Mundo Gloob w trakcie bloków reklamowych zaprezentował kilka urywków z odcinka[5][6]. Pokazano, że Wang Fu oraz Marianne Lenoir powrócą do Paryża; przybycie Su-Hana oraz to, że będzie chciał zabrać Marinette szkatułkę z Miraculami.

1 marca 2021 roku na niemieckim Disney Channel zapowiedziało premierę odcinka która została zaplanowana na 27 marca. Nie jest to jednak pierwszy odcinek sezonu[7].

5 marca 2021 roku na platformie YouTube niemieckie Disney Channel opublikowało zapowiedź wydarzenia Miraculous Tag, w czasie którego zostanie wyemitowany odcinek[8].

15 marca 2021 roku Gloob udostępnił kadr z odcinka. Na zdjęciu pokazano szkatułkę z Miraculami na stadionie[9].

16 marca 2021 roku niemiecki Disney Channel opublikował kilkuminutowy fragment odcinka. Pokazuje on Kwami, które proszą Marinette, aby zabrała je ze sobą[10]. W tym samym dniu Gloob opublikował zwiastun odcinka[11].

Dnia następnego, 17 marca, niemiecki Disney Channel udostępnił kolejny zwiastun nadchodzącego odcinka[12].

17 marca 2021 roku Gloob udostępnił kolejny kadr z odcinka. Na zdjęciu pokazano Biedronkę w nowym kostiumie, który aktywuje się podczas używania mocy[13].

19 marca 2021 roku Gloob opublikował nowy kadr z odcinka. Na zdjęciu widać Marinette i mistrza Fu siedzących na ławce oraz skradającego się Wayzza[14].

22 marca 2021 roku niemiecki Disney Channel opublikował niemal trzyminutowy fragment z odcinka, w którym możemy zobaczyć przybycie Su-Hana do pokoju Marinette. Chce on odebrać szkatułkę młodej Strażniczce[15].

29 kwietnia 2021 roku oficjalny kanał Miraculous Ladybug opublikował zwiastun odcinka[16].

Streszczenie[]

Ikonka informacyjna.png

Postacie[]

Główni bohaterowie[]

Pozostali bohaterowie[]

Ciekawostki[]

  • Premiera miała miejsce 23 marca 2021 roku w Brazylii.
  • Chociaż odcinek został wyemitowany jako pierwszy w sezonie, nie jest on pierwszym odcinkiem według chronologii[17].
  • Odcinek można odnaleźć również pod tytułem Monster Fu.
  • W czasie używania Szczęśliwego Trafu Biedronka zmienia swój strój. Wzmocnienie pozwala na uzyskanie większej mocy, takich jak bardziej zaawansowane wyczarowane przedmioty oraz tworzenie specjalnych amuletów, które będą chroniły daną osobę przed zaakumowaniem.
  • Wang Fu i Marianne Lenoir mieszkają w Londynie i są ze sobą w związku małżeńskim. Fu odkrył w sobie talent artystyczny i zaczął malować.
  • Ujawniono, że berło należące do Strażnika Miraculum zawiera wewnątrz kompas umożliwiający zlokalizowanie Szkatuły Miraculum.
    • Podobny kompas wciąż znajduje się w lasce należącej do Wanga Fu.
  • Chińska szkatuła Miraculum jest "matką" wszystkich szkatuł oraz pierwszą, która powstała. Przechowywane są w niej najpotężniejsze Miracula.
  • Tikki informuje Marinette, że Su-Han był wcześniejszym Strażnikiem chińskiej szkatuły Miraculum, zanim świątynia została zniszczona przez Żarłoka.
    • Zdaniem Su-Hana kształt Szkatułki jest nieodpowiedni. Nie wiadomo jednak czy zmiana kształtu szkatuły miała kiedyś miejsce i od czego może zależeć. W odcinku Żarłok szkatuła została przekazana młodemu Wangowi Fu, jednak warunki oddania szkatuły były zupełnie inne, niż miało to miejsce u Biedronki. Chcąc przekazać szkatułę super-bohaterce, Wang Fu wypowiedział specjalną formułę, zrzekając się funkcji Strażnika i tracąc pamięć. W przypadku mistrza Fu szkatuła została przekazana w pośpiechu, bez wypowiadania formuły, aby chronić najważniejsze Miracula[18].
      • Gdyby Marinette oddała szkatułkę, również straciłaby pamięć[19].
      • Historia ukazana w odcinku Żarłok może wyjaśniać, dlaczego Su-Han nie utracił swojej pamięci – ponieważ ostatecznie nigdy nie zrzekł się swojego stanowiska i nie przekazał go młodemu Wangowi Fu. Może być to również powiązane z tym, że jest on mistrzem Strażników[20]. Brak przekazania mistrzowi Fu szkatuły za młodu może dowodzić również to, że Su-Han był zdziwiony słysząc o swoim dawnym podopiecznym oraz o tym, że był Strażnikiem.
  • To pierwszy odcinek, w którym zaakumowany obiekt został zniszczony przez kogoś innego niż Biedronkę i Czarnego Kota.
  • Odcinek ujawnia, że Strażnicy Miraculum są szkoleni do tego, aby w razie potrzeby stanąć do walki z posiadaczem Miraculum, który się zbuntował i odebrać mu klejnot. Nie są w stanie jednak walczyć z tworami wykreowanymi przez ich moce. Technika walki z posiadaczami Miraculum nazywa się mirakung-fu
  • Początkowo Akuma została wysłana do Su-Hana.
    • Su-Han zdołał uchronić się przed atakiem Akumy wypowiadając słowa mantry.
  • W odcinku Su-Han ujawnił, że istnieją 133 zasady dla opiekuna szkatułki Miraculum. Wyjaśnił on tylko kilka z nich:
    • Zasada 14: Kwami nie mogą żyć poza szkatułką.
    • Zasada 52: Strażnik nie może zgubić żadnego Miraculum.
    • Zasada 133: Strażnik pod żadnym pozorem nie może nosić Miraculum.
    • Zasada mówiąca, że do walki nie wolno angażować cywilów.

Przypisy[]

Zobacz też...[]