• Zapraszamy do udziału w konkursie na one-shot!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Evolution − pierwszy odcinek piątego sezonu i sto piąty odcinek serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot.

Opis[]

Biblia Miraculum[]

Po zwycięstwie nad Biedronką, Monarch jest teraz w posiadaniu Miraculum Królika. Teraz super-złoczyńca, który może wykorzystać moc podróży w czasie, chce wrócić do punktu z przeszłości, kiedy Biedronka i Czarny Kot byli słabi, i wykorzystać tę przewagę, by przejąć ich Miracula. Nasi bohaterowie będą musieli zmierzyć się ze swoim wrogiem w wyścigu w czasie… i swoimi poprzednimi przygodami.

Mundo Gloob[]

Po kradzieży szkatuły Miraculum Władca Ciem zmienia się w Monarcha i używa Miraculum Królika, aby powrócić do bezbronnych Biedronki i Czarnego Kota w przeszłości, aby zdobyć ich Miracula[2].

Zapowiedzi[]

W 2021 roku na stronie isan.org Thomas Astruc zarejestrował tytuły odcinków sezonu piątego. 20 marca 2022 roku tytuły wyciekły do internetu, a Feri González potwierdziła ich poprawność[3].

W nocy z 30 na 31 maja 2022 roku opublikowano zapowiedź z datą premiery tego odcinka[1].

7 czerwca 2022 roku Mundo Gloob opublikował zwiastun odcinka[4].

10 czerwca 2022 na stronie z programem Mundo Gloob pojawił się opis odcinka.

13 czerwca 2022 roku miał miejsce wyciek tak zwanej „Biblii Miraculum”, która jest zbiorem informacji o całym serialu (w tym o niewydanym sezonie piątym). Między innymi wyciekł opis odcinka Evolution[5].

13 czerwca 2022 roku kilka godzin przed premierą Gloob opublikował pierwszą minutę odcinka[6].

Streszczenie[]

Władca Ciem obwieszczający że jest od teraz Monarchem

Odcinek rozpoczyna się kontynuacją przemówienia Władcy Ciem o tym, że będzie nieustannie atakować paryżan i nie będą mieli żadnego spokojnego dnia ani nocy. Po chwili Biedronka zaczyna denerwować się i razem z Czarnym Kotem niszczą Osłonę i iluzję.

Gabriel przemieniający się w Monarcha

Akcja przenosi się do podziemia Agrestów gdzie widzimy Gabriela, obwieszonego Miraculami. Mężczyzna mówi swojej żonie, że zdobył je wszystkie oraz wkrótce zatriumfuje nad bohaterami i ją obudzi. Sass ostrzega Gabriela, że użycie potęgi absolutnej poskutkuje śpiączką innej osoby, ale ten go nie słucha i ucisza Kwami. Mężczyzna straszy pozostałe istoty, że są jego niewolnikami. Następnie dzwoni do Nathalie i chwali się sukcesem oraz prezentuje swój plan użycia Miraculum Królika. Ona jest temu przeciwna i mówi mu, aby poczekał, aż przyjedzie. Gabriel się jej nie słucha i przemienia się w Monarcha.

Monarch pauzujący Lady Wifi

Akcja wraca do pierwotnej scenerii. Tam widzimy Biedronkę i Czarnego Kota. Na dachu pojawiają się dwie Norki. Jedną z nich spada Monarch, drugą ucieka. Zaraz za nim biegną Biedronka i Rabbit Noir. Norki znikają, a za bohaterami pojawia się kolejny taki portal. Tym razem to Królix. W międzyczasie Monarch aktywuje moc Miraculum Królika i przenosi się do jej wnętrza. Znajduje walkę Biedronki z Lady Wifi i wchodzi tam. Pauzuje złoczyńcę jej bronią i próbuje zdobyć Miraculum Biedronki. W tym samym czasie Królix wraz z Biedronką i Czarnym Kotem wchodzą do wnętrza Norki i powstrzymują Monarcha – łapią go, a dorosła Królix tłumaczy mu, jak działa owa moc. Złoczyńca wypuszcza Kwami oznajmiając, że Biedronka jest strażnikiem, ale on jest ich mistrzem. Łączy ze sobą kolejno Nooroo, Fluffa, Pollen, Trixx oraz Wayzza i ucieka Biedronce. Używając Mirażu, tworzy mnóstwo iluzji własnego siebie. Bohaterowie walczą z nimi, gdy nagle antagonista używa mocy Pszczoły – Żądlić, unieruchamia Królix i aktywuje Osłonę, by zabrać jej Miraculum. Czarny Kot niszczy moc Kotaklizmem. Po raz kolejny złoczyńca zostaje złapany, jednak do swojej fuzji dołącza Kwami Smoka i za pomocą jego mocy uwalnia się, a potem przenosi do pierwszej walki z Ripostą.

Przemiana Rabbit Noir

Czarny Kot zabiera Królix jej Miraculum i rzuca Biedronce. Mówi jej aby się przemieniła, ale ona zwraca je Kotu, aby to on kontrolował czas. Następuje sekwencja przemiany. Podobnie jak Monarch, przenosi się do walki z zakumizowaną Kagami. Po raz kolejny bohaterowie krzyżują szyki złoczyńcy, jednak on ucieka. Trafia do walki ze Szkarłatnym Władcą i o mało nie odkrywa tożsamości bohaterów, ale ci teleportują go do starcia z Bańkorem. Tam podczas spadania, Monarch i Rabbit Noir walczą ze sobą. Złoczyńca tworzy portal, do którego wpada on i bohaterowie. Przenoszą się przez scenę pocałunku Nino i Alyi w zoo, do pokazanego na początku odcinka momentu ze spadnięciem antagonisty na dach. Ten ucieka do kolejnej Norki, a Biedronka i Rabbit Noir biegną za nim. Docierają w końcu do czasów z początku odcinka Cofelia. Bohaterka pyta złoczyńcy, czy ten się podda, natomiast on dołącza kolejne Kwami do fuzji – Barkka. Dotyka Piłeczką Miraculum Królika, a mnogość mocy go osłabia – pada nieprzytomny. Po chwili zastanowienia Biedronka zabiera mu Miraculum i zauważa młodych Wanga i Marianne. Monarch się budzi i odłącza niepotrzebne teraz Kwami. Używa mocy Do mnie i odzyskuje Miraculum Królika. Przyłącza je i znowu używa jego mocy. Tym razem trafia do walki z Rewersorem. Biedronka używa swojej mocy i otrzymuje takie same pudełko jakim pokonali Szkarłatnego Władcę.

Gabriel proszący Nathalie by nakarmiła Kwami

Monarch ląduje na dachu taksówki, którą jechali bohaterowie, gdy byli osłabieni. Gdy kierowca go zauważa, przyśpiesza, a złoczyńca spada z auta. Widzi Biedronkę i Czarnego Kota i chce ich dopaść, ale przeciążają go moce. Sass tłumaczy dlaczego tak się dzieje. Monarch przenosi się do pociągu, zmienia się w Gabriela i prosi Nathalie, aby nakarmiła Kwami. Biedronka i Rabbit Noir, pozostając w tamtym czasie, odnajdują młodego mistrza Fu uciekającego przed nazistami. Proszą go o Miraculum. On natomiast pyta, skąd znają jego imię i skąd mają Miracula – odpowiadają, że on im je dał oraz że spotkają się w przyszłości. Otwiera szkatułkę, a Biedronka wybiera Miraculum Psa.

Przemiana Canigirl

Akcja przenosi się do Luwru. Tam Alim zmierza razem ze swoją córką Alix do sali z obrazami. Ojciec spogląda na zegarek i pyta córkę, czy nadal w przyszłości chce zostać inżynierem. Ona odpowiada, że tak i że uwielbia nauki ścisłe. Alim mówi jej, że najważniejsze, aby robiła to, co chce i cieszy się, że pracuje przy obrazach i dziełach sztuki. Alix mówi że może w przyszłości zostanie naukowcem i wymyśli wehikuł czasu. Alim po raz kolejny spogląda na zegarek. Wybiła ta godzina. Przez portal wchodzą Biedronka i Rabbit Noir. Bohaterka pyta, czy mężczyzna ma coś przeciwko, aby jego córka pomogła im pokonać Monarcha – on się zgadza. Protagonistka prezentuje dziewczynie Miraculum Psa, ona natomiast pyta się czy nie miała dostać przypadkiem Miraculum Królika. Ona mówi, że ukradł je Monarch i musi pomóc je odzyskać. Biedronka mówi, że Alix będzie musiała pozostać w Norce aż do pokonania złoczyńcy. Alim pokazuje, że o wszystkim wie wyciągając zdjęcia, które córka przysyła z różnych epok. Następuje przemiana w Canigirl. Trójka bohaterów wchodzi do portalu.

Biedronka zastawia pułapkę

Gdy wszyscy są już w Norce, Rabbit Noir odnajduje czas, gdzie Monarch traci przytomność. Biedronka objaśnia Canigirl, żeby dotknęła Miraculum Królika Piłką tak, aby nikt tego nie zauważył. Bohaterowie szukają idealnego miejsca na zastawienie pułapki i decydują się na Dzień Bohaterów. Biedronka zostawia w Norce swój Szczęśliwy Traf i wyruszają. Gdy są już na miejscu, zajmują pozycje.

Przemiana Alix

Z powrotem wracamy do sceny z Nathalie i Gabrielem. Kobieta mówi mu, że istnieje inny sposób na wykorzystanie Miraculum Królika. Musi się dostać do momentu, zanim jego żona użyła Miraculum Pawia i je naprawić. Daje mu do ręki pendrive, na którym zapisane są wskazówki, jak naprawić uszkodzony klejnot. Musi dać go młodszemu sobie. Gabriel dziękuje asystentce, a po chwili łączy Miracula Motyla, Królika i Psa, stając się Monarchem. Więzi Kwami w Lasce i dotyka Piłeczką zegarka. Po raz kolejny tworzy portal i wchodzi do niego. W poszukiwaniu żony widzi różne wydarzenia, jak impreza w odcinku Miś Goryczek, wieczerza wigilijna w Mikołajdaku, czy pokaz mody w epizodzie Królowa Stylu. W końcu dochodzi do chwili, gdy dał żonie zepsutą broszkę. Jest o krok od podrzucenia pendrive'a, ale zauważa pudełko na Miraculum. Nie wie co robić, ale po chwili decyduje się na pokonanie Biedronki. Mówi żonie, że wkrótce tu wróci. Wchodzi prosto w pułapkę. Canigirl zabiera mu Miraculum Królika i łączy je z Miraculum Psa. Monarch używa mocy Psa, by z powrotem odzyskać Miraculum, ale dziewczyna ucieka wskakując do Norki. Mężczyzna załamuje się. Biedronka i Rabbit Noir wracają przez portal.

Przemiana młodej Królix

Biedronka naprawia szkody dzięki Niezwykłej Biedronce. Rabbit Noir oddaje Miraculum Królika dorosłej Alix, która zmienia się w Królix. Młoda zwraca Miraculum Psa i za pozwoleniem Biedronki transformuje się w młodą Królix. Czwórka bohaterów przybija żółwika, po czym Królix odnosi do mistrza Fu Miraculum Psa. Natomiast w przeszłości Monarch podnosi się i obmyśla plan, jak przeżyć cały ten rok na nowo. Wtedy dorosła Królix wysyła go do wydarzeń z początku odcinka. Tam bohaterowie łapią go, ale on znowu ucieka dzięki mocy Smoka.

Gabriel załamany po porażce z Biedronką

W ostatniej scenie odcinka smutny Gabriel siedzi przy inkubatorze z Emilie. Użala się, że mógł to zrobić lepiej. Dzwoni do niego Nathalie i pyta, czy uratował żonę. On odpowiada, że bohaterowie pokrzyżowali mu szyki i stracił Miraculum Królika. Karze kobiecie pomóc wymyślić nowy plan. Ona natomiast buntuje się i mówi że nie zasługuje na niczyją pomoc. Mógł ocalić żonę i ją, ale tego nie zrobił przez obsesję na punkcie Biedronki. Mówi, że jest szaleńcem, rozłącza się i się zwalnia. Ten nagle na cały głos wykrzykuje imię swojej przeciwniczki.

Postacie[]

Główni bohaterowie[]

Pozostali bohaterowie[]

Ciekawostki[]

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement