CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Ephemeral OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria 

Ephemeral – dwudziesty drugi odcinek czwartego sezonu i setny odcinek serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot.

Opis[]

TFOU[]

Co by było, gdyby Biedronka i Czarny Kot dowiedzieli się o swoich tajnych tożsamościach? Aby pokonać złoczyńcę, Biedronka wzywa dziewięciu super-bohaterów, gdy wszystko, czego potrzebowała, to Czarny Kot i jego Kotaklizm. Ale nie mogła się do niego dodzwonić, ponieważ nadal nie zna jego sekretnej tożsamości. Niebiański Strażnik Miraculów stwierdza, że ta sytuacja nie może tak dłużej wyglądać. Pozostawienie Miraculum Czarnego Kota na wolności w rękach nieznajomego jest zbyt niebezpieczne. Jeśli Biedronka ma pozostać Strażnikiem, musi znaleźć sposób, by powiedzieć Mistrzowi Su-Hanowi, kim naprawdę jest Czarny Kot. Ktoś musi wiedzieć, kontrolować. Co zrobi Biedronka w obliczu ultimatum?[1]

Gloob[]

Biedronka dowiaduje się, że Adrien jest Czarnym Kotem! Adrien odkrywa również kryjówkę Władcy Mroku i wygląda na to, że zostaje zaakumowany, oddając złoczyńcy swoje Miraculum!

Zapowiedzi[]

30 sierpnia 2021 roku Lindaale Rose w wywiadzie z Brycem Papenbrookiem pokazała fragment scenariusza odcinka. Można z niego wywnioskować, że w odcinku pojawią się Ryuko, Pancernik, Vesperia, Serpention, Pegaz, Król Małp, Tigresse Pourpre, Pigella oraz Polymouse. Bohaterowie zmierzą się ze złoczyńcą o imieniu Moolak[2].

8 października 2021 roku został ujawniony angielski oraz francuski tytuł odcinka[3].

19 października 2021 roku francuska stacja TF1 potwierdziła, że 7 listopada tego samego roku na ich antenie zostanie wyemitowany odcinek Ephemeral[4]. Tego samego dnia Gloob udostępnił Alert, gdzie zaprezentowano jeden z kadrów ukazanych na zwiastunie[5].

26 października 2021 roku oficjalny kanał Miraculous udostępnił zwiastun odcinka. Widać na nim Adriena zjeżdżającego do podziemia posiadłości Agreste, bohaterów walczących z Moolakiem oraz Biedronkę przemieniającą się w Marinette na oczach złoczyńców[6].

27 października 2021 roku wyciekły modele postaci stworzone przez studio ZAG. Grafiki przedstawiały Joannę d'Arc oraz przemianę Gabriela w Shadow Noir. Jeszcze tego samego dnia twórcy poprosili, aby grafiki zostały usunięte.

Alerta Miraculous (19).png

28 października 2021 roku stacja Gloob udostępniła kolejny Alert, ukazując nowy kadr. Zaprezentowana scena była już widoczna w zwiastunie odcinka, jednak z innej perspektywy[7]. Scena prawdopodobnie ukazuje Gabriela jako Shadow Noir oraz nowego złoczyńcę.

2 listopada 2021 roku TFOU opublikował krótki fragment z odcinka, który przedstawia Biedronkę walczącą z lizakowym potworem[8]. Tego samego dnia ukazał się również nowy zwiastun odcinka na kanale Gloob[9].

4 listopada 2021 roku TFOU na swoim InstaStory opublikował zdjęcie przedstawiające KosmoDronkę i AstroKota w kosmosie.

6 listopada na Twitterze Miraculous France udostępniło nowe zdjęcia z tego odcinka. Pierwsze przedstawia Adriena na konferencji prasowej, chłopak patrzy na coś w górze. Na drugim widać dziesięć dłoni super-bohaterów, którzy przybijają żółwika[10].

Streszczenie[]

Ikonka informacyjna.png

Postacie[]

Główni bohaterowie[]

Pozostali bohaterowie[]

Ciekawostki[]

  • Światowa premiera miała miejsce 7 listopada 2021 roku we Francji.
  • Słowo ephemeral oznacza efemeryczny, czyli krótkotrwały, szybko przemijający.
  • Zdaniem Feri González nazwa złoczyńcy, Moolaka, może nawiązywać do słowa moolah. Słowo to pochodzi ze slangu i oznacza pieniądze, a można je przetłumaczyć jako mamona[11].
  • Scenariusz odcinka został stworzony na podstawie stwierdzenia "co by było, gdyby". Pokazuje on, jak by było, gdyby wydarzyło się coś konkretnego[12].
    • Odcinek ma odpowiedzieć na pytanie, co by się stało, gdyby Biedronka i Czarny Kot poznali swoje prawdziwe tożsamości[13].
  • Ponieważ jest to setny odcinek serialu, liczba ta kilkukrotnie pojawia się w odcinku:
    • Gabriel mówi, że wszystko to, co zrobił było dla Emilie i jest gotów powtórzyć to jeszcze sto razy, aby osiągnąć cel,
    • Gabriel wysyła Adriena na konferencję prasową zorganizowaną z okazji jego setnej kolekcji,
    • Serpention wpisuje sto kombinacji, aby otworzyć sejf Moolaka,
    • Gabriel mówi, że minęło sto tygodni od czasu zniknięcia Emilie,
    • Gabriel wspomina, że próbował sto razy zdobyć Miraculum Biedronki i Czarnego Kota,
    • Su-Han jest Strażnikiem od stu lat.
  • W tym odcinku Władca Mroku połączył trzy Miracula: Miraculum Motyla, Miraculum Pawia i Miraculum Czarnego Kota, tym samym zmieniając się w Shadow Noir.
    • Łączy on również Miraculum Biedronki i Czarnego Kota, tym samym zdobywając potęgę absolutną, jednak dzieje się to poza ekranem i widz dostrzega jedynie skutek tych działań.
  • Scena, w której Czarny Kot osłania Biedronką swoją parasolką, jest nawiązaniem do sceny z parasolką z odcinka Kamienne Serce (Początki - część 2).
  • To siódmy raz, kiedy Kwami używa swojej mocy bez właściciela. Tym razem był to Sass.
  • Ryuko po raz pierwszy używa mocy związanej z piorunem.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym ukazano transformację Biedronki i Czarnego Kota po spożyciu mikstury dającej kosmiczne wzmocnienie, chociaż kostiumy te pojawiały się już wcześniej.
    • Transformacja ta wyróżnia się na tle pozostałych przez swoje tło.
  • Pojawiają się inni złoczyńcy, tacy jak Gracz, Kapitan Hardrock oraz Goridzilla, jednak nie zostali oni w tym odcinku zaakumowani. Ich pojawienie się jest powiązane z negatywnymi skutkami użycia mocy przez Sassa.
  • Scena ukazująca Goridzillę wspinającego się na wieżę Montparnasse i walczącego z helikopterami jest nawiązaniem do filmu King Kong.
  • W odcinku pojawia się postać Joanny d'Arc. Jest to pierwszy raz, kiedy dawny posiadacz Miraculum pojawia się na ekranie, nie licząc wspomnień, wspominek lub obrazów.
  • Odcinek ujawnia, co się stanie, kiedy ktoś wejdzie w posiadanie potęgi absolutnej.
  • Melodia, którą Czarny Kot nuci wracając na Ziemię, nazywając ją Catathustra, to w rzeczywistości fragment poematu symfonicznego Also sprach Zarathustra (pl. Tako rzecze Zaratustra) skomponowanego przez Richarda Straussa.

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement