CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Emo-potwór OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria 

Emo-potwór – istota, która została stworzona z danej emocji[1]. Posiadacz Miraculum Pawia może go stworzyć dzięki swojej mocy. Korzystała z niej Mayura, a od czwartego sezonu używa jej Władca Mroku.

Tworzenie[]

Mayura tworzy Amok i infekuje brelok

Emo-potwór to istota, która powstaje z ludzkich emocji. Posiadacz Miraculum Pawia pozyskuje ze swojego wachlarza pióro, które następnie nasyca negatywną energią, tworząc tym samym Amok oraz wysyła do wybranej przez siebie osoby. Gdy Amok zostanie wchłonięty przez przedmiot trzymany przez ofiarę, posiadacz Miraculum jest w stanie nawiązać z nim kontakt oraz wykorzystać swoje umiejętności do tego, aby stworzyć Emo-potwora. Posiadacz Miraculum jest w stanie stworzyć Emo-potwora dla samego siebie, kierując stworzony wcześniej Amok na przedmiot, który sam trzyma w ręku.

Opis[]

Mayura tworzy Emo-potwora na wzór Biedronki

Emo-potwór może przybrać różne formy, zależne od woli stwórcy, a nawet posiadać specjalne umiejętności (np. kopia Biedronki posiadała Emo-traf, który podobny był do Szczęśliwego Trafu). To stwórca decyduje o tym, jak będzie wyglądał stwór, jakie będzie posiadał cechy, umiejętności oraz jak będzie się zachowywał. Emo-potwór jest w pełni oddany osobie, która trzyma zainfekowany przedmiot i można odnieść wrażenie, że nie posiada własnej woli. Jego zachowanie może diametralnie ulec zmianie, jeśli przedmiot zmieni swojego właściciela i tym samym stwór zacznie służyć komuś innemu. W takich odcinkach jak Biedronka czy Optigami można zobaczyć, że posiadacz Miraculum Pawia nadaje Emo-potworowi nową wykreowaną tożsamość, mówiąc kim jest i jakie jest jego zadanie.

Mayura komunikuje się z Emo-potworem

Posiadacz Miraculum jest w stanie wpływać nie tylko na zachowanie wykreowanego przez siebie stwora, ale również na to, co mówi, jeśli jest w posiadaniu przedmiotu zainfekowanego Amokiem. Zarówno Mayura, jak i Władca Mroku użyli tych mocy, aby komunikować się z Emo-potworem i za jego pośrednictwem wypowiedzieć dane słowa. W odcinku Biedronka Mayura przekazywała Emo-potworowi przypominającemu Biedronkę, co ma powiedzieć, aby przekonać do siebie Czarnego Kota i uśpić jego czujność. Władca Mroku natomiast w odcinku Emobańkor za pośrednictwem Emo-Bańkora rozmawiał z Alyą, przekazując jej, co ma robić. Posiadacz może się również komunikować ze swoim Emo-potworem, mówiąc do niego, ale również słuchając go.

Jednakże odcinek Biedronka ujawnia, że Emo-potwory potrafią również myśleć oraz funkcjonować samodzielnie. Chociaż to posiadacz Miraculum Pawia nadaje mu osobowość i tworzy jego postać, tak wykreowana istota jest w stanie egzystować, przyjmując wykreowaną osobowość. Kiedy we wcześniej wspomnianym odcinku Emo-potwór stworzony na wzór super-bohaterki odzyskał zainfekowany przedmiot, nie był już od nikogo zależny i sam o sobie decydował.

Aktualna osoba będąca w posiadaniu Miraculum Pawia jest w stanie stworzyć jeden Amok, co za tym idzie – również jednego Emo-potwora. Jednakże stwór ten może żyć bardzo długo, jeśli jego Amok nie zostanie zniszczony. Kiedy posiadacz Miraculum wraca do swojej cywilnej formy, Emo-potwór nie znika. Jeśli jednak jedna osoba chce stworzyć kolejnego Emo-potwora, musi zniszczyć poprzedniego, co oznacza, że jeden posiadacz nie jest w stanie stworzyć dwóch Emo-potworów, nawet po ponownej przemianie. Jeśli chciałby, aby w tym samym istniały dwa lub więcej Emo-potworów, w posiadanie Miraculum Musi wejść druga osoba[2]. Zasadę tą można zobaczyć w odcinku Optigami – Władca Mroku jest w stanie stworzyć Emo-potwora, chociaż nie zniszczono Optigami stworzonego przez Mayurę, kiedy jednak sam chciał stworzyć Emo-Nino, musiał najpierw zniszczyć Emo-Aleca.

Mayura powstrzymuje Żarłoka przed atakiem

Posiadacz Miraculum Pawia jest w stanie wyczuć inne Emo-potwory, nawet jeśli sam ich nie stworzył. Bez zainfekowanego przedmiotu nie może jednak przejąć nad nim kontroli, co za tym idzie, stwór nie będzie słuchał jego rozkazów. Odcinek Żarłok pokazuje, że posiadacz Miraculum jest w stanie częściowo powstrzymać Emo-potwora stworzonego przez inną osobę. Mayura była w stanie zatrzymać Żarłoka, aby jej nie zaatakował i nie pożarł Miraculum. Mimo to posiadacz Miraculum Pawia nadal może zniszczyć Emo-potwora, nawet jeśli ten został stworzony przez kogoś innego[3].

Uszkodzony Emo-potwór

Emo-potwór jest praktycznie niezniszczalny, co można zobaczyć w sytuacji, kiedy Czarny Kot trafi go Kotaklizmem. Wówczas na ciele stworzenia pojawiają się liczne pęknięcia, a samo uszkodzenie wpływa na potwora oraz zrywa jego więź z posiadaczem Amoku. Będąc w tym stanie Emo-potwór całkowicie traci nad sobą panowanie, niszcząc wszystko na swojej drodze. Trudno jest go poskromić, a jego zachowanie jest chaotyczne i trudne do przewidzenia.

Aby pokonać Emo-potwora, super-bohaterowie muszą odnaleźć zainfekowany przedmiot oraz zniszczyć go. Kolejnym krokiem jest oczyszczenie Amoku przez posiadacza Miraculum Biedronki. Posiadacz Miraculum Pawia może również samodzielnie zniszczyć stwora, kiedy ten spełni swoje zadanie oraz oczyścić zainfekowane wcześniej pióro.

Formy[]

Sezon 2[]

Nazwa Odcinek Opis Zainfekowany przedmiot Forma
Wielka ćma Mayura Zadaniem Ćmy była pomoc Władcy Ciem, aby mężczyzna mógł uciec i ukryć się w bezpiecznym miejscu. Za pomocą skrzydeł może wytworzyć silny wiatr.
LaskaWladcyCiem.png
Sentimonstre.png

Sezon 3[]

Lizakowy potwór Miraculia Silny i duży lizakowy stwór, który niszczy wszystko, co napotka na swojej drodze. Jego zadaniem było odwrócenie uwagi Biedronki i Czarnego Kota.
Zaakumowany przedmiot (107).png
Sentimo.jpg
Reflektynka Reflektynka Duża mechaniczna lalka, którą mogła kierować Reflekta. Posiada moc zamieniania innych osób w kopie super-złoczyńcy.
Zaakumowany przedmiot (139).png
ReflekdollAmok.png
Biedronka Biedronka Emo-potwór wyglądem przypominający Biedronkę. Jej mocą jest Emo-traf, które działa podobnie jak Szczęśliwy Traf.
Zainfekowany przedmiot (4).jpg
SentimonsterLadybug.png
Żarłok Żarłok Emo-potwór z rządzą pożerania Miraculów oraz wszystkiego, co staje na jego drodze. Został stworzony przez mistrza Fu w przeszłości z emocji głodu i gniewu. Ożywiony został przez Mayurę i wzmocniony przez Władcę Ciem.
ZainfekowanaLaska.png
SentimonstreFestin.png
Wielka ćma Królowa Miraculów Ćma stworzona po to, aby pomóc Władcy Ciem zniszczyć tarczę Jade Turtle.
LaskaWladcyCiem.png
Sentimonstre.png

Sezon 4[]

Lizakowy potwór Prawdomówny oraz Antyblaga Silny i duży lizakowy stwór, który niszczy wszystko, co napotka na swojej drodze. Nie wiadomo jakie miał zadanie do wykonania.
Brakzdjęcia.png
Sentimo.jpg
Świetlne Oko Gigantyczne oko, które potrafi wytworzyć promień zatrzymujący daną osobę nieruchomo w miejscu.
Zaakumowany przedmiot (154).png
Pharo.png
Bananek Boom Boom Królowa Bananów Goryl, który strzela wielkimi bananami. Każdy kogo dotkną, zmienia się w banana.
Zaakumowany przedmiot (165).png
Bananowy Senti.png
Gabriel Agreste Gabriel Agreste Emo-potwór stworzony na wzór Gabriela Agreste'a. Dzięki niemu Gabriel mógł przemienić się we Władcę Mroku, jednocześnie sprawiając wrażenie, że jest obecny na przyjęciu. Jego głównym celem było zmuszenie Félixa do powiedzenia, gdzie jest obrączka. Później Emo-potwór został zaakumowany.
Megapijawa Megapijawa Przez swoje oczy wypluwa małe wersje Dyktatyrana po tym, jak złoczyńca wskoczy mu do ust.
Mega Leech img.png
Otchłań wyrzutów Otchłań wyrzutów Emo-potwór mogący uwięzić wszystkich w portalu wewnątrz siebie, pogrążając ich w poczuciu winy i zmieniając w podobiznę Reflekty.
Zaifekowany telefon.png
Emopotwór guiltrip.png
Optigami Optigami Emo-potwór może wnikać w przedmioty, aby z ukrycia obserwować innych. Obraz widziany oczami Optigami pojawia się na tablecie Nathalie.
Zainfekowany tablet Nathalie.png
OptygamiEmoPotwor.png
Emo-Alec Emo-potwór stworzony po to, aby zdenerwować Audrey, dzięki czemu Władca Mroku mógł ją zaakumować.
LaskaWladcyCiem.png
SentiAlec.jpg
Emo-Nino Emo-potwór stworzony po to, aby oszukać super-bohaterów i odkryć ich sekretną tożsamość.
SentiNino.png
Emobańkor Emobańkor Został stworzony po to, aby uwięzić bliskich Alyi w bańkach oraz żeby pilnować czy dziewczyna postępuje zgodnie z planem Władca Mroku. Później miał złapać Biedronkę i Czarnego Kota.
Zainfekowany kubek.jpg
SentiBańkor.jpg
Hack-San Hack-San Został stworzony po to, aby zarazić Markova wirusem. Dzięki temu robot czuł same negatywne emocje i Władca Mroku mógł go ponownie zaakumować.
Emopotwór hacksan.png
Lizakowy potwór Ephemeral Silny i duży lizakowy stwór, który niszczy wszystko, co napotka na swojej drodze.
Brakzdjęcia.png
Sentimo.jpg

Świat Miraculum[]

Robotus Miraculous: Zjednoczeni Herosi w Nowym Jorku Emo-potwór stworzony na wzór maszyny złożonej przez Robotusa, aby siał spustoszenie w Paryżu niszcząc budynki.
Brakzdjęcia.png
RoboSenti.png

Występowania[]

Sezon 2
Miraculum: Piosenka przewodnia: Nieobecny/a
1. Kolekcjoner: Nieobecny/a 14. Syrena: Nieobecny/a
2. Królowa Wizji: Nieobecny/a 15. Zombuziara: Nieobecny/a
3. Mrożownik: Nieobecny/a 16. Kapitan Hardrock: Nieobecny/a
4. Miś Goryczek: Nieobecny/a 17. Mrożyciel: Nieobecny/a
5. Komplikatorka: Nieobecny/a 18. Królowa Stylu: Nieobecny/a
6. Bobogigant: Nieobecny/a 19. Królowa Os: Nieobecny/a
7. Riposta: Nieobecny/a 20. Dyktatyran: Nieobecny/a
8. Befana: Nieobecny/a 21. Rewersor: Nieobecny/a
9. Melobestia: Nieobecny/a 22. Anansi: Nieobecny/a
10. Goridzilla: Nieobecny/a 23. Piaskowy Chłopiec: Nieobecny/a
11. Robotus: Nieobecny/a 24. Asystura: Nieobecny/a
12. Sapotiki: Nieobecny/a 25. Mayura: Pojawia się
13. Mroczna Sowa: Nieobecny/a 26. Mikołajdak: Nieobecny/a
Sezon 3
1. Kameleon: Nieobecny/a 14. Łowca Kwami: Nieobecny/a
2. Animaestro: Nieobecny/a 15. Żarłok: Pojawia się
3. Piekarix: Nieobecny/a 16. Gracz 2.0: Nieobecny/a
4. Cofelia: Nieobecny/a 17. Nawałnica 2: Nieobecny/a
5. Reflektynka: Pojawia się 18. Ikari Gozen: Nieobecny/a
6. Tatołak: Nieobecny/a 19. Graficzas: Nieobecny/a
7. Cichoszał: Nieobecny/a 20. Imprezowicz: Nieobecny/a
8. Oni-chan: Nieobecny/a 21. Lalkarka 2: Nieobecny/a
9. Miraculia: Pojawia się 22. Biały Kot: Nieobecny/a
10. Amnezjo: Nieobecny/a 23. Félix: Nieobecny/a
11. Desperata: Nieobecny/a 24. Biedronka: Pojawia się
12. Król Zabawek: Nieobecny/a 25. Połykacz Serc: Nieobecny/a
13. Rakieta: Nieobecny/a 26. Królowa Miraculów: Pojawia się
Sezon 4
1. Prawdomówny: Pojawia się 14. Emobańkor: Pojawia się
2. Antyblaga: Pojawia się 15. Mrożownik 2: Nieobecny/a
3. Sekretny Gang: Nieobecny/a 16. Hack-San: Pojawia się
4. Pan Gołąb nr 72: Nieobecny/a 17. Łzoczyńca: Nieobecny/a
5. Psychomedian: Nieobecny/a 18. Spełniacz Marzeń: Nieobecny/a
6. Wściekły Fu: Nieobecny/a 19. Simpleman: Nieobecny/a
7. Zdeptucha: Nieobecny/a 20. Qilin: Nieobecny/a
8. Królowa Bananów: Pojawia się 21. Dearest Family: Nieobecny/a
9. Gabriel Agreste: Pojawia się 22. Ephemeral: Pojawia się
10. Megapijawa: Pojawia się 23. Kuro Neko: Nieobecny/a
11. Otchłań wyrzutów: Pojawia się 24. Penalteam: Nieobecny/a
12. Crocoduel: Nieobecny/a 25. Risk: Nieobecny/a
13. Optigami: Pojawia się 26. Strike Back: Nieobecny/a
Świat Miraculum
1. Miraculous New York: Pojawia się 2. Miraculous Shanghai: Nieobecny/a
Miraculum: Sekrety
1. Chat Noir vu par Marinette: Nieobecny/a 19. Sabrina: Nieobecny/a
2. Marinette et Adrien: Nieobecny/a 20. Rose: Nieobecny/a
3. La double vie de Marinette: Nieobecny/a 21. Nathaniel & Marc: Nieobecny/a
4. La fête d'anniversaire: Nieobecny/a 22. Gabriel: Nieobecny/a
5. Marinette et Alya: Nieobecny/a 23. Ivan: Nieobecny/a
6. Marinette et Paris: Nieobecny/a 24. Chloé vue par Marinette: Nieobecny/a
7. Marinette et la mode: Nieobecny/a 25. Marinette vue par Chloé: Nieobecny/a
8. Ladyblog: Nieobecny/a 26. Lila: Nieobecny/a
9. La double vie d'Adrien: Nieobecny/a 27. La Famille: Nieobecny/a
10. Ladybug vue par Adrien: Nieobecny/a 28. Kagami vue par Marinette: Nieobecny/a
11. Tikki: Nieobecny/a 29. Kagami vue par Adrien: Nieobecny/a
12. Maître Fu: Nieobecny/a 30. Papillon et les Akumatisés: Nieobecny/a
13. Plagg: Nieobecny/a 31. Luka vu par Marinette: Nieobecny/a
14. Les copines: Nieobecny/a 32. Nouveaux Pouvoirs: Nieobecny/a
15. Max: Nieobecny/a 33. Nouveaux Héros: Nieobecny/a
16. Nino: Nieobecny/a 34. Nathalie vue par Gabriel: Pojawia się
17. Mylène: Nieobecny/a 35. Mayura et les Sentimonstres: Pojawia się
18. Alix: Nieobecny/a 36. Les Sentiments: Nieobecny/a

Ciekawostki[]

  • Angielska nazwa Sentimonster to połączenie słów sentiment czyli uczucie oraz monster czyli potwór. W przypadku polskiej wersji językowej pierwszy człon nazwy nawiązuje do słowa emocje.
  • Emo-potwory to stworzenia, które zostały stworzone z emocji, jednak przypominają prawdziwe istoty. Oznacza to, że posiadają własne emocje[4] i można je zaakumować.
  • Jedna osoba może stworzyć jednego Emo-potwora.
    • W księdze Miraculum można zobaczyć wizerunek dawnej posiadaczki Miraculum w towarzystwie wielu Emo-potworów. Nie jest jednak wiadome, czy obraz przedstawia jedynie umiejętność posiadacza czy też stwory, które wykreował w tym samym czasie.
  • Wyczarowana w odcinku Mayura (Dzień Bohaterów - część 2) ćma może być odniesieniem do samego Władcy Ciem.
  • Emo-Nino jest pierwszym Emo-potworem, który chwilowo wszedł w posiadanie Miraculum.
    • Po przemianie posiada taki sam strój jak Pancernik, ponieważ został stworzony do tego, aby naśladować Nino[5].

Przypisy[]

Zobacz też..[]

Advertisement