FANDOM

 Dyktatyran Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 
Dyktatyranie, jestem Władca Ciem. Twoja żona i córka mają cię za bezużytecznego słabeusza, a zatem daję ci władzę absolutną. Twoje słowa odtąd mają sprawczą moc.

Dyktatyran – dwudziesty pierwszy odcinek 2 sezonu i czterdziesty ósmy odcinek serialu ogółem. Trzecia część odcinka specjalnego Wielkie Starcie.

OpisEdytuj

Gdy Chloé grozi opuszczeniem Paryża, pan Bourgeois zostaje zaakumowany w Dyktatyrana: wyposażony w absolutną moc, chce spełnić marzenia swojej córki, aby z nim została.[1]

StreszczenieEdytuj

Chloé, w przebraniu Królowej Pszczół, prowadzi wywiad z Biedronką. Jak się okazuje, dziewczyna przebrała się również za Biedronkę, aby nagrać film, w którym chwali ona Królową Pszczół. Ivan oskarża, że przebrała się za super-bohaterkę, na co cała klasa wybucha śmiechem. Chloé tłumaczy swoją pracę o ważnej postaci z historii Francji tym, że ocaliła miasto. Aby poprzez swoje słowa pokazuje dalszą część wywiadu, gdzie przebrana za Biedronkę chwali samą siebie. Po argumencie Alyi klasa po raz kolejny wybucha śmiechem. Chloé informuje klasę, że nie puści dalszą część filmu. Po komentarzu Marinette klasa znowu zaczyna się śmiać, co irytuje Chloé. Alya utrzymuje swoje argumenty, że Chloé wywołała więcej szkód i nie jest super-bohaterką. Klasa przyznaje uczennicy rację krytykując Chloé. Pani Bustier próbuje uspokoić swoją klasę. Zirytowana Chloé opuszcza klasę wyzywając innych uczniów.

André, burmistrz miasta, przeprowadza w ratuszu ceremonię ślubną. Wydarzenie zostaje przerwane przez Audrey oraz jej córę, które wyrzucają z pomieszczenia młodą parę i żądają, aby szkoła została natychmiastowo zamknięta. Chloé chce się zemścić również na Marinette, rozkazując ojcu, aby dziewczyna została wygnana z miasta za nastawienie przeciw niej całej klasy. Audrey staje po stronie swojej córki. André tłumaczy, że nie może tego uczynić, przez co kobiety zaczynają coraz bardziej na niego napierać. Mężczyzna proponuje zmianę swojej córce zmianę szkoły, na co Audrey się nie zgadza, chcąc natychmiast zmienić miejsce zamieszkania. Po dotarciu do hotelu pracownicy pakują i wynoszą rzeczy Chloé z jej pokoju. André próbuje przekonać kobiety do ugody, wiedząc, że jako burmistrz nie może mieszkać poza granicami Paryża. Mężczyzna podejmuje próbę przekupienia swojej córki. Chloé buntuje się odrzucając prezent. Bezradność burmistrza postanawia wykorzystać Władca Ciem. Kiedy tylko Audrey wsiada do helikoptera z Chloé, a André upada załamany na kolana, w jego szarfę wnika Akuma, zmieniając go w Dyktatyrana.

Helikopter podlatuje nad szkołą. Słysząc, że Chloé wyjeżdża do Nowego Jorku, wszyscy uczniowie zaczynają się cieszyć i tańczyć. W szkole pojawia się również Adrien pytając, co się właśnie dzieje. Chłopak jako jedyny nie cieszy się wyjazdem swojej przyjaciółki twierdząc, że nawet Chloé jest potrzebna. W tym czasie Dyktatyran za pomocą swojej mocy zmusza pilota, aby wylądował helikopterem, po czym zjawia się przed Audrey i Chloé. Kobieta zaczyna krytykować swojego męża, jednak będąc pod urokiem złoczyńcy od razu zmienia swoje nastawienie. Chloé postanawia uciekać. Dyktatyran jest wściekły z powodu zniknięcia córki. Super-złoczyńca, idąc za radą Władcy Ciem, na swój pierwszy cel obiera szkołę oraz uczniów.

Przyjęcie w szkole nadal trwa. Alya próbuje pocieszyć swoją przyjaciółkę, która żałuje swoich słów. Nad budynkiem szkoły zjawia się Dyktatyran rozkazując wszystkim, aby zniszczyli szkołę. Marinette oraz Adrien szybko znajdują bezpieczne miejsce, aby zmienić się super-bohaterów. Dyktatyrana zatrzymuje Czarny Kot, obok którego po chwili zjawia się Biedronka. Bohaterowie muszą podjąć walkę ze swoim przeciwnikiem, jednocześnie unikając jego ataków. Biedronka postanawia wykorzystać Szczęśliwy Traf. W tym czasie Czarny Kot atakuje złoczyńcę, aby zyskać na czasie. Pod wpływem zaklęcia zaczyna się zachowywać jak prawdziwy kot. Biedronka ucieka ze szkoły, podążając za wskazówką ze Szczęśliwego Trafu.

Marinette zjawia się u mistrza Fu. Opisując całą sytuację mistrz przekazuje jej Miraculum, które pomoże w zadaniu. Marinette początkowo ma wątpliwości, jednak ostatecznie wybiera Miraculum Pszczoły, chcąc dać Chloé drugą szansę. Tymczasem Dyktatyran zjawia się w piekarni Tom&Sabine. Nie mogąc znaleźć Marinette rozkazuje jej rodzicom, aby opuścili Paryż. Po drodze Marinette natyka się na Toma i Sabine, którzy chcą jak najszybciej wyprowadzić się z miasta. Dziewczyna musi odnaleźć Chloé, aby pokonać złoczyńcę. Dzięki filmikowi podąża do miejsc, gdzie Chloé może się ukrywać. W tym samym czasie Dyktatyran również szuka swojej córki. Chloé skutecznie chowa się przed swoim ojcem. Korzystając z okazji ucieka na hotelowy taras, gdzie natyka się na Biedronkę. Super-bohaterka chce się dowiedzieć, co się stało. Pod naciskiem Biedronki Chloé wyznaje całą prawdę, jak doszło do zaakumowania. Bohaterka pociesza córkę burmistrza. Widząc jej smutek oraz chęć poprawy, Biedronka przekazuje dziewczynie Miraculum. Chloé dokonuje przemiany.

Obie dziewczyny poszukują Dyktatyrana. Chloé jest zafascynowana całą sytuacją. Tymczasem drzwi ratusza wywarza policja, która żąda, aby Dyktatyran natychmiast się poddał. Złoczyńca nie przejmuje się ostrzeżeniami, zmieniając ludzi w swoich służących. Późnym wieczorem bohaterki znajdują Dyktatyrana na dachu ratusza, który jest chroniony przez policję. Królowa Pszczół przeprasza swojego ojca, jednak po chwili zaczyna go krytykować. Nastolatki muszą podjąć atak, który okazuje się bezskuteczny, ponieważ super-złoczyńca jest dobrze chroniony przez swoich obrońców. Idąc za radą Władcy Ciem, Dyktatyran chce zawładnąć całym Paryżem. Biedronka musi wykorzystać Szczęśliwy Traf. Super-bohaterki wkraczają do akcji. Za pomocą lasera Biedronka zajmuje Czarnego Kota, eliminując całą straż Dyktatyrana. Dzięki temu Królowa Pszczół może się przedrzeć i unieruchomić złoczyńcę. Akuma zostaje oczyszczona, a Paryż powraca do normy. Po wszystkim do bohaterek dołącza Czarny Kot. Chloé oddaje Biedronce swoje Miraculum. Po chwili podchodzi do swoich rodziców, przerywając krzyki Audrey i proponuje, aby wszyscy udali się do domu. Miraculum Pszczoły zostaje schowane w szkatule, którą pilnuje mistrz Fu.

Następnego dnia Chloé proponuje, że sama posprząta swoje studio, kiedy na tarasie zjawia się Marinette. Obie dziewczyny udają się do szkoły, gdzie trwa przyjęcie. Chloé wzrusza się widząc, że całe przyjęcie jest na cześć Królowej Pszczół. Pomysł zostaje pochwalony przez Adriena. Marinette wierzy, że z czasem Chloé zmieni swoje zachowanie.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Pozostałe postacieEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Premiera odcinka odbyła się 12 października na kanadyjskiej stacji Family Channel.[2]
  • Fragment odcinka został przeczytany podczas trwania panelu SDCC 2018.[3]
  • Odcinek po raz pierwszy ujawniono 31 sierpnia 2017 roku w video promocyjnym TFOU.[4]
  • Fabuła odcinka jest niezależna od dwóch pierwszych odcinków trylogii, mimo to nadal jest zaliczany do odcinka specjalnego Wielkie Starcie.[5]
  • Akcja odcinka dzieje się po odcinkach Sapotiki oraz Anansi, ponieważ Alya wspomina obu nowych super-bohaterów.
  • Po raz pierwszy Biedronka wykorzystuje jedynie element należący do wyczarowanego przedmiotu.
  • Na ulotkach Chloé można zobaczyć Statuę Wolności za jej plecami i haftowaną flagę Stanów Zjednoczonych na czapce.
  • Plagg nie pojawia się w tym odcinku.
  • Czarny Kot w tym odcinku nie używa Kotaklizmu.
    • Nie widać również sekwencji jego transformacji.
  • 18 września 2018 roku przedstawiono zwiastun odcinka.[6]
    • 9 października kanadyjska stacja Family Channel zaprezentowała zapowiedź odcinka specjalnego Wielkie Starcie, w tym również odcinka Dyktatyran.[7]
  • Na karcie końcowej odcinka widzimy zdjęcie Chloé przed plakatem Królowej Pszczół a pod nim komentarz Pollen.

Odcinek onlineEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. https://tvschedule.zap2it.com/overview.html?programSeriesId=SH02296324&tmsId=SH022963240000&from=sl&aid=gapzap
  2. https://twitter.com/Family_Channel/status/1045750389222633472
  3. https://www.youtube.com/watch?v=p1Oe-v_rJpA
  4. https://pandasuite.com/viewer/2.1.26/59a6c26e48abe6f53a002dc9/?t=1
  5. https://twitter.com/MiraculousMX/status/1028965848357036032
  6. https://www.youtube.com/watch?v=3zLyBMHxYH8
  7. https://www.youtube.com/watch?v=pmWz2NBYFnE

Zobacz też...Edytuj