Duusu OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria 

Juhu... To było ekstra!
— Duusu; Reflektynka

Duusu – Kwami pawia, zwane również Kwami emocji[2], połączone z Miraculum Pawia. Pomaga Nathalie Sancoeur zmienić się w Mayurę, kiedy jest ona wzywana przez Władcę Ciem.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Osobowość Duusu jest nieco chwiejna i może ulegać drastycznym zmianom w zależności od sytuacji. Kiedy Nathalie dokonuje transformacji zwrotnej a Kwami zostaje uwolnione, jest bardzo podekscytowane oraz szczęśliwe z powodu tego, co się wcześniej stało. Kiedy jednak zauważa zły stan Nathalie staje się zmartwione oraz zaczyna histeryzować, by po chwili znowu szczęśliwie latać i krzyczeć z entuzjazmem w głosie. Wydaje się być posłuszne, kiedy Gabriel je uspokaja. Dodatkowo Duusu zdaje się nie przejmować tym, że Miraculum Pawia jest wykorzystywane do złych celów.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Istotka jest koloru ciemnoniebieskiego. Podobnie jak pozostałe Kwami ma dużą głowę i mały tułów. Jego oczy są koloru czerwonego z niebieskimi refleksami, natomiast białka- granatowe. Na główce ma trzy czułki przypominające pióra, również granatowe. Na jego czole widnieje różowa kropka. Łapki są w tym samym kolorze co ciało. Posiada również ogon podobny do zwierzęcia, które reprezentuje. Jest on zrobiony z długich, granatowych piór ozdobionych na końcu pawim oczkiem w czarno-różowym kolorze.

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Podobnie jak inne Kwami, Duusu potrafi latać, lewitować, a także przenikać przez różnego rodzaju przedmioty lub obiekty. Są to istoty żyjące tysiące lat, które nigdy nie umierają. Dzięki Miraculum Kwami są widoczne dla ludzkiego oka. Będąc połączonym z Miraculum, Kwami może przekazać swoje moce posiadaczowi biżuterii, tym samym zmieniając go w super-bohatera. Moce Duusu mogą zostać zwiększone za pomocą mikstur, dzięki czemu posiadacz Miraculum zyskuje nowe moce na jedną transformację. Super-umiejętnością, którą Kwami przekazuje swojemu użytkownikowi, jest tworzenie Emo-potworów.

Występowania[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Po raz pierwszy jego wygląd opublikowano na Instagramie Jeremy'ego Zag'a.[3]
  • Na przedstawionym rysunku koncepcyjnym łzy Kwami zdają się błyszczeć.
    • Pomysł ten jest częścią starej koncepcji. Prawdopodobnie nie zostanie wykorzystany w ostatecznej wersji pomysłu.[4]
  • Jego imię zostało ujawnione na NY Comic Con 2016.[5]
  • 15 lipca 2019 roku jeden z aktorów głosowych opublikował nagranie ze studia dubbingowego. Na ekranie można zobaczyć Duusu oraz Nooroo.[6]
  • Duusu reprezentuje emocje.[7]
  • W oficjalnej książeczce o Kwami wydanej przez Zag można znaleźć informację, że jest płci męskiej, natomiast cechy stworzenia to: chwiejny (emocjonalnie), dwubiegunowy[8], a jego reakcje są skrajne. Podano również, że symbolem Kwami są emocje. Posiada ono moc ucieleśnienia emocji[9].
    • Natomiast na grafice koncepcyjnej opublikowanej przez oficjalne konto Miraculous można przeczytać, że Duusu jest płci żeńskiej.[10]
  • Thomas Astruc zdradził, że dorosłe osoby mogą "karmić" Kwami własną energią[11]. Może to wyjaśniać fakt, dlaczego Nathalie Sancoeur nigdy nie karmiła Duusu prawdziwym jedzeniem.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]