FANDOM

 Desperata Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Błędy w animacji 
Desperada (91)
Desperata

Desperada
Historia znowu się powtarza, Biedronko. Ale zapewniam cię, nadejdzie dzień, kiedy to ja ją napiszę od nowa.

Desperata - trzynasty odcinek 3 sezonu i sześćdziesiąty piąty odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Gitarzystka Jaggeda Stone'a, Vivica, zostaje zaakumowana w Desperatę. Uzbrojona w swoją złą gitarę, chce ukarać Jaggeda Stone'a za to, że ją zwolnił.[1]

StreszczenieEdytuj

Alix, Alya, Mylène oraz Marinette spędzają czas na rodzinnym statku Couffaine, gdzie Luka, Juleka, Rose oraz Ivan mają próbę swojego zespołu Kocia Muza. Marinette rozdaje swoim przyjaciołom napoje, podchodząc również do Luki, który gra na gitarze. Dziewczyna jest zafascynowana talentem nowego przyjaciela. Dziewczęta obserwujące całą sytuację z tyłu uważają, że pomiędzy nastolatkami zaczyna wytwarzać się więź, a ich przyjaciółka nie jąka się w czasie rozmowy z chłopakiem. Luka pokazuje Marinette jak grać na gitarze, tymczasem na statku zjawia się również Adrien oraz Kagami. Będąc wśród znajomych, nastolatkowie zaczynają żartować mówiąc, że oficjalnie mają zajęcia z szermierki. Marinette smutno spogląda na nowo przybyłych, kiedy jednak zostaje zauważona przez Adriena, pośpiesznie oddaje Luce gitarę i podchodzi do Adriena oraz Kagami, aby się przywitać. Słysząc, że Kagami nazywa Lukę jej chłopakiem, speszona nie może wydusić z siebie słowa. Niezręczną sytuację przerywa uniesiony głos Anarki. Wszyscy nastolatkowie natychmiastowo wybiegają na pokład, aby sprawdzić, co się dzieje. Alya sugeruje swojej przyjaciółce, że Kagami może mieć rację co do Luki, ta jednak zbywa ją twierdząc, że chłopak jest jedynie przyjacielem, po czym obie wychodzą z pomieszczenia.

Tymczasem na pokładzie Anarka kłóci się z Jaggedem, który chce namówić kobietę, aby została jego gitarzystką. Anarka nie wierzy muzykowi twierdząc, że jest drugim wyborem. Kobieta odrzuca propozycję Jaggeda i odchodzi. Rockman się jednak nie poddaje i pyta Marinette, czy potrafi grać na gitarze. Dziewczyna zaprzecza, jednak proponuje, aby to Adrien został jego nowym gitarzystą. Wszyscy są zaskoczeni jej decyzją, nawet Adrien, który podpowiada jej, że woli grać na pianinie. Zdziwiony Jagged dopytuje o Lukę. Marinette uśmiecha się nieśmiało i przyznaje mu rację twierdząc, że chłopak może pożyczyć Adrienowi gitarę. Kiedy na twarzach innych maluje się jeszcze większe zdziwienie, Alya jest załamana zachowaniem przyjaciółki. Luka bez sprzeciwu oddaje modelowi gitarę, aby mógł spróbować swoich sił. W pewnej chwili przerywa im super-złoczyńca stojący na maszcie statku. Zaakumowana dziewczyna jest wściekła, że została zwolniona, a teraz muzyk chce ją zastąpić nastolatkiem. Na pokładzie pojawia się również wściekła Anarka, która odkrywa kłamstwa Jaggeda. Desperata jest coraz bardziej wściekła, że kobieta mogłaby ją zastąpić. Desperata przerywa tą sprzeczkę, celując w Anarkę i sprawiając, że kobieta znika. Złoczyńca atakuje również pozostałe osoby znajdujące się na statku. Marinette ucieka na niższy pokład, aby zmienić się w Biedronkę. Również Adrienowi i Luce udaje się uciec. Kiedy jednak próbują się wydostać ze statku, staje przed nimi Desperata. Uwagę złoczyńcy odwraca Jagged, chcąc powstrzymać zaakumowaną Vivicę, jednak i on zostaje zaatakowany. Tą nieuwagę wykorzystuje Biedronka, odrzucając instrument Depseraty. Adrienowi oraz Luce udaje się uciec, a pomiędzy złoczyńcą a Biedronką wywiązuje się walka. Luka decyduje się pomóc super-bohaterce i zaczyna grać na gitarze, aby rozproszyć Desperatę. W ostatniej chwili zostaje uratowany przez Adriena, Biedronka natomiast odrzuca złoczyńcę do tyłu i niszczy most, aby zyskać na czasie.

Biedronka, Luka oraz Adrien ukrywają się w kanałach. Bohaterka dziękuje nastolatkowi za wcześniejszą pomoc i próbuje dodzwonić się do Czarnego Kota, który nie odbiera wiadomości. Decyduje się użyć Szczęśliwego Trafu. Przyglądając się gongowi szybko wpada na pomysł, gdzie powinna się udać. Kiedy słyszą Desperatę, Biedronka postanawia działać. W tym celu pożycza gitarę Luki i wychodzi na ulicę rozglądając się dookoła. Tymczasem nastolatkowie szukają bezpiecznego schronienia. Adrien proponuje, aby oboje ukryli się w szafkach w jednym z pomieszczeń gospodarczych. Sam jednak wymyka się i zmienia w Czarnego Kota. W tym samym czasie uwaga Desperaty zostaje rozproszona, kiedy słyszy gołębie szarpiące struny gitary. Od razu atakuje zwierzęta, aby je uciszyć.

Marinette udaje się do mistrza Fu, aby prosić Wanga o Miraculum. Kiedy znajduje odpowiednie udaje się do kanałów, gdzie wpada na swojego wspólnika. Informuje ona Czarnego Kota, że musi odnaleźć Adriena, aby powierzyć mu Miraculum. Bohater zapewnia go, że na pewno odnajdzie Adriena i kieruje Biedronkę do pomieszczenia gospodarczego, jednak nie zastają tam chłopaka. Z innej szafki wychodzi Luka, który zauważa, że nastolatek zniknął. Czarny Kot wpycha go do szafki twierdząc, że powinien się ukryć. Kiedy Czarnemu Kotu udaje się wymknąć, dokonuje transformacji zwrotnej. Chłopak jest podekscytowany faktem, że Biedronka wybrała właśnie jego do tej misji, jednak Plagg nie podziela jego zdania i sprzeciwia się jego decyzji. Słysząc Biedronkę wychodzi z kryjówki twierdząc, że chciał znaleźć inne miejsce, w którym mógł się schować. Biedronka przekazuje mu Miraculum Węża. Gdy pojawia się przed nim Sass, nakłada bransoletkę i zmienia się w super-bohatera. Biedronka dzwoni do Czarnego Kota z informacją, że odnalazła Adriena i będzie na niego czekać w wyznaczonym miejscu. Dziewczyna jest przekonana, że model jest idealny do tej misji i na pewno poradzi sobie w walce z Desperatą. W międzyczasie przywołuje Szczęśliwy Traf oraz tłumaczy chłopakowi, jak działa jego moc. Nie czekając na Czarnego Kota postanawia zmierzyć się ze złoczyńcą.

Kiedy oboje wychodzą z kanałów, Biedronka zastanawia się, gdzie może się znajdować Desperata. Po chwili zostaje trafiona i znika. Adriena wykorzystuje swoją moc, aby cofnąć się w czasie. Stojąc przed Biedronką proponuje, aby rozpocząć misję bez Czarnego Kota, na co dziewczyna przystaje. Tym razem Zygzak zatrzymuje bohaterkę mówiąc o poprzedniej sytuacji. Po drodze zauważa on kwiaty, które daje w prezencie Biedronka. Dziewczyna z nieśmiałym uśmiechem przyjmuje prezent, kiedy z zaskoczenia atakuje ją Desperata. Zygzak ucieka, zmuszony po raz kolejny użyć swojej mocy. Kiedy cofa się w czasie, biegnie z Biedronką przed siebie twierdząc, że musi mu zaufać. Dziewczyna jet przekonana, że dokonała doskonałego wyboru, skoro Zygzak uratował ją już kilka razy. Kiedy wychodzą na ulicę i ukrywają się za samochodem, zostają zauważeni prze złoczyńcę, który trafia Biedronkę. Zygzak znowu cofa się w czasie. Chociaż próbuje on wiele razy, każda akcja kończy się niepowodzeniem, a Biedronka zostaje pochłonięta przez Desperatę. Przy jednej z prób chłopak zdradza bohaterce, że to właśnie on jest Czarnym Kotem i jest w niej zakochany. I tym razem dziewczyna zostaje zaatakowana przez złoczyńcę. Niepowodzeniem kończą się również kolejne próby. Zygzak po raz kolejny cofa się w czasie. Chłopak decyduje się zrezygnować z Miraculum Węża. Przeprasza on Biedronkę twierdząc, że nie jest w stanie jej ochronić, chociaż Biedronka nadal w niego wierzy. Zdradza jej, że próbował się tego dokonać od miesięcy. Po chwili odnajduje ich również Luka, który martwił się o Adriena. Chłopak proponuje, aby to właśnie Luce Biedronka podarowała Miraculum i odchodzi w poszukiwaniu kryjówki. Biedronka w tym czasie przekazuje Luce Miraculum Węża, dzięki któremu chłopak może zmienić się w super-bohaterka. Kiedy Adrien odnajduje bezpieczne miejsce, zmienia się w Czarnego Kota.

Luka dokonuje transformacji, zmieniając się w Serpentiona. Do bohaterów dołącza również Czarny Kot. Kiedy Biedronka namierza Desperatę, bohaterowie myślą nad planem działania. Czarny Kot używa Kotaklizmu pod wieżą Eiffla, na której znajduje się ich przeciwnik. Korzystając z okazji wychodzą na ulicę i ukrywają się, obserwując z daleka Desperatę. Biedronka informuje swoich towarzyszy o kolejnym planie działania. Kiedy jednak atakują złoczyńcę, ich plan nie powodzi się. Serpention uważnie przygląda się sytuacji i używa swojej mocy. Po cofnięciu się w czasie ostrzega bohaterów, dzięki czemu mogą obmyślić nowy plan. Kolejne próby również kończą się porażką. W końcu Serpention zauważa, że Desperata rozprasza się słysząc muzykę. Po raz kolejny cofa się w czasie, informując Biedronkę i Czarnego Kota o swoim odkryciu. Tym razem bohaterom udaje się obezwładnić Desperatę i zniszczyć jej zaakumowany przedmiot. Akuma zostaje oczyszczona, a Paryż wraca do poprzedniego stanu.

Po skończonej misji Luka oddaje Miraculum Biedronce dziękując za to, że mu zaufała. W późniejszym czasie wszyscy przyjaciele, Anarka oraz Vivica grają na statku. Do młodej gitarzystki podchodzi Jagged, przepraszając ją za swoje zachowanie oraz za to, że została wcześniej zwolniona. W tym samym czasie Alya oraz Marinette obserwują grę Adriena oraz Luki. Obok Marinette zjawia się również Kagami, która twierdzi, że myliła się co do niej oraz Luki. Alya dodaje, że Adrien oraz Luka sami mogą wybierać i najwidoczniej nie podjęli jeszcze własnej decyzji.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Pozostali bohaterowieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Premiera odcinka miała miejsce 5 września 2019 roku w Wielkiej Brytanii.[2]
    • Kiedy informacja ta została potwierdzona, zauważono, że wygląd złoczyńcy różni się od opisu odcinka podanego przez stację RTS. Thomas Astruc potwierdził, że złoczyńca opiera się na meksykańskich mariachi.[3]
  • W odcinku zadebiutował Zig-Zag oraz Serpention (według kodu produkcyjnego).
  • Odcinek ujawnia, że Luka grał na gitarze już jako dziecko.
  • Adrien zdradza Biedronce, że to on jest Czarnym Kotem i jest w niej zakochany. Po użyciu swojej mocy Adrien cofa się w czasie, a dziewczyna zapomina o wyznaniu.
  • Kiedy Adrien oddaje Biedronce Miraculum Węża zdradza jej, że próbował ją ratować przez kilka miesięcy. Łącznie podjął 25 913 prób.
  • 30 lipca 2019 roku na oficjalnym Instagramie Marinette opublikowano okładkę nowej płyty Jaggeda. Tą samą okładkę można ujrzeć w odcinku.

Odcinek onlineEdytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Kitka Logo Obejrzyj na YT (Napisy PL) >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

Zobacz też...Edytuj

Pokaż/Ukryj
Odcinki

Odcinki specjalne

PoczątkiWielkie StarcieDzień BohaterówStarcie Miraculów

Filmy pełnometrażowe

Ladybug & Cat Noir: AwakeningMiraculous (film)

Inne produkcje

Internetowe serie

RépétitionInspirationGrosse journéeL'exposéLe carnet

Inne media

Nieznane produkcje

Biedronka na Halloween

Anulowane produkcje

Gagotor