• Ukazał się już jedenasty numer Gazetki Wiki. Można go przeczytać tutaj.
  • Turniej Miraculów 2021 dobiegł końca; wygrała go Drużyna Władcy Ciem. Podsumowanie można znaleźć tutaj.

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Collège Françoise Dupont — paryska szkoła publiczna, do której uczęszczają Marinette i jej znajomi.

Wygląd[]

Mansardowy dach budynku pokryty jest blachą miedzianą, a ściany zewnętrzne obiektu pomalowane są na kremowo. Szkoła składa się z trzech kondygnacji z czego dwie mają charakter użytkowy (znajdują się tam np. sale lekcyjne). Nad głównym wejściem do budynku znajduje się biała flaga z czerwoną obwódką (być może jest to sztandar szkoły). Placówka posiada wewnętrzne boisko, na którym odbywają się lekcje WF-u, bibliotekę, łazienki oraz szatnie (składające się z kilku podłużnych ławek i szafek zamykanych na kody). Inne znane miejsca w budynku to Klasa Pani Bustier, Klasa Pani Mendeleiev, Biuro Pana Damoclesa, Sala nr. 33 i stołówka.

Znaczenie[]

Collège Françoise Dupont to szkoła, do której uczęszczają główni bohaterowie. Pojawia się w większości odcinków serialu i niejednokrotnie jest miejscem walki pomiędzy Paryskimi bohaterami a ofiarami akumy. Ważną rolę odegrała między innymi w Reflekcie, Postraszycielce, Graczu, Biedronce i Czarnym Kocie (Początki - część 1), Kamiennym Sercu (Początki - część 2) i wielu innych.

Nauczyciele[]

Uczniowie[]

Ciekawostki[]

  • Jest to collège, czyli szkoła, w której uczą się francuskie dzieci w wieku od 11-12 lat (klasa szósta) do 14-15 lat (klasa trzecia).
    • W polskiej wersji językowej zostało to błędnie przetłumaczone jako liceum, gdyż faktycznie bliższe jest to dawnemu polskiemu gimnazjum lub dalszym klasom ośmioletniej szkoły podstawowej.
  • W jednym z odcinków w Collège Françoise Dupont można zauważyć Théo Barbot. Nie wiadomo jednak czy jest on uczniem, pracownikiem bądź zwykłym przechodniem.
  • Budynek zlokalizowany jest niedaleko wieży Eiffla, naprzeciwko parku. Po drugiej stronie ulicy, przy której stoi, znajduje się piekarnia rodziców Marinette.
  • Nazwa szkoły prawdopodobnie nawiązuje do prawdziwego imienia Fantômette, pierwszej superbohaterki w literaturze francuskiej[1].
  • W odcinkach Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1) oraz Kamienne serce (Początki -część 2) drzwi i ściany budynku zostały zniszczone przez tytułowego złoczyńcę.
  • Jak wspomniano w Reflekcie, w Collège Françoise Dupont jest co najmniej osiemnaście klas.
  • Inspiracją do stworzenia szkoły było Lycée Carnot[2].

Galeria[]

Zobacz też...[]

Przypisy[]

Advertisement