FANDOM

 Cofelia Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 
Backwarder (318)
Cofelia

Rebrousse-temps
Cofelio, jestem Władca Ciem. Daję ci moc, dzięki której naprawisz stracony czas, kradnąc go innym ludziom.

Cofelia – czwarty odcinek 3 sezonu i pięćdziesiąty szósty odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Stara przyjaciółka mistrza Fu, Marianne, zostaje zaakumowana w Cofelię. Uzbrojona w magiczną różdżkę chce nadrobić stracony czas, kradnąc go innym! Biedronka i Czarny Kot nie mają ani sekundy do stracenia.[1]

StreszczenieEdytuj

Młodzi Wang Fu oraz Marianne Lenoir muszą uciekać przed nazistami. W końcu kobieta zatrzymuje swojego towarzysza, chcąc użyć Miraculi do walki z przeciwnikami. Wang Fu sprzeciwia się tej decyzji, nie mogąc stracić magicznej biżuterii i proponuje ucieczkę do Anglii. Marianne postanawia pozostać w Paryżu i walczyć. Młody Fu przekazuj kobiecie przypinkę obiecując, że jeszcze wróci. Kiedy chce wyznać Marianne coś ważnego, ta powstrzymuje go i każe uciekać.

Marinette zebrała do swojego pokoju przyjaciółki, mimo bardzo wczesnej godziny. Alya jest wyraźnie niezadowolona, że musiała przyjść w sobotni poranek na zebranie. Marinette zaczyna panikować, że rodzina Kagami i Adriena została zaproszona na królewskie wesele i nastolatkowie spędzą ze sobą cały weekend. W związku z tym chce jak najszybciej wymyślić plan, aby temu zapobiec. Jednak dziewczyny są zbyt ospałe, oprócz Rose, która z ekscytacją słucha każdego słowa. Mylene proponuje zorganizowanie strajku kolejarzy, natomiast Rose wymyśla, aby Marinette weszła na wesele w przebraniu i zachwyciła Adriena. W wypowiedzi przerywa jej Alix, która wymyśla najgorszy scenariusz planu. W końcu Juleka proponuje porwanie Kagami, na co każda z dziewcząt reaguje ze zdziwieniem. Alya proponuje Marinette, aby w końcu wzięła się w garść i wyznała Adrienowi swoje uczucia zanim wyjedzie. Marinette ma wątpliwości co do tego pomysłu wiedząc, że może nie zdobyć się na odwagę. Kiedy w oknie dostrzega Wayzza, szybko zgadza się z dziewczynami i wygania je ze swojego pokoju. Kwami wchodzi do pokoju informując dziewczynę, że mistrz Fu pilnie jej potrzebuje. Zdaniem Tikki jest to coś poważnego, skoro w domu zjawił się Wayzz.

Marinette udaje się do metra. Wsiadając do pojazdu, postanawia napisać list dla Adriena, w którym wyjawi swoje uczucia do chłopaka. Słowa, które zapisuje w liście, słyszą osoby siedzące nieopodal dziewczyny. Słysząc miłosne wyzwanie zaczynają się śmiać. Marinette traci nadzieję czy był to dobry pomysł. W końcu trafia do domu mistrza Fu. Lekarz uspokaja dziewczynę twierdząc, że to nic poważnego i przekazuje Marinette receptę, która ma pomóc staruszkowi, po czym wychodzi. Mistrz Fu prosi, aby w razie konieczności to Marinette zaopiekowała się Miraculami. Marinette jednak przerywa mu twierdząc, że wyzdrowieje. W końcu mężczyzna zdradza po co naprawdę wezwał do siebie Marinette – jej zadaniem jest odnalezienie kobiety z broszką i przekazanie jej listu. Mężczyzna wyznaje, że jest on dla kobiety, którą zawsze kochał. Marinette słysząc słowa Fu motywuje się, aby również wyznać Adrienowi prawdę. Przed wyjściem dziewczyny Wayzz prosi, aby ta jak najszybciej dostarczyła lekarstwa. Będąc na korytarzu Marinette przypomina sobie o pociągu, który ma wkrótce odjechać. Nie mając zbyt wiele czasu wpada na pomysł, aby zmienić się w Biedronkę.

Po chwili dziewczyna zjawia się na peronie, gdzie dokonuje transformacji zwrotnej i biegnie w stronę Adriena. Z rumieńcem na twarzy przekazuje chłopakowi list, po czym szybko ucieka. Zadowolona, że w końcu udało jej się tego dokonać, po raz kolejny zmienia się w Biedronkę.

Gabriel Agreste oraz Tomoe Gozen czekają na odjazd pociągu. Adrien w tym czasie otwiera list, spoglądając na niego ze zdziwieniem. W tym samym czasie nad Sekwaną zjawia się starsza kobieta, siadając tuż obok Xaviera. Marianne ma przeczucie, że on zjawi się właśnie dzisiejszego dnia. Nieopodal pojawia się również Biedronka, która dostrzega kobietę. Marianne jest świadoma kto przysłał nastolatkę i z uśmiechem na ustach odbiera od niej list, dziękując za przesyłkę. Chcąc wypełnić swoje zadanie do końca, Biedronka zjawia się również w aptece, przekazując pracującej tam kobiecie receptę. Ta jednak oddaje list twierdząc, że nie jest skierowany do niej. Biedronka jest przerażona, nie wiedząc gdzie podziała się recepta. Tymczasem Marianne czyta list sądząc, że jest on od mistrza Fu. Kobieta uznaje, że list jest pożegnaniem, a mężczyzna już jej nie kocha. Kobieta jest smutna, nie widząc co powinna zrobić po tylu latach oczekiwania na ukochanego. Jej złamane serce postanawia wyczuwa Gabriel Agreste, szybko zatrzymując pociąg. Chowając się w toalecie zmienia się we Władcę Ciem i wysyła do zranionej kobiety swoją Akumę, zmieniając ją w Cofelię. Pierwszym celem super-złoczyńcy jest pan Ramier. Cofelia sieje w Paryżu spustoszenie, za pomocą dotyku cofając ich w czasie. Złe wiadomości docierają również do Adriena, który postanawia od razu interweniować, tłumacząc się tym, że sprawdzi jak czuje się jego ojciec. Zamykając się w toalecie, szybko zmienia się w Czarnego Kota. Tymczasem Cofelia dociera do Diabelskiego Młyna. Całą sytuację dostrzega Biedronka, od razu rozpoznając broszkę Marianne. Super-złoczyńca sieje spustoszenie na paryskich ulicach. Do Biedronki dociera również Czarny Kot. Oboje postanawiają jak najszybciej działać. Biedronka powstrzymuje Cofelię przed używaniem mocy na niewinnych osobach. Jej celem jest dotknięcie super-bohaterki, aby dotrzeć do mistrza Fu, który złamał jej serce i nadrobić cały stracony czas. Czarny Kot musi ochraniać swoją towarzyszkę, aby Władca Ciem nie odkrył kryjówki Strażnika Miraculi. W związku z tym podejmuje walkę z super-złoczyńcą, co nie należy do najłatwiejszego zadania, ponieważ Cofelia może cofać każdy dotknięty przez siebie przedmiot w czasie. Biedronka ratuje Czarnego Kota powalając przeciwnika, aby jej towarzysz nie cofnął się w czasie. Rozpraszając na chwilę złoczyńcę oboje uciekają, jednak Cofelia nie zamierza się poddać i zmierza za nimi.

Super-bohaterowie muszą ukrywać się przed Cofelią, póki nie wymyślą planu. Biedronka postanawia użyć Szczęśliwego Trafu. Mając w rękach wyczarowaną rurę szybko znajduje rozwiązanie. Na ziemi rysuje znak X, każąc Czarnemu Kotu, aby przywiązał rurę do swojej kostki za pomocą sznurka i cofnął się do tyłu z wyprostowaną ręką. Następnie musi wypowiedzieć Kotaklizm od tyłu. Mając przygotowany plan Biedronka nastawia stoper i ujawnia się Cofelia. Super-bohaterka przeprasza swojego partnera i rzuca go w stronę Cofelii, aby dzięki jej mocy cofnął się w czasie. Sama zaś podejmuje walkę z super-złoczyńcą. Dziewczyna zajmuje swojego przeciwnika, unikając każdego ataku, cały czas patrząc na stoper. W końcu zwabia Cofelię w wybrane miejsce, gdzie Czarny Kot niszczy zaakumowany przedmiot za pomocą Kotaklizmu. W końcu Akuma zostaje oczyszczona a Paryż powraca do normalności. Biedronka pomaga Marianne usiąść na ławce, aby po chwili przekazać kobiecie właściwy list. Mimo przegranej Władca Ciem zyskał wiele informacji, dzięki którym będzie w stanie w przyszłości odnaleźć mistrza Fu i zdobyć wszystkie Miracula. W tym samym czasie Adrien i Gabriel wychodzą z toalety. Konduktor ogłasza, że pociąg nareszcie może ruszyć.

Marianne i mistrz Fu siedzą razem nad brzegiem Sekwany. Wang przeprasza za to, ile czasu mu zajęło podjęcie decyzji i tłumaczy, dlaczego tak postąpił. Oboje decydują, że dla własnego dobra nie mogą być razem, aby Władca Ciem nie mógł odnaleźć pozostałych Miraculi. Marianne po raz kolejny powstrzymuje Fu przed wyznaniem.

Dziewczęta dopytują Marinette czy udało jej się wyznać swoje uczucia do Adriena. Marinette przyznaje, że przekazała mu list, jednak nie chce zdradzać szczegółów. W szkole zjawia się również Adrien, który zaczepia Marinette twierdząc, że jej list go zadziwił, jednak udało mu się spełnić jej prośbę. Z uśmiechem na ustach przekazał dziewczynie lekarstwa, po czym odszedł. Przyjaciółki Marinette są przekonane, że chłopak przywiózł jej prezent z Anglii. Prawda o lekarstwach szybko wychodzi na jaw. Rose uznaje to za dowód czystej miłości, co rozbawia pozostałe dziewczyny.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Pozostali bohaterowieEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Premiera odcinka odbyła się 12 lutego 2019 roku w Kanadzie.[2]
  • W tym odcinku widać, że Władca Ciem wyczuł negatywne emocje poprzez swoje Miraculum.
  • Po raz pierwszy Władca Ciem jest poza swoją kryjówką.
  • W odcinku można zobaczyć po raz pierwszy mamę Kagami.
  • Akcja odcinka dzieje się po odcinku Piekarix.
  • Nazwa odcinka została potwierdzona Feri González 21 grudnia 2018 roku.[3]
  • Thomas Astruc zdradził, że w odcinku pojawiają się postaci nazistów.[4] Gdy na początku odcinka pokazano wcześniejsze lata z życia mistrza Fu i Marianne, w tle można usłyszeć ich głosy.

Odcinek onlineEdytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Kitka Logo Obejrzyj na YT (Napisy PL) >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

Zobacz też...Edytuj

Pokaż/Ukryj
Odcinki

Odcinki specjalne

PoczątkiWielkie StarcieDzień BohaterówStarcie Miraculów

Filmy pełnometrażowe

Ladybug & Cat Noir: AwakeningMiraculous (film)

Inne produkcje

Internetowe serie

RépétitionInspirationGrosse journéeL'exposéLe carnet

Inne media

Nieznane produkcje

Biedronka na Halloween

Anulowane produkcje

Gagotor