FANDOM

Biedronkowy Wykrzyknik
Biedronkowy Wykrzyknik

Uwaga, spoiler!
Na tej stronie znajdują się spoilery. Wkraczasz na własną odpowiedzialność!

 Chloé Bourgeois Biedronka Logo Kreacje Czarny Kot Logo Galeria Kitka Logo Cytaty Pancernik ikona Instagram 
Wszystko przez tą żałosną zołzę Marinette . To najgorsza dziewczyna w klasie, która mnie nienawidzi. Nastawia wszystkich przeciwko mnie...
—Chloé; Dyktatyran

Chloé Bourgeois – jest rywalką Marinette i uczennicą paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont. Bez wzajemności zakochana w swoim przyjacielu z dzieciństwa, Adrienie. Córka burmistrza Paryża André Bourgeois oraz słynnej krytyczki modowej Audrey Bourgeois.

Władca Ciem wyczuwa jej negatywne emocje w takich odcinkach jak Antybiedrona, Królowa Os oraz Miracle Queen, gdzie za sprawą Akumy dziewczyna zmienia się w tytułowego super-złoczyńcę.

W odcinku Królowa Stylu odnajduje Miraculum Pszczoły, które wcześniej zgubiła Biedronka. W odcinku Królowa Os, będąc zazdrosną o Marinette, na oczach wszystkich przemienia się w Królową Pszczół, po czym zostaje zaakumowana. W odcinku Dyktatyran Biedronka daje jej Miraculum Pszczoły, dzięki czemu po raz kolejny zamienia się w Królową Pszczół. Swoim postępowaniem udowadnia, że jest godna Miraculum.

OsobowośćEdytuj

NormalnieEdytuj

Chloé jest bardzo zapatrzoną w siebie, samolubną i fałszywą osobą. Zrobi wszystko, aby postawić siebie w jak najlepszym świetle i robi na złość innym uczniom. Szczególnie nie lubi Marinette, która tak jak ona jest zauroczona Adrienem. Poniża ją, gdy tylko nadarzy się do tego okazja. Mimo wszystko, kiedy dziewczyna naprawdę tego chce, potrafi być miła, choć sprawia jej to wyjątkową trudność, jak to jest przedstawione w odcinku Miś Goryczek. Jej wzorem do naśladowania jest jej mama. Podobnie jak Audrey, mówi, zachowuje się oraz porusza w podobny sposób jak jej rodzicielka. Bardzo zależy jej na tym, aby zaimponować swojej mamie i z bólem przyjmuje jej krytykę. Denerwuje się kiedy Audrey bardziej docenia Marinette niż ją.

Królowa PszczółEdytuj

Chcąc pokazać jak bardzo jest wyjątkowa, Królowa Pszczół szuka okazji, aby ją zauważono. Nie widząc nikogo w potrzebie, sama stwarza niebezpieczną sytuację, aby zaprezentować się jak najlepiej, nawet jeśli ucierpią na tym inne osoby. Kiedy Biedronka chce odzyskać Miraculum, Królowa Pszczół sprzeciwia się i ucieka. W odcinku Dyktatyran jej nastawienie zmienia się. Cieszy się kiedy Biedronka postanowiła jej zaufać i poprosić o pomoc, wręczając dziewczynie Miraculum Pszczoły. Jest bardzo energiczna, dzielna oraz odważna, pomagając super-bohaterce w walce z Dyktatyranem. Po zakończonej misji bez sprzeciwu oddaje Biedronce swoje Miraculum.

AntybiedronaEdytuj

Dziewczyna chce stać się super-bohaterką. Stara się wszystkim udowodnić, że to ona jest Biedronką i najlepszą dziewczyną na świecie. Próbuje ukraść miracula oraz upokorzyć i zniszczyć prawdziwą Biedronkę.

Królowa OsEdytuj

Podobnie jak wcześniej, jako Królowa Os chce pokazać swoją wyjątkowość. Używa na wszystkich swojej super-umiejętności, aby ich unieruchomić. Nie chce oddać swojego Miraculum. Zaczyna walczyć z super-bohaterami z pomocą os, które kontroluje.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Chloé to dziewczyna średniego wzrostu. Posiada ona niebieskie oczy oraz blond włosy, które upina w wysoki kucyk. Po bokach twarzy puszcza luźno kosmyki włosów, które łagodnie okalają jej twarz. Powieki ma pomalowane niebieskimi cieniami, a na usta nakłada jasnoróżową szminkę.

Chloé ubrana jest w białą koszulkę z poziomymi, czarnymi paskami. Na to zakłada żółty żakiet, który zawsze jest rozpięty. Do tego zakłada białe spodnie 3/4, które zdobi złotym paskiem, a także białe baleriny ze złotym paskiem z przodu. Jej szyję zdobi złoty naszyjnik z kryształkiem, a na głowie zawsze nosi okulary przeciwsłoneczne z białymi oprawkami oraz czarnymi zausznikami.

Królowa PszczółEdytuj

Postać ma blond włosy spięte w wysoki kucyk z rozchodzącą się na boki równo podzieloną grzywką. Kucyk na końcu układa się w falę, a przez całą jego długość biegnie czarne pasemko.

Jej strój jest żółto-czarny i kreowany na wygląd pszczoły. Włosy splecione są czarną gumką, z której wystają dwie wstążki przypominające czułki. Na twarzy widnieje czarno-żółta, ostro zakończona maska. Strój, tak jak w przypadku innych superbohaterów, zakrywa całą szyję. Posiada czarne rękawiczki, z żółtym materiałem na palcach, sięgające jej do połowy ramion. Przez biodra ma przewieszoną broń. We włosy wpięte jest Miraculum Pszczoły. Czarne buty sięgają połowy ud bohaterki. Czubki obuwia oraz wysoki koturn jest żółtego koloru.

AntybiedronaEdytuj

Jako Antybiedrona dziewczyna jest odwrotnością Biedronki i taki też posiada strój. Jej twarz zasłania czarna maska w czerwone kropki. Jest ona ubrana w czarny jednoczęściowy kostium w czerwone kropki, a na wysokości bioder przewiesza Jo-jo w tej samej kolorystyce co kostium. Na uszach nosi czarne kolczyki w czerwone kropki, w którym ukryła się Akuma.

Królowa OsEdytuj

Królowa Os ma żółtą skórę, różowe oczy oraz usta w kolorze ciemnej czerwieni. Jej kostium przypomina strój Królowej Pszczół, będąc jego odwrotnością. Strój, buty oraz rękawiczki są koloru czarnego ze zdobieniami w kolorze żółtym. Żółto-czarna maska dziewczyny zasłania połowę jej twarzy. Czarne włosy upięte są w kucyk, układając się w falę u dołu. Przez całą jego długość przebiega żółte pasemko. Kucyk spleciony jest żółtymi wstążkami przypominającymi czułka. We włosy wpięte jest zaakumowane Miraculum Pszczoły.

BrońEdytuj

Po zdobyciu Miraculum Pszczoły bronią Chloé staje się bączek, dzięki któremu może walczyć oraz się bronić. Broń służy również jako komunikator oraz telefon. Dodatkowo dzięki bączkowi Królowa Pszczół może przywołać swoją specjalną umiejętność - Żądło

ZdolnościEdytuj

Jako Królowa pszczół staje się szybsza oraz zwinniejsza, potrafi wysoko skakać i jest wytrzymalsza niż normalnie. Jej super-moc to Żądło, dzięki której może zatrzymać na kilka sekund każdą osobę, jednak po użyciu jej super-mocy ma tylko pięć minut do przemiany zwrotnej.

Zmieniając się w Antybiedronę posiada takie same umiejętności jak Biedronka. Jest równie silna i zwinna, a jej bronią staje się Jo-jo, którym doskonale się posługuje oraz walczy. Jako umiejętności używa Anty Trafu, który jest przeciwnością Szczęśliwego Trafu. W przeciwieństwie do Biedronki, po użyciu mocy otrzymuje normalną broń. Wykorzystując moce pozostaje jej pięć minut do transformacji zwrotnej.

Po zmianie w Królową Os dziewczyna staje się potężna. Jej bronią staje się rój os, którymi może sterować, walczyć z ich pomocą, a także przemieszczać się na nich. Jej umiejętność działa podobnie jak Żądło, dzięki czemu może sparaliżować wybraną osobę. W przypadku Królowej Os atak ten jest o wiele potężniejszy, może zostać użyty na wielu osobach oraz trwa w nieskończoność.

Relacje Edytuj

Sabrina RaincomprixEdytuj

Bańkor (33)

Dla Chloé Sabrina to zwykła dziewczyna na posyłki. Nie może sama podejmować żadnych decyzji bez jej zgody. Dziewczyna bardzo często krzyczy na nią, kiedy jej się coś nie udaje. W odcinku Antybiedrona okazuje się jednak, że Chloé na swój dziwny sposób zależy na przyjaźni z Sabriną. Mimo wszystko dziewczyny są ze sobą w pewien sposób zżyte. Obie bardzo lubią bawić się i przebierać w super-bohaterów.

Marinette Dupain-Cheng/BiedronkaEdytuj

Postraszycielka Galeria (118)

Chloe wydaje się gardzić Marinette, wykorzystując każdą okazję, aby ją upokorzyć na oczach innych. Denerwuje się, gdy dziewczyna chce zostać przewodniczącą klasy i ma zamiar ją poniżyć, wykorzystując do tego jej pamiętnik. Jest również zazdrosna o talent Marinette. W odcinku Pan Gołąb kradnie jej pomysł na melonik i twierdzi, że należy on do niej. Po zniknięciu jej bransoletki, Marinette jest jedyną osobą, którą oskarża o kradzież.

Ilustrachor (111)

Jest wielką fanką Biedronki. W odcinku Lady Wifi przebiera się za nią i udaje, że to właśnie ona jest super-bohaterką. Chloé okazuje jej podziw i zawsze wykorzystuje moment, aby zrobić sobie z nią zdjęcie. Jest wdzięczna za uratowanie jej. Zdaje się również nie zauważać niechęci Biedronki do jej osoby. W odcinku Dyktatyran obwinia o wszystko Marinette, jednak szybko się reflektuje; ostatecznie dochodzi do wniosku, że nie ma żadnych przyjaciół. Biedronka pociesza ją i daje jej Miraculum.

Adrien Agreste/Czarny KotEdytuj

Bańkor (156)

Chloé znała Adriena, zanim ten zaczął uczęszczać do publicznej szkoły. Według chłopaka są oni przyjaciółmi, jednak dziewczyna darzy go głębszym uczuciem. Często mówi do niego pieszczotliwie Adrienku i wykorzystuje każdą sytuację, aby być blisko niego i przypodobać mu się. Sam Adrien w odcinku Dyktatyran odmawia uczestnictwa w zabawie z okazji jej wyjazdu do Nowego Jorku, twierdząc, że była kiedyś jego jedyną przyjaciółką. Smuci się i nie rozumie jak inni uczniowie mogą być z tego powodu szczęśliwi.

Mayura (17)

Nie przepada za Czarnym Kotem i, w przeciwieństwie do Biedronki, nie jest dla niego miła. W odcinku Ilustrachor próbuje go wykorzystać do odrobienia pracy domowej. W odcinku Asystura (Dzień Bohaterów - część 1) nie odnosi się do niego zbyt przyjaźnie, uznając go za pomoc dla Biedronki. Zdaniem dziewczyny Czarny Kot powinien od razu oddać jej Miraculum Pszczoły. Kiedy zostaje do tego zmuszona, z niechęcią prosi go o Miraculum.

André BourgeoisEdytuj

Lady Wifi (240)

Jeśli Chloé chce cokolwiek, wie, że może dostać to od swego ojca, nawet jeżeli kłamie. Każdy, kto ją denerwuje, musi stawić czoło jej ojcu, który jest burmistrzem Paryża. Zawsze grozi, że do niego zadzwoni – to jej tajna broń.

Audrey BourgeoisEdytuj

Chloé bierze duży przykład ze swojej rodzicielki i chce był taka sama jak ona. Dziewczyna zachowuje się tak samo jak Audrey, w dużym stopniu kopiując swoją matkę, i tak samo się wyraża. Audrey jest dla niej autorytetem i wzorem do naśladowania. Sabrina w odcinku Zombuziara wspomina, że matka Chloé nie pamięta o urodzinach innych, dlatego i Chloé nie przywiązuje do tego uwagi. Dziewczyna bardzo kocha swoją rodzicielkę i desperacko próbuje uzyskać jej uwagę oraz aprobatę. Mimo, że została kilkukrotnie zraniona przez Audrey, nadal chce udowodnić kobiecie, że jest kim ważnym i wyjątkowym. Dzięki pomocy Marinette Chloé mogła zbliżyć się do swojej matki. W odcinku Dyktatyran kobieta staje w obronie swojej córki, kiedy ta zostaje ośmieszona na oczach całej klasy.

Kim Chiên LêEdytuj

Chłopak podkochuje się w Chloé, lecz ona odrzuca jego miłość, bo, jak wiadomo, kocha Adriena. W odcinku Mroczny Amor, Kim na walentynki kupił dziewczynie broszkę w kształcie serca, lecz ona tylko go ośmieszyła, robiąc mu kompromitujące zdjęcie i wysyłając je całej klasie.

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

  • Była jedyną osobą, którą Adrien znał, zanim zaczął uczęszczać do szkoły publicznej.
  • Chloé nie cierpi pizzy i zup, ale ma w zwyczaju zamawiać sushi.
  • Jest leworęczna.
  • Posiada w swojej łazience lustro z obramowaniem we wzór plastrów miodu.
  • Miała broszkę marki Gabriel, którą podarowała Sabrinie.

Rewerser Galeria (8)

Rysunek przedstawiający Królową Os

  • Chloé była pośrednio lub bezpośrednio odpowiedzialna za rozzłoszczenie bardzo wielu osób, które później stały się złoczyńcami.
    • Jest ona odpowiedzialna za zaakumowanie największej liczby osób.
    • W odcinku Miś Goryczek Władca Ciem liczy na to, że to właśnie dzięki niej znajdzie kolejne ofiary.
  • W odcinku Lady Wifi Kim zachowuje się jak jej chłopak, lecz w odcinku Mroczny Amor Chloé powiedziała, że nigdy nie będą razem.
  • W odcinku Kotowtór możemy zobaczyć jej numer telefonu: +33625897.
  • Chloé posiada żółtego pluszowego misia, którego kiedyś dostała od ojca jak była mała i do dzisiaj zdarza jej się do niego przytulać, kiedy jest naprawdę smutna.
  • W odcinku Zombuziara ma ona poczucie winy, po zaakumowaniu swojej nauczycielki.
  • W odcinku Rewersor Nathaniel na jednej ze swoich prac rysuje Królową Os.
    • Postać na rysunku bardziej przypomina Królową Pszczół, ze względu na kolory kostiumu.
  • Swoje Miraculum znalazła przypadkowo, po tym, gdy Biedronka je zgubiła.
  • Jest pierwszą posiadaczką Miraculum, która została zaakumowana.
  • Jest pierwszą osobą, która przeciwstawiła się woli Władcy Ciem, nie zmieniając się w super-złoczyńcę.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Antybiedrony.

Pozostałe

  • Pierwotnie, z Sabriną miały być w trio razem z Alix, co było nawiązaniem do głównej trójki (Sam, Clover i Alex) z serialu Odlotowe agentki.[10]
  • Słowo bourgeois oznacza członka miejskiej klasy średniej.
    • Odniesieniem do tego jest fakt, że na innych patrzy z góry, jeśli dana osoba nie jest popularna.
  • Jej imię, Chloé, oznacza zielony pęd w starożytnej Grecji.
KoncepcjaChloe

Alya, Marinette oraz Chloé w koncepcji

  • Na jednym z projektów z koncepcji Chloé ogląda pokaz mody z Alyą i Marinette. Może to oznaczać, że początkowo miały się ze sobą przyjaźnić lub być bliskimi koleżankami. Po zaprezentowanej grafice na pewno można wywnioskować, że stosunki dziewcząt nie były aż tak napięte i nie uważały się za wrogów. Można nawet rzec, że były one ciepłe oraz przyjacielskie.
    • Wówczas osobowość dziewczyny również była inaczej. Można wywnioskować, że Chloé była bardziej przyjacielska w stosunku do innych, mniej snobistyczna oraz nie wywyższała się, spędzając czas z rówieśnikami.
  • Na panelu New York Comic Con 2016 zdradzono, że to Chloé zostanie posiadaczką Miraculum Pszczoły.[11]
    • Początkowo nie wiedziano kim jest tajemnicza posiadaczka Miraculum Pszczoły. Owa bohaterka została nazwana przez fanów Bee Queen, czyli Królowa Pszczół.
    • Po raz pierwszy Królową Pszczół można było zobaczyć na obrazku, który Zagtoon wstawiło na obchody 30 urodzin MIFA.[12]
      • Była to wstępna koncepcja postaci, która z biegiem czasu zmieniła się.
Chloe zima

Chloé w zimowym ubiorze

  • Na swoim Instagramie Jeremy Zag opublikował obraz z bohaterami Zagtoon, gdzie widać sylwetkę super-bohaterki - Królowej Pszczół.[13]
    • W późniejszym czasie producent opublikował krótką animację, w której można zobaczyć broń bohaterki oraz atak.[14]
    • 25 września Jeremy Zag ujawnił twarz oraz ostateczny wygląd dziewczyny. Producent oznaczył ją #queenbee, co oznaczało jej imię.[15]
  • Postać Królowej Os została ujawniona 31 sierpnia 2017 roku na konferencji prasowej TFOU.
  • W przyszłości planowanych jest więcej odcinków, które zdradzą więcej informacji o Chloé.[16]
  • Jeremy Zag zdradził, że wgłębi duszy nikt nie jest zły. W przyszłych odcinkach zostanie rozwinięty zarówno wątek Chloé, jak i Lilii.[17]
  • Chloé posiada własne, oficjalne konto na Instagramie. Można ją znaleźć pod nickiem @TheOfficialChloeBourgeois.[18] Wpisy można również zobaczyć w galerii postaci.

PrzypisyEdytuj

  1. Przez André Bourgeois
  2. Przez Alyę w odcinku Melobestia
  3. Przez Audrey
  4. Przez Audrey
  5. Przez Audrey
  6. Przez Andre w odcinku Dyktatyran
  7. Przez Toma w odcinku Królowa Os (Wielkie Starcie - część 2)
  8. Przez Misia Goryczka w odcinku Miś Goryczek
  9. Przez Władcę Ciem w odcinku Mayura (Dzień Bohaterów - część 2)
  10. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/674293643944067072
  11. https://twitter.com/stelllalights/status/784490783810416640
  12. http://www.annecy.org/resources/images/2015_30ans_mifa_method_animation_hd.jpg
  13. https://www.instagram.com/p/BJH34PxAOi-/
  14. https://www.instagram.com/p/BJR0opQgY40/?taken-by=jeremy_zag
  15. https://www.instagram.com/p/BKytMiJAYwj/?taken-by=jeremy_zag
  16. https://www.youtube.com/watch?v=oQZ6CEttmlU
  17. https://twitter.com/MLadybugBrasil/status/1070802715964518400
  18. https://twitter.com/MiraculousMX/status/1152334692370309128

Zobacz też...Edytuj

Pokaż/Ukryj
Postacie
Superbohaterowie
Właściciele miraculum

Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng

Poprzedni właściciele miraculum

Bọ rùaCernunnosEgipski posiadacz MiraculumFlecista z HamelnHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMudekudekuTentomushiTomoe GozenSasuke SarutobiStarożytna chińska BiedronkaStarożytna chińska posiadaczka Miraculum LisaStarożytna egipska BiedronkaStarożytny chiński Czarny KotStarożytny chiński posiadacz Miraculum ĆmyStarożytny chiński posiadacz Miraculum PawiaStarożytny chiński posiadacz Miraculum PszczołySun Wukong

Kwami
Główne Kwami

PlaggTikki

Pozostałe Kwami

BarkkDaizziDuusuFluffKaalkiLonggMulloNoorooOrikkoPollenRoaarSassStomppTrixxWayzzXuppuZiggy

Wrogowie
Główni przestępcy

Gabriel AgresteNathalie SancoeurSuper-złoczyńcy

Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie

Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréaleBezimienny chłopiecChloé BourgeoisElla i Etta CésaireIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Chiên LêKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMarc AncielMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathaniel KurtzbergNino LahiffeNoel LahiffeOndineQuentinRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem

Dorośli

Alec CataldiAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtAudrey BourgeoisBob RothCaline BustierChrisClaraClara ContardClara NightingaleClaudie KantéCzarny MieczEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMama QuentinaMarianne LenoirMarlena CésaireNadja ChamackNauczyciel plastykiNora CésaireOchroniarz AdrienaOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPan KubdelPani MendeleievPani RossiPenny RollingPhilippePortier hotelowyRoger RaincomprixRolland DupainSabine ChengSarahSimon GrimaultŚwięty MikołajThéo BarbotThomas AstrucTom DupainTomoe TsurugiVéroniqueVivicaVincentVincent AzaWang ChengWang FuXavier RamierXY

Inne

AlbertMarkovPosiadacze MiraculumZakon Strażników

Zwierzęta/Stwory

AkumaFangKonieSentimonstre

Zapowiedziane
Nadchodzące postacie

FélixMatka Sabine

Inne
Koncepcje

Félix Agreste (PV)GavrocheLindalee RoseMarinette Dupain-Cheng (PV)Niezwykłe dzieciaki (Kid MimeMelodieMercurySparrow)

Komiksy

AdamCamilla HombeeDoormanKnightowlMajestiaPostacie z komiksuRybakSparrowTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny Valley