CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Chińska szkatuła Miraculum — najstarsza, najważniejsza szkatuła, której przeznaczeniem jest przechowywanie Miraculów, które nie mają jeszcze swojego właściciela. Jej pierwotnym Strażnikiem był Su-Han, a przez ponad sto lat strzegł jej Wang Fu. Od odcinka Królowa Miraculów nowym Strażnikiem szkatułki zostaje Marinette Dupain-Cheng.

Wygląd[]

Obecnie[]

Od odcinka Królowa Miraculów szkatuła zmienia swój wygląd, kiedy jej właścicielem staje się Marinette Dupain-Cheng. Pudełko przybiera owalny kształt i jest koloru czerwonego w czarne kropki. Kropki są tak naprawdę skrytkami, w których są przechowywane Miracula.

Wcześniej[]

Szkatuła została wykonana z ciemnobrązowego drewna. Ma ona kształt ośmiokąta. Ma czterech bokach można znaleźć po dwie złote tarcze, ułożone w pionie, jeden pod drugim, zaś kolejne cztery boki, znajdujące się pomiędzy nimi, posiadają tylko jedną tarczę usadowioną na środku. Na każdej z tarcz widnieje nazwa zwierzęcia z chińskiego znaku zodiaku. Na wieczku szkatuły znajduje się czerwony grawer. Zawias znajduje się na jednym z boków i jest w kolorze złota.

Otwarta szkatuła

Miejsce, gdzie spoczywają Miracula, kształtem przypomina kwiat o pięciu płatkach. Jego krawędzie są nieco wyższe, w kolorze złota. Pod kwiatem znajduje się podłoże koloru czerwonego.

Każdy z płatków przeznaczony jest dla innego Miraculum i posiada inny kolor. Na środku każdego z nich widnieje okrąg w kolorze ciemniejszym, z symbolem nawiązującym do danego Miraculum. Płatek niebieski przeznaczony jest dla Miraculum Pawia, zielony − Miraculum Żółwia, fioletowy − Miraculum Motyla, pomarańczowy − Miraculum Lisa, zaś w żółtym można znaleźć Miraculum Pszczoły.

Szkatułka i jej dolne piętra

W środku kwiatu znajduje się podwyższenie, na którym mieści się symbol Yin Yang. Symbol Yin jest koloru czarnego z czerwoną obwódką. W jego wnętrzu znajduje się koło z pięcioma czarnymi kropkami, które nawiązuje do Miraculum Biedronki. Obok niego znajduje się symbol Yang, który jest koloru szarego z czarną obwódką. Wewnątrz znaku znajduje się koło z symbolem kociej łapy, które jest nawiązaniem do Miraculum Czarnego Kota.

W niższych częściach szkatuły znajdują się pozostałe Miracula, które schowane są w dwunastu szufladkach. Każda z nich jest w innym kolorze, odpowiadającym danemu Miraculum.

Miracula[]

Ciekawostki[]

Serialowe[]

  • Pudełeczka, w których Marinette oraz Adrien Agreste znajdują Miracula, wyglądem przypominają szkatułę, jednak nie mają one złotych tarcz umiejscowionych po bokach.
  • W odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1) można zobaczyć, że szkatuła jest podstawą dla gramofonu, kiedy jej właścicielem był Wang Fu.
  • Odcinek Piaskowy Chłopiec ujawnia, że Kwami są w stanie otworzyć specjalny portal w szkatule. Prowadzi on do nieznanego "świata", w którym znajdują się inne Kwami, prawdopodobnie zamieszkujące nieaktywne Miracula.
  • W odcinku Królowa Miraculów Wang Fu zrzeka się funkcji Strażnika, a jego miejsce zajmuje Marinette. Tym samym szkatuła zmienia również swój wygląd.
  • Wygląd szkatuły dostosowywany jest do nowego posiadacza. Pokazuje to odcinek Królowa Miraculów.
  • Su-Han zdradza Marinette, że chińska szkatuła Miraculum jest "matką" wszystkich szkatuł oraz pierwszą, która powstała. Przechowywane są w niej najpotężniejsze Miracula.

Pozostałe[]

  • Szkatuła została zainspirowana kulturą oraz wierzeniami wschodniej Azji. Potwierdza to jej kształt oraz umieszczone na niej elementy.
    • Kwiat znajdujący się wewnątrz prawdopodobnie nawiązuje do kwiatu wiśni.
  • „Kwiat” znajdujący się w środku jest odwzorowaniem godła Korei Południowej − pięć płatków kwiatu, a na środku niego znak Yin Yang.
  • Kod do gramofonu, w którym był przechowywana szkatuła przez mistrza Fu, był regularnie zmieniany[1].
  • Na panelu ML Dokomi 2019 zdradzono, że w przyszłych odcinkach zostanie ujawnionych więcej informacji o mistrzu Fu, szkatule oraz Strażnikach[2].

Galeria[]

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement