FANDOM

Caline Bustier Biedronka Logo Kreacje Czarny Kot Logo Galeria 

Takie osoby jak Chloé są zdolne do wielkich rzeczy, problem tylko, że myślą wyłącznie o sobie i nie rozumieją istoty miłości.
— Caline; Zombuziara

Caline Bustier — nauczycielka literatury francuskiej, poezji oraz innych języków obcych[1] w szkole Collège Françoise Dupont. Jest wychowawczynią klasy, do której należą między innymi Marinette Dupain-Cheng i Adrien Agreste. W odcinku Zombuziara staje się ofiarą Władcy Ciem i przemienia się w tytułowego super–złoczyńcę.

OsobowośćEdytuj

NormalnieEdytuj

Jest pouczająca i miła dla swoich uczniów, ale potrafi być też surowa. Kiedy ktoś się źle zachowuje, wysyła go do biura pana dyrektora. Jest także rozsądna, inteligentna oraz szczera, o czym możemy się dowiedzieć w odcinku ArcyGlina. Dba o swoich uczniów, co można zauważyć w odcinku Zombuziara, kiedy nie pozwala Akumie zaakumować Marinette. Wierzy też, że potęga miłości jest w stanie zmienić świat oraz inne osoby. Jest w stanie dostrzec dobro w innych osobach. Jej zdaniem Chloé Bourgeois jest zdolna do wielu czynów, jednak za bardzo myśli o sobie i nie rozumie jeszcze potęgi miłości. Można odnieść wrażenie, że bardzo źle odczuwa to, gdy jakaś osoba ją zawiedzie – przykładem tego jest odcinek Biedronka, kiedy to przemieniła się ponownie w Zombuziarę, ponieważ była przekonana, że Marinette ukradła wyniki egzaminu oraz naszyjnik Lili Rossi.

ZombuziaraEdytuj

Po przemianie w super-złoczyńcę, Zombuziara pragnie szerzyć miłość poprzez pocałunki. Za swój główny cel obiera sobie Chloé, do której w pierwszej kolejności chciała posłać swój pocałunek. Jest bardzo zdeterminowana, by wszyscy poczuli miłość, co pokazuje przez ściganie głównych bohaterów oraz uczniów, którzy wraz z nimi starali się przed nią uciec.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Caline jest wysoka, o jasnej karnacji. Ma turkusowe oczy i jasnobrązowe, podchodzące pod kolor rudy włosy spięte w kok, zaś jej twarz jest pokryta piegami.

Nosi turkusową bluzkę z kołnierzykiem, która podkreśla kolor oczu. Na nią jest narzucony jasnoniebieski żakiet. Ma jasnoniebieskie spodnie i białe buty. Na jej szyi można dostrzec mały, złoty naszyjnik. W uszach nosi kolczyki w kształcie pereł.

ZombuziaraEdytuj

Skóra Zombuziara jest koloru jasnej, wygaszonej zieleni, zaś oczy pozostają bez zmian – są turkusowe. Jej usta są koloru nieco jaskrawszej zieleni niż skóra i układają się na wzór serca. Włosy kobiety, podobnie jak w normalnej postaci, spięte są w kok z luźno opadającym kucykiem. Po przemianie przybrały barwę szarej zieleni. W kok są wpięte dwie czarne pałeczki z różowymi kulkami na końcach. Jej paznokcie są pomalowane czarnym lakierem.

Oczy Zombuziary zakrywa różowa maska. Ubrana jest w prostą, czarną sukienkę. Bufki przy rękawkach sukienki składają się z kilku kawałków materiały, w różnych odcieniach różu, które są zszyte białą nitką. Spod bufek widoczne są czarne rękawy z dziurami. W okolicach przedramienia przyozdobione są różowymi kuleczkami. Dół sukienki składa się z różowej, falbaniastej spódnicy. Do materiału przyszyte są małe kawałki materiałów w kilku odcieniach różu. Na przodzie stroju widoczne jest logo Zombuziary – czerwone usta. Znajduje się ono wewnątrz czarnego serca przyszyte białą nicią. Otacza je drugie, większe serce różowej barwy. U dołu różowego serca widoczne są trzy rzędy białej nici. Tył sukienki zdobi pionowe obszycie oraz dwa serca: większe czarne oraz większe różowe. Na poziomie bioder do sukienki są dodatkowo przyszyte dwa różowe serca. Nogi super-złoczyńcy zasłaniają czarne, potargane rajtuzy. Na nogach ma czarne kozaczki na obcasie, które sięgają połowy łydek, z różowymi sznurówkami.

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

  • Broniła Marinette przed akumą, przez co sama została zaakumowana.
  • Jest drugą ofiarą Władcy Ciem, która została zaakumowana przez przypadek. Jednak jest pierwszą osobą, która pamięta, co się stało.
  • W odcinku Zombuziara obchodzi swoje urodziny.
  • Jest pierwszą osobą, która broniła się przed kontrolą Władcy Ciem zanim została przemieniona.
  • W odcinku Miraculous World: New York – United Heroez informuje swoich uczniów, że jest w ciąży. Z tego też powodu nie może z nimi lecieć do Nowego Yorku.

PozostałeEdytuj

  • Caline jest niezwykle podobna do Lucille z animacji Przygoda w Paryżu. Thomas Astruc powiedział jednak, że jest to jedynie przypadek.[2]

PrzypisyEdytuj

  1. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/655079661588885504

Zobacz też...Edytuj