FANDOM

 Biedronka i Czarny Kot Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 
Kamienne Serce, jestem Władca Ciem. Dam ci moc odegrania się na tych, którzy zakpili z ciebie.

Biedronka i Czarny Kot — dwudziesty czwarty odcinek serialu. Pierwsza część odcinka specjalnego Początki.

Opis Edytuj

Spojrzenie w przeszłość przybliża nam korzenie Biedronki i Czarnego Kota. Marinette zaprzyjaźnia się z Alyą i poznaje Adriena — modela mającego nadopiekuńczego ojca.

StreszczenieEdytuj

Odcinek rozpoczyna się historią Nooroo o Miraculach. Kwami w swojej historii pokazuje poprzednich użytkowników magicznej biżuterii, jak powinna być ona wykorzystywana oraz jakie posiada moce. Dwa z nich były potężniejsze od pozostałych Miraculum Biedronki oraz Miraculum Czarnego Kota, zaś połączone ze sobą mogły dać posiadaczowi potęgę absolutną. Pragnieniem Władcy Ciem jest zdobycie tej wspaniałej mocy.

Początki1 (15)

Nooro odradza swojemu panu, aby nie wykorzystywał Miracul do złych celów. Nie chcąc tego słuchać, mężczyzna żąda od swojego kwami całkowitego posłuszeństwa i zmienia się we Władcę Ciem. W tym samym Wayzz informuje swojego mistrza o tym, że wyczuwa negatywną energię płynącą z Miraculum Ćmy. Kwami obawia się, że Miraculum wpadło w niepowołane ręce i może być wykorzystane w niewłaściwy sposób. Mistrz Fu musi działać i jak najszybciej je odnaleźć. Chce się przemienić, jednak ból kręgosłupa mu na to nie pozwala. Mistrz Fu uświadamia sobie, że nie może walczyć w pojedynkę i potrzebuje wsparcia.

Początki1 (37)

Budzik Marinette dzwoni po raz kolejny. Aby nie spóźnić się na pierwszy dzień szkoły, dziewczyna wstaje z łóżka i schodzi na dół, do kuchni. Jest niezadowolona faktem, że po raz kolejny może trafić do jednej klasy z Chloé, jednak słowa jej matki ją uspokajają. Chwilę później Marinette jest już gotowa do wyjścia. Tom przekazuje dziewczynie przygotowane makaroniki, aby mogła poczęstować smakołykami osoby ze swojej klasy. Po drodze zatrzymuje się na pasach. Widząc staruszka przechodzącego na czerwonym świetle ratuje go przed nadjeżdżającym samochodem, jednak makaroniki zostają zniszczone. Marinette szybko biednie do szkoły, aby się nie spóźnić. Zwalnia dopiero w tedy, gdy dociera na zajęcia. Pani Bustier przesadza Nino do pierwszej ławki, zaś Marinette siada tuż za nim. Chwilę później zostaje zatrzymana przez Chloé, która chce siedzieć jak najbliżej nowego ucznia, Adriena. Marinette zostaje wyśmiana przez swoją szkolną rywalkę nie wiedząc kim jest chłopak. W obronie Marinette staje nowa uczennica, Alya i zabiera ze sobą Marinette. Dziewczyna doradza nowej koleżance, aby nabrała pewności siebie i przeciwstawiła się złej Chloé. W tym samym momencie Adrien biegnie do szkoły. W ostatniej chwili zostaje zatrzymany przez Nathalie. Widząc leżącego na ziemi starca, chłopak pomaga do mężczyzny i pomaga mu wstać. W zamian za to staruszek dziękuje za pomoc. Adrien powraca do Nathalie oraz swojego ochroniarza tłumacząc, że chce chodzić do szkoły tak jak inni nastolatkowie. Nathalie zabiera go do samochodu.

Początki1 (90)

W szkole kończy się pierwsza lekcja. Ivan wścieka się czytając liścik i zaczyna grozić Kimowi. Chłopak zostaje posłany przez nauczycielkę do gabinetu dyrektora. Złość chłopaka zostaje wyczuta i wykorzystana przez Władcę Ciem. Pod wpływem Akumy Ivan zmienia się w Kamienne Serce. Gdy zniecierpliwiony dyrektor czeka aż chłopak zapuka po raz kolejny do jego gabinetu, super-złoczyńca wyważa drzwi. Wstrząsy są odczuwalne w całej szkoły, zaś zaakumowany Ivan wydostaje się na paryskie ulice. Alya jest zafascynowana przemianą Ivana i postanawia za nim iść, aby spotkać super-bohaterów.

Początki1 (110)

Mistrz Fu stoi przed dworem Agrestów dzierżąc w dłoni tajemnicze pudełeczko. Tymczasem Nathalie przepytuje Adriena z wiedzy historycznej. W nauce przerywa ojciec chłopaka, Gabriel, który wyraża swoją niepochlebną opinię na temat uczęszczania jego syna do publicznej szkoły. Upiera się, aby Adrien pozostał w domu. Chłopak ucieka do swojego pokoju, słysząc jednak dziwne odgłosy wybiega na dwór. Jego oczom ukazuje się Kamienne Serce, niepowstrzymany potwór. Młody Agreste wraca do swojego pokoju. Nadja Chamac prowadzi program na żywo, w którym opisuje całe zajście oraz pojawienie się super-złoczyńcy. Program ogląda również Marinette. Po chwili nastolatkowie dostrzegają przed sobą pudełeczka, nie wiedząc skąd się pojawiły. Po otwarciu ukazują się im kwami. Marinette zaczyna panikować nie wiedząc co robić, natomiast Adrien reaguje z zaciekawieniem. Kwami przedstawiają się swoim właścicielom. Kiedy Marinette próbuje złapać kwami, nie wiedząc czym jest, Adrien łapie Plagga próbującego wszystko zjeść. Magiczne istoty tłumaczą kim są. Marinette oraz Adrien zmieniają się w super-bohaterów. Nie wiedząc jak wrócić do poprzedniej formy, Marinette ucieka z domu przed rodzicami. Lecąc nad paryskimi dachami wpada na Czarnego Kota.

Początki1 (207)

Kamienne Serce pojawia się na stadionie Parc des Princes, aby zemścić się na Kimie. Czarny Kot powstrzymuje super-złoczyńcę, tym samym ratując bezbronnego ucznia. Kiedy Marinette jest rozdarta co powinna zrobić, nie wierząc we własne umiejętności, jej partner jest zmuszony walczyć samotnie ze złoczyńcą. W końcu Biedronka podejmuje atak powalając Kamienne Serce na ziemię. Super-bohaterowie muszą wymyślić nowy plan, aby pokonać złoczyńcę. Czarny Kot wykorzystuje swoją super-umiejętność, Kotaklizm, jednak dopiero po chwili orientuje się, że może ją wykorzystać tylko raz. Biedronka postanawia wykorzystać Szczęśliwy Traf i zdobyć zaakumowany przedmiot. Mając obmyślony plan, rzuca Czarnego Kota w stronę złoczyńcy, aby zająć jego rękę. Następnie sama skacze w jego stronę zmuszając Kamienne Serce do wypuszczenia zarażonego przedmiotu. Akuma zostaje uwolniona. Biedronka doradza Ivanowi, aby nie przejmował się obelgami ze strony innych. Cała sytuacja zostaje nagrana przez Alyę, która chce dowiedzieć się jak najwięcej o tajemniczej bohaterce.

Początki1 (309)

Marinette jest zachwycona faktem, że udało jej się podołać zadaniu. Na jej nieszczęście Akuma zaczyna się rozmnażać i zamieniać niewinnych ludzi w kamienne stwory. Widząc to Marinette zaczyna się obwiniać. Ściąga kolczyki przekonując Tikki, że powinna znaleźć nową Biedronkę. Władca Ciem obmyśla nowy plan, aby zdobyć Miracula Biedronki oraz Czarnego Kota.

Bohaterowie Edytuj

Główne postacie Edytuj

Pozostałe postacie Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 1 marca 2016 roku w Korei.
  • 4 stycznia 2018 roku Disney Channel Polska wyemitowało ten odcinek wraz z Kamienne Serce (Początki - część 2) w całość.
  • Thomas Astruc uważa ten odcinek oraz jego drugą część za dwuczęściowe odcinki specjalne. Jednocześnie sugeruje, że pierwszy sezon ma 24 odcinki.[1]
  • Jest to jedyny odcinek, którego tytuł nie jest taki sam jak nazwa super-złoczyńcy.
  • W tym odcinku Marinette i Alya spotykają się po raz pierwszy.
  • Przemiana Marinette różni się od innych. Dziewczyna wyraźnie się boi, nie wykonuje żadnych ruchów w czasie transformacji i nie pozuje na samym końcu.
  • Posiadacz miraculum nie musi wypowiedzieć imienia swojego kwami, aby się przemienić.
  • Tom Dupain nuci Marsyliankę. Dodatkowo Mistrz Fu nuci Frère Jacques.
  • Przedstawiając się Czarnemu Kotu, Biedronka prawie wyjawia swoje prawdziwe imię. W ostatniej chwili zmienia je wypowiadając słowa: "makabrycznie niezdarna".
  • Jest to kolejny, czwarty odcinek, który nie posiada karty końcowej.
  • Pozostałymi trzema są odcinki Nawałnica, Simon Mówi oraz Pixelator.

Odcinek online Edytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Czarny Kot Logo Obejrzyj na kreskowkazone.pl >>KLIK<<
Kitka Logo Obejrzyj na YT (Napisy PL) >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

  1. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/710934534745882624

Zobacz też...Edytuj