FANDOM

 Biedronka Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Błędy w animacji 
Biedronko, jestem Mayura. Jesteś w drużynie z Czarnym Kotem i masz jeden cel - wejść w posiadanie Miraculum.
Mayura

Biedronka — dwudziesty czwarty odcinek 3 sezonu i siedemdziesiąty szósty odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Lila manipuluje wszystkimi osobami bliskimi Marinette, którzy zwracają się przeciwko niej. Jednak dziewczynę czeka jeszcze większy problem: będzie musiała zmierzyć się z Emo-potworem, który przybrał postać Biedronki.[1]

StreszczenieEdytuj

Adrien, wykonując bransoletkę dla Marinette na jej urodziny, pyta Plagga o jego zdanie. Słysząc negatywną ocenę kwami postanawia zapytać o opinie kogoś innego. W czasie posiłku prosi ojca, aby to właśnie on mu doradził, czy bransoletka jest odpowiednia. Słysząc o przyjęciu urodzinowym nastolatki Gabriel nie jest zadowolony, jednak ostatecznie zgadza się, aby jego syn udał się na przyjęcie przyjaciółki. Wieczorem, w czasie przyjęcia, chłopak daje Marinette własnoręcznie wykonany prezent. Całe te wydarzenie obserwuje z okna Lila, niezadowolona z tego wszystkiego. Następnego dnia Lila spędza czas w parku z książką, kiedy nieopodal niej podjeżdża Gabriel Agreste przypominając jej, że miała chronić Adriena przez Marinette, aby nie miała na niego złego wpływu. Dziewczyna przyznaje, że jej plan zajmie nieco więcej czasu, ale nie przyniesie rozczarowania. Wspomina ona sytuację, kiedy zabrała pani Bustier odpowiedzi na test, po czym podrzuciła je do plecaka Marinette.

W szkole właśnie zaczynają się lekcje. Do klasy wchodzą wszyscy uczniowie. Lila, rozmawiając z Nathanielem, zajmuje miejsce w ostatniej ławce. Marinette denerwuje się, kiedy słyszy kolejne kłamstwa dziewczyny. Alya próbuje uspokoić swoją przyjaciółkę, kiedy przerywa im pani Bustier, która ma przed sobą testy. Nauczycielka prosi Marinette, aby pokazała swój plecak. Caline oznajmia, że dostała anonimową wiadomość mówiącą o tym, że Marinette wykradła odpowiedzi na egzamin. Po przeszukaniu jej plecaka okazuje się, że kartka z odpowiedziami znajduje się w jej plecaku. Dziewczyna sprzeciwia się temu twierdząc, że ktoś musiał podrzucić jej odpowiedzi. Alya broni swojej przyjaciółki. Niespodziewanie odzywa się również Lila, broniąc dziewczyny. Marinette jest pewna, że to właśnie ona podrzuciła jej kartkę i wysłała wiadomość nauczycielce. Klasa staje w obronie Marinette nie wierząc, że mogła oszukiwać na teście. Nauczycielka prosi, aby obie dziewczyny udały się do gabinetu dyrektora. Będąc sam na sam Lila przyznaje się do oszustwa. Aby jeszcze bardziej pogrążyć Marinette, nastolatka schodzi po schodach udając, że została zepchnięta.

Lila oraz Marinette wraz z rodzicami znajdują się w gabinecie dyrektora. Lila oskarża Marinette o to, że dziewczyna jej nienawidzi. W czasie rozmowy kłamie po raz kolejny twierdząc, że Marinette ukradła jej naszyjnik. Marinette oraz jej rodzice się temu sprzeciwiają. Aby to udowodnić, wszyscy udają się do szafki Marinette, z której wypada naszyjnik Lili. Nikt nie wierzy Marinette, oprócz Adriena, a dziewczyna zostaje wyrzucona ze szkoły. Negatywne emocje wyczuwa Władca Ciem, który czekał na tą okazję. Wysyła on swoją Akumę do Nathalie, aby ta mogła zmienić się w Asysturę i wzmocnić jego moce. Pod postacią Szkarłatnego Władcy, mężczyzna wysyła do szkoły swoje Akumy. Marinette, Sabine, dyrektor szkoły, pani Bustier, Rose oraz Juleka zostają zaakumowane. Marinette, pod wpływem Akumy, jest w stanie oddać swoje Miraculum dla Władcy Ciem. Złoczyńca przerywa swój plan widząc, że Nathalie opada z sił i dokonuje transformacji zwrotnej.

Tikki ostrzega swoją właścicielkę przed Władcą Ciem. Marinette nie chce dać za wygraną i zrobi wszystko, aby udowodnić swoją niewinność. W czasie rozmowy telefonicznej Alya analizuje wszystkie wydarzenia. Chociaż ta nie wierzy w oskarżenia kierowane przeciwko Lili, dziewczyna chce pomóc swojej przyjaciółce wykorzystując swoje zdolności reportera, aby odnaleźć winnego. W rozmowie przerywa jej Sabine. Rodzice Marinette proponują, aby pracowała w piekarni, póki nie znajdą jej nowej szkoły. Dziewczyna nie jest zbyt szczęśliwa z tej decyzji, mają nadzieję na znalezienie dowodów na swoją niewinność. W tym samym czasie Gabriel odbywa rozmowę z lekarzem na temat stanu zdrowia Nathalie. Nathalie nie bacząc na stan swojego zdrowia chce, aby Gabriel spróbował jeszcze raz wykorzystać sytuację, którą stworzyła Lila. Mężczyzna zabiera jej Miraculum, martwiąc się o zdrowie swojej pracownicy. Tymczasem Alya poszukuje poszlak, aby pomóc Marinette. Nieco później Nathalie wybudza się ze snu. Widząc śpiącego Gabriela zabiera mu Miraculum Pawia i odchodzi. W parku kupuje pamiątkę, po czym udaje się do kanałów. Kobieta jest świadoma, że Gabriel nigdy by nie wyraził zgody na realizację jej planu, dlatego w ukryciu zmienia się w Mayurę i tworzy Emo-potwora, które swoim wyglądem przypomina Biedronkę. W tym samym czasie Marinette spędza swój czas w piekarni, ucząc się pod czujnym ojcem ojca. Tom nie ustępuje swojej córce i zakazuje jej nawet rozmów z Alyą. Przyjaciółka informuje ją, że nie odnalazła żadnych poszlak, ani winnego. Tuż za nią Alyą stoi Adrien, świadom tego, że wyrzucenie Marinette ze szkoły jest sprawką Lili. W ostatniej chwili bierze do ręki telefon oglądając wiadomości na żywo. Jak się okazuje, Biedronka samotnie walczy z Mayurą. Adrien postanawia zmienić się w Czarnego Kota i udaje się na Łuk Triumfalny. Mayura ucieka, a Biedronka pada na ziemię zraniona.

Marinette dowiaduje się od klientów sklepu o walce Biedronki z Mayurą, dlatego musi jak najszybciej działać. Celowo wysypuje na siebie worek mąki, jednak Tom nie zgadza się na to, aby jego córka wyszła z piekarni. Dziewczyna pośpiesznie zaczyna wykonywać powierzone jej zadanie. W tym samym czasie Czarny Kot pomaga zranionej Biedronce. Mayura wydaje swojemu Emo-potwowi rozkaz, aby zdobył Miraculum Czarnego Kota. Używając podstępu oraz wykorzystując uczucia bohatera do Biedronki, stwór chce złożyć na jego ustach pocałunek, aby niepostrzeżenie odebrać pierścień. Kiedy fałszywa Biedronka prawie zdobywa Miraculum, oboje zostają rozdzieleni przez prawdziwą super-bohaterkę. Biedronka jest zdenerwowana faktem, iż chłopak nie potrafi rozpoznać rzeczywistości od iluzji. W końcu Czarny Kot daje się zwieść kłamstwom i atakuje swoją wspólniczkę, biorąc ją za wroga. Nie mogąc przekonać swojego towarzysza Biedronka używa podstępu, aby udowodnić, że to właśnie ona jest prawdziwą bohaterką. Będąc o krok od zniszczenia kolczyków Biedronki, Mayura wycofuje Emo-potwora i ujawnia się przed bohaterami. Czarny Kot nie może uwierzyć w to, że jest ukochana Biedronka jest wytworem super-złoczyńcy. Obie Biedronki wykorzystują swoją super-umiejętność, a pomiędzy nimi dochodzi do walki. Tymczasem w posiadłości Agreste, Gabriel wybudza się i zauważa, że Nathalie zniknęła. Natychmiastowo sprawdza wiadomości na żywo, aby dowiedzieć się, co się dzieje. W tym samym czasie na szczycie Luku Triumfalnego trwa walka pomiędzy super-bohaterami a Emo-potworem. Biedronka zauważa, że Mayura jest wyczerpana i chce wykorzystać tą sytuację, aby odkryć jej tożsamość. Dzięki wyczarowanemu widelcowi przesuwa po szybie, rozpraszając tym samym Mayurę i pozyskując zainfekowany przedmiot. Kiedy ma już zniszczyć przedmiot, rezygnuje zauważywszy, że Emo-potwór wykonywał jedynie polecenia osoby, która dzierżyła zainfekowany breloczek. Prosząc stworzoną Biedronkę o pomoc, przekazuje jej przedmiot, tym samym zwracając wolność. Mayura będąc w pułapce niszczy stworzonego Emo-potwora, co wywołuje gniew u Czarnego Kota. Kobieta w ostatniej chwili zostaje uratowana przez Władcę Ciem, który staje do walki z super-bohaterami. Wykorzystując chwilę nieuwagi Biedronka łapie Mayurę, okazuje się jednak, że Czarny Kot również zostaje uwięziony przez Władcę Ciem. Dla dobra swoich towarzyszy, Biedronka i Władca Ciem wyrzucając swoich zakładników poza dach Łuku Triumfalnego, aby ocalić swojego partnera. Bohaterka łapie Czarnego Kota zauważając, że super-złoczyńcy uciekają, jednak nie podejmuje pościgu. Chociaż przyznaje swojemu towarzyszowi, że muszą działać razem, przypomina mu również, że jej serce należy do innego i nie odwzajemnia uczuć chłopaka. Po zakończonym zadaniu bohaterka używa Niezwykłej Biedronki, aby przywrócić ład w Paryżu.

W posiadłości Gabriel rozmawia ze swoją sekretarką o ryzyku, które podjęła, aby zdobyć Miracula. Kobieta tym razem bez oporu oddaje mu Miraculum obiecując, że będzie gotowa, jeśli będzie potrzebował Mayury. W późniejszym czasie ochroniarz rodziny Agreste przywozi Adriena nad rzek Sekwany, gdzie na chłopaka czeka już jego fotograf. Młody model jest zaskoczony, że na sesji znajduje się również Lila. Prosząc fotografa o kilka minut sam na sam z dziewczyną, ostrzega on Lilę, aby przestała kłamać i krzywdzić jego przyjaciół. Żąda on również, aby dziewczyna odkręciła swoje kłamstwa i udowodniła niewinność Marinette. Widząc potwierdzenie ze strony Nathalie dziewczyna ulega. Następnego dnia w szkole, w czasie rozmowy z dyrektorem, Lila wymyśla kolejne kłamstwa, tym razem oczyszczając Marinette ze swoich wcześniejszych zarzutów, dzięki czemu dziewczyna może wrócić do szkoły. Marinette wydaje się, że Lila postanowiła się przyznać, ta jednak odchodzi dając do zrozumienia, że nie wbrew pozorom nie zmieniła swojego postępowania. W domu Marinette i jej rodzice cieszą się, że nastolatka mogła wrócić do szkoły, kiedy jeden z programów emituje relację z sesji zdjęciowej Adriena i Lili. Marinette jest zszokowana widząc zaprezentowane zdjęcia, w przeciwieństwie do Sabine, która zdaje się wspierać rywalkę córki w dążeniu do marzeń.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Pozostali bohaterowieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Premiera odcinka miała miejsce 10 września 2019 roku w Kanadzie.[2]
  • To drugi odcinek, którego tytuł powiązany jest z Emo-potworem.
  • Odcinek ma miejsce po odcinku Befana, Oni-chan oraz po odcinku specjalnym Dzień Bohaterów.
    • Na początku odcinka można zobaczyć jak Adrien tworzy bransoletkę, którą podarował Marinette na urodziny. W czasie posiłku pokazuje ją również ojcu.
    • Lila i Gabriel już ze sobą współpracują.
    • Nathalie Sancoeur zostaje zmieniona w Asysturę, aby wzmocnić moce Władcy Ciem.
  • W odcinku można ujrzeć podobną scenę jak z odcinka Miraculia, kiedy Lila siedzi w parku czytając książkę, a chwilę później podjeżdża do niej samochód Gabriela.
  • Zostaje wspomniany pokaz mody z kapeluszem Marinette, który miał miejsce w odcinku Królowa Stylu (Wielkie Starcie - część 1).
  • Wykorzystano fragment z odcinka Befana.
  • W odcinku znajduje się retrospekcja z odcinka Kameleon.
  • Wykorzystano sceny z odcinka Asystura (Dzień Bohaterów - część 1).
  • Po raz kolejny pojawiają się: Wonna Księżniczka, Reflekta, Zombuziara oraz Mroczna Sowa.
    • To pierwszy raz kiedy zostają zaakumowane Marinette Dupain-Cheng oraz Sabine Cheng. Władca Ciem nazywa je wówczas Księżniczką Sprawiedliwości oraz Królową Prawdy. Jednak w przeciwieństwie do innych, nie przemieniają się w super-złoczyńców, ponieważ akumizacja nie dochodzi do skutku.
  • Odcinek ujawnia, że Mayura może stworzyć Emo-potwora również dla siebie.
    • Pokazano również, że Emo-potwory to żywe istoty, które mogą robić co chcą, jeśli odzyskają zainfekowany przedmiot. Są one kontrolowane przez innych, póki przedmiot trzyma ktoś inny.
  • To pierwszy raz, kiedy Emo-potwór zwraca się przeciwko Mayurze.
  • To pierwszy raz, kiedy Gabriel siedzi przy stole razem z Adrienem.
  • Ukazano, że Marinette ma wysokie stopnie w nauce.
  • Po raz kolejny zaakumowanie osoby będącej bezpośrednio przed Władcą Ciem odbyła się bez użycia maski świetlnej.
    • Prawdopodobnie jest to błąd animacji.
  • Według Gabriela, jeżeli użytkownik uszkodzonego Miraculum nadużywa go, uszkodzenia biżuterii stają się ranami jego posiadacza. Jeżeli taka osoba kontynuuje użytkowanie Miraculum, jej stan zdrowia może się w sposób znaczny pogorszyć do czasu, aż uszkodzenia ciała staną się nieodwracalne.
    • Gabriel Agreste odnosi się do obecnego stanu, w jakim znajduje się Emilie Agreste.
  • To drugi raz, kiedy Biedronka i Czarny Kot walczą przeciwko Władcy Ciem i Mayurze osobiście.
    • Przeciwko Władcy Ciem Biedronka i Czarny Kot walczyli już w odcinku Mayura.
    • Super-bohaterowie zmierzyli się z Mayurą uprzednio w odcinku Miraculia.
  • To drugi raz, kiedy Czarny Kot walczy z obiema formami Biedronki u swego boku (tak jak w odcinku Czasołamaczka).
    • To czwarty raz, kiedy w tym samym czasie widoczne są dwie Biedronki równocześnie, wliczając Czasołamaczkę, Piaskowego Chłopca i Gracza 2.0.
  • To drugi raz, kiedy Czarny Kot używa Kotaklizmu w celu ochrony własnego Miraculum (poprzednio nastąpiło to w odcinku Anansi), żeby uniemożliwić Władcy Ciem zdobycie biżuterii.
  • To drugi odcinek, w którym Biedronka nie oczyściła żadnej Akumy, pomimo pojawienia się ich. Poprzednio nastąpiło to w odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1).
  • To pierwszy odcinek, w którym Biedronka nie oczyściła Amoka, pomimo jego pojawienia się.
  • To czwarty odcinek, w którym pojawia się chmara Akum, wliczając to odcinki Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1), Asystura (Dzień Bohaterów - część 1) i Mayura (Dzień Bohaterów - część 2).
    • Jest to drugie pojawienie się Szkarłatnych Akum.

Odcinek onlineEdytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Kitka Logo Obejrzyj na YT (Napisy PL) >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

  1. https://www.tvpassport.com/series/miraculous-tales-of-ladybug-and-cat-noir/305802
  2. https://twitter.com/Family_Channel/status/1167172596984635399

Zobacz też...Edytuj