Befana OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (1).png Transkrypt OficjalneLogoMiraculum (2).png Błędy w animacji 

Befano, jestem Władca Ciem. Oddam ci matriarchalną władzę należącą się babci. Tymi cukierkami będziesz mogła nagradzać wszystkich grzecznych i karać niegrzecznych.

Befana − ósmy odcinek drugiego sezonu i trzydziesty czwarty odcinek serialu ogółem.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Netflix[edytuj | edytuj kod]

Gdy Marinette postanawia spędzić swoje urodziny z przyjaciółmi, a nie z babcią, ta zostaje zaakumowana w strzelającego cukierkami potwora.

KidsClick[edytuj | edytuj kod]

Babcia Marinette zostaje zaakumowana. Teraz Befana chce się zemścić na Marinette, która wolała spędzać czas z przyjaciółmi, zamiast z nią. Czy Biedronka odważy się walczyć z własną babcią?[1]

Disney Channel[edytuj | edytuj kod]

Dzisiaj jest wspaniały dzień: urodziny Marinette! Z tej okazji jej przyjaciele oraz rodzina zaplanowali dla dziewczyny przyjęcie niespodziankę. Ale czeka na nią kolejna niespodzianka: jej ekstrawagancka babcia Gina postanowiła spędzić z nią dzień − tak jak kiedyś. Kiedy Marinette woli spędzić ten czas ze swoimi przyjaciółmi, rozczarowana babcia zmienia się w super-złoczyńcę. Czy Marinette uda się uciec przed Befaną?[2]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Tikki chce podarować Marinette prezent

Marinette obchodzi dzisiaj swoje urodziny i od początku dnia czeka na telefon od swojej przyjaciółki. Wychodzi na balkon rozglądając się dookoła, jakby kogoś wyczekiwała. Tikki oznajmia swojej przyjaciółce, że ma dla niej prezent, co przykuwa uwagę Marinette. Na ręki dziewczyny ląduje dziwna maź, z której formuje się Kwagatama. Kwami ma wrażenie, że prezent nie podoba się jej właścicielce. Marinette przeprasza Tikki tłumacząc, że czeka na telefon Alyi. Razem z Alyą mają zabrać siostry przyjaciółki do dentysty, czego Tikki nie jest w stanie zrozumieć. Dziewczyna tłumaczy, że jest to jedynie przykrywka, aby przyjaciele zorganizowali dla niej imprezę niespodziankę. Na dowód swoich słów wymienia kilka sytuacji, które wskazują na tajemną imprezę z okazji jej urodzin. Ponieważ Tikki ma wątpliwości, Marinette zabiera ją do piekarni, gdzie jej rodzice przygotowują tort. Widząc swoją córkę zaczynają panikować i wyrzucają tort do śmietnika.

W domu Marinette zjawia się babcia dziewczyny

Dla Marinette to oczywisty dowód. Słysząc dzwonek do drzwi wyczekuje Alyi, kiedy jednak otwiera, jej oczom ukazuje się jej babcia. Z radością wita Ginę w swoim domu. Kobieta wręcza dziewczynie prezent i oznajmia, że chce spędzić z wnuczką cały dzień. Tom próbuje zatrzymać swoją matkę, ta jednak nie daje mu dojść do słowa. Obie udają się na atrakcje zorganizowane przez babcię Marinette, jednak jedyną rzeczą, na której skupia się dziewczyna jest telefon. Zasmucona dziewczyna martwi się tym i myśli, że nikt z okazji jej urodzin nie zorganizował przyjęcia. W końcu dzwoni Alya mówiąc o spóźnieniu, a Marinette słysząc to jest uradowana. Próbuje wytłumaczyć swojej babci, że przyjaciele organizują dla niej niespodziankę. Jej babcia ze smutkiem się na to zgadza.

Gina jest smutna, że Marinette nie chce spędzić z nią czasu

Kiedy Sabine i Tom słyszą nadjeżdżający motor w panice wyrzucają kolejny tort do śmietnika. Okazuje się jednak, że do domu wróciła jedynie Gina. Staruszka przyznaje, że jej wnuczka jest za duża, aby spędzać czas z babcią. Kolejnych ich zmartwieniem jest przygotowanie następnego ciasta.

Alya prowadzi Marinette do parku, gdzie czekają na nią przyjaciele. Smutna Gina w tym czasie przesiaduje w pokoju wnuczki myśląc, że została przez nią odrzucona. Sytuację tą wykorzystuje Władca Ciem, a Akuma zamienia kobietę w Befanę. Tymczasem Ton i Sabine kończą tort. W piekarni zjawia się Befana. Złoczyńca zamienia swojego syna w węgiel, natomiast Sabine staje się jej posłuszną wróżką. Jej następnym celem jest Marinette.

Nastolatkowie witają Marinette na imprezie niespodziance

Marinette jest zafascynowana obecnością Adriena na przyjęciu. Całą atmosferę psuje złoczyńca, który przerywa nastolatkom. Befana chce ukarać swoją wnuczkę za wcześniejsze kłamstwa. Adrien ukrywa się, aby zmienić się w Czarnego Kota. Bohater próbuje powstrzymać Befanę. Marinette, nie wiedząc co robić, musi uciekać przed swoją babcią. Nastolatkowie decydują się zaatakować Befanę, aby ratować swoją przyjaciółkę, jednak zostają zamienieni w węgiel oraz wróżki. Kiedy Marinette chce zmienić się w Biedronkę, Czarny Kot zabiera dziewczynę i ukrywa na wieży Eiffla. Kiedy dziewczyna zostaje sama zmienia się w super-bohaterkę.

Befana patroluje Paryż

Tymczasem Befana sieje spustoszenie w Paryżu, kiedy przerywają jej bohaterowie. Biedronka i Czarny Kot muszą zmierzyć się z podwładnymi Befana, zaś sam złoczyńca zmierza do wieży Eiffla w poszukiwaniu swojej wnuczki. Wkrótce docierają do Befany, aby ją powstrzymać. Super-bohaterowie stają do walki z Befaną oraz jej wróżkami. Biedronka używa szczęśliwego Trafu, jednak przez chwilę nieuwagi zostają otoczeni. Bohaterowie obmyślają kolejny plan. Kiedy Czarny Kot chce wskazać miejsce ukrycia Marinette, Biedronka zyskuje czas na wyłapanie wróżek Befany. Ostatecznie okazuje się, że Czarny Kot kłamał. Przekonana, że Marinette ucieka windą, schodzi na dół wieży Eiffla. Korzystając z zaskoczenia super-bohaterowie kierują moc Befany przeciwko niej, przez co kobieta zmienia się w węgiel. Akuma zostaje oczyszczona a Paryż powraca do normalności.

Gina zauważa, że Marinette przerobiła koszulkę na torebkę

Trwa przyjęcie urodzinowe Marinette. Dziewczyna wita swoją babcię chwaląc się, że przerobiła jej prezent na torebkę. Przyjaciele nastolatki składają jej życzenia. Również Adrien podchodzi do dziewczyny wręczając jej swój prezent. Po rozpakowaniu oczom Marinette ukazuje się bransoletka zrobiona przez Adriena. Chłopak chwali się, że nadal nosi przy sobie bransoletkę, którą od niej otrzymał jako talizman szczęścia i podobny chciał podarować swojej przyjaciółce. Marinette jest ucieszona prezentem otrzymanym od modela i chwali się podarkiem swojej Kwami.

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Główni bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Pozostali bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 30 października 2017 roku we Francji[3].
  • W odcinku potwierdzono, że Marinette kończy czternaście lat.
  • W tym odcinku Władca Ciem wygląda inaczej. Możliwe, że spowodowane jest to światłem.
  • Po raz pierwszy przedmiot stworzony za pomocą Szczęśliwego Trafu zostaje zniszczony i mimo to Biedronka nadal może go użyć.
  • Befana śpiewa w rytm muzyki La dona e mobile.
  • Po raz pierwszy na karcie końcowej pojawia się Gina Dupain.
  • W odcinku Biedronka dowiadujemy się, że akcja Befany dzieje się po odcinku Królowa Stylu (Wielkie Starcie - część 1) oraz Królowa Os (Wielkie Starcie - część 2).

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]