• Zapraszamy do udziału w konkursie na one-shot!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Sezon 1 OficjalneLogoMiraculum (6).png Sezon 2 OficjalneLogoMiraculum (1).png Sezon 3 OficjalneLogoMiraculum (2).png Sezon 4 OficjalneLogoMiraculum (5).png Webisody OficjalneLogoMiraculum (9).png Inne produkcje 

UWAGA! Podane minuty i sekundy mogą być różne w zależności od playera, z którego korzystasz.

Błędy w animacji — błędy występujące w animacji i treści kanonu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot.

Ogólne, dotyczące całości serialu[]

  • Szkoła, do której uczęszczają główni bohaterowie, w polskim dubbingu jest nazywana liceum. Podczas kiedy ona nim nie jest. We Francji, collège jest dla francuskich uczniów od szóstych klas (wiek: 11-12) do klas trzecich (wiek: 14-15).

Filmy pełnometrażowe[]

Miraculous: Zjednoczeni Herosi w Nowym Jorku[]

  • 00:00 - 1:00:00 — Przez cały odcinek Władca Ciem nad oczami wyrysowane ma kreski, które wyglądają jak rzęsy.
  • 6:09 - 6:11; 40:52 - 40:55 — Clara ma szare rzęsy.
  • 15:27 - 17:35 — Kucyki Marinette są cieńsze niż zawsze.
  • 15:47 - 16:14 — Torba znika z ramienia Marinette.
  • 16:35 — Rumieniec Marinette "psuje się". Kiedy Adrien wyciąga papier z jej włosów, rumieniec zmienia się w kreskę, która biegnie wzdłuż jej twarzy.
  • 17:36 — Kucyk Marinette nienaturalnie wygina się i sprawia wrażenie płaskiego.
  • 21:57 - 22:02 — Marinette trzyma dłoń na prawej (od perspektywy widza) stronie drzwi, jednak scenę później opiera się na lewej stronie.
  • 27:04 — Adrien mówi, że razem z Marinette tańczył do wygrywanej melodii na urodzinach Chloé. Tekst ten odnosi się do odcinka Miś Goryczek, jednak jest błędny — przyjęcie nie było imprezą urodzinową Chloé.
  • 30:17 — Miraculum Motyla jest w trybie aktywacji, chociaż powinno być w trybie ukrycia.
  • 32:50 — Miraculum Orła znika z gabloty.
  • 37:52 — Biedronka wykrzykuje Szczęśliwy Traf, chociaż nie otwiera ust.
  • 41:10 - 41:30 — Miracula Biedronki i Czarnego Kota są naładowane, chociaż bohaterowie zużyli swoje super-moce.
  • 41:46 — Czułki Tikki oddzielają się od głowy Kwami i lewitują w powietrzu.
  • 43:50 - 50:30 — Plagg jest widoczny w torbie Marinette, chociaż Adrien zrzekł się swojego Miraculum, a biżuteria pozostawała w trybie nieaktywnym. Według aktualnej wiedzy o Miraculach, Plagg powinien zniknąć, podobnie jak i w odcinku Królowa Os (Wielkie Starcie - część 2) znika Nooroo.
  • 44:46 — W lustrzanym odbiciu Techno-Plagiator nie posiada Miraculum Orła.
  • 44:50 — Camilla jest w swojej cywilnej formie, chociaż wcześniej się zmieniła.
  • 46:18 - 46:20 — Padający deszcz nagle znika.
  • 51:58 — Biedronka wokół biodra ma zaczepione drugie Jo-jo.
  • 52:10 - 52:14 — Kucyk Biedronki znika.
  • 52:14 — Czarny Kot nie używa specjalnej frazy, aby dezaktywować swoje dodatkowe moce.
  • 1:00:11 - 1:00:14 - W napisach końcowych można zauważyć kilka błędów w pisowni imion:
    • Imię Alya zapisano jako Ayla.
    • Zamiast Liiri zapisano Liri.
    • Nazwisko Barbary zapisano jako Keyes zamiast Keynes.

Miraculous: Legenda o Smoczycy z Szanghaju[]

  • 00:00 - 54:00 — Przez cały odcinek języki mandaryński i francuski mieszały się. Osoby, które wcześniej nie mówiły po francusku, później porozumiewali się nim. Mieszkańcom Szanghaju również zdarzało się między sobą rozmawiać po francusku.
  • 2:51 — Lektor przedstawia tytuł odcinka jako Miraculum: Smoczyca z Szanghaju, choć powinien powiedzieć Legenda o Smoczycy z Szanghaju.
  • 3:54 - 4:04 — Pudło trzymane przez Marinette zmienia swoje ułożenie. Wcześniej dziewczyna trzymała pudło taśmą do przodu, jednak w następnych scenach trzyma pudełko tak, że taśma jest bokiem.
  • 4:13 - 4:16 — Pod torebką Marinette pojawia się kwadratowy cień, który po chwili znika.
  • 10:42 - 15:36 — Na stoisku w zabawkami można zobaczyć figurkę Orlicy. Ponieważ odcinek ten ma miejsce przed odcinkiem Nowy Jork, na stoisku powinna być figurka Wróbla[1]. W tej samej scenie można zobaczyć, że początkowo na stoisku (w pudełkach na przedzie), w rzędzie pomiędzy figurkami Majestii i małpiego bohatera jest kilka figurek Super Gynoliny. Kiedy Goryl podnosi je, na stoisku jest tylko jedna figurka Super Gynoliny, a obok niej dodatkowo pojawia się figurka Orlicy. Kiedy Goryl odskakuje na bok, na stoisku znowu widać figurki Super Gynoliny, chociaż mężczyzna ją zabrał.
  • 13:12 — Kiedy Adrien odchyla koszulkę słysząc Plagga, Kwami początkowo tam nie ma i pojawia się dopiero w następnym ujęciu.
  • 13:14 - 13:20 — Na koszulce Adriena nie ma pasków.
  • 13:30 — Kiedy Adrien odchyla swoją koszulę, ułożenie jego ręki się zmienia. Wcześniej dłoń znajdowała się na wysokości pasków na bluzce, jednak kiedy kończy rozmawiać z Plaggiem, jego ręka jest wyżej.
  • 13:50 - 13:55 — Przy Tikki widać jedynie legitymację szkolną, jednak kiedy Fei wyjmuje Tikki, większą część torebki zajmuje portfel. Wówczas znika również legitymacja.
  • 14:00 — Na szyi Marinette widać naszyjnik, chociaż wcześniej go nie było w żadnej ze scen.
  • 20:30 — Marinette rozpoznaje Fei, chociaż kiedy ta ją okradała, miała na sobie czapkę oraz założone okulary. Dodatkowo wówczas Marinette widziała Fei jedynie od tyłu.
  • 23:58 — Zdjęcie, które na początku pokazuje Czarny Kot jest w lustrzanym odbiciu. W następnej scenie jego układ się zmienia.
  • 33:05 — Ciało Nooroo jest ciemnofioletowe.
  • 34:06 — Kiedy Akuma wnika w wachlarz Casha, powinien zrobić się czarny. W tej scenie jednak ma na sobie czarno-fioletową mgłę, która pokrywa daną osobę dopiero w czasie zmiany w super-złoczyńcę.
  • 34:48 - 34:50 — Marinette ma na sobie maskę, zanim jeszcze wykona ruch dłońmi, aby tą maskę "założyć".
  • 34:51 — Marinette w czasie transformacji ma założoną przypinkę z odcinka Ikari Gozen.
  • 35:00 — We wszystkich dotychczasowych odcinkach Marinette miała taki sam wyraz twarzy na początku i na końcu przemiany, np. kiedy była smutna. W czasie tej transformacji na początku jest smutna, jednak na końcu się uśmiecha.
  • 40:02 - 40:08 — Grzywa Niedźwiedzicy znika.
  • 41:54 - 41:57 — Czarny Kot ma na ręku Kotaklizm zanim go jeszcze przyzwał.
  • 42:18 — W czasie wniknięcia Akumy kula Mei Shi posiada fioletowe zdobienia, chociaż powinna być całkowicie czarna.
  • 45:17 — Marinette ma na sobie torebkę, chociaż jej nie odzyskała. Torebka w następnej scenie znika.
  • 51:18 — Bezpośrednio po detransformacji Marinette ma torebkę, chociaż jeszcze nie powinna jej mieć. W późniejszych scenach również ją ma, jednak ze względu na nieokreślony czas przeniesienia akcji do restauracji Wanga istnieje możliwość, że ją wówczas odzyskała.
  • 52:29 — Pod dolną wargą Fei nagle pojawia się pieprzyk. W tej scenie również budynki po przeciwnej stronie ulicy są bliżej niż wcześniej (są o wiele większe).

Przypisy[]

Advertisement