FANDOM

 Asystura Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji LogoPaw Za kulisami 
Asysturo, zawsze byłaś moją lojalną pomocnicą. Daję ci moc pomnażania mocy.

Asystura – dwudziesty czwarty odcinek 2 sezonu i pięćdziesiąty pierwszy odcinek serialu ogółem. Pierwsza część odcinka specjalnego Dzień Bohaterów.

OpisEdytuj

Władca Ciem przemienia swoją asystentkę Nathalie w Asysturę, super-złoczyńcę, który pozwoli wprowadzić jego plan w życie. Plan, który tak długo przygotowywał, aby w końcu pokonać Biedronkę i Czarnego Kota...[1]

StreszczenieEdytuj

Super-bohaterowie po skończonym zadaniu udają się do swoich pokoi, aby w końcu móc położyć się w łóżku. Zanim jednak dane im będzie zasnąć, słyszą dźwięk budzika. Marinette całkowicie zapomniała, że dzisiejszego jest Dzień Bohaterów, w czasie którego powinna spełnić dobry uczynek.
Catalyst (23)
Dziewczyna uświadamia ją, że tego szczególnego dnia każdy robi coś dobrego dla innych osób, jednak czyny Biedronki się nie liczą, ponieważ jej bohaterska tożsamość powinna pozostać tajemnicą. Marinette dołącza do swoich rodziców, którzy są w trakcie przygotowywania wspaniałego ciasta z wizerunkiem Biedronki. Tom przekazuje swojej córce makaroniki dla każdej osoby z jej klasy. Adrien również się przygotowuje do wyjścia do szkoły. Zza okna dostrzega swojego ojca, który swoi przed pomnikiem Emillie. Przed wyjściem Nathalie informuje Adriena, że harmonogram dnia został zmieniony zgodnie z jego prośbą oraz przypomina o balu, który ma się odbyć tego samego dnia. Wkrótce Nathalie dołącza do swojego pracodawcy. Kobieta próbuje podnieść na duchu Gabriela. Oprócz tego informuje mężczyznę o uczuciach Lilii wobec Biedronki, które w dalszym ciągu są negatywne, aby dopiąć na ostatni guzik ich plan. Nathalie decyduje się, że pomoże Gabrielowi.

Catalyst (52)
Lila za pomocą komunikatora rozmawia ze swoją klasą. Wszyscy są przekonani, że dziewczyna spędza ten czas w Królestwie Apsik. Lila chwali się przed wszystkimi spotkaniem z księciem Alim. Marinette nie daje za wygraną, szczegółowo sprawdzając wszystkie informacje, aby obalić kłamstwa Lilii, co kończy się niepowodzeniem. Według Alyi Marinette jest zbyt zazdrosna o dziewczynę, tłumacząc tym samym jej zachowanie. Marinette zaprzecza. Lila kontynuuje swoją rozmowę z klasą, chwaląc się swoimi dokonaniami z okazji Dnia Bohaterów. Pani Bustier jest zachwycona wspaniałym uczynkiem swojej uczennicy. Lila dziękuje nauczycielce za ciepłe słowa i rozłącza się. Jak się okazuje, cała sytuacja była jedynie kłamstwem, a Lila spędza ten czas w swoim pokoju. Kiedy do pokoju wchodzi mama Lilii, dziewczyna wymyśla kolejne kłamstwa na temat Adriena oraz zamkniętej szkoły. Szybko powstrzymuje swoją rodzicielkę, aby nie odebrała telefonu od dyrektora. Na zewnątrz trwa parada na cześć bohaterów, co strasznie denerwuje Lilę, jej mama natomiast jest coraz bardziej zaniepokojona atakami Akumy.

Catalyst (84)
Pani Bustier przemawia do swoich uczniów przekonując ich, że dzisiejszego dnia każdy może być bohaterem. W klasie zjawia się również dyrektor, który próbuje zmotywować nastolatków do działania oraz dobrych uczynków. Nauczycielka prosi uczniów, aby podzielili się swoimi dobrymi uczynkami. Kiedy trafia kolej Marinette, dziewczyna opowiada o przygotowanych dla klasy makaronikach, co spotyka się z krytyczną oceną ze strony Chloé. Pod wpływem stresu Marinette zaczyna kłamać, że przygotowała degustację dla całej klasy, na której znajdzie się wiele przysmaków. Po zajęciach Marinette udaje się do swojego ojca, przedstawiając mu listę potrzebnych wypieków. Tom musi odmówić swojej córce, aby ukończyć wcześniejsze zamówienie złożone przez burmistrza. Sabine namawia Marinette, aby powiedziała swoim przyjaciołom prawdę. Dziewczyna wpada na pomysł, że sama upiecze wszystkie makaroniki.

Catalyst (131)
Nathalie oraz Gabriel znajdują się w kryjówce Władcy Ciem. Mężczyzna zgadza się na to, aby jego syn udał się na piknik organizowany wieczorem, jednak jego uwaga jest skoncentrowana przede wszystkim na realizacji planu. W tym czasie Lila przegląda materiały związane z Biedronką. Widząc oświadczenie Gabriela, w którym wychwala bohaterkę, w dziewczynie zaczyna wzbierać złość. Wszystko idzie zgodnie z planem Gabriela, który zmienia się w złoczyńcę, aby wykorzystać negatywne emocje Lilii. Akuma wnika w bransoletkę nastolatki, zmieniając ją w Lisicę.

Na paryskich ulicach trwa parada na cześć super-bohaterów. Za sprawą Lisicy na balonach pojawia się Czarny Kot oraz zaakumowana Biedronka, którzy toczą bitwę. Paryżanie są świadkami walki, w czasie której Biedronka pokonuje swojego partnera za pomocą Kotaklizmu oraz odbiera jego Miraculum. Mieszkańcy są przerażeni. Władca Ciem z radością informuje Lisicę, że wykonała swoje zadanie i odbiera jej moce, a iluzja Biedronki znika. Władca Ciem przygotowuje się do dalszej części planu. Za pomocą Akumy zmienia Nathalie w Asysturę, która dzięki swoim umiejętnościom może zwiększyć moce złoczyńcy. Władca Ciem uwalnia zmienione Akumy, aby zrealizować swój plan.

Catalyst (216)
Marinette jest zestresowana przygotowywaniem makaroników, odliczając czas do następnej lekcji. Dziewczyna szuka wszelkich sposobów, aby wypełnić swoją obietnicę. Tikki przekonuje swoją właścicielkę, aby wyznała całą prawdę. Wracając do szkoły spotyka Adriena, który informuje ją o wspaniałej nowinie – chłopak może się udać na jej przyjęcie. Nastolatka zaczyna brnąć w kolejne kłamstwa, nie chcąc zawieść przyjaciela. Tymczasem w szkole uczniowie oglądają relację Nadji Chamack, która opowiada o zaakumowanej Biedronce. Paryż przejmują Akumy, które zmieniają niewinne osoby w super-złoczyńców. Niektórym uczniom udaje się opanować strach i uchronić przed atakiem Akum. Marinette znajduje bezpieczne miejsce, aby się przemienić. Postanawia od razu udać się do mistrza Fu i prosić o pomoc. Adrien również próbuje się schronić, jednak zostaje złapany przez Goridzillę, którego zadaniem jest chronić modela. Chłopakowi udaje się uwolnić z pomocą Plagga oraz zmienić w Czarnego Kota. W tym samym czasie za Biedronką podąża Znikawica. Bohaterka szybko demaskuje złoczyńcę i oczyszcza Akumę. Bohaterka dowiaduje się o wcześniejszej sytuacji, szybko łącząc ją z iluzją Lisicy.

Catalyst (349)
Marinette udaje się do mistrza Fu, który jest zmartwiony atakiem Władcy Ciem. Pod opiekę dziewczyny przekazuje Miracula, aby inni super-bohaterowie mogli walczyć u jej boku. Biedronka odnajduje Czarnego Kota, aby przekazać mu jedno z Miracul. Sama zaś udaje się do Alyi i Nino, aby prosić ich o pomoc w walce z Władcą Ciem. Nino jest zdziwiony i podekscytowany tym, że jego dziewczyna jest Rudą Kitką. Oboje zmieniają się w super-bohaterów. Zgodnie z poleconym zadaniem, Czarny Kot zjawia się u Chloé. Bohater droczy się z dziewczyną. Kiedy prosi Czarnego Kota o Miraculum, ten zgadza się, dzięki czemu może zmienić się w Królową Pszczół. Wszyscy bohaterowie spotykają się w jednym miejscu z ukrycia obserwując Władcę Ciem. Super-bohaterowie przygotowują się do walki ze swoim wrogiem.

PostaciEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Pozostałe postacieEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Premiera odcinka miała miejsce 21 października w Szwajcarii.[2]
  • W odcinku pojawiają się: Ruda Kitka, Pancernik oraz Królowa Pszczół.
    • To pierwszy odcinek kiedy są widziani wszyscy super-bohaterowie oraz wszystkie transformacje naraz.
  • Alya i Nino odkrywają, że oboje są super-bohaterami.
  • W tym odcinku Władca Ciem po raz pierwszy usuwa Akumę z super-złoczyńcy oraz oczyszcza ją.
  • W tym odcinku zostaje pokazane za pomocą iluzji Lisicy jak wyobrażała sobie ona dotknięcie żywej istoty kotaklizmem.
    • Prawdziwe dotknięcie kotaklizmem pokazano w odcinku Miraculia.
  • W odcinku pojawiają się super-złoczyńcy z pierwszego oraz drugiego sezonu.
  • Została pokazana nowa sekwencja transformacja Rudej Kitki, kiedy jest w stroju codziennym.
  • W odcinku nie zostały wykorzystane takie moce jak Szczęśliwy Traf oraz Niezwykła Biedronka.
  • Zapowiedź odcinka pojawiła się 22 października 2018 roku.[3]
  • 14 kwietnia 2019 Disney Channel Polska opublikowało fragment odcinka w języku polskim.[4]
  • W polskiej wersji językowej Szkarłatny Władca mówi Godzirilla zamiast Goridzilla.

Odcinek onlineEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Urywek streszczenia Dzień Bohaterów
  2. https://twitter.com/Lukanette2/status/1049379495575257089
  3. https://www.youtube.com/watch?v=KJMPIRVHLHU
  4. https://www.youtube.com/watch?v=yyA7URkJmaM

Zobacz też...Edytuj