ArcyGlina OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (1).png Transkrypt OficjalneLogoMiraculum (2).png Błędy w animacji 

Arcyglino, jestem Władca Ciem. To miasto potrzebuje prawdziwego, bezwzględnego stróża prawa i właśnie to jest zadanie dla ciebie.

ArcyGlina – jedenasty odcinek pierwszego sezonu serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Netflix[edytuj | edytuj kod]

Po wyrzuceniu przez burmistrza policjant Roger staje się Arcygliną – czarnym charakterem, któremu wydaje się, że wprowadza ład, rządząc Paryżem jako dyktator.

Family Channel[edytuj | edytuj kod]

Po tym jak wredna dziewczyna o imieniu Chloé oskarża Marinette o kradzież jej nowo zakupionej bransoletki, Władca Ciem przekształca ojca Sabriny, Rogera, w bezwzględnego ArcyGlinę. Tylko Biedronka i Czarny Kot mogą wymierzyć mu sprawiedliwość i udowodnić, że Marinette jest niewinna[1]!

KidsClick[edytuj | edytuj kod]

Chloé oskarża Marinette o kradzież jej nowej złotej bransoletki! To początek serii wydarzeń, które pozwolą Władcy Ciem na zaakumowanie Rogera, policjanta i ojca Sabriny! Zmienia się w ArcyGlinę, super-złoczyńcę, który twierdzi, że ucieleśnia prawo, stosując w Paryżu bezwzględną sprawiedliwość. Biedronka i Czarny Kot muszą pokazać, że są prawdziwymi stróżami prawa oraz udowodnić niewinność Marinette[2]...

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Chloé chwali się nową bransoletką

W szkole Collège Françoise Dupont urządzany jest dzień kariery. Wszyscy uczniowie przyszli do szkoły ze swoimi rodzicami. Każdy po kolei opowiada o swojej pracy, o tym, co jest w niej najważniejsze. Przyszli wszyscy rodzice oprócz ojca Adriena. Ojciec Marinette, Tom, opowiada o pracy piekarza, podczas gdy Adrien próbuje dodzwonić się do Gabriela Agresta, następnie zrezygnowany wraca do klasy. Wówczas matka Alyi opowiada o pracy kucharza, a ojciec Sabriny o pracy policjanta. Marinette roznosi w tym samym czasie croissanty, upieczone przez jej ojca, specjalnie na ten dzień.

Chloé oskarża Marinette o kradzież

W czasie trwania lekcji, Chloé bawi się swoją nową bransoletką. Trzyma ją w specjalnym pudełku, trochę przypominającym opakowanie dla sera camembert. Widzi to Plagg, który kocha ser. Przez nikogo niezauważony wlatuje do torby Chloé. Prócz sera, Plagg uwielbia też błyskotki, więc aczyna bawić się bransoletką, która klinuje mu się na głowie, gdy Chloé trąca swoją torbę, a Marinette przewraca się przez rozsypane rzeczy. Podczas przemowy ojca Sabriny, Rogera, Chloé wszczyna alarm, że zaginęła jej bransoletka. Oskarża Marinette o kradzież, przez co wywiązuje się kłótnia, gdzie Chloé każe ojcu coś zrobić, a burmistrz natomiast każe policjantowi przeszukać Marinette, na co Tom kategorycznie zabrania rewizji swojej córki. Roger odmawia, na co burmistrz zwalnia go z obecnego stanowiska.

Uczniowie są przesłuchiwani

Roger wybiega z sali przerażony, zszokowany i zły. Jest to wspaniała okazja dla Władcy Ciem, który dzięki swojej Akumie może zawładnąć jego duszą. W klasie dalej trwa kłótnia. Nikt nie może dojść do porozumienia. Uczniowie i rodzice postanawiają obejrzeć film, który cały czas nagrywał Nino. Okazuje się, że dużo osób miało związek z zaginioną błyskotką: Marinette się o nią potknęła, Sabrina ją oglądała, natomiast Nathaniel ją rysował. Wówczas Plagg próbuje uwolnić się z niej. Zauważa to Adrien, łapie Plagga i wychodzi z sali. Na zewnątrz zauważają nowego złoczyńcę, który właśnie wkracza do szkoły. Wściekły burmistrz idzie na skargę do dyrektora szkoły. W klasie uczniowie próbują dojść do porozumienia, gdy nagle wchodzi ArcyGlina, szukając burmistrza. Marinette wymyka się szybko z sali, aby przemienić się w Biedronkę.

Chloé spotyka Arcyglinę

W tym czasie Adrien próbuje ściągnąć bransoletkę z głowy Plagga. Gdy mu się to w końcu udaje, przy pomocy pieprzu, zmienia się w Czarnego Kota. ArcyGlina w końcu znajduje burmistrza i chce go aresztować za nadużycie swoich praw, jednak przybywa Biedronka i próbuje zatrzymać złoczyńcę. Burmistrz szybko ucieka. Do ArcyGliny podchodzi Chloé, która chce, aby pomógł jej odnaleźć bransoletkę. Złoczyńca ignoruje ją i dalej stara się gonić burmistrza. Biedronka i Czarny Kot próbują go zatrzymać, jednak nie udaje im się to. ArcyGlina wsiada do swojego samochodu, a Chloé razem z nim. Widzą to nasi bohaterowie, dlatego próbują tym bardziej dotrzeć do złoczyńcy. Wskakują na samochód. ArcyGlina wzbija się w powietrze i próbuje zrzucić zbędny balast. Gdy to mu się udaje, leci do ratusza, a nasi bohaterowie próbują nie zginąć zrzuceni z takiej wysokości.Spadającego Czarnego Kota ratuje Biedronka i razem biegną na pomoc burmistrzowi. ArcyGlina tymczasem wpada do domu, gdzie mieszkają państwo Bourgeois. Zakłada kajdanki panu burmistrzowi i Chloé. Zmusza burmistrza, aby zrzekł się władzy i przekazał ją mu. ArcyGlina ogłasza, że Biedronka i Czarny Kot są poszukiwani, dlatego trzeba ich aresztować.

Czarny Kot zwraca na siebie uwagę

Biedronka ma plan, aby zakraść się po cichu do domu rausza, a Czarny Kot ma w tym czasie zająć się wszystkimi policjantami, którzy chcą ich zatrzymać. Jej plan nie wypala, ponieważ Chloé ją zauważa i głośno jej kibicuje. ArcyGlina atakuje super-bohaterkę. Na pomoc przychodzi jej Czarny Kot. Złoczyńca każe ojcu i córce zatrzymać bohaterów, jednak oni szybko się z nimi rozprawiają. Biedronka wykorzystuje Szczęśliwy Traf, aby pokonać ArcyGlinę. Zbiera potrzebne jej do tego rzeczy, aby zrobić z nich pułapkę. Ostatni element, którego potrzebuje to okrągły pierścień.

Biedronka i Czarny Kot przybijają żółwika

Czarny Kot przypomina sobie o bransoletce i niezauważenie podrzuca ją. Pokazuje ją Biedronce. Dzięki temu powstrzymują złoczyńcę i wypędzają Akumę. Gdy wszystko wraca już do normy Biedronka wrzuca bransoletkę do torby Chloé. Ta ją tam znajduje, a burmistrz przeprasza Rogera za niesłuszne oskarżenia. Przywraca go na stanowisko i awansuje.

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Główni bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Pozostali bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 20 października 2015 roku w Korei.
  • Opisując swoją pracę, Tom wspomniał tort w kształcie wieży Eiffla. Jest prawdopodobnie odniesienie do odcinka Czasołamaczka, gdzie upiekł taki wypiek na życzenie Nadji Chamack.
    • Jeśli tak, to odcinek ma miejsce po wcześniej wspomnianym epizodzie.
  • Po raz pierwszy na karcie końcowej pojawiają się Sabrina Raincomprix i sierżant Roger.
  • W koreańskiej wersji językowej Czarny Kot wspomina, że uratował nieznanego nam sędziego.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]