FANDOM

 Anansi Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 
Anansi, jestem Władca Ciem. Odrzucili twoją opiekę i wsparcie, dlatego daję ci moc ukazania im niebezpieczeństw tego świata.

Anansi – dwudziesty drugi odcinek 2 sezonu i czterdziesty dziewiąty odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Starsza siostra Alyi, Nora, zostaje zaakumowana w Anansi, ogromną pajęczycę, i postanawia pokazać Alyi, jak niebezpieczny może być Paryż.[1]

StreszczenieEdytuj

Akcja odcinka rozpoczyna się w domu Alyi, gdzie przebywa ona wraz z Nino, Marinette oraz Adrienem, który obserwował wszystko dzięki wideo rozmowie. Alya i Nino grają wspólnie w grę taneczną, a Marinette i Adrien oglądają ich. Marinette podziwia jak bardzo są ze sobą zgrani, zaś Adrien zgadza się z nią i mówi, że ma nadzieję, iż sam kogoś kiedyś takiego znajdzie, ale dopóki jego tata nie zacznie go częściej wypuszczać z domu, może się to nie wydarzyć.
Anansi Galeria (10)
Marinette pyta się go, czy jest pewien, że tata go nie wypuści, ale Adrien odpowiada, że sama wie jak bardzo jest nadopiekuńczy i póki nie zrozumie, że nie jest dzieckiem nic się nie zmieni. W pewnym momencie ich rozmowę przerywa Nino, ponieważ przybrał pozę baletnicy i Marinette, śmiejąc się, stwierdza, że Adrien nie może tego przegapić. Wszyscy śmieją się z Nino, a po chwili do mieszkania wchodzi starsza siostra Alyi – Nora. Alya jest wyraźnie zaskoczona pojawieniem się swojej siostry i pyta się jej, czy zawody na jakich była już się skończyły. Nora potwierdza przypuszczenia młodszej siostry i chwali się dobrym jego przebiegiem oraz znokautowaniem przeciwnika już po pierwszej rundzie (określając, że jak zwykle). Chwilę później mówi Alyi, że prosiła ją wiele razy o to, by przy innych osobach nie nazywała ją "Nora" tylko "Anansi", jednak Alya odpowiada, że zacznie nazywać ją "Anansi", kiedy ta przestanie do niej mówić "młodsza siostrzyczka". Nora zmienia temat i pyta się, co robią tutaj tak późno, skoro mają jutro szkołę. Marinette i Nino są przez to trochę zakłopotani, a Alya odpowiada, że czekają do późna, by pójść zobaczyć fajerwerki z diabelskiego młynu (z Roue de Paris).
Anansi Galeria (23)
Informacja ta spotyka się jednak z niezadowoleniem Nory. Według niej Marinette, Nino i Adrien mogą pójść, jeśli chcą, ale Alya ma zostać w domu. Jednocześnie nadaje ksywki dla tej trójki odpowiednio: "Baguette", "Cappie" oraz "Cell phone Boy". Alyi nie podoba się jednak decyzja siostry, twierdząc, że nawet rodzice nie mają z tym problemu. Nora nadal jest nieprzekonana i boi się o bezpieczeństwo siostry w związku z ostatnio pojawiającymi się super-złoczyńcami. Stwierdza też, że w domu będzie najbezpieczniejsza. Alya podaje jednak jako kontrargument, iż bliźniaczki zostały zaakumowane w domu. Nie przekonuje to w dalszym ciągu Nory, która dodatkowo oznajmia, że nie stało by się to, gdyby to ona pilnowała dziewczynki i nie pozwoliłaby, by ktokolwiek zadzierał z jej rodziną. Młodsza siostra przypomina przy tym sytuację, gdy raz zaatakowała roznosiciela ulotek w przebraniu banana, ponieważ myślała, że był on super-złoczyńcą i chciał zamienić Alyę w "bananowego zombie".
Anansi Galeria (44)
Nora broni się przed oskarżeniami siostry i mówi, że jak będzie potrafiła sama o siebie zadbać, to wtedy mogą o tym pogadać. Marinette stara się sama przekonać Norę, że wszyscy są bezpieczni, nie ważne co by się działo, ponieważ Biedronka i Czarny Kot zawsze przybędą z pomocą. Nora zakłada, kto by ich uratował, gdyby "Mruczek" (Czarny Kot) łapałby mysz, a "Stonka" (Biedronka) zostałaby spryskana sprajem na robaki. Jej odpowiedź nie spodobała się Marinette, która wydaje się być nią zdenerwowana. Nino mówi za to, że obroniłby Alyę, co rozśmiesza Norę, nie traktując jego słów poważnie. Nora w pewnym momencie stwierdza, że Alya mogłaby pójść zobaczyć fajerwerki, o ile Nino pokonałby ją w siłowaniu się na rękę. Alya nie życzy sobie jednak takich "prób" i nie potrzebuje ona obrońcy. Adrien zaś sam przyznaje, że Nino nie ma szans przeciwko starszej siostrze Alyi. Zaś Marinette mówi, że jeśli zaraz nie pójdą, przegapią fajerwerki. Alya radzi przyjaciołom w tej sytuacji, by poszli bez niej, co spotyka się z zaskoczeniem z ich strony.
Anansi Galeria (68)
Marinette postanawia pomóc Nino wygrać siłowanie się na rękę z Norą, by Alya mogła z nimi pójść. Sama Alya nie rozumie swojej przyjaciółki, lecz ta szepcze, że ma plan. Pojedynek rozpoczyna się; Adrien wybrany na sędziego, daje znak do rozpoczęcia siłowania. Nino bardzo stara się wygrać, jednak ręka Nory ani drgnie i dodatkowo udaje swoje znudzenie, że chłopak nie daje sobie przeciwko niej rady. W pewnym momencie Marinette w celu rozproszenia Nory, krzyczy, że widzi akumę, co powoduje dekoncentrację u starszej siostry Alyi. Nino dzięki temu zagraniu zwycięża, ku zaskoczeniu Nory, która twierdzi, że oszukiwał. Zniecierpliwiona Alya mówi siostrze, że ta ma się pogodzić z przegraną. Chwilę później wychodzi z mieszkania wraz przyjaciółmi. Zaś sama Nora jest bardzo zdenerwowana swoją porażką.
Anansi Galeria (93)

Negatywne emocje Nory przyciągają uwagę Władcy Ciem i wysyła do niej akumę. Nora siedzi w tym czasie w pokoju, nie mogąc zrozumieć swojej siostry i tego, że nie dostrzega ona zagrożenia. Po chwili przylatuje akuma, wlatując w jej hełm. Dziewczyna zamienia się w Anansi, osobę przypominającą pająka i pragnie pokazać Alyi jak niebezpieczny jest Paryż.

W tym samym czasie, Alya, Nino, Marinette i Adrien oglądają fajerwerki. Alya i Nino siedzą na ławeczce, umieszczonej w kabinie. Chłopak jest wyraźnie zasmucony, jednak gdy Alya pyta się go, czy wszystko jest dobrze, ten zbywa ją, że nic mu nie jest. Marinette stoi zaś blisko szyby, obserwując z zachwytem fajerwerki wraz z Adrienem, który sam jest pod wrażeniem pokazu.
Anansi Galeria (111)
Zaczyna po chwili rozmawiać z Marinette i w pewnym momencie zauważa coś podejrzanego za szybą, za Marinette i ostrzega ją. Ta jednak nic nie zauważa i cały czas rozgląda się, co to mogło być. Chwilę później diabelski młyn zatrzymuje się, a Nino jest wystraszony możliwością bycia uwięzionym w kabinie. Alya śmieje się, że przecież wcześniej mówił, że chciał ich ochraniać. Marinette po dłuższej chwili rozglądania się, zauważa super-złoczyńcę. Alya zaczyna nagrywać, co nie spotyka się z aprobatą u Nino. Adrien chcąc szybko ruszyć z pomocą, mówi Marinette, że traci sygnał i rozłącza się, a po chwili przemienia się w Czarnego Kota.
Anansi Galeria (120)

Anansi dociera do kabiny Alyi, Nino i Marinette, porywając ją na ziemię. Przeciw niej staje Czarny Kot i zaczynają ze sobą walczyć. Anansi w pewnym momencie chwyta Kota za kostkę i rzuca w stronę diabelskiego młynu, a sama po chwili próbuje ponownie w niego uderzyć, ale nie udaje jej się go trafić. Cierpi na tym jednak konstrukcja młynu i Czarny Kot jest zmuszony chwilowo odpuścić walkę z Anansi, by zatrzymać diabelski młyn i uratować obecnych w nim ludzi. W tym samym czasie Alya, Nino i Marinette starają się wydostać z kabiny, ale gdy tylko Alya znalazła się na zewnątrz niej, zostaje porwana przez Anansi. Super-złoczyńca przed odejściem, rzuca w stronę Nino, że ten nie może teraz oszukiwać i niech pokaże, co planuje, żeby uratować swoich przyjaciół. Słowa te dotykają Nino i postanawia biec za Anansi, by odbić z jej rąk Alyę. Nie słucha przy tym Marinette, która krzyczy, by ten zaczekał. Gdy ten znajduje się już dostatecznie daleko, Marinette przemienia się w Biedronkę.

Anansi Galeria (156)

Czarny Kot musi jak najszybciej uratować ludzi z diabelskiego młyna. Do bohatera po chwili dołącza Biedronka proponując, aby stanąć do walki z Anansi. W tym czasie Nino znajduje Alyę, która została złapana przez złoczyńcę w pajęczą sieć umiejscowioną na Łuku Triumfalnym. Chłopak żąda, aby dziewczyna została natychmiast wypuszczona. Anansi naśmiewa się z nastolatka i wyrzuca go w powietrze. Ten jednak się nie poddaje i zamierza walczyć z pajęczycą. Biedronka i Czarny Kot próbując powstrzymać z Anansi, stając z nią do walki, jednak zostają szybko powaleni, a super-złoczyńca nie daje za wygraną. Biedronka atakuje przeciwnika, aby Czarny Kot mógł zyskać na czasie i uratować Alyę. Wkrótce jednak sam wplątuje się w sieć, bez możliwości ucieczki. Po chwili Biedronka zostaje powalona przez Anansi i uwięziona w jednej z sieci. Super-złoczyńca dołącza do swojego przeciwnika, aby zdobyć Miraculum Czarnego Kota. Biedronka musi działać. Za pomocą Szczęśliwego Trafu znajduje rozwiązanie. Na pomoc przybywa Nino. Bohaterka powierza chłopakowi ważną misję – ochrona Miraculum i odstraszenie złoczyńcy, sama zaś opuszcza plac. Tymczasem Anansi próbuje odnaleźć Miraculum. Na przeciw niej staje Nino.

Miraculum zjawia się u mistrza Fu, aby prosić o pomoc. Stając przed trudnym wyborem prosi Fu o Miraculum Żółwia. Mężczyzna oddaje bransoletkę bez wahania.

Anansi Galeria (257)

Nino musi walczyć przeciwko Ananasi, która kpi z jego prób i świetnie się przy tym bawi. Upomniana przez Władcę Ciem odrzuca chłopaka. Nino się jednak nie poddaje i po raz kolejny atakuje super-złoczyńcę, aby bronić Miraculum Czarnego Kota. Kiedy zostaje wyrzucony w powietrze, w ostatniej chwili łapie go Biedronka, zabierając od złoczyńcy. Czarny Kot nie może oddać swojego Miraculum, dlatego używa Kotaklizmu, aby chronić pierścień. Anansi postanawia cierpliwie poczekać. W tym czasie Biedronka przekazuje Nino Miraculum Żółwia, aby pomógł jej w realizacji zadania. Chłopak zmienia się w super-bohatera. Biedronka używa Szczęśliwego Trafu, odnajdując rozwiązanie. Pancernik i Biedronka ruszają do walki. Kiedy chłopak zajmuje Anansi, Biedronka tworzy z Jo-jo ring. Złoczyńca podejmuje wyzwanie, nie wierząc w wygraną bohaterki. Anansi zostaje sprowokowana, z każdym ciosem coraz bardziej niszcząc Łuk Triumfalny, który wkrótce się rozpada. Pancernik za pomocą Osłona chroni Alyę oraz pozostałych super-bohaterów. Po chwili z gruzów uwalnia się Anansi. Biedronka rzuca Czarnym Kotem w jej kierunku, niszcząc w tej sposób jej kask. Paryż znowu powraca do normalności. Alya zaczyna nagrywać film na swojego bloga, w którym ujawnia nowego paryskiego bohatera. Będąc w ukryciu Nino powraca do swojej cywilnej formy oddając Miarculum.

Anansi Galeria (401)

Do Alyi i Nory dołącza Nino oraz Biedronka. Nino wypytują swoją dziewczyny o samopoczucie, martwiąc się o nią. Nora przeprasza nastolatków za zaistniałą sytuację. W końcu siostra Alyi akceptuje Nino. Chłopak proponuje, aby wszyscy udali się na lodowisko.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Poboczne postacieEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Premiera odcinka miała miejsce 10 września 2018 roku w Kanadzie.[2]
  • 5 września 2018 roku opublikowano trailer odcinka.[3]
  • W odcinku po raz pierwszy pojawia się Pancernik.
  • Nora oraz Alya wspominają o wydarzeniach z odcinków Faraon, Królowa Wizji, Befana oraz Sapotiki. Oznacza to, że odcinek ma miejsce w późniejszym czasie.
  • Marinette jest smutna w czasie transformacji.
  • Animacja Kotaklizmu oraz Osłony nie zostaje pokazana.
  • Odcinek celebruje Mistrzostwa Świata 2018, w których wygrała Francja. Alya wspomina o pokazie fajerwerków z okazji tego wydarzenia.
  • Władca Ciem wspomina, że mimo wielu sojuszników, Biedronka za niedługo może stracić przewagę liczebną. Prawdopodobnie jest to nawiązanie do planów Władcy Ciem, które będą miały miejsce w odcinku Dzień Bohaterów.
  • Biedronka wypowiada słowa: rzucaj jak biedronka, drap jak kot. Jest to nawiązaniem do słynnego boksera Muhammada Aliego, który mówił: Latać jak motyl, żądlić jak pszczoła.
  • Po raz piąty zaakumowany przedmiot został zniszczony za pomocą Kotaklizmu.
  • W chwili gdy Biedronka i Pancenik ratują Czarnego Kota i Alyę, dziewczyna zdaje sie podejrzewać, że Nino jest nowym super-bohaterem.
    • Potwierdzone zostało to w odcinku Nawałnica 2, kiedy Alya twierdzi, że od początku wiedziała, że jej chłopak to Pancernik.

Odcinek onlineEdytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Czarny Kot Logo Obejrzyj na kreskowkazone.pl >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

  1. https://tvschedule.zap2it.com/overview.html?programSeriesId=SH02296324&tmsId=SH022963240000&from=sl&aid=gapzap
  2. https://twitter.com/Family_Channel/status/1037062794837983237
  3. https://www.youtube.com/watch?v=jWeM6eQ1u-w

Zobacz też...Edytuj