FANDOM

 Amnezjo Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 
Nie zapomnę o tym, Biedronko i Czarny Kocie. Miłość, którą potajemnie do siebie żywicie, ściągnie na was klęskę.

Amnezjo - dziewiąty odcinek 3 sezonu i sześćdziesiąty pierwszy odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Biedronka i Czarny Kot stracili pamięć, a tajemniczy super-złoczyńca ukrywa się w Paryżu. Czy super-bohaterowie z amnezją zdołają pokonać Amnezjo i zmienić go w złe wspomnienie?[1]

StreszczenieEdytuj

Oblivio (17)

Marinette boi się Kwami

Biedronka budzi się w windzie, niczego nie pamiętając. Jedyną rzeczą jaką dostrzega jest rysunek na ścianie oraz szminka, którą ściska w ręku. Obok niej znajduje się Czarny Kot, który również niczego nie pamięta. Oboje nie są w stanie przypomnieć sobie własnego imienia. W końcu zmieniają się w swoją cywilną formę, a obok nich pojawiają się Kwami. Małe istotki, podobnie jak ich właściciele, nie wiedzą kim są i jak się nazywają. Są jedynie świadome, że są bardzo głodne. Nastolatkowie z przerażeniem patrzą na górę windy, do której ktoś usilnie próbuje się dostać. Postanawiają otworzyć drzwi, aby jak najszybciej się z niej wydostać. Tikki decyduje się pomóc Marinette i Adrienowi, dzięki czemu oboje mogą uciec zanim będzie za późno. Nastolatkowie uciekając trafiają do zrujnowanego pomieszczenia. Jak się okazuje drzwi są zablokowane, przez co nie mogą się wydostać na zewnątrz. Za nimi jednak nadal podąża dziwna osoba, przed którą muszą uciekać. Ostatecznie ukrywają się w toalecie. Uczniowie próbują zrozumieć cokolwiek z sytuacji, w której się znaleźli, jednak niczego nie pamiętają. Kwami w tym czasie upominają się, że są bardzo głodne. Zarówno Adrien, jak i Marinette znajdują pokarm dla małych istotek. W torebce Marinette znajduje również legitymację, dzięki której poznaje własne imię. Chłopak postępuje podobnie, aby poznać swoje imię. Nastolatkowie przypominają sobie, że posiadają telefony, jednak żadne z nich nie pamięta kodu. Po chwili Marinette i Adrien słyszą złoczyńcę, który za nimi podąża. Marinette trafia na pomysł, aby wydostać się do łazienki dzięki kanałom wentylacyjnym, które prowadzą na klatkę schodową. W końcu trafiają do biura.

Oblivio (103)

Marinette dzwoni do mamy

Marinette i Adrien poszukują wyjścia z budynku. Dziewczyna z przykrością stwierdza, że nikt ich nie zauważy przez przyciemnione szyby, natomiast Adrien sprawdza linie telefoniczne, które okazują się uszkodzone. Marinette wpada na pomysł, jak odblokować telefony. Niski poziom baterii nie pozwala jednak na zbyt długie rozmowy. Oboje postanawiają zadzwonić do swoich rodziców. Telefon odbiera Sabine, która martwi się o swoją córkę. Marinette uspokaja swoją rodzicielkę i się rozłącza. Z paniką w oczach oświadcza swojemu przyjacielowi, że to właśnie oni są super-bohaterami, których poszukuje super-złoczyńca. W tym czasie Amnezjo poszukuje Biedronki i Czarnego Kota, którzy cały czas się wymykają.

Oblivio (121)

Nastolatkowie pokazują sobie zdjęcia

Nastolatkowie ukrywają się w biurze i rozmawiają ze sobą. Marinette sugeruje, że oboje są dla siebie kimś więcej niż jedynie drużyną. Ich domysły potwierdzają zdjęcia zgromadzone w obu telefonach. Adrien z uśmiechem na ustach przyznaje, że nie mógłby ukrywać tak dużego sekretu przed dziewczyną, którą kocha. Marinette koncentruje się na kwami, które spoglądają przez okno, nie wiedząc czym są tajemnicze istoty. W tym czasie Tikki oraz Plagg ze sobą dyskutują. Plagg zdecydowanie zaprzecza słowom Tikki, nie chcąc pomóc nastolatkom, przez co ta nazywa go tchórzem. Chcąc udowodnić, że jest buntownikiem, Plagg ucieka z budynku. Wkrótce w biurze zjawia się również Amnezjo, który nadal poszukuje bohaterów. Marinette obmyśla plan, jak wydostać się z pomieszczenia. Za pomocą kilku przedmiotów oraz telefonu obmyśla plan, dzięki któremu będzie mogła odwrócić uwagę Amnezjo. Oboje uciekają na korytarz, kierując się na górę. W dalszej części planu Tikki zwabia złoczyńcę na niższe piętro i powraca do nastolatków. Adrien proponuje, aby powrócić do biura.

Oblivio (193)

Marinette, Adrien oraz Tikki oglądają wiadomości

W tym czasie Plagg leci nad miastem twierdząc, że wcale nie jest tchórzem, jak stwierdziła jego przyjaciółka. W końcu na swojej drodze napotyka pełno plakatów, które przedstawiają Adriena. Tymczasem Marinette przeprasza Adriena za rozładowanie jego telefonu. Zdaniem dziewczyny oboje muszą ponownie stać się super-bohaterami, aby móc pokonać Amnezjo. Decyduje się obejrzeć filmiki, które pozwolą na przypomnienie sobie czegokolwiek. Super-złoczyńca nadal poszukuje swoich przeciwników. Aby ich zwabić, tworzy nad budynkiem ogromną kulę, dzięki której wymaże pamięć wszystkim ludziom w mieście. Marinette i Adrien w tym czasie oglądają nagranie z poprzedniej walki z Amnezjo. Dzięki temu dziewczyna przypomina sobie o rysunku na ścianie i dzwoni do osoby, która w jej kontaktach jest oznaczona symbolem żółwia. Telefon odbiera mistrz Fu, który szybko tłumaczy nastolatkom jak mogą się ponownie przemienić w bohaterów. Zanim dokończy, telefon się wyłącza. Ogromną kulę nad budynkiem dostrzega również Plagg. Kwami postanawia wrócić do swojego właściciela.

Oblivio (233)

Biedronka czyta instrukcję obsługi Jo-jo

Marinette ponownie może się przemienić w Biedronkę. W Jo-jo odnajduje instrukcję obsługi i przypadkowo używa Szczęśliwego Trafu. Adrien motywuje dziewczynę twierdząc, że na pewno będzie wiedziała jak tego użyć. Kiedy Biedronka rusza, ten zatrzymuje ją chcąc pomóc, na co dziewczyna mu nie pozwala. Na pożegnanie całuje go w policzek i odchodzi. W drodze na dach dowiaduje się o pozostałych mocach, które posiada. Kiedy trafia na miejsce, musi zmierzyć się z super-złoczyńcą, jednocześnie nie mogąc dać się złapać. Adrien również postanawia działać. Za pomocą kartonu tworzy strój i rusza na pomoc swojej towarzyszce, ochraniając ją przed Amnezjo. Na miejscu zjawia się również Plagg, dzięki któremu chłopak zmienia się w Czarnego Kota.

Oblivio (345)

Biedronka i Czarny Kot całują się

Super-bohaterowie omijają ataki Amnezjo, nie mogąc po raz kolejny stracić pamięci. Czarny Kot podejmuje atak, jednak o chwili musi się ukryć. Biedronka wpada na pomysł, jak wykorzystać wyczarowany imbryk i pokonać złoczyńcę. Za pomocą Kotaklizmu Czarny Kot niszczy zaakumowany przedmiot, dzięki czemu Akuma zostaje oczyszczona. Zanim bohaterka użyje Niezwykłej Biedronki, chłopak zatrzymuje się nie wiedząc, czy będą pamiętali o dzisiejszych wydarzeniach. Mając świadomość, że utraci wspomnienia z tego czasu zbliża się do Biedronki, składając na jej ustach pocałunek, co od razu zostaje odwzajemnione przez dziewczynę. Cała sytuacja zostaje sfotografowana przez Alyę. Po użyciu mocy wszystko wraca do normalności. Super-bohaterowie są zaskoczeni, że Amnezjo został pokonany. Biedronka po raz kolejny tłumaczy swojemu partnerowi, że są jedynie drużyną, nie parą. Czarny Kot, z uśmiechem na ustach, pokazuje dziewczynie zdjęcie, które zostało wcześniej wykonane. Biedronka nie może uwierzyć jak do tego doszło.

Oblivio (382)

Alya i Nino przepraszają klasę za swoje zachowanie

Alya i Nino wracają do autobusu z nauczycielką, przepraszając za całą sytuację i tłumacząc, jak doszło do zaakumowania. Uczniowie pocieszają nastolatków, że nie muszą się wstydzić tego, że lubią grę. Po powrocie do domu, późnym wieczorem, Marinette przygląda się fotografii, nie wierząc, że pocałowała Czarnego Kota. To samo zdjęcie ogląda również Adrien mając nadzieję, że Biedronka ponownie się w nim zakocha.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Pozostali bohaterowieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Premiera miała miejsce 18 marca 2019 roku w Wielkiej Brytanii.[2]
    • Początkowo tego dnia miał zostać wyemitowany odcinek Animaestro.
  • Nazwa odcinka pochodzi od angielskiego słowa oblivion, które oznacza niepamięć, zapomnienie.
  • W odcinku można znaleźć nawiązania do odcinka Animaestro.[3]
    • W biurze znajduje się plakat filmu animowanego.
  • W odcinku Biedronka i Czarny Kot całują się ze sobą oraz poznają swoje prawdziwe tożsamości, jednak później o tym zapominają.
  • To drugi raz, kiedy Akuma opętuje dwie osoby w tym samym czasie.
    • W przeciwieństwie do odcinka Sapotiki, Alya i Nino po zaakumowaniu mają tylko jedno ciało.
  • W odcinku można zobaczyć odniesienie do odcinka Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1). Marinette nazywa Tikki robakiem, natomiast Adriem myśli, że Plagg to dżin.
  • Władca Ciem wie o miłosnych uczuciach super-bohaterów.
  • Słowa Akuma Matata, które wypowiada Adrien, są odniesieniem do słów Hakuna Matata z Króla Lwa.[4]
    • W polskiej wersji zwrot ten zmieniono na Hakuna Matata.
  • Scena sprawdzania drzwi w toalecie przez Amnezjo jest odniesieniem do sceny z filmu Potwory i spółka

Odcinek onlineEdytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Kitka Logo Obejrzyj na YT (Napisy PL) >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

  1. https://www.tvpassport.com/series/miraculous-tales-of-ladybug-and-cat-noir/305802
  2. https://twitter.com/miraculous_uk/status/1101171729492307968
  3. https://twitter.com/MiraculousMX/status/1105432629564837889
  4. https://twitter.com/Ferisae_/status/1107724704918446080

Zobacz też...Edytuj