FANDOM

 Alya Césaire Biedronka Logo Kreacje Czarny Kot Logo Galeria Władca Ciem Ikona Cytaty LogoPaw Instagram 
Daj spokój, Nora. Przegrałaś i masz się z tym pogodzić. Mam dosyć tej siostrzanej nadopiekuńczości. Wychodzę dzisiaj z przyjaciółmi i nie obchodzi mnie twoje zdanie. Alya znika.
— Alya; Anansi

Alya Césaire – najlepsza przyjaciółka Marinette. Uczęszcza do paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont.

Z powodu negatywnych uczuć, trzykrotnie została zaakumowana przez Władcę Ciem. Miało to miejsce w odcinku Lady Wifi, Amnezjo oraz Félix. W odcinku Mayura (Dzień Bohaterów - część 2) w jej Miraculum wniknęła Akuma, na krótko zmieniając dziewczynę w super-złoczyńcę.

W odcinku Sapotiki Biedronka prosi ją o pomoc dając Miraculum Lisa, dzięki czemu mogła przemienić się w Rudą Kitkę i walczyć razem z super-bohaterką.

Osobowość Edytuj

NormalnieEdytuj

Alya jest energiczna, lojalna, ciekawska oraz bardzo konkretna i pomocna. Często pomaga swojej przyjaciółce przezwyciężyć nieśmiałość. Jest ewidentnie uzależniona od swojego smartfona. Prowadzi Biedrobloga, stronę w pełni poświęconą Biedronce. Dziewczyna łatwo się ekscytuje sprawami związanymi z paryską super-bohaterką. Zbyt pochopnie wyciąga wnioski. Możemy to zobaczyć w odcinku Lady Wifi, kiedy twierdzi, że to Chloé jest Biedronką. Często ryzykuje swoim bezpieczeństwem, aby zdobyć informacje na swojego bloga. Zamierza odkryć prawdziwą tożsamość Biedronki za wszelką cenę. Nienawidzi kiedy starsza siostra traktuje ją jak małe dziecko i przesadnie się o nią troszczy.

Ruda KitkaEdytuj

Po przemianie charakter dziewczyny nie zmienia się zbytnio. Nadal jest ciekawa jaką tożsamość skrywają super-bohaterowie i bardzo się nimi interesuje. Jest bardzo lojalna oraz chętnie pomaga super-bohaterom, aby ocalić swoje siostry. W chwili gdy dostaje Miraculum jest bardzo podekscytowana i nie chce go oddać, twierdząc, że byłaby dobrym super-bohaterem, ostatecznie jednak spełnia swoją obietnicę i oddaje Miraculum Lisa.

Lady WifiEdytuj

Lady Wifi jest pewna siebie i przebiegła. Zrobi wszystko, aby odkryć prawdziwą tożsamość Biedronki i ujawnić ją ludziom.

Jako jedna z Trio Sprawiedliwych, Lady Wifi pragnie zemścić się na Adrienie za to, że potraktował ją w tak okropny sposób, raniąc przy tym jej uczucia. Jest przekonana, że to właśnie Adrien wysłał wiadomość w odpowiedzi na wiadomość. Kiedy prawda wychodzi na jaw, iż to wina Félixa, od razu zmienia swój cel, aby ukarać winnego. W swoich działaniach jest bardzo stanowcza i nie zwraca uwagi na bezpieczeństwo innych osób. Jej celem jest ukaranie każdego, kto tylko stanie na jej drodze.

AmnezjoEdytuj

Celem Amnezjo było wymazanie wszystkim pamięci, a przede wszystkim uczniom pani Bustier, którzy się z nich naśmiewali. Kiedy służył Władcy Ciem, zadaniem super-złoczyńcy było wymazanie pamięci Biedronce oraz Czarnemu Kotu, aby łatwiej było mu zdobyć Miracula.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Alya jest dziewczyną średniego wzrostu o ciemnej karnacji oraz piwnych oczach. Ma ciemnobrązowe, falowane włosy z jasnymi końcówkami wpadającymi w kolor rudy. Nad prawą brwią widnieje pieprzyk. Nosi ona okulary z czarnymi, grubymi oprawkami.

Alya ubrana jest w koszulkę z krótkim rękawkiem oraz kołnierzykiem, na której znajduje się wzór w biało-beżowo-pomarańczowo-fioletową kratę. Zakłada ona również dżinsowe spodnie typu 3/4, a na nogach nosi białe buty z czarne zygzaki, z mocno wysuniętym językiem.

Ruda KitkaEdytuj

Super-bohaterka ma falowane włosy w rudo-rdzawym kolorze z białymi końcówkami, które upięte są w wysoki kucyk. Twarz zakrywa maska z pomarańczowym kolorze u góry oraz białym u dołu. W górnej części maski znajdują się czarne, owalne zdobienia, które wyglądem przypominają brwi. Dziewczyna ubrana jest w kostium, który imituje umaszczenie Trixx. Strój oraz ogon są biało-pomarańczowe. Uszy natomiast są pomarańczowe z czarnymi końcówkami oraz białym środkiem. Góra jej stroju oraz ogon krojem przypominają frak. Bohaterka ma czarne buty sięgające powyżej kolan, długie rękawiczki oraz kołnierz tego samego koloru. Końcówki lisich uszu są czarne. Na pomarańczowych podeszwach widnieje czarny wzór w kształcie lisich łap. Na jej szyi znajduje się Miraculum Lisa, które jest przytwierdzone do zamka błyskawicznego.

Lady WifiEdytuj

Twarz Lady Wifi zakrywa czarna maska, a jej oczy przybierają fioletową barwę. Dziewczyna ubrana jest w jednoczęściowy kostium w czarnym kolorze. Na jej piersi widnieje znak Wifi w kolorze białym, wokół którego można ujrzeć fioletowe światło. Jej ręce zakrywają białe rękawiczki z trzeba czarnymi pasami, które sięgają na wysokość łokci. Nosi ona również białe buty do kolan przyozdobione trzema czarnymi pasami.

AmnezjoEdytuj

Po zaakumowaniu Alya oraz Nino łączą się w jednego super-złoczyńcę, posiadając wspólne ciało. Amnezjo to ciemnofioletowe widmo. Istota ta nie posiada twarzy i trudno ją w jakikolwiek sposób określić. Posiada posturę dorosłego mężczyzny. Na prawym ręku posiada specjalną rękawicę, natomiast na lewym urządzenie, dzięki któremu może atakować.

BrońEdytuj

Za broń służy jej Flet Rudej Kitki, a jej super-mocą jest Miraż. Ruda Kitka może go używać również do walki wręcz.

Jako Lady Wifi jej bronią jest smartfon, dzięki któremu może nagrywać, zatrzymywać i blokować przedmioty.

ZdolnościEdytuj

Alya jest świetną obserwatorką i blogerką, prowadząc bloga o nazwie Biedroblog, na którym dąży do poznania prawdziwej tożsamości Biedronki. Jest też świetną reporterką.

Jako Ruda Kitka, jest szybka i zwinna, choć Biedronka musiała utrzymać raz ją na powierzchni. Używa swojego fletu do walki wręcz. Jej supermocą jest Miraż, zdolność tworzenia iluzji. Używa jej poprzez granie na swoim flecie. Jednak po użyciu jej super-mocy, ma tylko pięć minut do przemiany zwrotnej.

Lady Wifi ma zdolność teleportacji między smartfonami, nagrywania, zatrzymywania i blokowania przedmiotów.

RelacjeEdytuj

Marinette Dupain-Cheng/BiedronkaEdytuj

Bobogigant (5)

Alya i Marinette są najlepszymi przyjaciółkami, często się spotykają i pomagają sobie nawzajem. Mulatka często zachęca tę drugą, aby porozmawiała z Adrienem. Alya pomaga jej również zdobyć serce chłopaka.

Dziewczyna jest wielką fanką Biedronki i prowadzi fan-blog o nazwie Biedroblog, który w pełni poświęca swojej idolce. Chce dowiedzieć się o niej jak najwięcej informacji oraz odkryć jej prawdziwą tożsamość. Zdaje się wiedzieć, że przemiany super-bohaterów są tymczasowe.

Nino LahiffeEdytuj

Animan Galeria (217)

Alya i Nino dobrze się ze sobą dogadują. W odcinku Lady Wifi, Nino pomaga dziewczynie zdemaskować Chloé, kiedy Alya podejrzewa, że to właśnie ona może być Biedronką. W odcinku Postraszycielka pracują razem nad scenariuszem do filmu. Kiedy dziewczyna dowiaduje się o zmianach w scenariuszu, pomiędzy nimi dochodzi do sprzeczki. Początkowo chłopak podkochiwał się w przyjaciółce Alyi, później się to zmieniło, gdy zostali zamknięci przez Biedronkę w klatce w zoo na kilka godzin. Alya i Nino zakochali się w sobie i od tamtej pory są parą.

Adrien Agreste/Czarny Kot

Befana (44)

Mimo, że nie rozmawiają zbyt często, zdają się ze sobą przyjaźnić. Alya nie ma problemów, aby swobodnie rozmawiać z chłopakiem, czy też poprosić go o przysługę.

Dziewczyna zastanawia się, kim jest Czarny Kot i również chce odkryć jego prawdziwą tożsamość. Podejrzewała nawet, że może być nim Adrien. Podejrzenia wzięły się od przerobionego zdjęcia, które sama zrobiła.

Chloé Bourgeois

Dziewczyny nie lubią się, jednak Alya zdaje się ją tolerować. W odcinku Lady Wifi zauważa jak Chloé chowa do swojej torebki kostium Biedronki oraz jo-jo, przez co podejrzewa, że to właśnie ona jest Biedronką.

RodzinaEdytuj

Nora Césaire
(żyje)
Alya Césaire
(żyje)
Ella i Etta Césaire
(żyją)
Otis Césaire
(żyje)
Marlena Césaire
(żyje)

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

Rena Rage

Wściekła Kitka

  • W odcinku Lady Wifi dowiadujemy się, że dziewczyna prowadzi szkolny blog.
  • W odcinku Panterman możemy poznać jej numer telefonu: +33636768.
  • Wie, że Nino to Pancernik.
  • W odcinku Królowa Stylu miała otrzymać Miraculum Pszczoły, ale została zmieniona w posąg.
  • W odcinku Mayura w jej Miraculum wnika Akuma, zmieniając Rudą Kitkę we Wściekłą Kitkę. Strój postaci pozostaje taki sam, zmieniając jedynie kolor na czerwony.
  • W odcinku Miraculia nakłada iluzję na Biedronkę, aby wyglądała jak Chloé Bourgeois.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Lady Wifi.

PozostałeEdytuj

  • W książce wydanej przez ZagStore można zobaczyć, że ma 138 cm wzrostu[5].
  • We wcześniejszej koncepcji serialu, dziewczyna nie nosiła okularów. Zamiast tego miała na głowie okulary przeciwsłoneczne.
  • Jej rodzina pochodzi z Martyniki.[6]
    Alya&Marinette koncepcja

    Marinette i Alya (po prawej) w koncepcji

    • Ich nazwisko może być odniesieniem do Aimé Césaire'a – afrokaraibsko-francuskiego pisarza i polityka, który żył i mieszkał na tym zamorskim departamencie.
  • Fragment stroju Rudej Kitki zaprezentowano na panelu Anime Expo 2016.[7]
    • Zostało to potwierdzone na San Diego Comic Con 2016. Ujawniono również, że pojawi się ona w drugim sezonie serialu.[8]
    • Na panelu New York Comic Con 2016 zdradzono, że to Alya zostanie posiadaczką Miraculum Lisa. Wtedy też ujawniono jej wygląd jako super-bohaterki.[9]
  • Jej imię jako super-bohaterki, Rena Rouge, zostało ujawnione 31 sierpnia 2017 roku na konferencji prasowej TFOU.
    • Pierwszy człon imienia – "rena" jest skrótem od francuskiego słowa renard czyli lis, zaś drugi człon "rouge" oznacza po francusku rudy.
  • Podobnie jak reszta rodziny, jej postać nawiązuje do słynnej piosenkarki, Aaliyah.[10]
  • W początkowej koncepcji Alya wiedziała, że Marinette jest Biedronką.[11]
  • Alya posiada własne, oficjalne konto na Instagramie. Można ją znaleźć pod nickiem @Alya.ladyblogger.[12] Wpisy można również zobaczyć w galerii postaci.

PrzypisyEdytuj

  1. Pseudonim z odcinka Bobogigant
  2. Przez Czarnego Kota w odcinku Sapotiki
  3. Przez Norę
  4. Przez Królową Miraculów
  5. https://www.instagram.com/p/B8gKIqalAQe/
  6. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/686177738521227264
  7. https://www.youtube.com/watch?v=ED8bC3LL_x8&feature=youtu.be&t=1069
  8. https://www.youtube.com/watch?v=vtO8bbvmU0g&feature=youtu.be&t=2620
  9. https://twitter.com/stelllalights/status/784490783810416640
  10. https://www.facebook.com/MiraculousThomasAstruc/posts/1003852316417217
  11. https://www.instagram.com/p/BT7kJiShEUe/
  12. https://twitter.com/MiraculousMX/status/1152334692370309128

Zobacz też...Edytuj