• Ukazał się już jedenasty numer Gazetki Wiki. Można go przeczytać tutaj.
  • Turniej Miraculów 2021 dobiegł końca; wygrała go Drużyna Władcy Ciem. Podsumowanie można znaleźć tutaj.

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Alya Césaire OficjalneLogoMiraculum (6).png Kreacje OficjalneLogoMiraculum (1).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (2).png Cytaty OficjalneLogoMiraculum (5).png Instagram 

Daj spokój, Nora. Przegrałaś i masz się z tym pogodzić. Mam dosyć tej siostrzanej nadopiekuńczości. Wychodzę dzisiaj z przyjaciółmi i nie obchodzi mnie twoje zdanie. Alya znika.

— Alya; Anansi

Alya Césaire – uczennica paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont oraz najlepsza przyjaciółka Marinette Dupain-Cheng i dziewczyna Nina Lahiffe.

W odcinkach Lady Wifi Félix oraz Sekretny Gang zostaje zmieniona pod wpływem Akumy, kiedy odczuwa negatywne emocje i przeistacza się w Lady Wifi. Ponownie zostaje zaakumowana w odcinku Amnezjo, kiedy to przez zaczepki znajomych akumuje z Ninem w tytułowego super-złoczyńcę, który kradnie innym wspomnienia. W odcinku Mayura (Dzień Bohaterów - część 2) w jej Miraculum wniknęła Akuma, na krótko zmieniając dziewczynę w super-złoczyńcę o imieniu Wściekła Kitka.

W odcinku Sapotiki Biedronka prosi ją o pomoc dając Miraculum Lisa, dzięki czemu mogła przemienić się w Rudą Kitkę i walczyć razem z super-bohaterką. Od tamtego momentu wielokrotnie pomagała super-bohaterce i Czarnemu Kotu w walce z super-złoczyńcami. W odcinku Optigami na stałe wchodzi w posiadanie Miraculum.

W odcinku Hack-San Marinette oddaje jej pod opiekę Miraculum Biedronki. Nie mając innego wyboru, Alya korzysta z Miraculum zmieniając się w Scarabellę.

Osobowość[]

Normalnie[]

Alya jest energiczna, lojalna, ciekawska (według Marinette czasem nawet za bardzo)[1] oraz bardzo konkretna i pomocna. Często pomaga swojej przyjaciółce Marinette przezwyciężyć nieśmiałość. Jest ewidentnie uzależniona od swojego smartfona. Prowadzi Biedrobloga, stronę w pełni poświęconą Biedronce, a także wiele innych stron tego rodzaju (m.in. blog o swojej szkole oraz blog o kosmosie). Dziewczyna łatwo się ekscytuje sprawami związanymi z paryską super-bohaterką. Zbyt pochopnie wyciąga wnioski. Możemy to zobaczyć w odcinku Lady Wifi, kiedy twierdzi, że to Chloé jest Biedronką. Często ryzykuje swoim bezpieczeństwem, aby zdobyć informacje na swojego bloga. Zamierza odkryć prawdziwą tożsamość Biedronki za wszelką cenę. Nienawidzi kiedy starsza siostra traktuje ją jak małe dziecko i przesadnie się o nią troszczy.

Super-bohaterka[]

Po przemianie charakter dziewczyny nie zmienia się zbytnio. Nadal jest ciekawa jaką tożsamość skrywają super-bohaterowie i bardzo się nimi interesuje. Jest bardzo lojalna oraz chętnie pomaga super-bohaterom, aby ocalić swoje siostry. W chwili gdy dostaje Miraculum jest bardzo podekscytowana i nie chce go oddać, twierdząc, że byłaby dobrym super-bohaterem, ostatecznie jednak spełnia swoją obietnicę i oddaje Miraculum Lisa. Kiedy otrzymuje Miraculum na stałe, bardzo się stara wesprzeć swoją przyjaciółkę w realizacji nowych obowiązków oraz w walce z super-złoczyńcami. Bierze na poważnie swoje nowe zadanie i robi wszystko, co w jej mocy, aby sprawdzić się jako posiadaczka Miraculum oraz nie zawieść Biedronki.

Lady Wifi[]

Lady Wifi jest pewna siebie i przebiegła. Zrobi wszystko, aby odkryć prawdziwą tożsamość Biedronki i ujawnić ją ludziom. Dzięki swoim planom udaje jej się unieruchomić dwójkę super-bohaterów oraz prawie odkryć ich tożsamości.

Jako jedna z Trio Sprawiedliwych, Lady Wifi pragnie zemścić się na Adrienie za to, że potraktował ją w tak okropny sposób, raniąc przy tym jej uczucia. Jest przekonana, że to właśnie Adrien wysłał wiadomość w odpowiedzi na wiadomość. Kiedy prawda wychodzi na jaw, iż to wina Félixa, od razu zmienia swój cel, aby ukarać winnego. W swoich działaniach jest bardzo stanowcza i nie zwraca uwagi na bezpieczeństwo innych osób. Jej celem jest ukaranie każdego, kto tylko stanie na jej drodze.

Kiedy zostaje zmieniona w Lady Wifi w odcinku Sekretny Gang jej najważniejszym celem staje się odzyskanie przyjaźni Marinette. Czując ból po utracie przyjaciółki robi wszystko, aby było jak dawniej, nawet jeśli oznacza to zmuszenie Marinette do przyjaźni. Chce, aby dziewczyna wyjawiła swoje sekrety co - zdaniem super-złoczyńców - jej pomoże. Nie dba ona o dobro innych, nawet samej Marinette, której chce "pomóc". Nie zawaha się zaatakować niewinne osoby, aby odnaleźć swoją przyjaciółkę i ją złapać.

Amnezjo[]

Celem Amnezjo było wymazanie wszystkim pamięci, a przede wszystkim uczniom pani Bustier, którzy się z nich naśmiewali. Kiedy służył Władcy Ciem, zadaniem super-złoczyńcy było wymazanie pamięci Biedronce oraz Czarnemu Kotu, aby łatwiej było mu zdobyć Miracula.

Wygląd[]

Normalnie[]

Alya jest dziewczyną średniego wzrostu o ciemnej karnacji oraz piwnych oczach. Ma ciemnobrązowe, falowane włosy z jasnymi końcówkami wpadającymi w kolor rudy. Nad prawą brwią widnieje pieprzyk. Nosi ona okulary z czarnymi, grubymi oprawkami.

Alya ubrana jest w koszulkę z krótkim rękawkiem oraz kołnierzykiem, na której znajduje się wzór w biało-beżowo-pomarańczowo-fioletową kratę. Zakłada ona również dżinsowe spodnie typu 3/4, a na nogach nosi białe buty z czarnymi zygzakami, z mocno wysuniętym językiem.

Ruda Kitka[]

Super-bohaterka ma falowane włosy w rudo-rdzawym kolorze z białymi końcówkami, które upięte są w wysoki kucyk. Twarz zakrywa maska z pomarańczowym kolorze u góry oraz białym u dołu. W górnej części maski znajdują się czarne, owalne zdobienia, które wyglądem przypominają brwi.

Dziewczyna ubrana jest w kostium, który imituje umaszczenie Trixx. Strój oraz ogon są koloru pomarańczowego, a po środku kostium ozdobiony jest białym materiałem, który biegnie od klatki piersiowej, aż do połowy ud; ogon natomiast ma biały koniec. Swoim krojem przypominają frak. Uszy natomiast są pomarańczowe z czarnymi końcówkami oraz białym środkiem. Bohaterka ma czarne buty sięgające powyżej kolan, długie rękawiczki oraz kołnierz tego samego koloru. Końcówki lisich uszu są czarne. Na pomarańczowych podeszwach widnieje czarny wzór w kształcie lisich łap. Na jej szyi znajduje się Miraculum Lisa, które jest przytwierdzone do zamka błyskawicznego.

Rena Furtive[]

Strój Reny Furtive jest podobny do stroju Rudej Kitki, jednak różni się kolorystycznie. Super-bohaterka ma falowane włosy w niebieskim kolorze z białymi końcówkami, które upięte są w wysoki kucyk. Oczy zmieniają swój kolor na niebieski. Twarz zakrywa maska z niebieskim kolorze oraz motywem moro u góry oraz białym u dołu. W górnej części maski znajdują się niebieskie, owalne zdobienia, które wyglądem przypominają brwi.

Dziewczyna ubrana jest w jednoczęściowy kostium. Strój oraz ogon są niebieskie z motywem moro, a po środku kostium ozdobiony jest białym materiałem, który biegnie od klatki piersiowej, aż do połowy ud; ogon natomiast ma biały koniec. Swoim krojem przypominają frak. Uszy pasują kolorystycznie do reszty stroju – są niebieskie z motywem moro oraz białym środkiem. Bohaterka ma niebieskie buty sięgające powyżej kolan, długie rękawiczki oraz kołnierz tego samego koloru. Na podeszwach widnieje wzór w kształcie lisich łap. Na jej szyi znajduje się Miraculum Lisa, które jest przytwierdzone do zamka błyskawicznego.

Scarabella[]

Alya jako bohaterka z Miraculum Biedronki ma brązowe włosy z jasnymi końcówkami zaczesane trochę do tyłu, przez czerwoną opaskę w czarne kropki. Górną część jej twarzy zakrywa czerwona maska z czarnymi kropkami.

Strój dziewczyny jest cały czerwony z czarnymi elementami. Końcówki palców u rąk są koloru czarnego, a reszta dłoni aż do łokcia - czerwona. Od łokcia po pachy strój przybiera czarny kolor. Na wierzch ciemnego koloru ma założone coś na wzór kamizelki w czerwonej barwie z czarnymi kropkami a przez środek przebiega czarna kreska. Na nogach jej kostium jest w identycznym wzorze jak kamizelka z wyjątkiem ud - tu znajduje się czarny pas. Stopy są w czarnym kolorze, imitujące podeszwy.

Przez biodra na podbrzuszu znajduje się broń dziewczyny - Jo-jo.

Lady Wifi[]

Twarz Lady Wifi zakrywa czarna maska, a jej oczy przybierają fioletową barwę. Dziewczyna ubrana jest w jednoczęściowy kostium w czarnym kolorze. Na jej piersi widnieje znak Wifi w kolorze białym, wokół którego można ujrzeć fioletowe światło. Jej ręce zakrywają białe rękawiczki z trzeba czarnymi pasami, które sięgają na wysokość łokci. Nosi ona również białe buty do kolan przyozdobione trzema czarnymi pasami.

Amnezjo[]

Po zaakumowaniu Alya oraz Nino łączą się w jednego super-złoczyńcę, posiadając wspólne ciało. Amnezjo to ciemnofioletowe widmo. Istota ta nie posiada twarzy i trudno ją w jakikolwiek sposób określić. Posiada posturę dorosłego mężczyzny. Na prawym ręku posiada specjalną rękawicę, natomiast na lewym urządzenie, dzięki któremu może atakować.

Broń[]

Za broń służy jej Flet Rudej Kitki, a jej super-mocą jest Miraż. Ruda Kitka może go używać również do walki wręcz.

Kiedy zmienia się w Scarabellę, jej bronią jest Jo-jo.

Jako Lady Wifi jej bronią jest smartfon, dzięki któremu może nagrywać, zatrzymywać i blokować przedmioty.

Jako Amnezjo ma rękawice, z której może strzelać do innych i wymazywać im pamięć.

Umiejętności[]

Alya jest świetną obserwatorką i blogerką, prowadząc bloga o nazwie Biedroblog, na którym dąży do poznania prawdziwej tożsamości Biedronki. Jest też świetną reporterką, s Marinette wspomina również w jednym z webisodów, że Alya jest świetnym obserwatorem.

Jako Ruda Kitka, jest szybka i zwinna, choć Biedronka musiała utrzymać raz ją na powierzchni. Używa swojego fletu do walki wręcz. Jej super-mocą jest Miraż, zdolność tworzenia iluzji. Używa jej poprzez granie na swoim flecie. Jednak po użyciu jej super-mocy, ma tylko pięć minut do przemiany zwrotnej.

Lady Wifi ma zdolność teleportacji między smartfonami, nagrywania, zatrzymywania i blokowania przedmiotów.

Jako Amnezjo jej zdolnością jest wymazywanie pamięci.

Relacje[]

Marinette Dupain-Cheng/Biedronka[]

Alya i Marinette

Alya i Marinette są najlepszymi przyjaciółkami, często się spotykają i pomagają sobie nawzajem. Mulatka często zachęca tę drugą, aby porozmawiała z Adrienem. Alya pomaga jej również zdobyć serce chłopaka i robi wszystko, aby zaaranżować dla nich idealne spotkanie na randkę. W odcinku Sekretny Gang Marinette nie jest w stanie wytrzymać natłoku obowiązków oraz związanego z tym stresu i zwierza się przyjaciółce, że jest Biedronką. Alya całkowicie wspiera Marinette w jej nowych obowiązkach Strażniczki i pomaga jak może, kiedy ta tylko potrzebuje pomocy.

Dziewczyna jest wielką fanką Biedronki i prowadzi fan-blog o nazwie Biedroblog, który w pełni poświęca swojej idolce. Ma do bohaterki bardzo duży szacunek i zawsze jej chętnie pomoże; wcześniej robiła to przede wszystkim z myślą o tym, aby dodać nowy materiał na swojego bloga. Kiedy jeszcze nie znała tożsamości Biedronki, chciała dowiedzieć się o niej jak najwięcej informacji oraz odkryć jej prawdziwą tożsamość.

Nino Lahiffe[]

Alya i Nino

Alya i Nino dobrze się ze sobą dogadują. W odcinku Lady Wifi Nino pomaga dziewczynie zdemaskować Chloé, kiedy Alya podejrzewa, że to właśnie ona może być Biedronką. W odcinku Postraszycielka pracują razem nad scenariuszem do filmu. Kiedy dziewczyna dowiaduje się o zmianach w scenariuszu, pomiędzy nimi dochodzi do sprzeczki. Początkowo chłopak podkochiwał się w przyjaciółce Alyi, później się to zmieniło, gdy zostali zamknięci przez Biedronkę w klatce w zoo na kilka godzin. Alya i Nino zakochali się w sobie i od tamtej pory są parą. Mówią sobie prawie o wszystkim, jednak Alya musi utrzymać przed nim sekret o tożsamości Biedronki oraz wszystkich problemach Marinette, które są związane z jej nową funkcją. W odcinku Rocketear dziewczyna przyznaje, że łączy ich głębsze uczucie niż miłość. Mając przed swoim chłopakiem wiele tajemnic, które związane są z Biedronką i jej tożsamością, nie czuje się dobrze. Ostatecznie dziewczyna wyjawia, że nadal zmienia się w super-bohaterkę, jednak robi to z ukrycia. Chociaż dziewczyna wyjawia mu tą część tajemnicy, nie mówi mu o wszystkim, czyli nie ujawnia tożsamości Biedronki.

Adrien Agreste/Czarny Kot[]

Alya i Adrien

Mimo, że nie rozmawiają zbyt często, zdają się ze sobą przyjaźnić. Alya nie ma problemów, aby swobodnie rozmawiać z chłopakiem, czy też poprosić go o przysługę. Często również rozmawia z nim, aby zaaranżować spotkanie z Marinette i zeswatać ze sobą nastolatków.

Dziewczyna zastanawia się, kim jest Czarny Kot i również chce odkryć jego prawdziwą tożsamość. W odcinku Lady Wifi żartobliwie sugeruje, że może być nim Adrien. Szanuje super-bohatera i pomaga mu, kiedy jest to konieczne.

Chloé Bourgeois[]

Dziewczyny nie lubią się, jednak Alya zdaje się ją tolerować. W odcinku Lady Wifi zauważa jak Chloé chowa do swojej torebki kostium Biedronki oraz jo-jo, przez co podejrzewa, że to właśnie ona jest Biedronką. Alya nie lubi Chloé również ze względu na to, że blondynka często atakuje jej najlepszą przyjaciółkę – Marinette, po której stronie zawsze staje i pomaga jej się skonfrontować z Chloé.

Nora Césaire[]

Alya lubi swoją siostrę, jednak często irytuje ją nadopiekuńczość Nory. Kiedy jej starsza siostra zabrania jej pójść na Diabelski Młyn i twierdzi, że Marinette, Nino i Adrien mogą pójść, jeśli chcą, ale Alya ma zostać w domu, dziewczyna bardzo się denerwuje. Wścieka się na siostrę, gdy ta obraża jej przyjaciół oraz Biedronkę i Czarnego Kota. Po długiej kłótni Alya w końcu postanawia wyjść z przyjaciółmi, ogłaszając, że nie obchodzi ją zdanie starszej siostry, co przyczynia się do zaakumowania Nory.

Ella i Etta Césaire[]

Ella i Etta są bliźniaczkami, a zarazem młodszymi siostrami Alyi. Alya często zajmuje się swoimi siostrami pełniąc rolę ich opiekunki, co nie jest łatwe z uwagi na energiczny i psotliwy charakter Elli i Etty. Jest to widoczne np. w odcinku Sapotiki. Alya jest wyrozumiała i cierpliwa w stosunku do swoich sióstr, jednak czasami denerwuje się przez ich ciągłe psoty. Zdarza się, że traci cierpliwość do wychowywania bliźniaczek, co w odcinku Sapotiki doprowadziło do odwołania wyjścia do parku i zaakumowania Elli i Etty.

Trixx[]

Trixx to Kwami połączone z Miraculum Lisa, które pomaga Alyi zmienić się w Rudą Kitkę. W odcinku Sapotiki Alya usłyszała od Trixx, że ma predyspozycje na prawdziwą super-bohaterkę i że jest silna, odważna i godna zaufania. Początkowo Alya widywała się z Kwami od czasu do czasu, kiedy otrzymywała od Biedronki Miraculum, jednak od odcinka Optigami opiekuje się stworzonkiem.

Manon Chamack[]

Przez swoje doświadczenia z siostrami Alya wie, jak dogadać się z Manon i zapanować nad jej nadpobudliwością. Alya w odcinku Nawałnica w żartach wmawia dziewczynce, że jest jednorożcem z krainy Siedmioróg. Podczas ich uwięzienia przez Nawałnicę, dziewczyna próbuje zabawiać Manon, aby ta nie zwracała uwagi na niebezpieczną sytuację. Kiedy dziewczynka jest pod jej opieką, troszczy się o nią i stara się zagospodarować jej czas wolny.

Przyjaciółki z klasy[]

Alya, oprócz z Marinette, przyjaźni się z Alix, Mylène, Rose oraz Juleką. Dziewczęta często spędzają ze sobą wolny czas i mają własny klub. Często pomagają Marinette w tym, aby dziewczyna mogła spotkać się z Adrienem lub też spotykają się, aby ustalić plan, jak mogą pocieszyć swoją przyjaciółkę, tak jak to miało miejsce w odcinku Gang des Secrets.

Pozostali uczniowie[]

W stosunku do pozostałych osób z klasy dziewczyna jest bardzo miła oraz życzliwa. Zachowuje się wobec nich przyjaźnie i jest skora do pomocy.

Rodzina[]

Nora CésaireAlya CésaireElla i Etta CésaireOtis CésaireMarlena CésaireDrzewo genealogiczne rodziny Césaire

Występowania[]

Główny artykuł: Alya Césaire/Występowania/Sezon 1
Sezon 1
Miraculum: Piosenka przewodnia: Pojawia się
1. Nawałnica: Pojawia się 14. Czarny Miecz: Pojawia się
2. Ilustrachor: Pojawia się 15. Faraon: Pojawia się
3. Lady Wifi: Pojawia się 16. Czasołamaczka: Pojawia się
4. Wonna Księżniczka: Pojawia się 17. Postraszycielka: Pojawia się
5. Mroczny Amor: Pojawia się 18. Lalkarka: Pojawia się
6. Pan Gołąb: Pojawia się 19. Mim: Pojawia się
7. Pixelator: Pojawia się 20. Diablo Rockman: Pojawia się
8. Kotowtór: Pojawia się 21. Reflekta: Pojawia się
9. Bańkor: Pojawia się 22. Biedronka i Czarny Kot: Pojawia się
10. Simon Mówi: Pojawia się 23. Kamienne Serce: Pojawia się
11. ArcyGlina: Pojawia się 24. Antybiedrona: Pojawia się
12. Gracz: Pojawia się 25. Kung Zup: Pojawia się
13. Panterman: Pojawia się 26. Lisica: Pojawia się
Sezon 2
1. Kolekcjoner: Pojawia się 14. Syrena: Pojawia się
2. Królowa Wizji: Pojawia się 15. Zombuziara: Pojawia się
3. Mrożownik: Pojawia się 16. Kapitan Hardrock: Pojawia się
4. Miś Goryczek: Pojawia się 17. Mrożyciel: Pojawia się
5. Komplikatorka: Pojawia się 18. Królowa Stylu: Pojawia się
6. Bobogigant: Pojawia się 19. Królowa Os: Pojawia się
7. Riposta: Nieobecny/a 20. Dyktatyran: Pojawia się
8. Befana: Pojawia się 21. Rewersor: Nieobecny/a
9. Melobestia: Pojawia się 22. Anansi: Pojawia się
10. Goridzilla: Pojawia się 23. Piaskowy Chłopiec: Nieobecny/a
11. Robotus: Pojawia się 24. Asystura: Pojawia się
12. Sapotiki: Pojawia się 25. Mayura: Pojawia się
13. Mroczna Sowa: Pojawia się 26. Mikołajdak: Pojawia się
Sezon 3
1. Kameleon: Pojawia się 14. Łowca Kwami: Pojawia się
2. Animaestro: Pojawia się 15. Żarłok: Pojawia się
3. Piekarix: Pojawia się 16. Gracz 2.0: Pojawia się
4. Cofelia: Pojawia się 17. Nawałnica 2: Pojawia się
5. Reflektynka: Pojawia się 18. Ikari Gozen: Pojawia się
6. Tatołak: Wspomniany/a 19. Graficzas: Pojawia się
7. Cichoszał: Obraz 20. Imprezowicz: Pojawia się
8. Oni-chan: Pojawia się 21. Lalkarka 2: Pojawia się
9. Miraculia: Pojawia się 22. Biały Kot: Pojawia się
10. Amnezjo: Pojawia się 23. Félix: Pojawia się
11. Desperata: Pojawia się 24. Biedronka: Pojawia się
12. Król Zabawek: Pojawia się 25. Połykacz Serc: Nieobecny/a
13. Rakieta: Pojawia się 26. Królowa Miraculów: Pojawia się
Sezon 4
1. As Prawdy: Pojawia się 14. Sentibubbler: Pojawia się
2. Antyblaga: Pojawia się 15. TBA: Nieobecny/a
3. Sekretny Gang: Pojawia się 16. Hack-San: Pojawia się
4. Pan Gołąb 72: Pojawia się 17. Rocketear: Pojawia się
5. Psychomedian: Nieobecny/a 18. Wishmaker: Pojawia się
6. Wściekły Fu: Nieobecny/a 19. Simpleman: Nieobecny/a
7. Zdeptucha: Pojawia się 20. TBA: Nieobecny/a
8. Queen Banana: Pojawia się 21. Dearest Family: Nieobecny/a
9. Gabriel Agreste: Nieobecny/a 22. TBA: Nieobecny/a
10. Mega Leech: Pojawia się 23. TBA: Nieobecny/a
11. Guiltrip: Pojawia się 24. TBA: Nieobecny/a
12. Crocoduel: Pojawia się 25. TBA: Nieobecny/a
13. Optigami: Pojawia się 26. TBA: Nieobecny/a
Główny artykuł: Alya Césaire/Występowania/Inne media
Świat Miraculum
1. Miraculous New York: Pojawia się 2. Miraculous Shanghai: Pojawia się
Miraculum: Sekrety
1. Chat Noir vu par Marinette: Nieobecny/a 19. Sabrina: Pojawia się
2. Marinette et Adrien: Pojawia się 20. Rose: Pojawia się
3. La double vie de Marinette: Pojawia się 21. Nathaniel & Marc: Nieobecny/a
4. La fête d'anniversaire: Pojawia się 22. Gabriel: Tło
5. Marinette et Alya: Pojawia się 23. Ivan: Tło
6. Marinette et Paris: Tło 24. Chloé vue par Marinette: Nieobecny/a
7. Marinette et la mode: Pojawia się 25. Marinette vue par Chloé: Tło
8. Ladyblog: Pojawia się 26. Lila: Pojawia się
9. La double vie d'Adrien: Pojawia się 27. La Famille: Pojawia się
10. Ladybug vue par Adrien: Tło 28. Kagami vue par Marinette: Obraz
11. Tikki: Pojawia się 29. Kagami vue par Adrien: Nieobecny/a
12. Maître Fu: Nieobecny/a 30. Papillon et les Akumatisés: Pojawia się
13. Plagg: Nieobecny/a 31. Luka vu par Marinette: Nieobecny/a
14. Les copines: Pojawia się 32. Nouveaux Pouvoirs: Nieobecny/a
15. Max: Pojawia się 33. Nouveaux Héros: Pojawia się
16. Nino: Pojawia się 34. Nathalie vue par Gabriel: Nieobecny/a
17. Mylène: Pojawia się 35. Mayura et les Sentimonstres: Pojawia się
18. Alix: Tło 36. Les Sentiments: Pojawia się
Miraculum: Opowieści z Paryża
Czołówka: Pojawia się
1. Répétition: Nieobecny/a 4. L'exposé: Nieobecny/a
2. Inspiration: Nieobecny/a 5. Le carnet: Nieobecny/a
3. Grosse journée: Nieobecny/a

Przezwiska[]

Przezwisko Opis
Lilia wodna Jest to pseudonim Alyi w czasie realizowania operacji Tajny Ogród w odcinku Bobogigant.
Chytra lisica Czarny Kot nazywa tak Rudą Kitkę w odcinku Sapotiki.
Młoda Przezwisko, które Nora używa w stosunku do swojej siostry w odcinku Anansi.
Pseudoreporterka Przezwisko nadane przez Królową Miraculów w odcinku o tym samym tytule.

Ciekawostki[]

Serialowe[]

  • W odcinku Czarny Miecz została wice-przewodniczącą klasy.
  • W przyszłości chce zostać reporterką. Zostało to zdradzone w piątym odcinku Miraculum: SekretyMarinette et Alya.
  • W odcinku Lady Wifi przerobiła zdjęcia Adriena, sugerując, że wyglądem przypomina Czarnego Kota.

Wściekła Kitka

  • W odcinku Lady Wifi dowiadujemy się, że dziewczyna prowadzi szkolny blog. Odcinek Rakieta ujawnia nam również, że dziewczyna prowadzi wiele takich stron, chociażby o kosmosie.
  • W odcinku Panterman możemy poznać jej numer telefonu: +33636768.
  • Wie, że Nino to Pancernik.
  • W odcinku Królowa Stylu miała otrzymać Miraculum Pszczoły, ale została zmieniona w posąg.
  • W odcinku Mayura w jej Miraculum wnika Akuma, zmieniając Rudą Kitkę we Wściekłą Kitkę. Strój postaci pozostaje taki sam, zmieniając jedynie kolor na czerwony.
  • W odcinku Miraculia nakłada iluzję na Biedronkę, aby wyglądała jak Chloé Bourgeois.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Lady Wifi.
  • Jest pierwszą postacią, która uwolniła się od Akumy, kiedy była zmieniona, tym samym powracając do cywilnej formy.

Pozostałe[]

  • W książce wydanej przez ZagStore można zobaczyć, że ma 138cm wzrostu[2].

Marinette i Alya (po prawej) w koncepcji

  • We wcześniejszej koncepcji serialu, dziewczyna nie nosiła okularów korekcyjnych na nosie. Zamiast tego miała na głowie okulary przeciwsłoneczne.
  • Jej rodzina pochodzi z Martyniki[3].
    • Ich nazwisko może być odniesieniem do Aimé Césaire'a – afrokaraibsko-francuskiego pisarza i polityka, który żył i mieszkał na tym zamorskim departamencie.
  • Fragment stroju Rudej Kitki zaprezentowano na panelu Anime Expo 2016[4].
    • Zostało to potwierdzone na San Diego Comic Con 2016. Ujawniono również, że pojawi się ona w drugim sezonie serialu[5].
    • Na panelu New York Comic Con 2016 zdradzono, że to Alya zostanie posiadaczką Miraculum Lisa. Wtedy też ujawniono jej wygląd jako super-bohaterki[6].
  • Jej imię jako super-bohaterki, w oryginale Rena Rouge, zostało ujawnione 31 sierpnia 2017 roku na konferencji prasowej TFOU.
    • Pierwszy człon imienia – rena jest skrótem od francuskiego słowa renard czyli lis, zaś drugi człon rouge oznacza po francusku rudy.
  • Podobnie jak reszta rodziny, jej postać nawiązuje do słynnej piosenkarki, Aaliyah[7].
  • W początkowej koncepcji Alya od początku wiedziała, że Marinette jest Biedronką[8].
  • Alya posiada własne, oficjalne konto na Instagramie. Można ją znaleźć pod nickiem @Alya.ladyblogger[9].
  • Imię nastolatki jako posiadaczki Miraculum Biedronki, Scarabella, pochodzi od słowa scarabaeidae (pl. poświętnikowate), czyli nazwy na rodzinę chrząszczy z podrzędu wielożernych, do których należą również biedronki[10].
  • Thomas Astruc ujawnił grafiki koncepcyjne Scarabelli na swoim Twitterze. Jak się okazało, strój bohaterki nie został zmieniony[11].
    • Na rysunku można zobaczyć, że strój Scarabelli wzorowany był na kreacjach z lat '60. Rozważano również, aby bohaterka miała afro.

Przypisy[]

Zobacz też...[]

Advertisement