FANDOM

 Alix Kubdel Biedronka Logo Kreacje Czarny Kot Logo Galeria Władca Ciem Ikona Alix (webisod) 
Łał, ale będę czaderska jak dorosnę. (...) Będę miała Miraculum! Ale super.
— Alix; Graficzas

Alix Kubdel – uczennica szkoły Collège Françoise Dupont. W odcinku Czasołamaczka, na piętnaste urodziny dostaje srebrny zegarek kieszonkowy, który otrzymała od ojca. Kiedy dziewczyna dowiaduje się, że zegarek został zniszczony, obraża się, a Władca Ciem wysyła do niej Akumę. Alix staje się super-złoczyńcą i przyjmuje imię Czasołamaczka. Ponownie zostaje zaakumowana w odcinku Asystura.

W odcinku Graficzas Alix z przyszłości pomaga Biedronce i Czarnemu Kotu w pokonaniu złoczyńcy. Okazuję się, że Biedronka z przyszłości podarowała jej Miraculum Królika, tym samym wcielając dziewczynę do swojej drużyny. Z pomocą Fluff może zmienić się w super-bohaterkę, Królix. Jest ona wzywana wtedy, gdy inni super-bohaterowie zawiodą.

OsobowośćEdytuj

NormalnieEdytuj

Alix jest chłopczycą[3]. Jest pewna siebie, odważna i uwielbia wyzwania. Bywa również uparta i lekkomyślna. Bardzo przywiązała się do prezentu, który dostała od taty na urodziny. Jest bardzo emocjonalna i mówi to, co myśli. Po czasie jednak uświadamia sobie własne błędy. Nie lubi integrować się z klasą. W odcinku Czarny Miecz nie jest zainteresowana wyborami na przewodniczącego klasy.

W przyszłości/KrólixEdytuj

Starsza Alix, zarówno jako osoba cywilna oraz Królix, jest bardzo odważna i pewna siebie oraz swoich umiejętności. Ze spokojem podchodzi do obecnej sytuacji i zdaje się być ostrożna, aby wysłana przez nią wiadomość nie trafiła w niepowołane ręce. Sama siebie uważa za niesamowitą osobę. Młodszych super-bohaterów traktuje z pobłażaniem, mówiąc do nich w zdrobniały sposób i nie dopuszczając do walki. Sama przyjmuje na siebie walkę z super-złoczyńcą, aby chronić super-bohaterów z teraźniejszości i odesłać złoczyńcę do przyszłości, gdzie zostanie pokonany przez dorosłych bohaterów. Jednocześnie motywuje Biedronkę z teraźniejszości, mówiąc jej, że zostanie wspaniałą liderką i pokona wielu złoczyńców. Nie mogąc pokonać swojego przeciwnika poddaje się, przyjmując do świadomości własną porażkę. W czasie walki denerwuje się również na Czarnego Kota, który prawie zniszczył jej broń.

CzasołamaczkaEdytuj

Po przemianie w Czasołamaczkę, staje się pewniejsza siebie oraz nieufna. Jest wściekła oraz pragnie zemsty. W postaci super-złoczyńcy nie dba o inne osoby, chcąc odzyskać jedynie zegarek. Bez wyrzutów sumienia pobiera potrzebną energię nawet od przyjaciół. Potrzebuje mocy, aby móc cofnąć się w czasie i nie dopuścić do zniszczenia zegarka. Użyła do tego rolek, w których znajduje się Akuma.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Alix to drobna i niska dziewczyna o niebieskich oczach. Posiada ona krótkie włosy różowego koloru, które często są w nieładzie i sterczą na wszystkie strony. Z prawej strony głowy upina je w kucyk, natomiast na jej czoło opada grzywka.

Dziewczyna nosi brązowy podkoszulek na ramiączkach, pod co ubiera czarny kombinezon z długimi rękawami, na których można dostrzec zielone zdobienia w kształcie węża. Zakłada ona również czarne spodenki do kolan, które są postrzępione na końcach. Do tego nosi również wysokie buty w czarnym kolorze, udekorowane zielono-czarną szachownicą, pomarańczowym zygzakiem oraz różowymi sznurówkami. Spod jej butów wystają czarne skarpetki z dwoma różowymi paskami. Na głowie nosi zazwyczaj czarną czapkę z daszkiem, na środku której widnieje logo z białą listerą "S".

W przyszłości/KrólixEdytuj

DorosłaAlix

Alix z przyszłości ma krótkie, czerwone włosy z czarnymi końcówkami, które sterczą na wszystkie strony. Zarówno w nosie, jak i na uszach, ma złote kolczyki, natomiast na głowę zakłada czarne gogle. Jest ona ubrana w różową bluzkę z czarnym wzorkiem oraz czarnymi obszyciami. Na to zakłada czarną bluzę z różowymi wykończeniami. Rękawy bluzy są koloru żółtego, przyozdobione czarną kratką oraz różowymi kwiatami. Alix nosi również dżinsowe szorty, czarne getry oraz różowo-żółte adidasy. Na dłonie zakłada czarne rękawiczki bez palców.

Jako Królix jest ubrana w niebiesko-biało-czarny kostium. Jej twarz zakrywa niebiesko-biała maska z czarnymi wykończeniami. Na głowie natomiast znajdują się białe królicze uszy, których wnętrze jest koloru niebieskiego z czarnym paskiem. W stroju przeważa przede wszystkim kolor niebieski. Górna część stroju swoim wyglądem przypomina biały gorset z czarnymi wykończeniami. Przy czarnym kołnierzyku widnieje biały pompon. Bohaterka nosi wysokie rękawiczki koloru białego z czarnymi wykończeniami oraz buty sięgające kolan w tych samych kolorach. W kieszeni nosi Miraculum Królika.

CzasołamaczkaEdytuj

W postaci Czasołamaczki, głowę dziewczyny zakrywa czarny kask, który odsłania jedynie jej usta oraz nos. Z tyłu kasku można ujrzeć czerwone wzory, natomiast z przodu znajdują się zielone wizjery, które u dołu przechodzą w kolor pomarańczowy. Szkła kasku swoim wyglądem przypominają owadzie oczy. Kostium Czasołamaczki jest jednoczęściowy oraz dwukolorowy. Górna część stroju jest koloru czarnego. W okolicach nadgarstków widnieją zielone panele. Na klatce piersiowej dziewczyny można ujrzeć logo pomarańczowej klepsydry z białym obrysem dookoła niej. Dalsza część stroju złoczyńcy jest koloru zielonego z czarnymi dodatkami w okolicach bioder oraz po bokach nóg. Dziewczyna ma na sobie również czarne rolki z zielonymi zdobieniami oraz białymi kółkami. Po zewnętrznej stronie rolek można dostrzec panel ukazujący zgromadzoną już energię.

W odcinku Dzień Bohaterów zostaje zaakumowana po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

BrońEdytuj

Bronią Królix jest jej Parasol, dzięki któremu może sprawnie walczyć. Kiedy parasol się rozkłada, wówczas może służyć jako tarcza.

ZdolnościEdytuj

Alix bardzo dobrze jeździ na rolkach. W odcinku Rewersor można również zauważyć, że interesuje się sztuką uliczną i tworzy graffiti, w tym samym odcinku da się zauważyć, że dziewczyna potrafi puszczać latawiec.

Jako super-bohaterka jest silna, zwinna, szybka oraz bardziej wytrzymała niż normalnie. Dodatkowo potrafi szybko przemieszczać się skacząc. Super-umiejętnością Królix jest Norka, dzięki której może otwierać nory czasoprzestrzenne. Moc ta jest niebezpieczna i bohaterka korzysta z niej rzadko, ponieważ może zaburzyć kontinuum czasoprzestrzenne.

Po przemianie w Czasołamaczkę dziewczyna może odbierać innym osobą ich energię, powodując że zaczynają one znikać. Kiedy naładuje swoje rolki ową energią, potrafi cofnąć się w czasie, aby zmienić bieg wydarzeń.

Relacje Edytuj

Alim KubdelEdytuj

Czasołamaczka (17)

Alix i jej ojciec podczas obiadu

Dziewczyna kocha swojego ojca. Cieszy się, że to właśnie jej podarował cenny zegarek, przekazywany z pokolenia na pokolenie w jej rodzinie. W odcinku Rewersor ujawniono, że Alix często przebywa w Luwrze, gdzie pracuje pan Kubdel.

Znajomi z klasyEdytuj

Alix utrzymuje bardzo dobre relacje z osobami ze swojej klasy, pomijając Chloé oraz Sabrinę. Przyjaźni się z Marinette, Alyą, Mylène, Rose oraz Juleką. W odcinku Bobogigant łączy swoje siły z przyjaciółkami, aby pomóc Marinette, kiedy ta chce umówić się z Adrienem.

Kim Chiên LêEdytuj

Kim jest rywalem Alix. W odcinku Czasołamaczka, ścigali się dookoła Wieży Eiffla – Kim biegnąc, dziewczyna natomiast jadąc na rolkach. Alix nie znosi wyzwań, które wymyśla chłopak.

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Serialowe Edytuj

  • Jest pierwszą postacią, która została zaakumowana w swoje urodziny.
  • Jest starsza od Marinette i Adriena.
  • Nie interesuje się klasowymi wyborami.
  • Jest najniższą osobą w klasie.
  • Interesuje się sztuką uliczną, głównie robi graffiti.
  • W przyszłości otrzyma ona Miraculum Królika, co zostało to potwierdzone w Graficzasie.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Czasołamaczki.
  • W odcinku Biały Kot dowiadujemy się, że Królix zna tajną tożsamość Biedronki i Czarnego Kota.
  • Pomimo, że nie dostała jeszcze Miraculum kilka razy pomogła Biedronce i Czarnemu Kotu pokonać super-złoczyńcę. Miało to miejsce w odcinkach Rewersor i Graficzas.

Pozostałe Edytuj

  • Pierwotnie, Chloé Bourgeois i Sabrina Raincomprix miały być w trio razem z Alix, co było nawiązaniem do głównej trójki (Sam, Clover i Alex) z serialu Odlotowe agentki.[4]
  • Z pochodzenia jest Berberką, na co może wskazywać jej kolor oczu, charakterystyczny dla Amazygów z gór Atlasu Średniego.[5]

PrzypisyEdytuj

  1. Pseudonim w odcinku Bobogigant
  2. Przez Graficzasa
  3. Dziewczyna, która zachowuje się jak chłopiec lub jest podobna do chłopca
  4. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/674293643944067072

Zobacz też...Edytuj