Alix Kubdel OficjalneLogoMiraculum (6).png Kreacje OficjalneLogoMiraculum (1).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (2).png Alix (webisod) 

Łał, ale będę czaderska jak dorosnę. (...) Będę miała Miraculum! Ale super.
— Alix; Graficzas

Alix Kubdel – uczennica szkoły Collège Françoise Dupont. W odcinku Czasołamaczka, na piętnaste urodziny dostaje srebrny zegarek kieszonkowy, który otrzymała od ojca. Kiedy dziewczyna dowiaduje się, że zegarek został zniszczony, obraża się, a Władca Ciem wysyła do niej Akumę. Alix staje się super-złoczyńcą i przyjmuje imię Czasołamaczka. Ponownie zostaje zaakumowana w odcinku Asystura.

W odcinku Graficzas Alix z przyszłości pomaga Biedronce i Czarnemu Kotu w pokonaniu złoczyńcy. Okazuję się, że Biedronka z przyszłości podarowała jej Miraculum Królika, tym samym wcielając dziewczynę do swojej drużyny. Z pomocą Fluff może zmienić się w super-bohaterkę, Królix. Jest ona wzywana wtedy, gdy inni super-bohaterowie zawiodą.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Alix jest chłopczycą[3]. Jest pewna siebie, odważna i uwielbia wyzwania. Bywa również uparta i lekkomyślna. Bardzo przywiązała się do prezentu, który dostała od taty na urodziny. Jest bardzo emocjonalna i mówi to, co myśli. Po czasie jednak uświadamia sobie własne błędy. Nie lubi integrować się z klasą. W odcinku Czarny Miecz nie jest zainteresowana wyborami na przewodniczącego klasy.

W przyszłości/Królix[edytuj | edytuj kod]

Starsza Alix, zarówno jako osoba cywilna oraz Królix, jest bardzo odważna i pewna siebie oraz swoich umiejętności. Ze spokojem podchodzi do obecnej sytuacji i zdaje się być ostrożna, aby wysłana przez nią wiadomość nie trafiła w niepowołane ręce. Sama siebie uważa za niesamowitą osobę. Młodszych super-bohaterów traktuje z pobłażaniem, mówiąc do nich w zdrobniały sposób i nie dopuszczając do walki. Sama przyjmuje na siebie walkę z super-złoczyńcą, aby chronić super-bohaterów z teraźniejszości i odesłać złoczyńcę do przyszłości, gdzie zostanie pokonany przez dorosłych bohaterów. Jednocześnie motywuje Biedronkę z teraźniejszości, mówiąc jej, że zostanie wspaniałą liderką i pokona wielu złoczyńców. Nie mogąc pokonać swojego przeciwnika poddaje się, przyjmując do świadomości własną porażkę. W czasie walki denerwuje się również na Czarnego Kota, który prawie zniszczył jej broń.

Czasołamaczka[edytuj | edytuj kod]

Po przemianie w Czasołamaczkę, staje się pewniejsza siebie oraz nieufna. Jest wściekła oraz pragnie zemsty. W postaci super-złoczyńcy nie dba o inne osoby, chcąc odzyskać jedynie zegarek. Bez wyrzutów sumienia pobiera potrzebną energię nawet od przyjaciół. Potrzebuje mocy, aby móc cofnąć się w czasie i nie dopuścić do zniszczenia zegarka. Użyła do tego rolek, w których znajduje się Akuma.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Alix to drobna i niska dziewczyna o niebieskich oczach. Posiada ona krótkie włosy różowego koloru, które często są w nieładzie i sterczą na wszystkie strony. Z prawej strony głowy upina je w kucyk, natomiast na jej czoło opada grzywka.

Dziewczyna nosi brązowy podkoszulek na ramiączkach, pod co ubiera czarny kombinezon z długimi rękawami, na których można dostrzec zielone zdobienia w kształcie węża. Zakłada ona również czarne spodenki do kolan, które są postrzępione na końcach. Do tego nosi również wysokie buty w czarnym kolorze, udekorowane zielono-czarną szachownicą, pomarańczowym zygzakiem oraz różowymi sznurówkami. Spod jej butów wystają czarne skarpetki z dwoma różowymi paskami. Na głowie nosi zazwyczaj czarną czapkę z daszkiem, na środku której widnieje logo z białą listerą "S".

Ubiór starszej Alix

Alix z przyszłości ma krótkie, czerwone włosy z czarnymi końcówkami, które sterczą na wszystkie strony. Zarówno w nosie, jak i na uszach, ma złote kolczyki, natomiast na głowę zakłada czarne gogle. Jest ona ubrana w różową bluzkę z czarnym wzorkiem oraz czarnymi obszyciami. Na to zakłada czarną bluzę z różowymi wykończeniami. Rękawy bluzy są koloru żółtego, przyozdobione czarną kratką oraz różowymi kwiatami. Alix nosi również dżinsowe szorty, czarne getry oraz różowo-żółte adidasy. Na dłonie zakłada czarne rękawiczki bez palców.

Jako Królix jest ubrana w niebiesko-biało-czarny kostium. Jej twarz zakrywa niebiesko-biała maska z czarnymi wykończeniami. Na głowie natomiast znajdują się białe królicze uszy, których wnętrze jest koloru niebieskiego z czarnym paskiem. W stroju przeważa przede wszystkim kolor niebieski. Górna część stroju swoim wyglądem przypomina biały gorset z czarnymi wykończeniami. Przy czarnym kołnierzyku widnieje biały pompon. Bohaterka nosi wysokie rękawiczki koloru białego z czarnymi wykończeniami oraz buty sięgające kolan w tych samych kolorach. W kieszeni nosi Miraculum Królika.

Czasołamaczka[edytuj | edytuj kod]

W postaci Czasołamaczki, głowę dziewczyny zakrywa czarny kask, który odsłania jedynie jej usta oraz nos. Z tyłu kasku można ujrzeć czerwone wzory, natomiast z przodu znajdują się zielone wizjery, które u dołu przechodzą w kolor pomarańczowy. Szkła kasku swoim wyglądem przypominają owadzie oczy. Kostium Czasołamaczki jest jednoczęściowy oraz dwukolorowy. Górna część stroju jest koloru czarnego. W okolicach nadgarstków widnieją zielone panele. Na klatce piersiowej dziewczyny można ujrzeć logo pomarańczowej klepsydry z białym obrysem dookoła niej. Dalsza część stroju złoczyńcy jest koloru zielonego z czarnymi dodatkami w okolicach bioder oraz po bokach nóg. Dziewczyna ma na sobie również czarne rolki z zielonymi zdobieniami oraz białymi kółkami. Po zewnętrznej stronie rolek można dostrzec panel ukazujący zgromadzoną już energię.

W odcinku Dzień Bohaterów zostaje zaakumowana po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

Broń[edytuj | edytuj kod]

Bronią Królix jest jej Parasol, dzięki któremu może sprawnie walczyć. Kiedy parasol się rozkłada, wówczas może służyć jako tarcza.

Zdolności[edytuj | edytuj kod]

Alix bardzo dobrze jeździ na rolkach. W odcinku Rewersor można również zauważyć, że interesuje się sztuką uliczną i tworzy graffiti, w tym samym odcinku da się zauważyć, że dziewczyna potrafi puszczać latawiec.

Jako super-bohaterka jest silna, zwinna, szybka oraz bardziej wytrzymała niż normalnie. Dodatkowo potrafi szybko przemieszczać się skacząc. Super-umiejętnością Królix jest Norka, dzięki której może otwierać nory czasoprzestrzenne. Moc ta jest niebezpieczna i bohaterka korzysta z niej rzadko, ponieważ może zaburzyć kontinuum czasoprzestrzenne.

Po przemianie w Czasołamaczkę dziewczyna może odbierać innym osobą ich energię, powodując że zaczynają one znikać. Kiedy naładuje swoje rolki ową energią, potrafi cofnąć się w czasie, aby zmienić bieg wydarzeń.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Alim Kubdel[edytuj | edytuj kod]

Alix i jej ojciec podczas obiadu

Dziewczyna kocha swojego ojca. Cieszy się, że to właśnie jej podarował cenny zegarek, przekazywany z pokolenia na pokolenie w jej rodzinie. W odcinku Rewersor ujawniono, że Alix często przebywa w Luwrze, gdzie pracuje pan Kubdel.

Jalil Kubdel[edytuj | edytuj kod]

Jak widać w odcinku Łowca Kwami, Alix nie wydaje się zbytnio lubić swojego brata. Wydaje się być zażenowana i zawstydzona, że wziął udział w programie telewizyjnym, aby podzielić się swoimi dziwnymi przekonaniami.

Nathaniel Kurtzberg[edytuj | edytuj kod]

Alix i Nathaniel przyjaźnią się. Chodzą razem do klubu artystycznego. W odcinku Rewersor, słysząc, że Nathaniel ma pójść z Biedronką i Czarnym Kotem jako przynęta dla Rewersora, od razu mówi, że Nathaniel jest jej przyjacielem i że pójdzie z nimi.

Marinette Dupain-Cheng/Biedronka[edytuj | edytuj kod]

Alix i Marinette przyjaźnią się. W odcinku Bobogigant Alix razem z Alyą, Juleką, Rose i Mylène pomagają Marinette zaaranżować wspólny spacer z Adrienem. Mimo to twierdzi, że fakt, iż Marinette wie tyle o Adrienie jest przerażający. Alix wie, że Marinette nigdy nie oszukiwałaby ani nie kradła, przez co w Biedronce zasmuciła się, gdy jej przyjaciółka została wyrzucona ze szkoły, przez co prawie została zaakumanizowana.

Alix ceni sobie Biedronkę i w odcinku Bobogigant pomaga jej wydostać się z uścisku złoczyńcy. W przyszłości dostanie od Biedronki Miraculum Królika.

Alix z przyszłości traktuje Biedronkę z pobłażaniem, mówiąc do niej w zdrobniały sposób i nie dopuszczając do walki. Współpracują ze sobą w odcinkach takich jak Graficzas czy Biały Kot. Przyszła Alix wie również, że Biedronka to Marinette.

Alya Césaire[edytuj | edytuj kod]

Alix i Alya są przyjaciółkami. Gdy spędzają wspólnie czas, wykorzystują go głównie na próby zbliżenia do siebie Marinette i Adriena.

Juleka Couffaine[edytuj | edytuj kod]

Alix i Juleka przyjaźnią się. Juleka przychodzi zobaczyć, jak Alix rywalizuje z Kimem w jej urodziny w Czasołamace i kibicuje jej wygranej. Alix chętnie przychodzi na sesję zdjęciową w odcinku Reflekta, aby wspierać Julekę.

Rose Lavillant[edytuj | edytuj kod]

Alix i Rose dobrze się dogadują, ich przyjaźń nawiązała się głównie przez próby zbliżenia do siebie Adriena i Marinette.

Mylène Haprèle[edytuj | edytuj kod]

Alix i Mylène przyjaźnią się. Często się spotykają, zajmując się przede wszystkim zbliżeniem do siebie Marinette i Adriena.

Chloé Bourgeois[edytuj | edytuj kod]

Alix nie przepada za Chloé i nie szanuje jej. W odcinku Czasołamaczka, kiedy przez Chloé zegarek Alix został zniszczony, dziewczyna była wściekła na pannę Bourgeois. Mimo tego, że później zegarek został naprawiony, Alix dalej darzyła Chloé niechęcią.

Adrien Agreste[edytuj | edytuj kod]

Mimo że Alix rzadko rozmawia z Adrienem, spędza dużo czasu z przyjaciółkami na zbliżeniu do siebie chłopaka i Marinette.

Kim Chiên Lê[edytuj | edytuj kod]

Kim jest rywalem Alix. W odcinku Czasołamaczka, ścigali się dookoła Wieży Eiffla – Kim biegnąc, dziewczyna natomiast jadąc na rolkach. Alix nie znosi wyzwań, które wymyśla chłopak. Mimo to w odcinkach takich jak Łowca Kwami czy Rakieta można zauważyć, że się ze sobą dogadują i nie zachowują jak wrogowie.

Występowania[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Serialowe[edytuj | edytuj kod]

  • Jest pierwszą postacią, która została zaakumowana w swoje urodziny.
  • Jest starsza od Marinette i Adriena.
  • Nie interesuje się klasowymi wyborami.
  • Jest najniższą osobą w klasie.
  • Interesuje się sztuką uliczną, głównie robi graffiti.
  • W przyszłości otrzyma ona Miraculum Królika, co zostało to potwierdzone w odcinku Graficzas.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Czasołamaczki.
  • W odcinku Biały Kot dowiadujemy się, że Królix zna tajną tożsamość Biedronki i Czarnego Kota oraz Władcy Ciem.
  • Pomimo, że nie dostała jeszcze Miraculum kilka razy pomogła Biedronce i Czarnemu Kotu pokonać super-złoczyńcę. Miało to miejsce w odcinkach Rewersor i Graficzas.
  • Podobnie jak Czarny Kot i Ruda Kitka, uszy Królix są fałszywe. Mimo to w tym samym odcinku, można zauważyć, że reagują na jej nastrój.
  • Jako jej przyszłe alter ego jest technicznie najstarszym członkiem drużyny.

Pozostałe[edytuj | edytuj kod]

  • Pierwotnie, Chloé Bourgeois i Sabrina Raincomprix miały być w trio razem z Alix, co było nawiązaniem do głównej trójki (Sam, Clover i Alex) z serialu Odlotowe agentki.[4]
  • Z pochodzenia jest Berberką, na co może wskazywać jej kolor oczu, charakterystyczny dla Amazygów z gór Atlasu Średniego.[5]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Pseudonim w odcinku Bobogigant
  2. Przez Graficzasa
  3. Dziewczyna, która zachowuje się jak chłopiec lub jest podobna do chłopca
  4. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/674293643944067072

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]