• Zapraszamy do udziału w konkursie na one-shot!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Łał, ale będę czaderska jak dorosnę. (…) Będę miała Miraculum! Ale super.

— Alix; Graficzas

Alix Kubdel – uczennica szkoły Collège Françoise Dupont. W odcinku Czasołamaczka na piętnaste urodziny dostaje srebrny zegarek kieszonkowy, który otrzymała od ojca. Kiedy dziewczyna dowiaduje się, że zegarek został zniszczony, obraża się, a Władca Ciem wysyła do niej Akumę. Alix staje się super-złoczyńcą i przyjmuje imię Czasołamaczka. Ponownie zostaje zakumizowana w odcinkach Asystura i Sekretny Gang.

W odcinku Graficzas Alix z przyszłości pomaga Biedronce i Czarnemu Kotu w pokonaniu złoczyńcy. Okazuję się, że Biedronka z przyszłości podarowała jej Miraculum Królika, tym samym wcielając dziewczynę do swojej drużyny. Z pomocą Fluff może zmienić się w super-bohaterkę, Królix. Jest ona wzywana wtedy, gdy inni super-bohaterowie zawiodą.

Nastoletnia Alix otrzymuje owe Miraculum dopiero w odcinku Evolution. Wtedy także chwilowo staje się posiadaczką Miraculum Psa z przeszłości, zmieniając się w Canigirl, aby później połączyć je z Miraculum Królika.

Osobowość[]

Normalnie[]

Alix jest chłopczycą[1]. Jest pewna siebie, odważna i uwielbia wyzwania. Bywa również uparta i lekkomyślna. Bardzo przywiązała się do prezentu, który dostała od taty na urodziny. Jest również emocjonalna i mówi to, co myśli. Po czasie jednak uświadamia sobie własne błędy. Nie lubi integrować się z klasą. W odcinku Czarny Miecz nie jest zainteresowana wyborami na przewodniczącego klasy.

Super-bohaterka[]

Zarówno jako młoda Królix, jak i jako Canigirl, dziewczyna jest bardzo chętna do pomocy i wykonuje wszystkie polecenia Biedronki.

W przyszłości/Królix[]

Starsza Alix, zarówno jako osoba cywilna oraz Królix, jest bardzo odważna i pewna siebie oraz swoich umiejętności. Ze spokojem podchodzi do obecnej sytuacji i zdaje się być ostrożna, aby wysłana przez nią wiadomość nie trafiła w niepowołane ręce. Sama siebie uważa za niesamowitą osobę. Młodszych super-bohaterów traktuje z pobłażaniem, mówiąc do nich w zdrobniały sposób i nie dopuszczając do walki. Sama przyjmuje na siebie walkę z super-złoczyńcą, aby chronić super-bohaterów z teraźniejszości i odesłać złoczyńcę do przyszłości, gdzie zostanie pokonany przez dorosłych bohaterów. Jednocześnie motywuje Biedronkę z teraźniejszości, mówiąc jej, że zostanie wspaniałą liderką i pokona wielu złoczyńców. Nie mogąc pokonać swojego przeciwnika poddaje się, przyjmując do świadomości własną porażkę. W czasie walki denerwuje się również na Czarnego Kota, który prawie zniszczył jej broń.

Czasołamaczka[]

Po przemianie w Czasołamaczkę, staje się pewniejsza siebie oraz nieufna. Jest wściekła oraz pragnie zemsty. W postaci super-złoczyńcy nie dba o inne osoby, chcąc odzyskać jedynie zegarek. Bez wyrzutów sumienia pobiera potrzebną energię nawet od przyjaciół. Potrzebuje mocy, aby móc cofnąć się w czasie i nie dopuścić do zniszczenia zegarka. Użyła do tego rolek, w których znajduje się Akuma.

Kiedy zostaje zmieniona w Czasołamaczkę w odcinku Sekretny Gang jej najważniejszym celem staje się odzyskanie przyjaźni Marinette. Czując ból po utracie przyjaciółki robi wszystko, aby było jak dawniej, nawet jeśli oznacza to zmuszenie Marinette do przyjaźni. Chce, aby dziewczyna wyjawiła swoje sekrety co - zdaniem super-złoczyńców - jej pomoże. Nie dba ona o dobro innych, nawet samej Marinette, której chce "pomóc". Nie zawaha się zaatakować niewinne osoby, aby odnaleźć swoją przyjaciółkę i ją złapać.

Wygląd[]

Wszystkie kreacje i transformacje możesz zobaczyć na stronie Alix Kubdel/Transformacje i kreacje.

Normalnie[]

Alix to drobna i niska dziewczyna o niebieskich oczach. Posiada ona krótkie włosy różowego koloru, które często są w nieładzie i sterczą na wszystkie strony. Z prawej strony głowy upina je w kucyk, natomiast na jej czoło opada grzywka.

Dziewczyna nosi brązowy podkoszulek na ramiączkach, pod co ubiera czarny kombinezon z długimi rękawami, na których można dostrzec zielone zdobienia w kształcie węża. Zakłada ona również czarne spodenki do kolan, które są postrzępione na końcach. Do tego nosi również wysokie buty w czarnym kolorze, udekorowane zielono-czarną szachownicą, pomarańczowym zygzakiem oraz różowymi sznurówkami. Spod jej butów wystają czarne skarpetki z dwoma różowymi paskami. Na głowie nosi zazwyczaj czarną czapkę z daszkiem, na środku której widnieje logo z białą listerą "S".

Królix[]

Po przemianie włosy dziewczyny przybierają czerwony kolor. Królix nosi dwukolorową maskę: niebieską u góry oraz białą u dołu, która posiada czarne krawędzie. Na głowie widać królicze uszy w kolorze białym, których wnętrze są wyłożone niebieskim materiałem z czarną krawędzią.

Bohaterka nosi jednoczęściowy kostium w trzech kolorach: białym, niebieskim oraz czarnym. Biała część stroju przypomina kombinezon bez ramiączek oraz z krótkimi spodenkami. Górna część dekoltu oraz dół spodenek ozdobione są czarnymi krawędziami. Kieszonki również zaznaczone są czarnymi krawędziami. Dodatkowo na boku tułowia oraz na udach można zobaczyć wypustki z niebieskimi kropkami. Ramiona, ręce oraz nogi zakrywa niebieski materiał. Rękawiczki sięgają prawie do łokci i są koloru białego. Są one ozdobione czarnymi krawędziami oraz wypustkami z niebieskimi kropkami. Kołnierz stroju jest koloru czarnego, ozdobiony białym pomponem. Buty Królix ją koloru białego, i podobnie jak reszta kostiumu, są one ozdobione czarnymi krawędziami oraz wypustkami z niebieskimi kropkami.

Canigirl[]

Włosy Canigirl zmieniają kolor na bardziej czerwony. Dziewczyna nosi jasnobrązowy beret z czarną plamą po lewej stronie, do którego przytwierdzone są oklapnięte uszy psa, jedno w jasnobrązowym a drugie czarnym kolorze. Jej twarz osłania jasnobrązowa maska z białą plamą wokół prawego oka. Na szyi nosi Miraculum Psa oraz swoją broń, Piłeczkę.

Nosi ona jednoczęściowy kostium w trzech kolorach: jasnobrązowym, białym oraz czarnym kolorze. Kołnierz oraz dekolt, układający się w kształt litery V, jest koloru białego. Na jej plecach można dostrzec również białą plamę. Rękawy stroju, które sięgają do połowy ramion, są koloru czarnego. Tego samego koloru są również plamy widniejące na boku tułowia. Rękawiczki dziewczyny są jasnobrązowej barwy i sięgają połowy ramion. Tył stroju ozdobiony jest psim ogonkiem. Buty Canigirl są koloru białego, ozdobione czarnymi krawędziami oraz plamami na wysokości kostek. Podeszwy butów są koloru czarnego.

Czasołamaczka[]

W postaci Czasołamaczki, głowę dziewczyny zakrywa czarny kask, który odsłania jedynie jej usta oraz nos. Z tyłu kasku można ujrzeć czerwone wzory, natomiast z przodu znajdują się zielone wizjery, które u dołu przechodzą w kolor pomarańczowy. Szkła kasku swoim wyglądem przypominają owadzie oczy. Kostium Czasołamaczki jest jednoczęściowy oraz dwukolorowy. Górna część stroju jest koloru czarnego. W okolicach nadgarstków widnieją zielone panele. Na klatce piersiowej dziewczyny można ujrzeć logo pomarańczowej klepsydry z białym obrysem dookoła niej. Dalsza część stroju złoczyńcy jest koloru zielonego z czarnymi dodatkami w okolicach bioder oraz po bokach nóg. Dziewczyna ma na sobie również czarne rolki z zielonymi zdobieniami oraz białymi kółkami. Po zewnętrznej stronie rolek można dostrzec panel ukazujący zgromadzoną już energię.

W odcinku Dzień Bohaterów zostaje zakumizowana po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

Broń[]

Bronią Królix jest jej Parasol, dzięki któremu może sprawnie walczyć. Kiedy parasol się rozkłada, wówczas może służyć jako tarcza.

Jako Canigirl dziewczyna posługuje się Piłeczką, a gdy łączy ze sobą oba Miracula, może używać obu broni.

Umiejętności[]

Alix bardzo dobrze jeździ na rolkach. W odcinku Rewersor można również zauważyć, że interesuje się sztuką uliczną i tworzy graffiti, w tym samym odcinku da się zauważyć, że dziewczyna potrafi puszczać latawiec.

Jako Królix jest silna, zwinna, szybka oraz bardziej wytrzymała niż normalnie. Dodatkowo potrafi szybko przemieszczać się skacząc. Super-umiejętnością Królix jest Norka, dzięki której może otwierać nory czasoprzestrzenne. Moc ta jest niebezpieczna i bohaterka korzysta z niej rzadko, ponieważ może zaburzyć kontinuum czasoprzestrzenne.

Zmieniając się w Canigirl dziewczyna wchodzi w posiadanie nowej mocy – Do mnie. Dzięki swojej broni może oznaczyć każdy przedmiot, który po wypowiedzeniu umiejętności teleportuje się do niej.

Po przemianie w Czasołamaczkę dziewczyna może odbierać innym osobą ich energię, powodując że zaczynają one znikać. Kiedy naładuje swoje rolki ową energią, potrafi cofnąć się w czasie, aby zmienić bieg wydarzeń.

Relacje[]

Alim Kubdel[]

Alix i jej ojciec podczas obiadu

Dziewczyna kocha swojego ojca. Cieszy się, że to właśnie jej podarował cenny zegarek, przekazywany z pokolenia na pokolenie w jej rodzinie. Chociaż początkowo pamiątka rodowa nie wzbudza w niej zainteresowania, po ujawnieniu jej sekretu zwraca na nią uwagę. W odcinku Rewersor ujawniono, że Alix często przebywa w Luwrze, gdzie pracuje pan Kubdel.

Jalil Kubdel[]

Jak widać w odcinku Łowca Kwami, Alix nie wydaje się zbytnio lubić swojego brata. Wydaje się, że jest zażenowana i zawstydzona, kiedy ten bierze udział w programie telewizyjnym, aby podzielić się swoimi dziwnymi przekonaniami.

Marinette Dupain-Cheng/Biedronka[]

Alix i Marinette przyjaźnią się. W odcinku Bobogigant Alix razem z Alyą, Juleką, Rose i Mylène pomagają Marinette zaaranżować wspólny spacer z Adrienem. Mimo to twierdzi, że fakt, iż Marinette wie tyle o Adrienie jest przerażający. Alix wie, że Marinette nigdy nie oszukiwałaby ani nie kradła, przez co w odcinku Biedronka zasmuciła się, gdy jej przyjaciółka została wyrzucona ze szkoły, przez co prawie została zakumizowana.

Alix ceni sobie Biedronkę i w odcinku Bobogigant pomaga jej wydostać się z uścisku złoczyńcy. Również w odcinku Rewersor robi wszystko, aby pomóc super-bohaterom w walce ze złoczyńcą. W przyszłości dostanie od bohaterki Miraculum Królika. Alix jest zachwycona, kiedy w końcu otrzymuje swoje Miraculum od Biedronki. Chociaż początkowo jest niepewna zadania, które jej powierzono oraz idącej za tym odpowiedzialności, w końcu zgadza się i przyjmuje propozycję super-bohaterki, pomagając jej w odzyskaniu Miraculum Królika.

Alix z przyszłości traktuje Biedronkę z pobłażaniem, mówiąc do niej w zdrobniały sposób i nie dopuszczając do walki. Współpracują ze sobą w odcinku Graficzas. Kiedy jednak Królix zaczyna rozumieć, że nie jest w stanie pokonać złoczyńcy sama, nie ma nic przeciwko temu, aby Biedronka jej pomogła. Przyszła Alix wie również, że Marinette jest Biedronką.

Nathaniel Kurtzberg[]

Alix i Nathaniel przyjaźnią się. Chodzą razem na zajęcia artystyczne. W odcinku Rewersor, słysząc, że Nathaniel ma pójść z Biedronką i Czarnym Kotem i posłużyć jako przynęta dla Rewersora, bez wahania mówi, że nastolatek jest jej przyjacielem i pójdzie z nimi. Często się ze sobą droczą.

Przyjaciółki z klasy[]

Alix, oprócz z Marinette, przyjaźni się z Alyą, Mylène, Rose oraz Juleką. Dziewczęta często spędzają ze sobą wolny czas i mają własny klub. Często pomagają Marinette w tym, aby dziewczyna mogła spotkać się z Adrienem lub też spotykają się, aby ustalić plan, jak mogą pocieszyć swoją przyjaciółkę, tak jak to miało miejsce w odcinku Sekretny Gang.

Chloé Bourgeois[]

Alix nie przepada za Chloé i nie szanuje jej. W odcinku Czasołamaczka, kiedy przez dziewczynę zegarek Alix został zniszczony, ta była wściekła na córkę burmistrza. Chociaż później zegarek został naprawiony, Alix dalej darzyła Chloé niechęcią.

Kim Chiên Lê[]

Kim jest rywalem Alix. W odcinku Czasołamaczka, ścigali się dookoła Wieży Eiffla – Kim biegnąc, dziewczyna natomiast jadąc na rolkach. Alix nie znosi wyzwań, które wymyśla chłopak. Mimo to w odcinkach takich jak Łowca Kwami czy Rakieta można zauważyć, że się ze sobą dogadują i nie zachowują jak wrogowie.

Pozostali uczniowie[]

W stosunku do pozostałych osób z klasy dziewczyna jest bardzo miła oraz życzliwa. Zachowuje się wobec nich przyjaźnie i jest skora do pomocy.

Występowania[]

Główny artykuł: Alix Kubdel/Występowania/Sezon 1
Sezon 1
Miraculum: Piosenka przewodnia: Pojawia się
1. Nawałnica: Nieobecny/a 14. Czarny Miecz: Pojawia się
2. Ilustrachor: Tło 15. Faraon: Nieobecny/a
3. Lady Wifi: Tło 16. Czasołamaczka: Pojawia się
4. Wonna Księżniczka: Tło 17. Postraszycielka: Pojawia się
5. Mroczny Amor: Tło 18. Lalkarka: Nieobecny/a
6. Pan Gołąb: Tło 19. Mim: Nieobecny/a
7. Pixelator: Pojawia się 20. Diablo Rockman: Nieobecny/a
8. Kotowtór: Nieobecny/a 21. Reflekta: Tło
9. Bańkor: Tło 22. Biedronka i Czarny Kot: Tło
10. Simon Mówi: Nieobecny/a 23. Kamienne Serce: Pojawia się
11. ArcyGlina: Tło 24. Antybiedrona: Tło
12. Gracz: Tło 25. Kung Zup: Nieobecny/a
13. Panterman: Nieobecny/a 26. Lisica: Nieobecny/a
Sezon 2
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Kolekcjoner: Nieobecny/a 14. Syrena: Pojawia się
2. Królowa Wizji: Nieobecny/a 15. Zombuziara: Pojawia się
3. Mrożownik: Obraz 16. Kapitan Hardrock: Obraz
4. Miś Goryczek: Pojawia się 17. Mrożyciel: Pojawia się
5. Komplikatorka: Obraz 18. Królowa Stylu: Tło
6. Bobogigant: Pojawia się 19. Królowa Os: Tło
7. Riposta: Nieobecny/a 20. Dyktatyran: Pojawia się
8. Befana: Pojawia się 21. Rewersor: Pojawia się
9. Melobestia: Pojawia się 22. Anansi: Nieobecny/a
10. Goridzilla: Nieobecny/a 23. Piaskowy Chłopiec: Nieobecny/a
11. Robotus: Pojawia się 24. Asystura: Pojawia się
12. Sapotiki: Nieobecny/a 25. Mayura: Pojawia się
13. Mroczna Sowa: Pojawia się 26. Mikołajdak: Pojawia się
Sezon 3
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Kameleon: Pojawia się 14. Łowca Kwami: Pojawia się
2. Animaestro: Nieobecny/a 15. Żarłok: Pojawia się
3. Piekarix: Nieobecny/a 16. Gracz 2.0: Pojawia się
4. Cofelia: Pojawia się 17. Nawałnica 2: Retrospekcja
5. Reflektynka: Pojawia się 18. Ikari Gozen: Pojawia się
6. Tatołak: Nieobecny/a 19. Graficzas: Pojawia się
7. Cichoszał: Nieobecny/a 20. Imprezowicz: Pojawia się
8. Oni-chan: Tło 21. Lalkarka 2: Figura
9. Miraculia: Tło 22. Biały Kot: Pojawia się
10. Amnezjo: Tło 23. Félix: Pojawia się
11. Desperata: Pojawia się 24. Biedronka: Tło
12. Król Zabawek: Nieobecny/a 25. Połykacz Serc: Nieobecny/a
13. Rakieta: Pojawia się 26. Królowa Miraculów: Tło
Sezon 4
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Prawdomówny: Obraz 14. Emobańkor: Obraz
2. Antyblaga: Nieobecny/a 15. Mrożownik 2: Nieobecny/a
3. Sekretny Gang: Pojawia się 16. Hack-San: Pojawia się
4. Pan Gołąb nr 72: Obraz 17. Łzoczyńca: Tło
5. Psychomediant: Pojawia się 18. Spełniacz Marzeń: Tło
6. Wściekły Fu: Nieobecny/a 19. Prosteusz: Nieobecny/a
7. Zdeptucha: Pojawia się 20. Qilin: Nieobecny/a
8. Królowa Bananów: Pojawia się 21. Najdroższa Rodzina: Obraz
9. Gabriel Agreste: Pojawia się 22. Efemeryd: Pojawia się
10. Megapijawa: Pojawia się 23. Kuro Neko: Obraz
11. Otchłań wyrzutów: Pojawia się 24. FCFaul: Pojawia się
12. Kroko-wrogo: Pojawia się 25. Ryzykant: Pojawia się
13. Optigami: Nieobecny/a 26. Kontratak: Nieobecny/a
Sezon 5
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Evolution: Pojawia się 14. Dérision: Nieobecny/a
2. Multiplication: Obraz 15. Intuition: Nieobecny/a
3. Destruction: Nieobecny/a 16. Protection: Nieobecny/a
4. Jubilation: Nieobecny/a 17. Adoration: Nieobecny/a
5. Illusion: Nieobecny/a 18. Emotion: Nieobecny/a
6. Détermination: Nieobecny/a 19. Prétention: Nieobecny/a
7. Passion: Nieobecny/a 20. Révélation: Nieobecny/a
8. Réunion: Nieobecny/a 21. Confrontation: Nieobecny/a
9. Exaltation: Nieobecny/a 22. Action: Nieobecny/a
10. Transmission: Nieobecny/a 23. Collusion: Nieobecny/a
11. Déflagration: Nieobecny/a 24. Révolution: Nieobecny/a
12. Perfection: Nieobecny/a 25. Représentation: Nieobecny/a
13. Migration: Nieobecny/a 26. Conformation: Nieobecny/a
27. Re-création: Nieobecny/a
Świat Miraculum
1. Miraculous New York: Pojawia się 2. Miraculous Shanghai: Pojawia się
Miraculum: Sekrety
1. Chat Noir vu par Marinette: Nieobecny/a 19. Sabrina: Tło
2. Marinette et Adrien: Tło 20. Rose: Nieobecny/a
3. La double vie de Marinette: Nieobecny/a 21. Nathaniel & Marc: Tło
4. La fête d'anniversaire: Pojawia się 22. Gabriel: Nieobecny/a
5. Marinette et Alya: Nieobecny/a 23. Ivan: Tło
6. Marinette et Paris: Nieobecny/a 24. Chloé vue par Marinette: Tło
7. Marinette et la mode: Tło 25. Marinette vue par Chloé: Tło
8. Ladyblog: Pojawia się 26. Lila: Pojawia się
9. La double vie d'Adrien: Pojawia się 27. La Famille: Nieobecny/a
10. Ladybug vue par Adrien: Tło 28. Kagami vue par Marinette: Nieobecny/a
11. Tikki: Nieobecny/a 29. Kagami vue par Adrien: Nieobecny/a
12. Maître Fu: Nieobecny/a 30. Papillon et les Akumatisés: Nieobecny/a
13. Plagg: Nieobecny/a 31. Luka vu par Marinette: Nieobecny/a
14. Les copines: Pojawia się 32. Nouveaux Pouvoirs: Nieobecny/a
15. Max: Pojawia się 33. Nouveaux Héros: Pojawia się
16. Nino: Nieobecny/a 34. Nathalie vue par Gabriel: Nieobecny/a
17. Mylène: Pojawia się 35. Mayura et les Sentimonstres: Nieobecny/a
18. Alix: Pojawia się 36. Les Sentiments: Pojawia się
Miraculum: Opowieści z Paryża
Czołówka: Pojawia się
1. Répétition: Nieobecny/a 4. L'exposé: Nieobecny/a
2. Inspiration: Nieobecny/a 5. Le carnet: Nieobecny/a
3. Grosse journée: Nieobecny/a

Przezwiska[]

Przezwisko Opis
Fiołek Jest to pseudonim Alix w czasie realizowania operacji Tajny Ogród w odcinku Bobogigant.
Trusia Graficzas zwraca się do Królix w prześmiewczy sposób w odcinku o tym samym tytule.
Czasocofaczka Przezwiskiem tym Czarny Kot nazwał Czasołamaczkę w Sekretnym Gangu.

Ciekawostki[]

Serialowe[]

Szkarłatna Czasołamaczka

  • Jest pierwszą postacią, która została zakumizowana w swoje urodziny.
  • Jest starsza od Marinette i Adriena.
  • Nie interesuje się klasowymi wyborami.
  • Jest najniższą osobą w klasie.
  • Interesuje się sztuką uliczną – głównie graffiti.
  • W przyszłości otrzyma ona Miraculum Królika, co zostało to potwierdzone w odcinku Graficzas.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Czasołamaczki.
  • W odcinku Biały Kot dowiadujemy się, że Królix zna tajną tożsamość Biedronki i Czarnego Kota oraz Władcy Ciem.
  • Podobnie jak u Czarnego Kota i Rudej Kitki, uszy Królix są fałszywe. Mimo to w odcinku Graficzas, można zauważyć, że reagują na jej nastrój.

Pozostałe[]

  • Pierwotnie, Chloé Bourgeois i Sabrina Raincomprix miały być w trio razem z Alix, co było nawiązaniem do głównej trójki (Sam, Clover i Alex) z serialu Odlotowe agentki[2].
  • Z pochodzenia jest Berberką, na co może wskazywać jej kolor oczu, charakterystyczny dla Amazygów z gór Atlasu Średniego[3].

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement