Alix Kubdel OficjalneLogoMiraculum (6).png Kreacje OficjalneLogoMiraculum (1).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (2).png Alix (webisod) 

Łał, ale będę czaderska jak dorosnę. (...) Będę miała Miraculum! Ale super.
— Alix; Graficzas

Alix Kubdel – uczennica szkoły Collège Françoise Dupont. W odcinku Czasołamaczka, na piętnaste urodziny dostaje srebrny zegarek kieszonkowy, który otrzymała od ojca. Kiedy dziewczyna dowiaduje się, że zegarek został zniszczony, obraża się, a Władca Ciem wysyła do niej Akumę. Alix staje się super-złoczyńcą i przyjmuje imię Czasołamaczka. Ponownie zostaje zaakumowana w odcinkach Asystura i Gang des Secrets.

W odcinku Graficzas Alix z przyszłości pomaga Biedronce i Czarnemu Kotu w pokonaniu złoczyńcy. Okazuję się, że Biedronka z przyszłości podarowała jej Miraculum Królika, tym samym wcielając dziewczynę do swojej drużyny. Z pomocą Fluff może zmienić się w super-bohaterkę, Królix. Jest ona wzywana wtedy, gdy inni super-bohaterowie zawiodą.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Alix jest chłopczycą[3]. Jest pewna siebie, odważna i uwielbia wyzwania. Bywa również uparta i lekkomyślna. Bardzo przywiązała się do prezentu, który dostała od taty na urodziny. Jest również emocjonalna i mówi to, co myśli. Po czasie jednak uświadamia sobie własne błędy. Nie lubi integrować się z klasą. W odcinku Czarny Miecz nie jest zainteresowana wyborami na przewodniczącego klasy.

W przyszłości/Królix[edytuj | edytuj kod]

Starsza Alix, zarówno jako osoba cywilna oraz Królix, jest bardzo odważna i pewna siebie oraz swoich umiejętności. Ze spokojem podchodzi do obecnej sytuacji i zdaje się być ostrożna, aby wysłana przez nią wiadomość nie trafiła w niepowołane ręce. Sama siebie uważa za niesamowitą osobę. Młodszych super-bohaterów traktuje z pobłażaniem, mówiąc do nich w zdrobniały sposób i nie dopuszczając do walki. Sama przyjmuje na siebie walkę z super-złoczyńcą, aby chronić super-bohaterów z teraźniejszości i odesłać złoczyńcę do przyszłości, gdzie zostanie pokonany przez dorosłych bohaterów. Jednocześnie motywuje Biedronkę z teraźniejszości, mówiąc jej, że zostanie wspaniałą liderką i pokona wielu złoczyńców. Nie mogąc pokonać swojego przeciwnika poddaje się, przyjmując do świadomości własną porażkę. W czasie walki denerwuje się również na Czarnego Kota, który prawie zniszczył jej broń.

Czasołamaczka[edytuj | edytuj kod]

Po przemianie w Czasołamaczkę, staje się pewniejsza siebie oraz nieufna. Jest wściekła oraz pragnie zemsty. W postaci super-złoczyńcy nie dba o inne osoby, chcąc odzyskać jedynie zegarek. Bez wyrzutów sumienia pobiera potrzebną energię nawet od przyjaciół. Potrzebuje mocy, aby móc cofnąć się w czasie i nie dopuścić do zniszczenia zegarka. Użyła do tego rolek, w których znajduje się Akuma.

Kiedy zostaje zmieniona w Czasołamaczkę w odcinku Gang des Secrets jej najważniejszym celem staje się odzyskanie przyjaźni Marinette. Czując ból po utracie przyjaciółki robi wszystko, aby było jak dawniej, nawet jeśli oznacza to zmuszenie Marinette do przyjaźni. Chce, aby dziewczyna wyjawiła swoje sekrety co - zdaniem super-złoczyńców - jej pomoże. Nie dba ona o dobro innych, nawet samej Marinette, której chce "pomóc". Nie zawaha się zaatakować niewinne osoby, aby odnaleźć swoją przyjaciółkę i ją złapać.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Alix to szczupła i niska dziewczyna o niebieskich oczach. Posiada ona krótkie włosy różowego koloru, które często są w nieładzie i sterczą na wszystkie strony. Z prawej strony głowy upina je w kucyk, natomiast na jej czoło opada grzywka.

Dziewczyna nosi brązowy podkoszulek na ramiączkach, pod co ubiera czarny kombinezon z długimi rękawami, na których można dostrzec zielone zdobienia w kształcie węża. Zakłada ona również czarne spodenki do kolan, które są postrzępione na końcach. Do tego nosi również wysokie buty w czarnym kolorze, udekorowane zielono-czarną szachownicą, pomarańczowym zygzakiem oraz różowymi sznurówkami. Spod jej butów wystają czarne skarpetki z dwoma różowymi paskami. Na głowie nosi zazwyczaj czarną czapkę z daszkiem, na środku której widnieje logo z białą listerą "S".

Ubiór starszej Alix

Alix z przyszłości ma krótkie, czerwone włosy z czarnymi końcówkami, które sterczą na wszystkie strony. Zarówno w nosie, jak i na uszach, ma złote kolczyki, natomiast na głowę zakłada czarne gogle. Jest ona ubrana w różową bluzkę z czarnym wzorkiem oraz czarnymi obszyciami. Na to zakłada czarną bluzę z różowymi wykończeniami. Rękawy bluzy są koloru żółtego, przyozdobione czarną kratką oraz różowymi kwiatami. Alix nosi również dżinsowe szorty, czarne getry oraz różowo-żółte adidasy. Na dłonie zakłada czarne rękawiczki bez palców.

Jako Królix jest ubrana w niebiesko-biało-czarny kostium. Jej twarz zakrywa niebiesko-biała maska z czarnymi wykończeniami. Na głowie natomiast znajdują się białe królicze uszy, których wnętrze jest koloru niebieskiego z czarnym paskiem. W stroju przeważa przede wszystkim kolor niebieski. Górna część stroju swoim wyglądem przypomina biały gorset z czarnymi wykończeniami. Przy czarnym kołnierzyku widnieje biały pompon. Bohaterka nosi wysokie rękawiczki koloru białego z czarnymi wykończeniami oraz buty sięgające kolan w tych samych kolorach. W kieszeni nosi Miraculum Królika.

Czasołamaczka[edytuj | edytuj kod]

W postaci Czasołamaczki, głowę dziewczyny zakrywa czarny kask, który odsłania jedynie jej usta oraz nos. Z tyłu kasku można ujrzeć czerwone wzory, natomiast z przodu znajdują się zielone wizjery, które u dołu przechodzą w kolor pomarańczowy. Szkła kasku swoim wyglądem przypominają owadzie oczy. Kostium Czasołamaczki jest jednoczęściowy oraz dwukolorowy. Górna część stroju jest koloru czarnego. W okolicach nadgarstków widnieją zielone panele. Na klatce piersiowej dziewczyny można ujrzeć logo pomarańczowej klepsydry z białym obrysem dookoła niej. Dalsza część stroju złoczyńcy jest koloru zielonego z czarnymi dodatkami w okolicach bioder oraz po bokach nóg. Dziewczyna ma na sobie również czarne rolki z zielonymi zdobieniami oraz białymi kółkami. Po zewnętrznej stronie rolek można dostrzec panel ukazujący zgromadzoną już energię.

W odcinku Dzień Bohaterów zostaje zaakumowana po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

Broń[edytuj | edytuj kod]

Bronią Królix jest jej Parasol, dzięki któremu może sprawnie walczyć. Kiedy parasol się rozkłada, wówczas może służyć jako tarcza.

Zdolności[edytuj | edytuj kod]

Alix bardzo dobrze jeździ na rolkach. W odcinku Rewersor można również zauważyć, że interesuje się sztuką uliczną i tworzy graffiti, w tym samym odcinku da się zauważyć, że dziewczyna potrafi puszczać latawiec.

Jako super-bohaterka jest silna, zwinna, szybka oraz bardziej wytrzymała niż normalnie. Dodatkowo potrafi szybko przemieszczać się skacząc. Super-umiejętnością Królix jest Norka, dzięki której może otwierać nory czasoprzestrzenne. Moc ta jest niebezpieczna i bohaterka korzysta z niej rzadko, ponieważ może zaburzyć kontinuum czasoprzestrzenne.

Po przemianie w Czasołamaczkę dziewczyna może odbierać innym osobą ich energię, powodując że zaczynają one znikać. Kiedy naładuje swoje rolki ową energią, potrafi cofnąć się w czasie, aby zmienić bieg wydarzeń.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Alim Kubdel[edytuj | edytuj kod]

Alix i jej ojciec podczas obiadu

Dziewczyna kocha swojego ojca. Cieszy się, że to właśnie jej podarował cenny zegarek, przekazywany z pokolenia na pokolenie w jej rodzinie. W odcinku Rewersor ujawniono, że Alix często przebywa w Luwrze, gdzie pracuje pan Kubdel.

Jalil Kubdel[edytuj | edytuj kod]

Jak widać w odcinku Łowca Kwami, Alix nie wydaje się zbytnio lubić swojego brata. Wydaje się być zażenowana i zawstydzona, że wziął udział w programie telewizyjnym, aby podzielić się swoimi dziwnymi przekonaniami.

Marinette Dupain-Cheng/Biedronka[edytuj | edytuj kod]

Alix i Marinette przyjaźnią się. W odcinku Bobogigant Alix razem z Alyą, Juleką, Rose i Mylène pomagają Marinette zaaranżować wspólny spacer z Adrienem. Mimo to twierdzi, że fakt, iż Marinette wie tyle o Adrienie jest przerażający. Alix wie, że Marinette nigdy nie oszukiwałaby ani nie kradła, przez co w Biedronce zasmuciła się, gdy jej przyjaciółka została wyrzucona ze szkoły, przez co prawie została zaakumanizowana.

Alix ceni sobie Biedronkę i w odcinku Bobogigant pomaga jej wydostać się z uścisku złoczyńcy. W przyszłości dostanie od Biedronki Miraculum Królika.

Alix z przyszłości traktuje Biedronkę z pobłażaniem, mówiąc do niej w zdrobniały sposób i nie dopuszczając do walki. Współpracują ze sobą w odcinkach takich jak Graficzas czy Biały Kot. Przyszła Alix wie również, że Biedronka to Marinette.

Nathaniel Kurtzberg[edytuj | edytuj kod]

Alix i Nathaniel przyjaźnią się. Chodzą razem do klubu artystycznego. W odcinku Rewersor, słysząc, że Nathaniel ma pójść z Biedronką i Czarnym Kotem jako przynęta dla Rewersora, od razu mówi, że Nathaniel jest jej przyjacielem i że pójdzie z nimi. Często się ze sobą droczą.

Alya Césaire[edytuj | edytuj kod]

Alix i Alya są przyjaciółkami. Gdy spędzają wspólnie czas, wykorzystują go głównie na próby zbliżenia do siebie Marinette i Adriena.

Juleka Couffaine[edytuj | edytuj kod]

Alix i Juleka przyjaźnią się. Juleka przychodzi zobaczyć, jak Alix rywalizuje z Kimem w jej urodziny w Czasołamace i kibicuje jej wygranej. Alix chętnie przychodzi na sesję zdjęciową w odcinku Reflekta, aby wspierać Julekę.

Rose Lavillant[edytuj | edytuj kod]

Alix i Rose dobrze się dogadują, ich przyjaźń nawiązała się głównie przez próby zbliżenia do siebie Adriena i Marinette.

Mylène Haprèle[edytuj | edytuj kod]

Alix i Mylène przyjaźnią się. Często się spotykają, zajmując się przede wszystkim zbliżeniem do siebie Marinette i Adriena.

Chloé Bourgeois[edytuj | edytuj kod]

Alix nie przepada za Chloé i nie szanuje jej. W odcinku Czasołamaczka, kiedy przez Chloé zegarek Alix został zniszczony, dziewczyna była wściekła na pannę Bourgeois. Mimo tego, że później zegarek został naprawiony, Alix dalej darzyła Chloé niechęcią.

Adrien Agreste[edytuj | edytuj kod]

Mimo że Alix rzadko rozmawia z Adrienem, spędza dużo czasu z przyjaciółkami na zbliżeniu do siebie chłopaka i Marinette.

Kim Chiên Lê[edytuj | edytuj kod]

Kim jest rywalem Alix. W odcinku Czasołamaczka, ścigali się dookoła Wieży Eiffla – Kim biegnąc, dziewczyna natomiast jadąc na rolkach. Alix nie znosi wyzwań, które wymyśla chłopak. Mimo to w odcinkach takich jak Łowca Kwami czy Rakieta można zauważyć, że się ze sobą dogadują i nie zachowują jak wrogowie.

Występowania[edytuj | edytuj kod]

Sezon 1
Miraculum: Piosenka przewodnia: Pojawia się
1. Nawałnica: Nieobecny/a 14. Czarny Miecz: Pojawia się
2. Ilustrachor: Tło 15. Faraon: Nieobecny/a
3. Lady Wifi: Tło 16. Czasołamaczka: Pojawia się
4. Wonna Księżniczka: Tło 17. Postraszycielka: Pojawia się
5. Mroczny Amor: Tło 18. Lalkarka: Nieobecny/a
6. Pan Gołąb: Tło 19. Mim: Nieobecny/a
7. Pixelator: Pojawia się 20. Diablo Rockman: Nieobecny/a
8. Kotowtór: Nieobecny/a 21. Reflekta: Tło
9. Bańkor: Tło 22. Biedronka i Czarny Kot: Tło
10. Simon Mówi: Nieobecny/a 23. Kamienne Serce: Pojawia się
11. ArcyGlina: Tło 24. Antybiedrona: Tło
12. Gracz: Tło 25. Kung Zup: Nieobecny/a
13. Panterman: Nieobecny/a 26. Lisica: Nieobecny/a
Sezon 2
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Kolekcjoner: Nieobecny/a 14. Syrena: Pojawia się
2. Królowa Wizji: Nieobecny/a 15. Zombuziara: Pojawia się
3. Mrożownik: Obraz 16. Kapitan Hardrock: Obraz
4. Miś Goryczek: Pojawia się 17. Mrożyciel: Pojawia się
5. Komplikatorka: Obraz 18. Królowa Stylu: Tło
6. Bobogigant: Pojawia się 19. Królowa Os: Tło
7. Riposta: Nieobecny/a 20. Dyktatyran: Pojawia się
8. Befana: Pojawia się 21. Rewersor: Pojawia się
9. Melobestia: Pojawia się 22. Anansi: Nieobecny/a
10. Goridzilla: Nieobecny/a 23. Piaskowy Chłopiec: Nieobecny/a
11. Robotus: Pojawia się 24. Asystura: Pojawia się
12. Sapotiki: Nieobecny/a 25. Mayura: Pojawia się
13. Mroczna Sowa: Pojawia się 26. Mikołajdak: Pojawia się
Sezon 3
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Kameleon: Pojawia się 14. Łowca Kwami: Pojawia się
2. Animaestro: Nieobecny/a 15. Żarłok: Pojawia się
3. Piekarix: Nieobecny/a 16. Gracz 2.0: Pojawia się
4. Cofelia: Pojawia się 17. Nawałnica 2: Pojawia się
5. Reflektynka: Pojawia się 18. Ikari Gozen: Pojawia się
6. Tatołak: Nieobecny/a 19. Graficzas: Pojawia się
7. Cichoszał: Nieobecny/a 20. Imprezowicz: Pojawia się
8. Oni-chan: Tło 21. Lalkarka 2: Figura
9. Miraculia: Tło 22. Biały Kot: Pojawia się
10. Amnezjo: Tło 23. Félix: Pojawia się
11. Desperata: Pojawia się 24. Biedronka: Tło
12. Król Zabawek: Nieobecny/a 25. Połykacz Serc: Nieobecny/a
13. Rakieta: Pojawia się 26. Królowa Miraculów: Tło
Sezon 4
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Truth: Obraz 14. Sentibubbler: Nieobecny/a
2. Lies: Nieobecny/a 15. TBA: Nieobecny/a
3. Le Gang des Secrets: Pojawia się 16. TBA: Nieobecny/a
4. Pan Gołąb 72: Obraz 17. Rocketear: Nieobecny/a
5. Psychomedian: Nieobecny/a 18. TBA: Nieobecny/a
6. Furious Fu: Nieobecny/a 19. TBA: Nieobecny/a
7. Sole Crusher: Pojawia się 20. TBA: Nieobecny/a
8. Queen Banana: Pojawia się 21. TBA: Nieobecny/a
9. Gabriel Agreste: Nieobecny/a 22. TBA: Nieobecny/a
10. Mega Leech: Nieobecny/a 23. TBA: Nieobecny/a
11. Guiltrip: Pojawia się 24. TBA: Nieobecny/a
12. Crocoduel: Nieobecny/a 25. TBA: Nieobecny/a
13. Optigami: Nieobecny/a 26. TBA: Nieobecny/a
Filmy i odcinki pełnometrażowe
1. Miraculous New York: Pojawia się 3. Ladybug & Cat Noir: Awakening: Nieobecny/a
2. Miraculous Shanghai: Pojawia się 4. Miraculous: Nieobecny/a
Miraculum: Sekrety
1. Chat Noir vu par Marinette: Nieobecny/a 19. Sabrina: Tło
2. Marinette et Adrien: Tło 20. Rose: Nieobecny/a
3. La double vie de Marinette: Nieobecny/a 21. Nathaniel & Marc: Tło
4. La fête d'anniversaire: Pojawia się 22. Gabriel: Nieobecny/a
5. Marinette et Alya: Nieobecny/a 23. Ivan: Tło
6. Marinette et Paris: Nieobecny/a 24. Chloé vue par Marinette: Tło
7. Marinette et la mode: Tło 25. Marinette vue par Chloé: Tło
8. Ladyblog: Pojawia się 26. Lila: Pojawia się
9. La double vie d'Adrien: Pojawia się 27. La Famille: Nieobecny/a
10. Ladybug vue par Adrien: Tło 28. Kagami vue par Marinette: Nieobecny/a
11. Tikki: Nieobecny/a 29. Kagami vue par Adrien: Nieobecny/a
12. Maître Fu: Nieobecny/a 30. Papillon et les Akumatisés: Nieobecny/a
13. Plagg: Nieobecny/a 31. Luka vu par Marinette: Nieobecny/a
14. Les copines: Pojawia się 32. Nouveaux Pouvoirs: Nieobecny/a
15. Max: Pojawia się 33. Nouveaux Héros: Pojawia się
16. Nino: Nieobecny/a 34. Nathalie vue par Gabriel: Nieobecny/a
17. Mylène: Pojawia się 35. Mayura et les Sentimonstres: Nieobecny/a
18. Alix: Pojawia się 36. Les Sentiments: Pojawia się
Miraculum: Opowieści z Paryża
Czołówka: Pojawia się
1. Répétition: Nieobecny/a 4. L'exposé: Nieobecny/a
2. Inspiration: Nieobecny/a 5. Le carnet: Nieobecny/a
3. Grosse journée: Nieobecny/a

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Serialowe[edytuj | edytuj kod]

  • Jest pierwszą postacią, która została zaakumowana w swoje urodziny.
  • Jest starsza od Marinette i Adriena.
  • Nie interesuje się klasowymi wyborami.
  • Jest najniższą osobą w klasie.
  • Interesuje się sztuką uliczną, głównie robi graffiti.
  • W przyszłości otrzyma ona Miraculum Królika, co zostało to potwierdzone w odcinku Graficzas.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Czasołamaczki.
  • W odcinku Biały Kot dowiadujemy się, że Królix zna tajną tożsamość Biedronki i Czarnego Kota oraz Władcy Ciem.
  • Pomimo, że nie dostała jeszcze Miraculum kilka razy pomogła Biedronce i Czarnemu Kotu pokonać super-złoczyńcę. Miało to miejsce w odcinkach Rewersor i Graficzas.
  • Podobnie jak Czarny Kot i Ruda Kitka, uszy Królix są fałszywe. Mimo to w tym samym odcinku, można zauważyć, że reagują na jej nastrój.
  • Jako jej przyszłe alter ego jest technicznie najstarszym członkiem drużyny.

Pozostałe[edytuj | edytuj kod]

  • Pierwotnie, Chloé Bourgeois i Sabrina Raincomprix miały być w trio razem z Alix, co było nawiązaniem do głównej trójki (Sam, Clover i Alex) z serialu Odlotowe agentki[4].
  • Z pochodzenia jest Berberką, na co może wskazywać jej kolor oczu, charakterystyczny dla Amazygów z gór Atlasu Średniego[5].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Pseudonim w odcinku Bobogigant
  2. Przez Graficzasa
  3. Dziewczyna, która zachowuje się jak chłopiec lub jest podobna do chłopca
  4. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/674293643944067072

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]