• Zapraszamy do udziału w konkursie na one-shot!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Akumizacjaspecjalna umiejętność używana przez posiadacza Miraculum Motyla[1]. Moc ta została użyta przez Władcę Ciem/Władcę Mroku.

Opis[]

Za pomocą umiejętności posiadacz Miraculum Motyla może wysłać do wybranej przez siebie osoby motyla, aby ten uczynił na krótki czas z wybrańca super-bohatera. Osoba zmieniona w super-bohatera służy posiadaczowi Miraculum, póki jego moce nie zostaną odebrane. Umysł zmienionych osób nie może być kontrolowany przez posiadacza Miraculum Motyla[2]. Jeśli jest to konieczne, posiadacz Miraculum może wywołać u przemienionej osoby ból ciała, zmuszając ją do podporządkowania się rozkazom[3]. Oprócz tego może również usunąć z wybranych osób motyla, jeśli wykorzystują swoje moce w niewłaściwy sposób (np. osoba zmieniona w super-bohatera zacznie wykorzystywać swoje moce w złych celach), pozbawiając ich całej mocy i znowu zmieniając w zwykłych ludzi[4].

Władca Ciem swoje umiejętności wykorzystuje do złych celów, tworząc super-złoczyńców. Biorąc motyla do ręki nasącza go negatywną energię, tworząc w ten sposób Akumę. Wysłana do wybranej osoby, wnika w dany przedmiot przejmując kontrolę nad swoją ofiarą na tyle, aby dostrzegała ona jedynie negatywne emocje i była podatna na wpływ posiadacza Miraculum. Dzięki Akumie Władca Ciem tworzy telepatyczną więź z ofiarą, manipulując nią, przekonując o tym, że chce pomóc swojej ofierze oraz namawia do zawiązania z nim paktu. W zamian za zdobycie Miracul, wybrana osoba zyskuje moce oraz przemienia się w super-złoczyńcę.

Aby zakumizowana osoba powróciła do normalności, zainfekowany przedmiot musi zostać zniszczony. Jeśli Akuma nie zostanie oczyszczona, może powrócić do swojej ofiary kiedy znowu wyczuje negatywne emocje. Może się rownież duplikować, zmieniając inne osoby w kopie super-złoczyńcy sprawiając, że będą one posłuszne pierwszej ofierze motyla.

Moc może zostać wykorzystana jedynie raz w czasie przemiany posiadacza Miraculum.

Przebieg[]

Użycia[]

Listę zakumizowanych osób zmienionych w super-złoczyńców znajdziesz na tej stronie, natomiast aby zobaczyć listę zainfekowanych przedmiotów, odwiedź tę stronę.

Ciekawostki[]

  • Po wykorzystaniu umiejętności posiadacze Miraculum wracają do normalnej postaci po 5 minutach. Obecnie nie zostało zdradzone kiedy posiadacz Miraculum Motyla rozpoczyna transformację zwrotną.
    • W odcinku Mayura (Dzień Bohaterów - część 2) można się dowiedzieć, że Władca Ciem jest w stanie utrzymać swoją przemianę, chociaż wcześniej wykorzystał swoją super-umiejętność. Wynika to z tego, że jest dorosłym posiadaczem Miraculum, więc nie musi karmić swojego Kwami do następnej przemiany.
  • Zarażony Akumą może być nie tylko człowiek, ale i maszyny oraz zwierzęta, póki mają uczucia.
  • Pojazdy lub zwierzęta mogą się zmieniać razem z super-złoczyńcami, chociaż nie są zarażone Akumą.
  • Władca Ciem wybiera osoby, które są zrozpaczone, smutne, złe lub odczuwają inne negatywne emocje. Nie wiadomo jednak, jak musi się czuć dana osoba, aby mogła być przemieniona w super-bohatera.
  • W odcinku Sapotiki można zobaczyć, że Władca Ciem może zmienić w super-złoczyńcę więcej niż jedną osobę w tym samym czasie, jeśli trzymają ten sam przedmiot.
  • Odcinek Zombuziara ujawnia, że dana osoba nie musi dotykać zakumizowanego przedmiotu, aby zostać zarażonym.
  • W odcinku Sekretny Gang dowiadujemy się, że można zerwać więź z Władcą Ciem, kiedy jest się zakumizowanym. Jest to dowód na to, że ofiara Akumy może się uwolnić spod władzy posiadacza Miraculum Motyla, jeśli przezwycięży negatywne emocje i naprawdę tego chce.

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement