FANDOM

 Akuma Biedronka Logo Galeria 
Dobrze znasz drogę, podła Akumo. Odszukaj swoją ofiarę.

Akuma – przemieniony motyl, przenoszący moc Władcy Ciem na wybraną osobę. Wnika w przedmiot, tworząc więź pomiędzy ofiarą, a Władcą Ciem. Odpowiedzialne jest za przekształcanie ludzi w super-złoczyńców. Władca Ciem posługuje się nimi, by zagrozić Biedronce i Czarnemu Kotu, chcąc zdobyć ich Miracula.

WyglądEdytuj

Catalyst (210)

Czerwone akumy

Akuma to czarny motyl z fioletowymi plamkami na krawędziach skrzydeł i otaczającą go fioletową poświatą. Gdzieniegdzie prześwituje biały kolor.

W odcinkach Asystura i Biedronka dzięki mocy Asystury akumy stają się ciemnoczerwone, z jaśniejszymi czerwonymi plamami, a ich poświata również staje się czerwona.

ZdolnościEdytuj

Celem akumy jest posiąść ważny dla danej osoby przedmiot, tworząc powiązanie między nią a Władcą Ciem. Motyl ukryty w przedmiocie uwalnia czarno-fioletowy dym, który przemienia zwyczajną osobę w super-złoczyńcę. Każdy z nich posiada indywidualne moce.

Akuma jest kontrolowana przez Władcę Ciem. To dzięki niej może zapanować nad złoczyńcą, lecz taka osoba zachowuje również własną wolę. Władca Ciem może kontrolować jedną akumę naraz, jednak możliwe jest pomnożenie tej mocy i stworzenie większej ilości złoczyńców naraz. Tę możliwość wykorzystano w odcinkach Asystura i Biedronka, gdzie zaakumowana Nathalie dzięki swojej mocy umożliwiła Władcy Ciem stworzenie większej ilości akum.

PrzemianaEdytuj

Akuma corruption

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

PozostałeEdytuj

  • W większości azjatyckich tradycji motyle są symbolem zmian i pecha.
    • W niektórych wierzeniach animistycznych widok zbliżającego się lub wlatującego do domu motyla lub ćmy oznacza niespodziewanego gościa lub intruza, który pojawi się w najbliższej przyszłości.
  • W języku japońskim słowo Akuma (悪魔) oznacza diabeł lub demon.

Zobacz także...Edytuj