FANDOM

Biedronkowy Wykrzyknik
Biedronkowy Wykrzyknik

Uwaga, spoiler!
Na tej stronie znajdują się spoilery. Wkraczasz na własną odpowiedzialność!

 Adrien Agreste Biedronka Logo Kreacje Czarny Kot Logo Galeria Kitka Logo Cytaty Pancernik ikona Wersja PV Królowa Pszczół Ikona Koncepcje Władca Ciem Ikona Instagram 
Nikt nie jest niepotrzebny, nawet Chloé. Jak byłem mały i nie wychodziłem, była moją jedyną przyjaciółką.
—Adrien; Dyktatyran

Adrien Agreste – drugi główny bohater serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot. Uczęszcza do paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont, a także zajmuje się modelingiem. Dzięki posiadanemu Miraculum w postaci pierścienia, które jest połączone z kwami o imieniu Plagg, może przemienić się w superbohatera – Czarnego Kota, który posiada moc niszczenia.

W odcinku Poupeflekta chwilowo wchodzi w posiadanie Miraculum Biedronki, tym samym zmieniając się w Mister Buga. Natomiast w odcinku Desperada Biedronka prosi go o pomoc, przekazując mu Miraculum Węża, dzięki czemu może zmienić się w Aspika.

W odcinku Chat Blanc chłopak staje się kolejną ofiarą Władcy Ciem. Opętany przez Akumę, zmienia się w tytułowego super-złoczyńcę.

Osobowość

Normalnie

Adrien jest charyzmatyczny i miły. Lubi się bawić, ale na co dzień jest poważny i posłuszny. Jeśli coś sprawia mu przykrość, stara się bagatelizować swoje uczucia, jak na przykład w relacji z ojcem. Myśli racjonalnie, lecz wyraża irytację i frustrację, gdy coś jest za trudne lub nie tak. Choć otwarcie jest przyjazny, to tylko przyjaciele mogą poznać o nim prawdę. Jednak jego miłość do Biedronki niekiedy wygrywa i daje się ponieść emocjom. W odcinku Desperada chłopak rezygnuje z bycia Czarnym Kotem, ponieważ jest szczęśliwy, że to właśnie jego wybrała Biedronka i chce mu powierzyć Miraculum.

Super-bohater

Adrien woli jednak być Czarnym Kotem, ponieważ wtedy jest pewny siebie, towarzyski, bardziej optymistyczny i otwarty. Czarny Kot mówi to, co przychodzi mu do głowy. Uwielbia żarty i gry słowne, zwłaszcza związane z kotami. Kiedy próbuje uzyskać uwagę Biedronki, w której jest zakochany, przechwala się, jednak jako superbohater nie traci dobroci i troski o innych. Zdeterminowany, by pomagać ludziom, Czarny Kot naprawdę pielęgnuje swoje bycie superbohaterem.

Kiedy zmienia się w Mister Buga, jego charakter nie ulega większym zmianom. Podobnie jak wcześniej, bardzo szybko działa, jest pewien swoich umiejętności i działa w bardziej spontaniczny sposób. W dalszym ciągu jest on optymistyczny, energiczny oraz opowiada żarty. Kiedy jednak Lady Noire zaczyna się z niego wyśmiewać, na chwilę poważnieje, niezadowolony z jej zachowania i odpowiada ripostą. Mimo to Mister Bug chce podołać w roli „nowej Biedronki” i przyznaje, że nie jest to tak proste, jakby mogło się wydawać.

Osobowość Aspika jest o wiele spokojniejsza niż dotychczas. Wynika to przede wszystkim z tego, że chłopak nie może pozwolić sobie na tak dużą swobodę i nadal musi pozostać „Adrienem”, nawet po przemianie. Jest szczęśliwy, że to właśnie jego wybrała Biedronka, chociaż nie okazuje swoich uczuć tak otwarcie przy super-bohaterce. Niekiedy pozwala sobie również na żarty, co, ku jego zdziwieniu, podoba się Biedronce. Jest nieco nieśmiały, dając Biedronce kwiat i dziękując za to, że wybrała właśnie jego. W swoich działaniach jest niezwykle wytrwały, ratując super-bohaterkę niezliczoną ilość razy. W końcu jednak się poddaje, wiedząc, że nie podoła zadaniu, które mu przekazano.

Wygląd

Normalnie

Adrien jest szczupłym chłopakiem, nieco wyższym od Marinette. Posiada średniej długości blond włosy, a jego oczy są koloru zielonego. Adrien ubiera białą koszulę z kołnierzykiem, którą zawsze ma rozpiętą, a jej rękawy podwija na wysokość łokcia. Pod spodem nosi czarną koszulę, na środku której widnieją trzy poziome paski: żółty, zielony oraz fioletowy. Zakłada on również dżinsowe spodnie w niebieskim odcieniu, które przytrzymuje czarnym paskiem. Do tego zakłada również pomarańczowe trampki, na bokach których widnieje logo czarnego motyla — logo marki Gabriel. Na serdecznym palcu prawej dłoni nosi srebrny pierścień — Miraculum Czarnego Kota.

Czarny Kot

W postaci super-bohatera oczy chłopaka zmieniają kolor ma bardziej żółtawo-zielony odcień, źrenice przybierają kształt pionowych — podobnych do kocich, a białka oczu stają się zielone. Dodatkowo włosy zdają się być w większym nieładzie. Jego twarz zasłania czarna maska, a na głowie można dostrzec parę czarnych, kocich uszu.

Adrien po transformacji w Czarnego Kota jest ubrany w czarny, jednoczęściowy kostium, który zakrywa całe jego ciało. Kostium posiada wiele łączeń, a przez jego środek biegnie czarny zamek błyskawiczny. Na wysokości brzucha ukryte są dwie zapinane kieszonki. Szyję Czarnego Kota zdobi złoty dzwonek. Na biodra zakłada również czarny pasek, który odstaje z tyłu, imitując tym samym koci ogon. Na dłoniach super-bohater nosi czarne rękawiczki z dużymi mankietami. Do tego zakłada również czarne, wysokie buty ze srebrnymi, metalicznymi czubkami. Pierścień chłopaka po przemianie staje się czarny, a na środku pojawia się kocia łapka w zielonym kolorze.

Mister Bug

Włosy chłopaka wydają się być w większym nieładzie niż zazwyczaj. Jego oczy zasłania czerwona maska w czarne kropki.

Po przemianie Adrien ubrany jest w czarno-czerwony kostium. Na czerwonej części stroju widoczne są czarne kropki. Na ramionach i przedramionach nosi czerwone ochraniacze w czarne kropki, natomiast na dłoniach ma czarne rękawiczki. Do tego nosi również czerwone buty w czarne kropki, które sięgają prawie jego kolan. Przez biodra przewiesza Jo-jo.

Aspik

Oczy bohatera zmieniają barwę na bardziej intensywny kolor zieleni, przypominając oczy węża, natomiast białka oczu przybierają żółty kolor. Głowę bohatera zasłania maska, która odkrywa jedynie usta. Jest ona koloru zielonego, z czarnym paskiem u góry oraz żółtymi ozdobami w kształcie trójkątów, które przypominają kły. W okolicach oczu nosi maskę w morskim kolorze. Pozostałą część stroju bohatera jest zielona z fakturą przypominającą wężową skórę oraz z widocznymi czarnymi łączeniami. Na klatce piersiowej można zobaczyć materiał w kolorze morskim z zielonym kamieniem u góry oraz czarnymi krawędziami. Zdobienie kształtem przypomina głowę oraz „kaptur” kobry. Na ramionach i kolanach nosi ochraniacze w kolorze morskim, których materiał swoim wyglądem imituje pierścieniowaty brzuch gada, natomiast na przedramiona ubiera czarno-zielone ochraniacze. Rękawiczki są koloru zielonego, z żółtym trójkątem umiejscowionym na grzbiecie dłoni. Jego czarno-zielone buty sięgają kolan.

Broń

W postaci Czarnego Kota za broń służy mu Koci Kij. Kij ten posiada funkcję komunikatora, dzięki czemu może porozumiewać się z Biedronką na odległość, jest w stanie rozdzielić się na dwie części, wydłużać w nieskończoność oraz posiada wiele innych funkcji, w tym obronne.

Kiedy zmienia się w Mister Buga, posiada taką samą broń jak Biedronka, czyli Jo-jo. Sznurek jo-jo ma długość zależną od potrzeby użytkownika. Może się ciągnąć w nieskończoność oraz nigdy się nie zerwie. Broń ta posiada funkcję komunikatora, dzięki czemu może porozumiewać się z superbohaterami na odległość.

Po zmianie w Aspika jego bronią staje się Lira. Dzięki broni bohater może atakować oraz bronić się przed ciosami przeciwnika.

Zdolności

Nawałnica (20)

Adrien bardzo często bierze udział w sesjach zdjęciowych, pracując jako model. Oprócz tego uczęszcza na zajęcia koszykówki, szermierki, uczy się gry na fortepianie oraz języka chińskiego, co można zobaczyć na jego planie dnia. W odcinku Sapotiki okazuje się, że zna również Kung-fu. Chłopak jest bardzo dobry w fechtunku, a w odcinku Kung Zup prezentuje swoje umiejętności porozumiewania się w języku chińskim. Bardzo dobrze gra w Ultimate Mecha Strike III, uzyskując jeden z najlepszych wyników. Dodatkowo w odcinku Robotus można zobaczyć, że rozumie alfabet Morse'a.

Czarny Miecz (189)

Jako Czarny Kot jest szybszy, zwinniejszy, silniejszy i praktycznie niezniszczalny. W odcinku Syrena jest w stanie uciekać przed panterami. Ponieważ po przemianie przybiera kocie cechy, jego zmysły, takie jak słuch i węch, są wyostrzone, widzi po ciemku oraz może bezszelestnie się skradać.[17] Czarny Kot bez większych problemów może wpinać się po pionowych ścianach. Oprócz tego bardzo dobrze posługuje się swoją bronią, wykorzystując ją zarówno do walki, jak i do obrony, a także do przemieszczania się. Specjalną mocą Czarnego Kota jest Kotaklizm, dzięki któremu może zniszczyć wszystko czego dotknie.

Kiedy zmienia się w Mister Buga jego super-mocą jest Szczęśliwy Traf, dzięki któremu może wyczarować przedmiot potrzebny do pokonania super-złoczyńcy lub będący wskazóką, aby osiągnąć ten cel. Drugą częścią jego mocy jest Miraculous Mister Bug, która oczyszcza szkody wyrządzone przez złoczyńcę.

Jako Aspik używa mocy Second Chance, dzięki której może "zapisać" aktualną walkę. Kiedy po raz kolejny użyje umiejętności, wówczas powraca do miejsca "zapisu" i może zmienić bieg wydarzeń.

Relacje

Marinette Dupain-Cheng/Biedronka

DatKiss2

Próba pocałunku Marinette

Adrien lubi Marinette, choć nie jest z nią w bliższych kontaktach. Mimo to, w niektórych odcinkach wydaje się, że mają ze sobą lepszy kontakt niż zwykle. Myśli, że jest fantastyczną artystką, i mruga do niej od czasu do czasu. Jeśli dziewczyna potrzebuje pomocy, pomaga jej. Raczej nie przeszkadza mu jej dziwne zachowanie. Gdy jako Czarny Kot sprzymierza się z Marinette, aby zatrzymać Ilustrachora w odcinku o tej samej nazwie, flirtuje z nią i obiecuje chronić. Później, jako Adrien, pyta ją, co sądzi o Czarnym Kocie i nie zauważa jej zirytowanego wyrazu twarzy. Dziewczyna odpowiada, że jest fajny, aby go zadowolić. W 26 odcinku można zauważyć jak Adrien stara się załagodzić sytuację z Marinette i cieszy się, kiedy ona mu wybacza. Gdy Plagg mówi, że po jednym dniu on już znalazł sobie dziewczynę, odpowiada, że jest to jego nowa przyjaciółka co bardzo go cieszy, ponieważ chciał zawrzeć nowe znajomości. W odcinku 15 zachowuje się tak, jakby Marinette mu się podobała, lecz na co dzień darzy ją przyjacielską sympatią.

Nawałnica (143)

Chłopak jest zakochany w Biedronce, często próbuje zdobyć jej sympatię. Nazywa ją "Moją Panią" (ang. My Lady) i flirtuje z nią w nadziei na odwzajemnienie miłości. Od czasu do czasu, traci brawurę wokół niej tak, jak podczas Walentynek. Pragnie wiedzieć, kim jest naprawdę, jednak szanuje jej życzenie, aby się nie ujawniać. Jako zespół, działają dobrze, chociaż Czarny Kot czasami czuje, że to on musi robić więcej brudnej roboty, ponieważ nie potrafi łapać akum. Czarny Kot jest w pełni gotów poświęcić swoje życie dla Biedronki, co udowodnił chroniąc ją kilka razy przed atakiem. Ma nadzieję, że pewnego dnia, ona odwzajemni jego uczucia. W 10 odcinku, Czarny Kot usiłuje wyznać swoją miłość Biedronce, lecz przez zaakumowanego Kima nie udaje mu się.

Kagami Tsurugi

Mrożyciel Galeria (161)

Kiedy staje na przeciwko Kagami w pojedynku, odnosi się do niej z szacunkiem, traktując jak równą sobie. Czuje się winny kiedy dziewczyna przegrywa i proponuje jej repasaż. Jest dla dziewczyny życzliwy oraz zachęca ją, aby jeszcze raz spróbowała swoich sił w walce. W odcinku Mrożyciel Adrien zdradza, że spędza z Kagami dużo czasu i od pewnego czasu patrzy na nią w inny sposób. W czasie rozmowy z Marinette wychwala wygląd oraz osobowość japonki. W tym samym odcinku zaprasza dziewczynę na lodowisko. Mimo, że jest zauroczony w Kagami, z jego zachowania wynika, że nadal się waha.

Plagg

Piaskowy Chłopiec (406)

Plagg pomaga Adrienowi przemienić się w Czarnego Kota. W przeciwieństwie do Tikki, Plagg zazwyczaj nie pomaga chłopakowi i zwykle robi to, co chce, dlatego blondyn musi czasami przekupić go serem camembert tylko po to, żeby się przemienić. Adrien jest często zirytowany zachowaniem Plagga. Mimo, że jest on często sfrustrowany, nastolatek zwierza mu się i docenia to, co dostaje od niego. Od czasu do czasu Plagg pokazuje, że dba o chłopaka. W odcinku Piaskowy Chłopiec Adrien martwił się, że kwami zostało zamienione w skarpetę. Adrien jest pocieszany przez Plagg, między innymi w odcinkach Nawałnica 2 czy w odcinku Kapitan Hardrock, gdy podopieczni chłopaka, śpiewał mu piosenkę o serze.

Luka Couffaine

Captain (397)

Dokładne relacje Adriena oraz Luki nie są znane. Po raz pierwszy Adrien poznaje chłopaka w odcinku Kapitan Hardrock. Luka z uśmiechem powitał blondyna na statku, pomagając mu wstać z podłogi. Kiedy ciemnowłosy dowiaduje się, że syn pana Agreste potrafi grać na klawiszach, ochoczo wita go w zespole, aby Adrien grał razem z nimi oraz przyjaciółmi w zespole Kocia muza.

Gabriel Agreste

Goridzilla (463)

Choć chłopak kocha ojca, jest rozczarowany tym, jak mało czasu z nim spędza, a także, że ojciec nie poświęca mu uwagi i nie pokazuje swoich uczuć względem syna. Rezerwa i zaniedbanie relacji ojciec-syn jest dla niego bolesne. Jest bardzo zadowolony, gdy jego ojciec robi coś dla niego. Jest wdzięczny za szalik (choć w rzeczywistości jest od Marinette), który dostał od niego na urodziny. Adrienowi jest smutno, gdy zostaje przez Gabriela spławiony w odcinku Nawałnica 2, stwierdził że się nie zmieni.

Emilie Agreste

Była jego matką i żoną jego ojca. Jak wspomniał chłopak w webizodzie, zniknęła bez śladu, zmieniając ojca na całkiem innego człowieka. Chłopak bardzo za nią tęskni, brakuje mu jej i bardzo ją kocha.

Nino Lahiffe/Pancernik

Arcyglina Galeria (12)

Nino to jego najlepszy przyjaciel. Siedzą razem w pierwszej ławce. Początkowo Adrien jest zaskoczony, dlaczego nikt w szkole nie lubi Chloe. Nino od razu zaprzyjaźnił się z modelem sugerując, że chłopak powinien znaleźć również innych przyjaciół niż Chloe. W odcinku Kamienne Serce (Początki - część 2) Adrien słucha rad swojego przyjaciela, aby wytłumaczył Marinette wcześniejsze nieporozumienie z gumą. Od tamtego dnia są najlepszymi przyjaciółmi, a Adrien docenia zaangażowanie oraz troskę swojego kumpla. W odcinku La double vie d'Adrien można się dowiedzieć, że rozmawiają ze sobą o wszystkim, oprócz drugiej tożsamości chłopaka. Adrien często pomaga Nino i bardzo go wspiera, jak chociażby w czasie konkursu telewizyjnego, czy też w zaproszeniu Marinette na randkę w odcinku Panterman.

Anansi Galeria (361)

Adrien pod postacią Czarnego Kota poznaje Pancernika w odcinku Anansi, po tym jak nowy bohater pomaga Biedronka w walce z super-złoczyńcą. Początkowo jest lekko zmartwiony pytając towarzyszkę, czy ta nie chce go wymienić na innego wspólnika. Uspokaja się i pociesza w chwili, gdy Biedronka upewnia go, że jest niezastąpiony. Czarny Kot jest zadowolony z faktu, że zyskali oni kolejnego silnego sojusznika, który pomoże im w pokonaniu super-złoczyńców. W odcinku Mayura Czarny Kot, Pancernik i pozostali bohaterowie walczą ramię w ramię, aby pokonać Władcę Ciem. Adrien nie zna prawdziwej tożsamości Pancernika.

Chloé Bourgeois

MisGoryczek (62)

Mimo, że znał Chloé wcześniej, Adrien nie czuje wobec niej nic szczególnego, traktuje ją jak przyjaciółkę. Kiedy dowiaduje się od Nino, że Alya myśli, że Chloé jest Biedronką, jest mocno zszokowany. Jednak po odkryciu tego, że Chloé tylko udaje Biedronkę, czuje ulgę i bardzo się cieszy. Jest smutny, wręcz załamany, gdy Chloe ma opuścić Paryż. Jest jedyną osobą, która nie uważa Chloe za niepotrzebną i prawdopodobnie to on jest inicjatorem stopniowej przemiany charakteru dziewczyny.

Nathalie Sancouer

Początki2 (42)

Adrien często korzysta z pośrednictwa Nathalie w kontaktach z ojcem. Choć spędzają ze sobą wiele czasu, nie widać żeby wytworzyły się między nimi bardzo głębokie relacje. Zazwyczaj jest jej posłuszny, ponieważ wie, że przekazuje mu ona wolę ojca. Sprawia wrażenie przyzwyczajonego do jej ciągłej obecności i traktuje ją prawie jak członka rodziny. Odnosi się do niej z takim samym szacunkiem, jak do ojca. W odcinku Onichan jest zmartwiony, gdy przez kłamstwa Lili Nathalie się obrywa. Dowodzi to, że szczerze ją lubi, używa nawet w odniesieniu do niej wyrażenia: "ludzi, których kocham".

Jednak, gdy kobieta jest Mayurą to są wrogami.

Ochroniarz Adriena

Początki1 (86)

Adrien i jego ochroniarz

Mężczyzna jest kierowcą Adrien oraz jest odpowiedzialny za odbieranie i wożenie chłopaka ze szkoły, zajęć dodatkowych, sesji zdjęciowych, itp. Adrien wspomniał, że nigdy nie słyszał, aby cokolwiek powiedział. W odcinku Goridzilla nastolatek nie chce, żeby jego ochroniarza dopadła akuma. Widać, że darzy go sympatią. Dodatkowo w odcinku Onichan jest zmartwiony, gdy przez kłamstwa Lili mu się obrywa. Użył w tym samym odcinku w odniesieniu do niego wyrażenie: "ludzi, których kocham".

Lila Rossi

Lisica Galeria (58)

Adrien jest zawsze miły i uprzejmy w stosunku do niej, pomimo jej licznych kłamstw i intryg. Gdy Lila nie zmienia swojego zachowania, jest on smutny z tego powodu, jednak nie może nic zrobić. Początkowo wierzył w kłamstwa na temat jej życia oraz posiadania Miraculum. Jako Czarny Kot uznał ją za wspólniczkę w walce z Władcą Ciem i był chętny współpracować z Lisicą. Kiedy prawda wychodzi na jaw, chłopak jest uważny, wiedząc że dziewczyna kłamie, mimo to nadal chce jej pomóc i nie odpycha Lili. W odcinku Onichan proponuje Lili pomoc z matematyki, aby mogła nadrobić zaległości, kiedy jednak okazuje się to kłamstwem, jest zdziwiony jej postępowaniem. Adrien chce pomóc dziewczynie i informuje ją, że zawsze może na niego liczyć, jednocześnie ostrzegając, aby nie krzywdziła bliskich mu osób. W tym samym odcinku można zauważyć, że wierzył w to, iż Biedronka i Lila w końcu się pogodzą. Odciągnięty przez dziewczynę na bok przestaje jej ufać, wracając do swojej towarzyszki.

Rodzina

Adrien Agreste
(żyje)
Gabriel Agreste
(żyje)
Emilie Agreste
(w śpiączce)

Występowania

Ciekawostki

Serialowe

Adrien's schedule January to June

Szczegółowy plan Adriena (styczeń-czerwiec)

  • Kocie uszy i ogon Adriena są fałszywe. Jednak czasami można zobaczyć jak nimi sam rusza.
    • W odcinku Komplikatorka porusza uszami, słysząc dźwięki za sobą.
  • Wizualna różnica między jego codziennym wyglądem, a postacią Czarnego Kota jest większa niż w przypadku Marinette. Również charakter zmienia mu się o wiele bardziej niż dziewczynie.
  • Prawdopodobnie podczas przemiany zyskuje coś na kształt kociego instynktu, dlatego m.in. widzi w ciemnościach i biega często na czterech łapach.
  • Jest uczulony na pióra.

  • W odcinku Ilustrachor dowiadujemy się, że jego ulubionym przedmiotem jest chemia.
    • We francuskiej wersji językowej mówi o fizyce.
  • W odcinku Diablo Rockman poprosił Marinette o autograf.
Adrien's Room

Pokój Adriena

  • Adrien ma duży pokój, w którym nie brakuje rozrywek. W webisodzie mówi, że wolałby częściej w nim przebywać, ale przez dodatkowe zajęcia nie ma na to czasu.
  • Uwielbia ciastka i croissanty, co możemy zobaczyć podczas jego wizyty w domu Marinette w odcinku Gracz.
  • Jest odpowiedzialny za zaakumowanie Théo Barbot.
  • W odcinku "Kotowtór" możemy poznać jego numer telefonu: +33635124.
  • Przed rozpoczęciem serii Adrien nie chodził do szkoły. Dowiadujemy się o tym w odcinku Kamienne Serce (Początki - część 2).
  • Wang Fu wybrał go na Czarnego Kota, ponieważ pomógł mu, gdy upadł na ziemię i nie miał siły się podnieść.
  • Jako Czarny Kot był asystentem kilku super-złoczyńców. Po raz pierwszy był zaklęty przez Mrocznego Amora, a później między innymi przez Lalkarkę, Wonną Księżniczkę, Misia Goryczka, Zombuziarę.
    • W większości przypadków próbował odebrać swej Biedronce Miraculum.
Podpis adrien

Podpis Adriena

  • W odcinku Simon Mówi zostają pokazane jego zdjęcia z matką. Widać ją na tapecie jego komputera oraz kiedy przegląda zdjęcia na telefonie.
    • Odziedziczył po niej uśmiech i oczy.
    • Według Gabriela Agreste bardzo przypomina swoją matkę z wyglądu i osobowości.
  • Jego koci ogon można zdjąć. Widać to w odcinku Kolekcjoner.
  • Marinette podejrzewała go o bycie Władcą Ciem, chociaż nie chciała w to wierzyć.
  • Jego e-mail to adrien@agreste.mode
  • Na Festiwalu Muzyki wystąpił w zespole Kocia muza jako keybordzista, wraz z Rose, Juleką, Ivanem i Luką.
  • W odcinku Syrena próbuje przekupić Plagga serem, żeby dowiedzieć się, co ukrywa przed nim Biedronka.
  • W odcinku Syrena otrzymuje od Mistrza Fu różnokolorowe kawałki sera, które zawierają w sobie mikstury, dzięki którym zyska nowe moce.
  • Nosi bransoletkę, którą dostał od Marinette w odcinku Gracz. Jest to jego talizman szczęścia.
  • Kiedy był dzieckiem, lubił bawić się samochodzikami.
  • Ma figurki akcji, które przedstawiają Biedronkę i Czarnego Kota.
  • W odcinku Królowa Stylu (Wielkie Starcie - część 1) pokazuje się na wybiegu w kapeluszu, który zrobiła Marinette w odcinku Pan Gołąb.
  • W odcinku Królowa Stylu (Wielkie Starcie - część 1) zostaje zamieniony w brokatową statuę.
  • W odcinku Piaskowy Chłopiec zdradzono, że największym koszmarem Adriena jest bycie zamkniętym w domu oraz samotność, natomiast koszmarem Czarnego Kota jest to, że Biedronka nie odwzajemnia jego uczuć oraz pała do niego nienawiścią.
  • W odcinku Mrożownik Czarny Kot daje Biedronce czerwoną różę. Według symboliki jest to kolor szczerej miłości oraz pożądania.
    • Natomiast w odcinku Papa Garou można zobaczyć jak Czarny Kot wręcza Marinette różową różę. Kolor ten jest symbolem wdzięczności, szlachetności, uznania i podziwu.
  • Oprócz chińskiego, zna wiele języków obcych, o czym wspomina w odcinku Robotus.
    • W tym samym odcinku, bez większych trudności, tłumaczy komunikat przekazywany w kodzie Morse'a.
  • Adrien użycza głosu postaci Czarnego Kota w animowanym filmie Thomasa.
  • W odcinku Oblivio dowiedział się, że Biedronką jest Marinette oraz pocałował dziewczynę z własnej woli. Później jednak o tym zapomniał.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Adriena oraz Czarnego Kota.
  • W odcinku Desperada wyznaje Biedronce, że to właśnie on jest Czarnym Kotem i jest w niej zakochany. Ponieważ musi użyć swojej mocy, dziewczyna zapomina o tym.

Pozostałe

  • Postać Adriena została stworzona w około 2012 roku.[18]
  • Na pytanie z jakiego materiału jest wykonany strój Czarnego Kota, Thomas w żartach odpowiedział, że z "materiału na chłopaka".[19]
    • Skóra jest najbliższa materiałowi, z którego jest wykonany strój Czarnego Kota.[20]
    • Uszy są wykonane z tego samego materiału co reszta stroju.[21]
  • Adrien ogląda anime.[22].
  • Jest trzecim znanym nam posiadaczem Miraculum Czarnego Kota.
  • Thomas Astruc ujawnił, że w przyszłości Adrien i Marinette będą parą.[23]
    • W odcinku Goridzilla nazwano Marinette dziewczyną Adriena.
  • Jego uczucia do Marinette nie są do końca znane. Być może jest to zabieg twórców mający sugerować poprawienie się relacji Marinette i Adriena w dalszych sezonach.
PV HQ (8)

Wersja PV

  • Pierwotnie miał mieć na imię Félix, zamiast tego wybrano Adrien. Postać Félixa występuje w wersji PV.
  • Imię Adrien pochodzi od rzymskiego Hadrianus, co oznacza z Hadrii. W czasach Imperium Rzymskiego, Hadria była miastem w północnych Włoszech, a sama nazwa jest powszechnie tłumaczona jako ciemny.
  • W komiksie Replay dowiadujemy się, że gra w Lacrosse.[24]
  • Jego ulubionym zwierzęciem jest kot.[25]
  • Koncepcja postaci Marinette oraz Adriena została stworzona na podstawie Yin Yang i mają wzajemnie się uzupełniać.[26]
  • W 3 sezonie wejdzie w posiadanie Miraculum Węża.
  • Bohater w przyszłości zostanie pokazany w starszym wieku niż obecnie.[28]
  • Marinette oraz Adrien w przyszłości poznają swoje tożsamości. Scenariusz został już napisany, a sama scena przekracza wszelkie oczekiwania.[29]
  • Adrien posiada własne, oficjalne konto na Instagramie. Można go znaleźć pod nickiem @AdrienAgresteBrand.[30] Wpisy można również zobaczyć w galerii postaci.
  • Nazwa bohatera Aspik pochodzi od słowa asp oraz aspic. W starożytności nazywano tak jeden z kilku jadowitych gatunków węży występujących w regionie Nilu. W mitologii egipskiej aspis odnosiło się do tego, co obecnie jest znane jako Kobra egipska.[31]
    • Słowa te oznaczają również żmiję.[32]
    • Nazwa może również pochodzić od Vipera aspis czyli Żmija żebrowana.

Przypisy

  1. Przez Chloe
  2. Przez Chloe
  3. Przez Chloe
  4. Przez Chloe w odcinku Melobestia
  5. Przez Biedronkę
  6. Przez Lady Wifi
  7. Przez Biedronkę w odcinku Mroczny Amor oraz Bobogigant
  8. Przez Biedronkę w odcinku Królowa Wizji, Befanę w odcinku Befana oraz Anansi w odcinku Anansi
  9. Przez Befanę
  10. Przez Rudą Kitkę w odcinku Sapotiki
  11. Przez Biedronkę w odcinku Komplikatorka
  12. Przez Norę w odcinku Anansi
  13. Przez Anansi w odcinku Anansi
  14. Przez Anansi w odcinku Anansi
  15. Przez Anansi w odcinku Anansi
  16. Od odcinka "Bańkor"
  17. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/654756163070722048
  24. Zespołowa gra sportowa rozgrywana na trawiastym boisku, polega na umieszczeniu za pomocą specjalnej, trójkątnej rakiety piłki w bramce przeciwnika.
  25. https://officialmiraculousladybug.tumblr.com/post/159385511982/do-you-have-any-fun-facts-about-adrien
  27. https://twitter.com/OMundoGloob/status/1070816116971327488
  28. https://twitter.com/MiraculousINTL/status/1070798660139511808
  30. https://twitter.com/MiraculousMX/status/1152334692370309128
  31. https://en.wikipedia.org/wiki/Asp_(reptile)
  32. https://en.bab.la/dictionary/english-polish/asp

Zobacz także...

Pokaż/Ukryj
Postacie
Superbohaterowie
Właściciele miraculum

Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng

Poprzedni właściciele miraculum

Bọ rùaCernunnosEgipski posiadacz MiraculumFlecista z HamelnHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMudekudekuTentomushiTomoe GozenSasuke SarutobiStarożytna chińska BiedronkaStarożytna chińska posiadaczka Miraculum LisaStarożytna egipska BiedronkaStarożytny chiński Czarny KotStarożytny chiński posiadacz Miraculum ĆmyStarożytny chiński posiadacz Miraculum PawiaStarożytny chiński posiadacz Miraculum PszczołySun Wukong

Kwami
Główne Kwami

PlaggTikki

Pozostałe Kwami

BarkkDaizziDuusuFluffKaalkiLonggMulloNoorooOrikkoPollenRoaarSassStomppTrixxWayzzXuppuZiggy

Wrogowie
Główni przestępcy

Gabriel AgresteNathalie SancoeurSuper-złoczyńcy

Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie

Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréaleBezimienny chłopiecChloé BourgeoisElla i Etta CésaireIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Chiên LêKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMarc AncielMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathaniel KurtzbergNino LahiffeNoel LahiffeOndineQuentinRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem

Dorośli

Alec CataldiAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtAudrey BourgeoisBob RothCaline BustierChrisClaraClara ContardClara NightingaleClaudie KantéCzarny MieczEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMama QuentinaMarianne LenoirMarlena CésaireNadja ChamackNauczyciel plastykiNora CésaireOchroniarz AdrienaOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPan KubdelPani MendeleievPani RossiPenny RollingPhilippePortier hotelowyRoger RaincomprixRolland DupainSabine ChengSarahSimon GrimaultŚwięty MikołajThéo BarbotThomas AstrucTom DupainTomoe TsurugiVéroniqueVivicaVincentVincent AzaWang ChengWang FuXavier RamierXY

Inne

AlbertMarkovPosiadacze MiraculumZakon Strażników

Zwierzęta/Stwory

AkumaFangKonieSentimonstre

Zapowiedziane
Nadchodzące postacie

FélixMatka Sabine

Inne
Koncepcje

Félix Agreste (PV)GavrocheLindalee RoseMarinette Dupain-Cheng (PV)Niezwykłe dzieciaki (Kid MimeMelodieMercurySparrow)

Komiksy

AdamCamilla HombeeDoormanKnightowlMajestiaPostacie z komiksuRybakSparrowTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny Valley