FANDOM

 Żarłok Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Błędy w animacji 
Żarłoku, jestem Władca Ciem. Odczuwasz niepohamowany głód, który mogą zaspokoić jedynie Miracula. Daję ci moc wytropienia ich i pożarcia wszystkich, co do jednego!

Żarłok - siedemnasty odcinek 3 sezonu i sześćdziesiąty dziewiąty odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Kiedy przeszłość powraca do mistrza Fu i go prześladuje, zabiera on Miracula Marinette i Adrienowi, aby je chronić. Bohaterowie są gotowi zrobić wszystko, aby go bronić. Nawet stawić czoła Emo-potworowi bez swoich mocy ...[1]

StreszczenieEdytuj

Festin (25)

Alya przedstawia Marinette i Alix swoją teorię

Nadja Chamack relacjonuje na żywo z muzeum w Luwrze, gdzie ma miejsce wystawa poświęcona rzeźbie, którą wydobyto z zastygłej lawy w górach Tybetu. W muzeum znajduje się również Marinette, próbując przecisnąć się przez tłum, aby móc spojrzeć na Adriena. Alya przypomina swojej przyjaciółce, że wraz z Alix przybyły do Luwru z innego powodu - aby pokazać swoje odkrycie dotyczące super-bohaterów. W końcu Marinette poświęca uwagę Alyi, jednak intuicyjnie wzrokiem podąża za chłopakiem. Alya przedstawia swoją teorię obiecując, że tym razem nie dotyczy to samej Biedronki, a jej odkrycie może pomóc w ujawnieniu tożsamości Władcy Ciem. Uczennica zdradza swoje przypuszczenia na temat dawnych posiadaczy Miraculum oraz dziwnego symbolu, który ich łączy. Marinette od razu spostrzega, że podobny symbol znajduje się również na szkatułce z Miraculami. Alix wspomina również, że odnaleziona rzeźba również posiada taki znak. W tym samym czasie tajemniczy posąg zostaje przedstawiony publiczności. Nathalie wyczuwa jego energię, a jej stan zdrowia natychmiastowo się pogarsza, co zostaje zauważone przez Adriena. Tymczasem Alix zdradza ciekawostki na temat odkrytej rzeźby. Alya ujawnia, że swoje teorie opublikowała również na blogu, przez co Marinette jest jeszcze bardziej zaniepokojona. Dziewczyna od razu wykręca się, aby udać się do mistrza Fu i pokazać mu nagranie. Wang uspokaja nastolatkę, że posiadając owe informacje Władca Ciem nie odkryje ich tożsamości.
Festin (91)

Wang Fu opowiada o swojej przeszłości

Kiedy jednak dostrzega posąg, jego zachowanie drastycznie się zmienia. Przerażony Strażnik ujawnia, że owa rzeźba to w rzeczywistości potężny Emo-potwór, który został stworzony dzięki Miraculum Pawia. Postanawia on wyjawić całą historię swojej przeszłości. Wang wspomina, że został wybrany na Strażnika już jako dziecko, przez co musiał opuścić rodzinę i zamieszkać w zakonie. Chociaż był to wielki zaszczyt, on sam nie był szczęśliwy z tego powodu. W czasie jednego z treningów z każdą chwilą stawał się coraz głodniejszy, dlatego postanowił użyć Miraculum Pawia i stworzyć Emo-potwora, który przyniesie mu jedzenie. Stworzony z negatywnych emocji, potwór zaczął pożerać wszystko, co stanęło na jego drodze, a w szczególności Miracula. Pochłonięty paniką, Wang utracił kostur, a wraz z nim możliwość zapanowania nad Emo-potworem. Mistrz przekazał chłopcu księgę zaklęć oraz szkatułę, każąc mu uciekać. Próbując uciec przed stworem Wang utracił księgę oraz dwa Miracula: Pawia i Motyla. Mistrz Fu jest przerażony, że Władca Ciem może wykorzystać Emo-potwora do własnych celów. Mężczyzna nie chcąc dopuścić do tego, aby sytuacja się powtórzyła, postanawia odebrać biżuterię Biedronce i Czarnemu Kotu oraz wyjechać z Paryża świadomy, że Emo-potwór podąży za nim. Marinette prosi, aby i tym razem jej zaufał.
Festin (139)

Nathalie informuje Gabriela o mocy Żarłoka

Adrien zaczyna martwić się o Nathalie, której stan się pogarsza, jednak Gabriel zapewnia syna, że nie jest to nic poważnego. Nastolatek ze smutną miną wraca do swojego pokoju, słuchając słów ojca. Kiedy tylko Adrien znika z pola widzenia Gabriela, projektant włącza film Alyi opowiadający o tajemnicach Miraculi oraz nowej rzeźbie, która została pokazana w Luwrze. Nathalie dzieli się z mężczyzną swoimi odkryciami mówiąc, że rzeźba to w rzeczywistości uśpiony Emo-potwór. Gabriel postanawia wykorzystać potężne stworzenie do własnych celów nakazując, aby Nathalie wróciła do muzeum jeszcze tej samej nocy. W tym czasie Adrien rozmyśla o chorobie Nathalie. Przypomina sobie również o chorobie matki, która przebiegała w ten sam sposób. Plagg próbuje pocieszyć swojego właściciela, proponując wspólną grę na pianinie, osiągając swój cel. Adrien dziękuje kwami za to, co dla niego zrobił. Późnego wieczoru w Luwrze, pod osłoną mocy, zjawia się Mayura, poszukując uśpionego Emo-potwora. Za dotknięciem dłoni uwalnia stwora, próbując nad nim zapanować. Poddając się właścicielce Miraculum Motyla, Emo-potwór cofa się, rezygnując z kolejnego ataku. Władca Ciem wykorzystuje frustrację stwora i wysyła do niego Akumę. Kiedy tylko Żarłok pożera Akumę i nawiązuje kontakt z Władcą Ciem, zawiązuje z nim kontrakt, dzięki czemu staje się większy niż dotychczas. Emo-potwór, głodny i żądny Miraculi, wybiega z Luwru w poszukiwaniu biżuterii.

Festin (216)

Marinette czyta list od Wanga

W pokoju Adriena zjawia się Wayzz, który przeprasza Plagga i zabiera Miraculum śpiącemu chłopakowi, pozostawiając po sobie jedynie list. Tak samo postępuje również wobec Marinette. Kiedy jednak dziewczyna się budzi, dostrzega odlatujące kwami i czyta treść listu. Zaniepokojona wybiega na balkon, aby jak najszybciej odnaleźć mistrza Fu. Widząc mężczyznę wybiega za nim z nadzieją, że uda mu się go dogonić. Pomiędzy nimi staje Żarłok, który za swój cel obiega szkatułę wypełnioną Miraculami. Wang jest przekonany, że postąpił słusznie zabierając Miraculum Biedronki i Czarnego Kota, chroniąc w ten sposób nastolatków. Marinette jednak nie poddaje się, szybko wracając do domu po przebranie oraz rower. Dzięki Żarłokowi Władca Ciem domyśla się, iż to właśnie Wang Fu jest Strażnikiem Miraculi.

Festin (251)

Przebrani bohaterowie rozmawiają z kierowcą autobusu

W czasie gdy mistrz Fu ucieka przed ogromnym Emo-potworem, Marinette postanawia działać. Po chwili dołącza do niej również Adrien w stroju banana, aby nie wyjawić swojej tożsamości. Chcąc pomóc mistrzowi i pokonać stwora, wyprzedzają go, a Marinette wpada na plan, jak zatrzymać Emo-potwora. Kierowca autobusu nie wierzy w słowa nastolatki, jakoby miała być ona Biedronką, jednakże zgadza się na to, aby jej pomóc. Kiedy pojazd zatrzymuje się z piskiem opon blokując całą drogę, zostaje pożarty przez Emo-potwora, którego celem jest zjedzenie Miraculi. Wayzz powiadamia o poczynaniach nastolatków Wanga Fu, przez co mężczyzna nie jest zadowolony wiedząc, że nie mają oni swoich Miraculi. W tym samym czasie Marinette przekonuje Rogera oraz Andre, aby jej pomogli, próbując tym samym zatrzymać Żarłoka. Wayzz próbuje przemówić do rozsądku mistrza Fu przekonując go, że Biedronka i Czarny Kot tak łatwo nie zrezygnują z pokonania Emo-potwora, pomimo braku Miraculi. Wang Fu zdejmuje swoje Miraculum, przez co Kwami znika. W końcu przebrani nastolatkowie tracą ostatni środek transportu, stając oko w oko z Emo-potworem. Przed nimi staje Wang Fu odciągając na chwilę uwagę stwora, aby móc wręczyć Marinette oraz Adrienowi ich Miracula. Mężczyzna postanawia pełnić rolę przynęty, aby super-bohaterowie mogli się przemienić i w ostatniej chwili zostaje uratowany przez Biedronkę. Sam również chce się przemienić, jednak stan jego zdrowia mu na to nie pozwala.

Festin (309)

Żarłok atakuje Czarnego Kota

Biedronka i Czarny Kot podejmują walkę z Żarłokiem, chcąc odnaleźć Amok. Nie widząc nigdzie dodatkowego przedmiotu Biedronka wykorzystuje Szczęśliwy Traf otrzymując wykrywacz metali. Od razu udaje się do mistrza pytając o to, czy kostur, w którym ukrywał się Amok, wykonany jest z metalu. Otrzymując odpowiedź twierdzącą dziewczyna wpada na pomysł. W tym czasie Czarny Kot odwraca uwagę Żarłoka. Kiedy jej kryjówka zostaje ujawniona, Biedronka wykorzystuje Jo-jo, aby związać się z Czarnym Kotem, tym samym pozwalając, aby stwór ich połknął. Kolejnym celem Żarłoka jest szkatuła z Miraculami. Tymczasem super-bohaterowie trafiają do wnętrza Emo-potwora, w którym przechowywane są różnorodne przedmioty. Nie mogąc już dłużej uciekać, mistrz Fu zatrzymuje się przed Żarłokiem i żegna się ze swoim Kwami. Po niedługim czasie, dzięki wykrywaczowi metal, Biedronka odnajduje kostur, który Czarny Kot niszczy za pomocą Kotaklizmu. Żarłok ulega zniszczeniu, a Biedronka oczyszcza Amok oraz Akumę. Tymczasem Władca Ciem jest zdenerwowany tym, że po raz kolejny przegrał walkę z super-bohaterami. Nathalie dokonując transformacji zwrotnej upada na ziemię, jednak zapewnia swojego szefa, że jest wszystko dobrze. Biedronka natomiast przywraca Paryżowi dawny ład, usuwając szkody wyrządzone przez Emo-potwora. Mistrz Fu dziękuje jej za to, że nie musi już więcej uciekać.

Festin (376)

Prezenterka pokazuje tybetańską świątynie

Nadja Chamack ogłasza w wiadomościach, że w sposób niewyjaśniony w tybetańskich górach pojawiła się świątynia, która została zniszczona dawno temu. Alya jest przekonana, że miejsce to jest związane z Miraculami. Wang Fu jest spokojny, że świątynia oraz jej mieszkańcy powrócili, tym samym cofając jego dawny błąd. Za wszystko dziękuje Marinette oświadczając, że stała się pełnoprawną Biedronką i może rozpocząć przygotowania do zostania Strażnikiem. Po tym jak Władca Ciem odkrył tożsamość mężczyzny, musi on wyprowadzić się ze swojego dotychczasowego mieszkania oraz ukrywać się. Tymczasem Gabriel Agreste, stojąc przed kapsułą Emilie ogłasza, że nie ma zamiaru się poddać i w końcu dokona zemsty.

Postacie Edytuj

Główni bohaterowie Edytuj

Pozostali bohaterowieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Premiera odcinka miała miejsce 17 września 2019 roku w Kanadzie.[2]
  • Jest to trzeci odcinek, którego nazwa pochodzi od Emo-potwora.
  • Zdradzono, że świątynia Zakonu Strażników znajduje się w Tybecie.
  • Według badań Alyi wynika, że ostatni posiadacz Miraculum Biedronki istniał 200 lat temu.
  • Zakon Strażników usuwał większość zapisów z historii o istnieniu Miraculi, aż do ich zniknięcia.
  • Posiadacz Miraculum Pawia może wyczuć Emo-potwora stworzone przez poprzednika. Co więcej, Mayura może częściowo nad nimi panować.
  • W odcinku ujawniono jaki błąd popełnił Wang Fu w dzieciństwie.
  • Odcinek potwierdza istnienie innych Miraculi, oprócz tych, które posiada mistrz Fu.
  • Adrien rozpoznaje objawy choroby Nathalie, porównując je do choroby swojej matki.
  • To pierwszy raz, kiedy Władca Ciem wysyła Akumę do Emo-potwora.
  • W tym odcinku Władca Ciem odkrywa tożsamość mistrza Fu.
  • Według spekulacji Alyi, w muzeum znajdują się obrazy oraz rzeźby dawnych posiadaczy Miraculi. Wskazuje ona na postacie, które mogły być w posiadaniu Miraculum Czarnego Kota, Miraculum Bawoła, Miraculum Motyla oraz Miraculum Lwa.
    • W początkowych grafikach koncepcyjnych można było ujrzeć Miraculum Lwa.
  • Po pokonaniu Żarłok Biedronka usuwa wszystkie szkody, które wyrządził stwór, nawet te za młodu mistrza Fu.
  • Clara Contard podaje w wiadomościach, że świątynia została zniszczona 172 lata temu, w 1844 roku.
    • Oznacza to, że kiedy doszło do katastrofy, mistrz Fu miał 14 lat.
    • Dzięki temu można oszacować, że fabuła odcinka rozgrywa się w 2016 roku.
  • Wang Fu uznaje Marinette jako pełnoprawną Biedronkę, dzięki czemu dziewczyna może rozpocząć swoje szkolenie na nowego Strażnika Miraculi.
  • Alix Kubdel w swojej wypowiedzi wspomina o Miraculum Królika. Jest to nawiązanie do odcinka Graficzas.

Odcinek onlineEdytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Kitka Logo Obejrzyj na YT (Napisy PL) >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

  1. https://www.telequebec.tv/miraculous-les-aventures-de-ladybug-et-chat-noir/festin
  2. https://twitter.com/Family_Channel/status/1167172596984635399

Zobacz też...Edytuj