FANDOM

 Łowca Kwami Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Błędy w animacji 
Łowco Kwami, jestem Władca Ciem. Kpią sobie z twojego odkrycia, ja wierzę w twoje słowa. (...) Te międzywymiarowe istoty nazywają się Kwami. Dam ci moc złapania ich.

Łowca Kwami – szesnasty odcinek 3 sezonu i sześćdziesiąty ósmy odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Pani Mendeleiev zostaje zaakumowana w Łowcę Kwami. Teraz chce schwytać Tikki i Plagga, aby udowodnić światu istnienie tych magicznych stworzeń! Biedronka i Czarny Kot będą musieli za wszelką cenę chronić swój sekret![1]

StreszczenieEdytuj

Kwamibuster (11)

Pani Mendeleiev próbuje złapać Kwami

Gdy w klasie pani Bustier trwa lekcja historii, plag wymyka się z torby Adriena, a tuż za nim podąża Tikki. Kwami Biedronki próbuje powstrzymać swojego przyjaciela, ten jednak nie jest w stanie oprzeć się zapachowi serca, który pojawia się w tym samym miejscu od kilka dni. Zdaniem Tikki nie może być to zbiegiem okoliczności, jednak Plagg się tym nie przejmuje, nadal zajadając się serem. Okazuje się, że pułapkę zastawiła pani Mendeleiev, aby złapać magiczne istoty, jednak Kwami uciekają. Plagg nie wytrzymuje i cofa się po ser, szybko go zjadając. Pani Mendeleiev usilnie próbuje złapać obie istoty i chociaż się to nie udaje, zadowolona spogląda w kamerę, która nagrywała całe zdarzenie. Nauczycielka jest pewna, że dokonała wspaniałego odkrycia. Gdy tylko w szkole rozbrzmiewa dzwonek, Kwami wracają do swoich właścicieli. Tego samego dnia Marinette spisuje swój pamiętnik. Dziewczyna przekonuje Tikki, że tylko jej może się zwierzyć ze swoich sekretów i porozmawiać o swoim podwójnym życiu. Kiedy tylko zmęczona nastolatka usypia, Tikki wymyka się na balkon, gdzie czeka na nią Plagg. Kwami Biedronki jest przekonana, że muszą powiadomić o całym zajściu mistrza Fu. W przeciwieństwie do Tikki, Plagg nie przejmuje się tym, że ktoś ich zobaczył i obiecuje, że więcej nie zje "magicznego sera".

Kwamibuster (52)

Klasa oglądająca program telewizyjny

Następnego dnia w szkole Alya potwierdza plotkę mówiącą o tym, że pani Mendeleiev jest dzisiaj nieobecna w szkole z powodu uczestnictwa w programie telewizyjnym. Pan Damocles potwierdza jej słowa, co wzbudza zainteresowanie wśród uczniów, którzy chcą zobaczyć program. Jedynie Alix jest z tego faktu niezadowolona wiedząc, że dzisiejszego dnia w programie wystąpi również jej brat Jalil. Cała klasa zbiera się w bibliotece przed telewizorem. Alec zapowiada panią Mendeleiev, która wystąpi jako pierwsza. Nauczycielka opowiada wszystkim o swojej teorii na istnienie niezwykłym stworzeń, które obserwowała już od dłuższego czasu i uwieczniła spotkanie z nimi na ukrytej kamerze. Chociaż kobieta jest świadoma, że istoty te nie są widoczne na kamerach, jako dowód pokazuje znikający ser. Tikki i Plagg spoglądają na siebie wiedząc, do czego może to doprowadzić. Zebrani uczniowie nie wierzą słowom nauczycielki, jednak fakt odkrycia Kwami niepokoi Marinette oraz Adriena. Oboje niepostrzeżenie wychodzą z biblioteki, aby ukryć się w bezpiecznym miejscu i porozmawiać ze swoimi Kwami. Tikki tłumaczy swojej właścicielce, że nie chciała zawracać jej tym głowy wspominając również o tym, że Plagg już więcej nie zje tajemniczego sera. Marinette, dowiadując się o Plaggu zaczyna domyślać się, że Czarny Kot może być uczniem szkoły Collège Françoise Dupont. Dodatkowo zaczyna się martwić, że Czarny Kot również może odkryć jej tożsamość. Tikki uspokaja ją i przekonuje, że Plagg dla sera mógł przylecieć z daleka. Mała istotka przeprasza swoją właścicielkę za to, co się stało. Marinette pociesza ją twierdząc, że nie będzie dociekać, kim jest Czarny Kot i ma nadzieję, że i on tego nie zrobi. Program telewizyjny w dalszym ciągu trwa. Nadszedł czas, aby jury ogłosiło swoje wyniki i przedstawiło, czy podane hipotezy to prawda czy fałsz. Jalil oraz Vincent wygrywają program, jednakże pani Mendeleiev odpada z programu. Nauczycielka burzy się twierdząc, że jej nagranie nie zostało sfałszowane, a ona sama dokonała ważnego odkrycia. Władca Ciem wykorzystuje tą sytuację i wysyła do kobiety Akumę, przekształcając ją w Łowcę Kwami.

Kwamibuster (147)

Adrien rozmawia z Plaggiem

Adrien gani Plagga za jego zachowanie i fakt, że mógł zostać złapany przez panią Mendeleiev, jednak Kwami nie przejmuje się tą sytuacją. Chłopak dowiaduje się, że razem z nim wówczas była Tikki, Kwami Biedronki. Adrien domyśla się, że Biedronka może uczęszczać do tej samej szkoły co i on. Kiedy program dobiega końca, uczniowie wymieniają pomiędzy sobą zdanie na temat występu nauczycielki. W końcu przed kamerą pojawia się Łowca Kwami. W tym samym czasie Marinette oraz Adrien opuszczają łazienki, kiedy dostają wiadomości o grasującym super-złoczyńcy. Marinette chce jak najszybciej zmienić się w Biedronkę oraz przekonać Czarnego Kota, że to nie ona jest super-bohaterką. W łazience obok Adrien zaczyna się zastanawiać, czy to właśnie Marinette nie jest Biedronką. Plagg próbuje zbić z tropu swojego właściciela przekonując go, że powinien to zignorować, w przeciwnym razie utraci swoje Miraculum. Adrien przyznaje mu rację i zmienia się w Czarnego Kota. Tymczasem na dachu studia TVi Łowca Kwami grozi Alecowi zrzuceniem na dół, aby wymusić na Biedronce pojawienie się. Tuż za super-bohaterką zjawia się również Czarny Kot. Łowca Kwami chce złapać magiczne istoty, aby udowodnić światu, że jest wspaniałym naukowcem. Super-bohaterowie podejmują się walki ze złoczyńcą,
Kwamibuster (183)

Łowca Kwami wciąga Tikki

jednak pomiędzy nimi dochodzi do sporu odnośnie tego, że Kwami Biedronki i Czarnego Kota zostały odkryte przez nauczycielkę. Biedronka, skupiając się na rozmowie ze swoim towarzyszem, zostaje trafiona promieniem Łowcy Kwami i straci swoją Kwami, co prowadzi do transformacji zwrotnej. Kiedy Marinette się ukrywa, nie mogąc zdradzić swojej tożsamości, Czarny Kot musi samotnie zmierzyć się z przeciwnikiem. Przy użyciu swojej mocy niszczy bilbord, dzięki czemu Marinette może uciec. Ostatecznie i Czarny Kot traci swoje Kwami, przechodząc transformację zwrotną. Plagg trafia do specjalnego więzienia, gdzie została umieszczona również Tikki. Kwami Biedronki odradza swojemu przyjacielowi użycia Kotaklizmowi twierdząc, że może to pogorszyć sprawę. Tymczasem Adrien odnajduje sposób, aby uciec przed Łowcą Kwami. Trafiając do garderoby przebiera się w kostium banana.
Kwamibuster (254)

Multimysz realizuje swój nowy plan

Marinette zjawia się u mistrza Fu, aby wejść w posiadanie innego Miraculum i ocalić Tikki oraz Plagga. Wbrew zakazom Wanga, Marinette zabiera wszystkie Miracula. Uspokaja mistrza twierdząc, że potrzebuje tylko jednej mocy, jednakże pozostałe Kwami pomogą jej osiągnąć cel i pokonać złoczyńcę. Marinette zmienia się w Multimysz. Bohaterka chwilowo słabnie i upada na ziemię, jednak nie zamierza się poddać. Mając już przygotowany plan wykorzystuje swoją super-umiejętność, aby stworzyć własne kopie. Jednemu z klonów przekazuje Miraculum Lisa, dzięki czemu zmienia się w Multilisicę. Każdy z klonów wskakuje do pyszczków Kwami, aby móc dostać się do Łowcy Kwami. Mistrzowi pozostaje jedynie nadzieja, aby dziewczyna nie poległa w walce.

Kwamibuster (288)

Adrien oddaje swoje Miraculum Multimyszy

Adrien, w przebraniu banana, zostaje złapany przez super-złoczyńcę, kiedy w ostatniej chwili zjawia się Multimysz z armią Kwami. Łowca Kwami za swój cel obiera magiczne stworzenia, chcąc złapać je wszystkie. Pozbywając się na chwilę przeciwnika Multimysz odnajduje przebranego Czarnego Kota. Chłopak jest przekonany, że rozmawia z Biedronką, bohaterka jednak przekonuje go, że nią nie jest. Chłopak wierzy słowom nowej super-bohaterce i oddaje swoje Miraculum z nadzieją, że uda jej się uwolnić Plagga. Oboje udają się a dach studia, gdzie znajduje się również Łowca Kwami, próbując złapać wszystkie magiczne istoty. Plagg jest przekonany, że Biedronka poległa w walce i nie mają już szans na ratunek. Chwilę później do Tikki i Plagga podlatują Longg i Pollen, które ukrywały w swoich pyszczkach dwie Multimyszy. Obie łączą się z Kwami - Marinette z Tikki, a jej kopia z Plaggiem. Multikot dzięki Kotaklizmowi niszczy plecak Łowcy Kwami i uwalnia wszystkie Kwami. Multikot rozłącza się z Plaggiem i oddaje Czarnemu Kotu jego Miraculum. Chcąc odkręcić całą sytuację, Multilisica używa Mirażu, aby stworzyć iluzję.
Kwamibuster (337)

Marinette oddaje Biedronce Miraculum Myszy, co zauważa Czarny Kot

Adrien zmienia się w Czarnego Kota, a chwilę później na dachu zjawia się również Biedronka, aby oczyścić Akumę. Multimysz łączy się ze swoimi kopiami, powracając do normalnego rozmiaru. Po zakończonym zadaniu Marinette ściąga Miraculum Myszy i oddaje je Biedronce. Super-bohaterka mówi jej, że nigdy więcej nie będzie mogła otrzymać Miraculum skoro jej tożsamość nie jest już tajemnicą. Biedronka zabiera ze sobą Marinette i zeskakuje z dachu. Po chwili do Czarnego Kota podchodzi pani Mendeleiev prosząc, aby potwierdził jej wspaniałe odkrycie. Ten jednak się nie zgadza mówiąc, że istnienie Kwami powinno pozostać tajemnicą, aby super-bohaterowie nadal mogli chronić Paryż.
Kwamibuster (373)

Dumna Biedronka po zrealizowaniu swojego planu

Kiedy tylko Multilisica pozostaje na dachu sama, usuwa stworzoną przez siebie iluzję. Okazuje się, że oczyszczenie Akumy oraz pojawienie się Biedronki było jedynie iluzją, która miała zmylić Czarnego Kota. Super-bohaterka powraca do swojego normalnego rozmiaru i rozłącza się z Mullo, aby móc oczyścić Akumę i przywrócić Paryż do poprzedniego stanu. Po zakończonej misji Marinette oddaje mistrzowi Fu wszystkie Miracula i oznajmia mu, że po całym zajściu Czarny Kot nie powinien się domyślić, że to właśnie ona jest Biedronką. Mistrz Fu jest przekonany, że Marinette jest bardzo silna fizycznie i psychicznie, skoro byłą w stanie użyć tylu Miraculi w tym samym czasie.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Pozostali bohaterowieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Premiera odcinka miała miejsce 12 października 2019 roku w Szwajcarii.[2]
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym jedna osoba dokonuje tak wielu transformacji.
  • Odcinek pokazuje, że Marinette wie bardzo dużo o Miraculach i ich właściwościach. Może mieć to związek z tym, że mistrz Fu chce ją wyszkolić na następnego Strażnika.
  • Marinette jest pierwszą osobą w serialu, która użyła wszystkich dostępnych Miraculi w tym samym czasie.
  • Po raz pierwszy zostaje pokazana fuzja Miraculi.
    • Zdradzono, że fuzja obciąża posiadacza zarówno fizycznie, jak i psychicznie.
  • W odcinku po raz pierwszy pojawia się Multimouse.
    • W tym odcinku Marinette łączy również z Miraculum Myszy inne Miracula.
  • W odcinku Adrien zaczął podejrzewać, że Marinette może być Biedronką. Dziewczyna jedynie przypuszczała, że Czarny Kot to uczeń Collège Françoise Dupont. W obu przypadkach ich Kwami próbowały odwieść nastolatków od tych myśli, aby ukryć tożsamość drugiej osoby.
  • Rysunek Tikki oraz Plagga, który pokazuje pani Mendeleiev został w rzeczywistości stworzony przez syna Wilfrieda Paina[3].
  • Muzyka transformacji Multimouse pochodzi z odcinka Anansi i jest to pierwsza muzyka towarzysząca transformacji Pancernika.
  • Odcinek oraz super-złoczyńca nawiązują do filmu Pogromcy duchów (ang. Ghostbusters).
  • W odcinku tym po raz pierwszy wspomniano o Polaku - Mikołaju Koperniku, który zajmował się astronomią.
    • Wspomniała o nim pani Mendeleiev, porównując jego odkrycia ze swoimi pod względem braku możliwości publikacji swoich twierdzeń.
  • W kilku wersjach językowych można usłyszeć błąd związany z imieniem jednego z Kwami - w czasie fuzji Mullo zostaje nazwany Toppo.

Odcinek onlineEdytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Kitka Logo Obejrzyj na YT (Napisy PL) >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

  1. https://www.telequebec.tv/miraculous-les-aventures-de-ladybug-et-chat-noir/chasseuse-de-kwamis
  2. https://twitter.com/MiraculousINTL/status/1179393578906333186
  3. https://twitter.com/Winny_BayDay/status/1181523061771767808

Zobacz też...Edytuj